Algaja 4x4 omanik-hulk küsimusi

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Algaja 4x4 omanik-hulk küsimusi

Postitus Postitas zhadow »

Kuna olen siin uus, siis kõigepealt tere!

Sorry kui vale alajaotuse alla tegin selle teema, täpselt sobivat ei leidnud.

Sai siin majaehitusele veokaks ja ühtlasi offroad sõitmisega tutvumiseks üks 20 aastat vana King Cab ostetud.
Eks auto on vana ja mõnevõrra väsinud ning ma ise tagatipuks 4x4 teemal väga rumal :oops:.
http://912.olemees.ee/mystuff/kingcab.jpg

Peale ostmist käisin männikul autot proovimas ja õnnestus niigi kulunud sidur päris ära küpsetada :(
Et kust leiaks Tallinnast või Harjumaalt asjaliku töökoja kuhu see auto sidurivahetusse viia?

Siis veel kas keegi oskab rääkida midagi selle auto esimese diffri luku kohta. Vähemalt ma arvan et need esiratta rummudes asuvad pöördlüliti moodi asjad on luku lülitid, võibolla arvan valesti?
Ma kaldun arvama et see on vana ja ilmselt ka katki kuid mul ei ole üldse teadmisi et seda ise näppida. Ühelt poolt on see keeratud väljalülitatud asendisse ja teiseltpoolt sisselülitatud asendisse, ma üritasin toda ka näpuga välja lülitada kuid jõud ei käinud üle.

Et kas selline asend diffriluku lülitil äkki tähendab et asi on juba ammusest ajast katki?


Henry
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Need lukud ratta keskel ees on rummulukud, mitte difrilukud. Nendega lukustad ratta rummu pooltelje suhtes. Ehk tesisõnu kui on soov esisilda kasutada, siis kabiinist välja rummulukd sisse ja siis seest kang 4wd peale.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Ja ühelt poolt sisse- ja teiselt poolt väljalülitatud asend on kõige hullem...
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

Stupiduser kirjutas:Ja ühelt poolt sisse- ja teiselt poolt väljalülitatud asend on kõige hullem...
Et siis peaksin proovima mõlemad vähemalt ühte asendisse saada või?
Kas ma saan õieti aru et kui mõlemad rummulukud on off asendis siis nelikvedu sisselülitades ei hakkagi esirattad vedama?
Milleks need rummulukud üldse head on?



Henry
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

zhadow kirjutas:Et siis peaksin proovima mõlemad vähemalt ühte asendisse saada või?
Kas ma saan õieti aru et kui mõlemad rummulukud on off asendis siis nelikvedu sisselülitades ei hakkagi esirattad vedama?
Milleks need rummulukud üldse head on?
Oled õigesti aru saanud.
OFF- 4wd võimalus välja lülitatud, ON- 4WD võimalus olemas.

Vajalik selleks, et lülitatava nelikveoga autodel väehendada esisilla detailide kulumist ja ka kütuse kulu.
Hube on lausa kahesuguseid: manuaalsed(nagu sul) ja automaatsed.
Paljudel vanematel lüitatava nelikveoga autodel hube pole, kuid reeglina saadaval lisavrustusena. (LR, UAZ, jne)

Hube ei kasutata pideva nelikveoga autodel.

Loe lähemalt:
http://www.offroad.ee/no1_2001/differ1.php

Töökodadest võib soovitada Offroad Service ja Carservice
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Kui sa natuke kannatad siis Landy vast suvatseb sulle lingi panna, kus saad omale selgeks teha erinevad 4wd skeemid ja nende töötamise põhimõtted ja kasutuse võimalused.
Rummulukkusid on vaja, et näiteks suvel ehitusmaterjale kauplusest koju vedades, kui pidevalt asfaldil sõidad, saaksid esisilla täiesti välja lülitada. Sellega säästad silda ja kütust. Kui üks lukk on "on" asendis ja teine "off" siis esisild ei tööta. Sama mõlema luku "off" asendi korral. Asfaldil ei soovitata sisselülitatud esisillaga sõita.
Vast keegi paneb ikkagi valmis lehekülje " põhitõdedega".
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Ma kardan, et "üks on, teine off asendis" esisild ikkagi töötab (mitte küll sihipäraselt) ja see peaks sateliitidele ja eriti sateliidi pulkadele (mille peal sateliidid on) väga kulutavalt mõjuma.
Noh, midagi sarnast nagu sõidaksid pidevalt kaapiva rattaga :roll:
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Stupiduser kirjutas: Noh, midagi sarnast nagu sõidaksid pidevalt kaapiva rattaga :roll:
Kui esisillas on lahtine differ, siis ei saa ju kuidagi "kraapiva ratta efekti" tekkida. :roll:
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Püüa diffriga samastuda, Landy :P

Kui diffri seisukohast vaadata siis 2wd korral "on" ratas ja pooltelg käivad ringi aga "off" pooltelg oleks meeleldi paigal.
Seega diffri seisukohast vaadatuna oleks situatsioon ju samaväärne sellega kui "on" ratas kaabiks pidevalt (ja "off" lohiseks blokis järgi).

On ju nii või mis?

PS olen mina alles muinasjutuvestja :lol:
aadu
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: T Mär 18, 2003 9:43 pm
Asukoht: Tallinn, Õismäe; Helsingi, Lassila
Kontakt:

Postitus Postitas aadu »

Ilmselt on sul õigus aga diffril ei ole õnneks mingit koormust.
Ei tea, kas samastumine õnnestus :lol:
Ei takista vallid, ei takista kraav...
Kaarel Puk; Turist; võistkond Lendorav; :driving ; Sõitis Uunoga Ümber Eesti 1999
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

Kõigepealt tänud et viitisite algajat juhendada!
Landy kirjutas: Loe lähemalt:
http://www.offroad.ee/no1_2001/differ1.php

Töökodadest võib soovitada Offroad Service ja Carservice
Kuna ma juba ammu olen offroadi vastu natuke huvi tundud siis see artikkel oli mul juba enne paar korda läbi loetud, lihtsalt rummulukkudest seal ei räägitud.

Tänud firmanimede eest tulevikus läheb seda kindlasti üksjagu vaja. Ma ausalt öeldes olin kannatamatu ja tormasin juba eile siduri komplekti tellima ning ainus koht kus asi õnnestus oli Lasnamäe Fakto, panin sinna ka juba vahetuse aja kinni. Vahetus ise 3500 ilma matejalideta ja lubasid et ootamatuste korral jääb hind samaks, ma jäin neid uskuma ja pidasin hinda normaalseks. Eks nad seal tunnevad nissani pickup-e hästi kuna uuemaid liigub siinkandis karjade kauppa.

Aga veel tahaks ära otsustada et kas sõita selle kastikaga natuke niisama ja siis maha müüa või romulasse vedada, või siis masin päris korda teha tehniliselt.
Nimelt on rooste natuke raami kahjustanud tagant ja on vaja spetsialisti kes asja üle vaatab ja ära parandab võimalusel - sellel juhul võtan ma seda autot tõsiselt ja olen nõus autosse rohkem investeerima.

Ja kaugemas tulevikus tahaks ka auto maastikusuutlikkust parandada.
Huvitav kas sellele saaks ka esi ja taga difri lukud külge organiseerida?

Kas selle raami kontrolliks ja tööks soovitate Offroad Service ja Carservice-sse minna või oskab keegi ka muud kohta välja pakkuda kus sellist tõsist keevitustööd teha?


Henry
algaja offroad huviline
Viimati muutis zhadow, K Aug 02, 2006 11:08 am, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

zhadow kirjutas:Tänud firmanimede eest. Ma ausalt öeldes olin kannatamatu ja tormasin juba eile siduri komplekti tellima ning ainus koht kus asi õnnestus oli Lasnamäe Fakto, panin sinna ka juba vahetuse aja kinni. Vahetus ise 3500 ilma matejalideta ja lubasid et ootamatuste korral jääb hind samaks, ma jäin neid uskuma ja pidasin hinda normaalseks.
Fakto hindu ja töö kvaliteeti osakb JR kõige paremini kommenteerida ja ehk ka soodsamaid varuosade tellimise kohti.
Ja kaugemas tulevikus tahaks ka auto maastikusuutlikkust parandada.
Huvitav kas sellele saaks ka esi ja taga difri lukud külge organiseerida?
Kui off-road mõtted peas, siis tegevuste järjekord järgmine:
1)Auto korda (sillad, käiguosa, raam, mootor, kere, jne)
2)Korralik ja maastikusuutlik rehv (ca 50% auto läbimisvõimest on seotud rehviga)
3)Hi-lift tüüpi latttungrud
Kui ikka väheks jääb, siis
3)Vints, snorkel, jne
Kui tahad veel karmimalt panna, siis
4)Silla(diffri) lukud

Kas selle raami kontrolliks ja tööks soovitate Offroad Service ja Carservice-sse minna või oskab keegi ka muud kohta välja pakkuda kus sellist tõsist keevitustööd teha?
Võid mõlemaga neist ühendust võtta, vaata kus lühem saba on:
Offroad Service - Marek 5063138, Craservice- Vahur56219500
Mõlemd firmad maasturitega sinapeal.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

Ma olen ka üksjagu teemasid siin foorumis läbi lugenud ja targemaks saanud.

Visuaalselt mu vanal King Cabil ei tundu difri lukke olema. Äkki on mingi
kulunud LSD kusagil tagasillas, mine tea.
Kas vähemalt ühe difri luku saab huvi korral ilma suurema ümberehituseta selle masinale paigaldada?
Stupiduser kirjutas:Ma kardan, et "üks on, teine off asendis" esisild ikkagi töötab (mitte küll sihipäraselt) ja see peaks sateliitidele ja eriti sateliidi pulkadele (mille peal sateliidid on) väga kulutavalt mõjuma.
Noh, midagi sarnast nagu sõidaksid pidevalt kaapiva rattaga :roll:
esiratas igal juhul selle lukus poole pealt hakkas kaapima koos diagoonaalselt ühe tagumisega kui ma liivasel nõlvakul auto meelega kinni ajasin.
Ilmselt peab töökojas laskma need rummulukud ka üle kontrollida.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Lukk on tore aga kallis asi, iga kell ennem rehv siis vints jne... ja alles siis lukud. Täpselt nagu Landy kirjutas.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

erik kirjutas:Lukk on tore aga kallis asi, iga kell ennem rehv siis vints jne... ja alles siis lukud. Täpselt nagu Landy kirjutas.
Tänud tunnustuse eest!

Unustasin lisada, et korralik amort ja vedru on offroadi puhul ka asendamtud!

Oluline on kohe laguses välja mõelda plaju plaanid auto ehitusse raha panna. See võimaldaks valida ka rahkotile kohased (tuuning)varuosad. Mage oleks pool autot valmis teha ja siis tõdeda, et rahakott tühi.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”