Olen ise omanud nüüdseks juba 4 kuud 98 aasta 2.5TD cherokeed, niiet annaksin oma arvamuse aparaadist.
Cherokee on suhteliselt lihtne ja robustne auto, kliirens on väga hea ja hea isendi puhul ei lagune üldse, kuigi aeg-ajalt võib vajada nokitsemist(mulle näiteks meeldib aeg ajalt ta kallal nokitseda).
Mulle isiklikult meeldib ta robustne disain, näiteks see, et koopa äärtes on paks plastik kaitse ja stanged on metallist.
See laevamootor pole nii hull midagi.
Enda tanki ostsin 50K krooniga.
Ainus häiriv tüüpviga ta puhul on plokikaane tihendid, mis lähevad umbes iga 200K pealt läbi, kui seda ennetada, pääseb 5K-ga, kui mitte, siis neljakordistub summa.
See eest pole sellel mootoril näiteks ketti ega hammasrihma vaid hoopis hammasrattad, mis on 100% hooldusvabad.
See, et see mootor on mõeldud laevadele originaalis, on pigem hea asi, kuna laeva mootorid peavadki olema töökindlad, et jõuaks sadamasse tagasi.
Muidu on ka teisi pisikesi vigasid, nagu akende õrnad mehhanismid ja tagaluugi lahjad õhkvedrud(annab lihtsalt parandada paari mutriga).
Kohe peale enda oma ostmist pidin laskma keevitada kõik plokikaaned ja panema uued tihendid. Peale selle lasin kõik mahlad ja rihma vahetada. See-eest tean täpselt, mis mootori sees toimub ja tean, millal viimati kõik asjad vahetatud on, müüjad kipuvad udu ajama.
Põhilised asjad, mida Cherokee ostul jälgida tasub(lisaks elementaarsetele asjadele):
* Kas tagadiffril on ühe mutri küljes metall lipik ja kindalaekas hõbedane kleeps, kuna see indikeerib LSD olemasolu tagasillal.
* Mis vahekast on? kas Selec-Trac(Full-time e AWD) või Command-Trac(Part time e. keskdiffer puudub)
* Kas jahutusvedelikku on ja kas see mullitab(tihend läbi ja hullemal juhul kaaned pragunenud, võid 15K kohe tingida

* Kas salongisoojendus töötab(kui ei, siis kas jahutuse jamad või salongiradikas umbes)?
* Kas vahekast lülitab ilusti ja töötab vaikselt?
* Kas VIN kood algab "1"-ga(see määrab, kas auto on koostatud usas, eelistatav)?
* Kas auto on '97 või '98+ mudel(enne '98 on VM diislid ebakvaliteetsemad)?
* Kas veermik korras?
* Mis tagudiffrentsiaal(neid mitu eri varianti)?
Nii palju kui olen uurinud, pole mõtet Cherokeedel läbisõitu vaadata, kuna korralikult hoituna ei tee vahet 150K ja 400K sõitnud masinal.
Talvel võtab see loom mul umbes 13l/100km
Kuna ta on maasturi kohta suhteliselt kerge, on tal täiesti hea minek 85kW kohta.
Muide see "neliveoga kakkus ja poos keerates päris kõvasti ja peale proovisõitu ei läinud enam 2wd peale tagasi " on tõenäoliselt sellest, et tal on Part-time nelikvedu, mistõttu pole keskel diffrit. Vahekasti kinni kiilumisel saab edasi-tagasi nõksutades korda.
Edu autovalikul ja loodan, et sellest tekstimüürist on abi otsustamisel.
Byte