probleem uazi starteriga
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
probleem uazi starteriga
Probleem gaz 24 mootoriga uaz 452 käivitamisel.
Käivitades kord võttis starteri taha, kord mitte, siis jäi tõmberelee peale ja lõpuks ei toimunud enam midagi.
Võtsin tõmberelee maha ja kiskusin laiali, klemmid olid päris koledaks kärsanud. Puhastasin klemmid ära ja panin relee kokku ja kruvisin külge tagasi aga käivitades ei toimu enam klõpsugi.
Tea kas panin relee valesti kokku või ühendasin juhtmed valesti või mis võimalused on relee korrasolekut kontrollida ?
Käivitades kord võttis starteri taha, kord mitte, siis jäi tõmberelee peale ja lõpuks ei toimunud enam midagi.
Võtsin tõmberelee maha ja kiskusin laiali, klemmid olid päris koledaks kärsanud. Puhastasin klemmid ära ja panin relee kokku ja kruvisin külge tagasi aga käivitades ei toimu enam klõpsugi.
Tea kas panin relee valesti kokku või ühendasin juhtmed valesti või mis võimalused on relee korrasolekut kontrollida ?
Tõmberelee ST 130 sees on kaks mähist,tõmbemähis ja hoidemähis.Pluss tuleb starteri releest mõlemale mähisele.Hoidemähise mass tuleb relee korpusest,tõmbemähise mass tuleb starteri mähiste otsalt.Mõõda testriga või lase 12V peale.Kui see jutt tundub hiina keelena,otsi keegi,kes on asja ennem katsunud.
Kontaktide puhastamisest.
Kõige lihtsam on pöörata need kaks pölenud servadega polti 180 kraadi.Ühendusplaat,mis on südmiku küljes pööra teise küljega.Kui seda muidugi tehtud ei ole.Reeglina abi lihvimisest on suht ajutine,kui just ei tehta seda kuskil pingis,et pinnad jääksid paralleelsed.
Kontaktide puhastamisest.
Kõige lihtsam on pöörata need kaks pölenud servadega polti 180 kraadi.Ühendusplaat,mis on südmiku küljes pööra teise küljega.Kui seda muidugi tehtud ei ole.Reeglina abi lihvimisest on suht ajutine,kui just ei tehta seda kuskil pingis,et pinnad jääksid paralleelsed.
Releel 4 otsa , kaks jämedamat millest üks läheb starterisse teine aku + klemmile, kui need ära lühistan hakkab starter tööle.
Lisaks releel veel kaks peenemat klemmi, mis voolu saades peaks siis pendiksit liigutama. Ühe el. skeemi pealt tundus, et sinna tuleb vool läbi süütepooli ? Kas on võimalik tõmberelee töötamist proovida ka otse akult ja kuidas sellisel juhul juhtmed ühenda?
Lisaks releel veel kaks peenemat klemmi, mis voolu saades peaks siis pendiksit liigutama. Ühe el. skeemi pealt tundus, et sinna tuleb vool läbi süütepooli ? Kas on võimalik tõmberelee töötamist proovida ka otse akult ja kuidas sellisel juhul juhtmed ühenda?
Sarteri käivitusreleest juhe tõmbereleesse.Võimalik,et käivitusreeled ei ole siis tuleb otse süüteluku starteri otsa alt.
Kui on eeltakistiga süütepool siis tuleb üks juhe tömberelee külge eeltakistist.Selle kaudu sillatakse käivitamise ajal eeltakisti.Mootori töö ajal toidetakse süütepooli läbi takisti.
Kui on kasutusel käivitusrelee RS 502 siis süüteluku stareri asendis peab pinge olema otsal C,mis läheb tõmbereleesse.
Kui on eeltakistiga süütepool siis tuleb üks juhe tömberelee külge eeltakistist.Selle kaudu sillatakse käivitamise ajal eeltakisti.Mootori töö ajal toidetakse süütepooli läbi takisti.
Kui on kasutusel käivitusrelee RS 502 siis süüteluku stareri asendis peab pinge olema otsal C,mis läheb tõmbereleesse.
Tänud Ten !
Sain otseühendusega tõmberelee ja starteri tööle aga läbi originaal vooluvõrgu ikkagi ei klõpsugi.
Kas käivitusrelee on kasutaja IBRA poolt postitatud pildil üleval vasakus nurgas "3 auguga kast" ?? Sellise leidsin ka oma masinal yhe plekinurga alt ülesse.
Mida siis veel kontrollida, süütelukku (paras mäda on), süütepooli ja kõiki juhtmeid ?
Sain otseühendusega tõmberelee ja starteri tööle aga läbi originaal vooluvõrgu ikkagi ei klõpsugi.
Kas käivitusrelee on kasutaja IBRA poolt postitatud pildil üleval vasakus nurgas "3 auguga kast" ?? Sellise leidsin ka oma masinal yhe plekinurga alt ülesse.
Mida siis veel kontrollida, süütelukku (paras mäda on), süütepooli ja kõiki juhtmeid ?
Sama karp,aga autodel kasutatakse samasuguseid releesid ka paljude teiste tarvitite käivitamiseks.Pead ikkagi jälgima kust juhe tuleb ja kuhu läheb.Hariliku kontroll lambiga saad kõik need asjad kontrollitud.
Alusta süütelukust.Kui keerad süüteluku asendisse start, peab lülituma relee ,mis omakorda annab pinge starteri tõmbereleele.
Muretse endale Kalju Aleksiuse raamat "Autode elektriseadmed",põhilised asjad "puust ja punaseks"lahti räägitud.Ma ei tea kas seda raamatu on ka uuemal ajal välja antud aga kui otsid siis kindlasti leiad.
Alusta süütelukust.Kui keerad süüteluku asendisse start, peab lülituma relee ,mis omakorda annab pinge starteri tõmbereleele.
Muretse endale Kalju Aleksiuse raamat "Autode elektriseadmed",põhilised asjad "puust ja punaseks"lahti räägitud.Ma ei tea kas seda raamatu on ka uuemal ajal välja antud aga kui otsid siis kindlasti leiad.
- uputaja
- I live off from the mud
- Postitusi: 4713
- Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
- Asukoht: Kuusalu lähedal metsas
Pendiks ei jookse tagasi. Vahel juhtub sellist assja külmast. Võta lahti, pese ankru võll ja pendiksi sisemine ava puhtaks ning määri see näiteks wd 40 lögaga. Siis peaks hea saama.Pomo kirjutas:mul jääb starter ''kärisema'', kasvõi massilülitist võtad särtsu ära.
mis pull see on?
Häda pärast aitab ka soojendamine.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
