Uaz mootori rem&tuunimine.

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Kasutaja avatar
taxopets
True Off Roader!
Postitusi: 1063
Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa

Uaz mootori rem&tuunimine.

Postitus Postitas taxopets »

Võtsin siis ette mootori kap. remondi. Ei ole küll päris esimene mootor aga eelmisest korrast 20 aastat möödas. Teema olekski siis mõtete ja õpetuste korjamiseks. Plaanis ka lisaks tavalisele remondile mootori suutlikuse tõstmine.
1. Plokikaane lihvimine, et saada juurde pisut jõudu ja 95 bensiin peaks siis ka paremini maitsema. Küsimus kui palju oleks hea maha lihvida eeldusel,et vastupidavus ei kannata.
2. Mida soovitate teha klappidega peale tavapärase lihvimise?
3. Kolvid-kepsud. Tuleks saada ühte kaalu. Veel midagi?
4. Väntvõll koos hoorattaga pinki. Veel midagi?
5. Muidugi see Uaz kirstunael- rasvanöör. Tundub ,et hea kasutada mersu oma?
Ootan häid mõtteid ja konstruktiivset kriitikat.
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
kaits09
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 142
Liitunud: L Juul 25, 2009 5:34 pm
Asukoht: Harjumaa Loksa

Postitus Postitas kaits09 »

Mõistlik oleks vahetada ka nukkvõlli saaled.
UAZ´il on sealt päris suur õlirõhu kadu kui need kulunud on.
Klapipesad tuleks kindlasti üle freesida ja klappidel endal pingis nurgad õigeks lasta.
Tiimi Neli Tankisti ja Koer piloot......ehk keegi vanematest olijatest veel mäletab säänset tiimi
margus61
Zootramm
Postitusi: 721
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Postitus Postitas margus61 »

Voolavuse parandamise eesmärgil võiks elementaarse portimise teha - kaane ja kollektorite kanalitest valujäägid eemaldada, kõrgemad kohad ja järsud nurgad ära siluda ning vaadata, et kaane-kollektori kanalid kohakuti on, tihend ees ei turrita jne.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 888
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Postitus Postitas MetsaVikat »

Siit saad portimise algtõed, vaata ka teist osa kindlasti. http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Vanak ... imine.aspx

Foorumit uurides leiab, et 3mm maha, siis saab hea. Nookurid saab ise lühemaks teha, kübara alt oli vist, või otsida poest lühemad, neid tehti erineva pikkusega.

Kui enne pole motors24 lehel käinud, siis soovitan vaadata läbi kõik need mootori osad, head saated ning saab ka targemaks, st. mina sain.

Mina ise lisaks vb. veel kontaktivaba jagaja, vahest volga klubi lehel liigub neid.

Terv. Villu
Kasutaja avatar
taxopets
True Off Roader!
Postitusi: 1063
Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa

Postitus Postitas taxopets »

See portimise osa on hariv küll aga nagu lõpus öeldi siis mõtle milleks sul masin on. Konkreetsel autol on eesmärk teha majapidamises vajalikke töid ja viia mind mõnele safarile. Seega piisab ilmselt valujääkide eemaldamisest ja tihendi sobitamisest. Pole mul ju selliseid viilegi :( Muidugi võib mõni kaaskodanik neid laenuks pakkuda.
Aga mõtleme edasi.
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
gasuzu
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Mai 11, 2008 9:19 pm
Asukoht: Vaida ja Pahkla mõisa taga põllul

Postitus Postitas gasuzu »

Tere

Enne kui hakkad väntvõlli lihvima lase üle mõõta.Hoiad kõvasti aega ja raha
kokku.Aasta tagasi uurisin seda asja 200-300 eeki kael.Tavaliselt kuluvad
vändakaelad kiiremini kui võllikaelad.Samas saan aru ,et kiirendus
võistlustele ei minda selle autoga,on siis sellel mõtet.Võta üks suur
paberileht kirjuta sinna kõik mida tahad teha ,siis uuri järgi hinnad.
Kirjuta SUURELT pane sellisesse kohta ,et sa näeksid kogu aeg nimekirja ja kalendrit.Muidu võib juhtuda see,et aasta pärast müüakse pooleli olev
projektikas.
...hääled minu peas kinnitavad;ma olen täiesti terve!
http://www.youtube.com/watch?v=t8roxM1k02g
Kasutaja avatar
taxopets
True Off Roader!
Postitusi: 1063
Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa

Postitus Postitas taxopets »

:)
Viimati muutis taxopets, R Veebr 11, 2011 9:59 pm, muudetud 1 kord kokku.
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
gasuzu
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Mai 11, 2008 9:19 pm
Asukoht: Vaida ja Pahkla mõisa taga põllul

Postitus Postitas gasuzu »

Tere

Peab tunnistama ,et olen vana ja ei saa aru mida nooremad räägivad.
Ammustel aegadel kui talvel lund ei olnud ja muru kasvas.
Kapitaalremont mootorile=mootor demonteeritakse täielikult ja enamus
detaile asendatakse sinna hulka kuulub silindrite puurimine ja hoonimine või hülsside vahetus väntvõllikaelte lihvimine klapipesade freesimine ja
soveldamisega vajadusel klapipesa vahetus lühidalt kõik mis liigub ja kulub.Kapitaalremonti tehti mootorile teatud läbisõidu järel.Enne seda tehakse mootorile täielik diagnostika ,mõõdetakse õli kuluja survet, silindrites
surve astet ja nende erinevust valatakse silindrisse õli ja mõõdetakse uuesti.
Loe erinevaid foorumeid ja saad teada palju on lõpule viimata projekte.
Siit ka küsimus kas 400 euroga saab kap.rem. mootori.Ei saa, hinnavahemik
on 600-800euri oleneb varuosade hinnast ja silindrite arvust.
Tiit
...hääled minu peas kinnitavad;ma olen täiesti terve!
http://www.youtube.com/watch?v=t8roxM1k02g
Kasutaja avatar
raimz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 122
Liitunud: P Juul 20, 2008 11:08 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas raimz »

gasuzu kirjutas:Tere
surve astet ja nende erinevust valatakse silindrisse õli ja mõõdetakse uuesti.
Surveastet ei saa mõõta, survet mõõdetakse.
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

raimz kirjutas:
gasuzu kirjutas:Tere
surve astet ja nende erinevust valatakse silindrisse õli ja mõõdetakse uuesti.
Surveastet ei saa mõõta, survet mõõdetakse.
Väga õige-surveaste on jääv suurus,see ei muutu ning iseloomustab maksimaalse ja minimaalse põlemiskambri mahu suhet.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
taxopets
True Off Roader!
Postitusi: 1063
Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa

Postitus Postitas taxopets »

Lgp. Tiit. Ma ei tea kus küll võib pärineda selline Teiepoolne pessimism. Kindlasti on sellel mingi hea seletus. Panen ette, et kustutame omavahelise suhtluse ja äkki jääb siia teemasse siiski asjalik tehniline arutelu.
Parimat Peeter.
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Uaziku mootori arendamisel, nii, et maksimaalsed kasutatavad mootoripöörded tõusevad oluliselt, saab takistuseks originaalsete klapivedrude elastsus. Kõrgetel pööretel võib klapitaldrik vabaneda ja poolkuud oma kohalt lahkuda. Tulemuseks sisse kukkuv klapp. Lühidalt, paremad klapivedrud ja kergemad taldrikud oleks abiks.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

erik kirjutas:Uaziku mootori arendamisel, nii, et maksimaalsed kasutatavad mootoripöörded tõusevad oluliselt, saab takistuseks originaalsete klapivedrude elastsus. Kõrgetel pööretel võib klapitaldrik vabaneda ja poolkuud oma kohalt lahkuda. Tulemuseks sisse kukkuv klapp. Lühidalt, paremad klapivedrud ja kergemad taldrikud oleks abiks.
No kui oluliselt nad tõusevad,kas sinna 10000 kanti või? Enne jooksevad saaled kokku ,kui poolkuud välja.Kui on vanad surnud klapivedrud,siis võib mingi probleem olla küll ,et kolb ja klapid hakkavad kokku saama, aga korralike puhul pole mingit hirmu.No muidugi, selle mootoriga F1-e ei sõida. :)
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

ibra kirjutas:
erik kirjutas:Uaziku mootori arendamisel, nii, et maksimaalsed kasutatavad mootoripöörded tõusevad oluliselt, saab takistuseks originaalsete klapivedrude elastsus. Kõrgetel pööretel võib klapitaldrik vabaneda ja poolkuud oma kohalt lahkuda. Tulemuseks sisse kukkuv klapp. Lühidalt, paremad klapivedrud ja kergemad taldrikud oleks abiks.
No kui oluliselt nad tõusevad,kas sinna 10000 kanti või? Enne jooksevad saaled kokku ,kui poolkuud välja.Kui on vanad surnud klapivedrud,siis võib mingi probleem olla küll ,et kolb ja klapid hakkavad kokku saama, aga korralike puhul pole mingit hirmu.No muidugi, selle mootoriga F1-e ei sõida. :)
Ibra lennutab jälle tarkusi :lol: Piisas sellest, et vahetada karburaator korraliku lääne toodangu vastu . Mootor hakkas nii pööritama, et klappe ei jõudnud eest ära tõmmata. Lisaks hakkab põhjagaasiga "naljakalt" vahele jätma. Seega Eriku jutt väga õige.

PS: Korraliku õli kasutades ei juhtu saaledega mitte midagi.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

uputaja kirjutas:
ibra kirjutas:
erik kirjutas:Uaziku mootori arendamisel, nii, et maksimaalsed kasutatavad mootoripöörded tõusevad oluliselt, saab takistuseks originaalsete klapivedrude elastsus. Kõrgetel pööretel võib klapitaldrik vabaneda ja poolkuud oma kohalt lahkuda. Tulemuseks sisse kukkuv klapp. Lühidalt, paremad klapivedrud ja kergemad taldrikud oleks abiks.
No kui oluliselt nad tõusevad,kas sinna 10000 kanti või? Enne jooksevad saaled kokku ,kui poolkuud välja.Kui on vanad surnud klapivedrud,siis võib mingi probleem olla küll ,et kolb ja klapid hakkavad kokku saama, aga korralike puhul pole mingit hirmu.No muidugi, selle mootoriga F1-e ei sõida. :)
Ibra lennutab jälle tarkusi :lol: Piisas sellest, et vahetada karburaator korraliku lääne toodangu vastu . Mootor hakkas nii pööritama, et klappe ei jõudnud eest ära tõmmata. Lisaks hakkab põhjagaasiga "naljakalt" vahele jätma. Seega Eriku jutt väga õige.

PS: Korraliku õli kasutades ei juhtu saaledega mitte midagi.
Kui sa tahad katsetada sel mootoril lennukipöördeid ,pole sul vaja mingit lääne karpat,vaid pane sinna karpa asemele oma bensiiniga läbi immutatud labakas ja sa saad need pöörded,mida sa pole eluski näinud.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”