Kahjuks ARK ei vaata ainult E tähist. Lisaks E- le peavad tuled olema märgistatud ka vastava sihtotstarbe märgiga. Vene tehnikal sellised märgid puuduvad.isakene kirjutas:Vajaliku E-tähisega laternad saab vene juppidega kauplevast põllumajandustehnika poest. Rakveres oli ümara korpusega H4 traktorilatern vist 150 eeku tükk ja gabariit/suund ühes korpuses maksis alla sajalise.
Kuidas teha sahk maasturile?
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
-
- Mudder
- Postitusi: 93
- Liitunud: L Sept 27, 2008 2:21 am
- Asukoht: Keila
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1807
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
NivaRunner kirjutas: Kahjuks ARK ei vaata ainult E tähist. Lisaks E- le peavad tuled olema märgistatud ka vastava sihtotstarbe märgiga. Vene tehnikal sellised märgid puuduvad.

Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com
-
- Mudder
- Postitusi: 93
- Liitunud: L Sept 27, 2008 2:21 am
- Asukoht: Keila
Neid samu tähiseid mõtlesingi sihtotstarbe märkide all. Täis ja pooltuled on siis vastavalt H4 pirniga valgusti klaasil HC/R ja. Parktuli on (parandagu, kui eksin, ei ole hetkel endas kindel ja paberid eemal) a ja esimene suunatuli siis kas 1; 1a; 1b ja tagumine suunatuli 2; 2a; 2b. Külje tuled ja külje suunad olid vict midagil sellist A; IA; I.isakene kirjutas:NivaRunner kirjutas: Kahjuks ARK ei vaata ainult E tähist. Lisaks E- le peavad tuled olema märgistatud ka vastava sihtotstarbe märgiga. Vene tehnikal sellised märgid puuduvad.Mesasi see sihtotstarbe märk on? On lähituli ja kaugtuli, tähistega C ja R. Ükski ülevaatus ei lase traktorit tänavale, kui laternatel vajalikku märki pole. Ega sa neid vanu 70-ndate aastate töötulesid ei mõelnud?
Väga paljudel müügilolevatel valgustitel puuduvad need ARK ekspertiisis kontrollitavad tähised ja samuti ka valgustugevuse number.
Võibolla sattusin ise lihtsalt imelike valgustite otsa, vaatasin hindadega 300 - 800.- tükk.
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1807
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Käisin täna poes uurimas - ongi olemas sellised tähiseta traktorilaternad, 158 eeku. Ainult mitte H4-ga vaid tavalise nn "iguli pirniga". H4-ga laternad olla vajalike tähistega, aga hetkel ei olnud saadaval ja müüja hinda ka täpselt ei mäletanud. Aga olevat üsna odavast klassist. Eurobelarussi kandiline H4 latern koos korpuse ja kõige vajalike tähistega maksis 300 ja natuke peale.
Suund-gabariit maksis 79 eeku, tähiseid küll ei vaadanud.
Suund-gabariit maksis 79 eeku, tähiseid küll ei vaadanud.

Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17417
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kotka soovile vastu tulles on näidispildid erinevatest kergsõidukitele paigaldatud lumeshkadest nähtval siin:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=29745
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=29745
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-
- Mudder
- Postitusi: 93
- Liitunud: L Sept 27, 2008 2:21 am
- Asukoht: Keila
Need tuled, kus pooleks kollane ja valge klaas (suund/kabariit) olid minu vaadatud umbes 4 eritüüpi kujundusega kõik ainult kabariidi tähistega.isakene kirjutas:Käisin täna poes uurimas - ongi olemas sellised tähiseta traktorilaternad, 158 eeku. Ainult mitte H4-ga vaid tavalise nn "iguli pirniga". H4-ga laternad olla vajalike tähistega, aga hetkel ei olnud saadaval ja müüja hinda ka täpselt ei mäletanud. Aga olevat üsna odavast klassist. Eurobelarussi kandiline H4 latern koos korpuse ja kõige vajalike tähistega maksis 300 ja natuke peale.
Suund-gabariit maksis 79 eeku, tähiseid küll ei vaadanud.
Enda tuled (1 valgusti sisaldab park-, pool- ja täistuld) ostsin siis IKH-st ~ 600 tükk + 2x suunad (vw polo, uued) 280.- Tuled on väga head, valgustavad väikeste tulede kohta väga hästi, hetkel originaal tuledest küll puudust ei tunne.
Infoks tulede kohta:
1) M ja N kategooria sõidukil peab olema kaks lähitule laternat.(ilmselt võib olla ka 4-400 tk.)
2) võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid. Maanteeamet võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada teistele sõidukitele ette nähtud laternaid tingimusel, et nende optilised elemendid, lambid ja laternate paigaldus vastavad nõuetele. Laternad peavad olema koostatud nende ehituses ettenähtud optilistest elementidest, lampidest ja hajutiklaasidest. Hajutiklaasid peavad olema pragudeta ning muude vigastusteta. Peegeldi (reflektor) ei tohi olla tuhmunud või korrodeerunud.
2) lähitulelaterna kõrgus peab olema vahemikus 500 1200 mm maapinnast. Erandina on N3G kategooria sõidukil lubatud lähitulelaternad paigaldada kuni 1500 mm kõrgusele maapinnast. Lähitulelaterna kaugus sõiduki külgservast ei tohi ületada 400 mm. M2, M3, N2 ja N3 kategooria sõiduki lähitulelaternate vahekaugus peab olema vähemalt 600 mm, mida võib vähendada kuni 400 mm-ni, kui sõiduki laius ei ületa 1300 mm.
Vajaduseta mööda üldkasutatavaid teid ei soovitaks sahkadega sõita, kui ei ole Maanteeameti märget reg. tunnistuses. See võib viia selleni, et võetakse nendega liiklemis võimalus, ka siis kui selleks on vajadus.
Kui kellegi arvates (Teede- ja Sideministeerium 2001a.) on e-sertifikaadita täiendava esikaitsesüsteemi (kood 603) paigaldamine ohtlik siis mida nad arvavad lumesahast.
1) M ja N kategooria sõidukil peab olema kaks lähitule laternat.(ilmselt võib olla ka 4-400 tk.)
2) võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid. Maanteeamet võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada teistele sõidukitele ette nähtud laternaid tingimusel, et nende optilised elemendid, lambid ja laternate paigaldus vastavad nõuetele. Laternad peavad olema koostatud nende ehituses ettenähtud optilistest elementidest, lampidest ja hajutiklaasidest. Hajutiklaasid peavad olema pragudeta ning muude vigastusteta. Peegeldi (reflektor) ei tohi olla tuhmunud või korrodeerunud.
2) lähitulelaterna kõrgus peab olema vahemikus 500 1200 mm maapinnast. Erandina on N3G kategooria sõidukil lubatud lähitulelaternad paigaldada kuni 1500 mm kõrgusele maapinnast. Lähitulelaterna kaugus sõiduki külgservast ei tohi ületada 400 mm. M2, M3, N2 ja N3 kategooria sõiduki lähitulelaternate vahekaugus peab olema vähemalt 600 mm, mida võib vähendada kuni 400 mm-ni, kui sõiduki laius ei ületa 1300 mm.
Vajaduseta mööda üldkasutatavaid teid ei soovitaks sahkadega sõita, kui ei ole Maanteeameti märget reg. tunnistuses. See võib viia selleni, et võetakse nendega liiklemis võimalus, ka siis kui selleks on vajadus.
Kui kellegi arvates (Teede- ja Sideministeerium 2001a.) on e-sertifikaadita täiendava esikaitsesüsteemi (kood 603) paigaldamine ohtlik siis mida nad arvavad lumesahast.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2887
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
...aga kui:
1.sahk ulatub auto gabariidist ettepoole lubatud 500mm (või oli lubatud meeter?)
2. sahk ulatub külgedele vähem kui 400mm lähi- ja gabariidituledest ja ei ole laiem kui 2500mm
3. sahk ei varja originaaltulesid
4. väljaulatuv osa on tähistatud
5. sahk on autole kindlalt kinnitatud (peaks loomulik olema)
st. kui vastab ülegabariidilise veose (lihtsalt sellise asja veoks sobib selline koht kõige paremini) ei peaks ju nagu märget vaja olema?
PS. käisin just mõõtmas, minu sahk mahub piiridesse, kui leevendusvedrud vintsiga kokku vedada
PS. (tähenärijate eri) pooltuli on siis kui pool tuld, nt. mütsiga, kinni katta,
parktuled on paigaldatud väga üksikutele automarkidele, st. on lähi-, kaug- ja gabariidituled.
1.sahk ulatub auto gabariidist ettepoole lubatud 500mm (või oli lubatud meeter?)
2. sahk ulatub külgedele vähem kui 400mm lähi- ja gabariidituledest ja ei ole laiem kui 2500mm
3. sahk ei varja originaaltulesid
4. väljaulatuv osa on tähistatud
5. sahk on autole kindlalt kinnitatud (peaks loomulik olema)
st. kui vastab ülegabariidilise veose (lihtsalt sellise asja veoks sobib selline koht kõige paremini) ei peaks ju nagu märget vaja olema?
PS. käisin just mõõtmas, minu sahk mahub piiridesse, kui leevendusvedrud vintsiga kokku vedada
PS. (tähenärijate eri) pooltuli on siis kui pool tuld, nt. mütsiga, kinni katta,
parktuled on paigaldatud väga üksikutele automarkidele, st. on lähi-, kaug- ja gabariidituled.
Tehtud, mõeldud.
- Taavi2101
- Fitting 38"
- Postitusi: 253
- Liitunud: T Apr 07, 2009 9:51 am
- Asukoht: Järsi-Assaku-Tallinn 56502393
Kui ma ühe tuttava endise politseiniku käest sama küsisin, ütlest ta sellepeale:totu kirjutas:...aga kui:
1.sahk ulatub auto gabariidist ettepoole lubatud 500mm (või oli lubatud meeter?)
2. sahk ulatub külgedele vähem kui 400mm lähi- ja gabariidituledest ja ei ole laiem kui 2500mm
3. sahk ei varja originaaltulesid
4. väljaulatuv osa on tähistatud
5. sahk on autole kindlalt kinnitatud (peaks loomulik olema)
st. kui vastab ülegabariidilise veose (lihtsalt sellise asja veoks sobib selline koht kõige paremini) ei peaks ju nagu märget vaja olema?
"Keera sahale lisatuled külge ja ütled kontrollijatele, et see on tulede raam".
- martin0987
- Rookie
- Postitusi: 17
- Liitunud: N Dets 30, 2010 7:34 pm
- Asukoht: vasula
- martin0987
- Rookie
- Postitusi: 17
- Liitunud: N Dets 30, 2010 7:34 pm
- Asukoht: vasula