LR mootori suitsemine

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Indrek
Fitting 44"
Postitusi: 411
Liitunud: T Nov 01, 2005 9:12 am
Asukoht: Linna keskel

LR mootori suitsemine

Postitus Postitas Indrek »

Küsimus. LRD-90 paigaldadud PSI chips võimsuse tõstmiseks.
Rasketes oludes näit liivas mingil ajahetkel hakkab väljaajama musta suitsu ja ca.10 sek pärst langeb mootori võimsus, gaasiga mängides võtab pöörded taas üles ja võimsus taastub, kuid kohapealt seistes sõitma hakates on probleem üldse paigalt liikumisega.

Kas tuleks väljavahetada mingid õhuvõtu andurid? Väljalõigata katalüsaator?
Ehk keegi teab aidata.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Tõenäoliselt ei anna stock sisselase piisavalt õhku peale ja mootor "upub" liigsesse kütusesse. Kontrolli igaks juhuks, kuidas on õhufiltri seisukord. Kas on must ja vajab vahetamist. Proovi üldse ilma filtrita korraks, kuidas siis käitub. Tüüpiline tuuning chipi käitumine. Alumist otsa keeratakse lahjemaks ja ülemist rikkamaks koos boosti tõstmisega, kahjuks aga ei tule tihtilugu stock sisselasked sellega toime.

Samas pole ka välistatud, et power chip vajaks ka tegelikult MAF anduri (õhulugeja) kalibreerimist. Kui sul seal selline asi küljes on. Tõenäoliselt on, kui sa seal chipitad juba.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Indrek, kas sa teiste LR omanikega, kelle masinal "küpsis" peal on oled rääkinud? Näiteks Palotuga?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Asi selles,et selle tuningu viga on selles,et see versioon ei tee midagi muud kui suurendab kütuse kogust.Turbo survet see ei tõsta.Ma veel ei ole näinud versiooni mis LR-del survet tõstaks.VW ja Audidel on selles suhtes paremad softid tuunimiseks.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

No aga siis tundubki nagu olema vähese õhu viga, eriti kui turbo boosti ka juurde tule, aga kütet tuleb :roll:

Tundub mõtetu tuuning, mis isegi ehk mootorile ohtlik, kuna happeliste jääkide teke suurendatud tänu põlemata kütusele silindrites, mis sealt edasi läheb õlisse. Lisaks sellele suurendatud oht rõngaste kinni tahmamiseks ja klappide tööpinna kahjustamiseks. Või mis?
+372 5028488
Kasutaja avatar
D-90
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 142
Liitunud: L Veebr 04, 2006 5:03 pm

Postitus Postitas D-90 »

Kasutan samalaadset vidinat oma Defekal, kuigi teise tootja oma
http://www.vanaaken.com/europe/index.as ... e=smartbox

Toimib korralikult, samas minul K&N filter sees ja õhuvõtutoru 75mm läbimõõduga.

Need moodulid on mõeldud standart autole ja ei vaja mingeid
ümberehitusi.
Moodul võib vigane ka olla.

Arvan et peaksid müüjaga rääkima.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kuhu sul see ühentatud on?Aju juurde või pihustite juurde?
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Veiko kirjutas:Kuhu sul see ühentatud on?Aju juurde või pihustite juurde?
Veiko
Mersul on ta ühendatud orig pistikute vahele, niipalju kui aru saan siis aju ja pihustite vahele. Elik modifitseeritakse ajust tulevat juttu.

Mina olen selle PSI vidinaga mersul väga rahul, nagu mootor oleks ära vahetatud... Ja kui kick-down teha siis ikka lööb tagant londi välja, kuid läheb ka sellevõrra edasi.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Sellepärast tagant musta tulebgi,et õhust jääb puudu.Kütet on küll rohkem kuid õhku vähe.See must mis tuleb tagant on põlemata küte ehk energia mida oleks saanud edasi liikumiseks kasutada.Kui juba tuunida siis selliselt,et ka turbo rõhk suureneks natuke.Rohkem kütet+rohkem õhku=rohkem jõudu.
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
D-90
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 142
Liitunud: L Veebr 04, 2006 5:03 pm

Postitus Postitas D-90 »

Veiko kirjutas:Kuhu sul see ühentatud on?Aju juurde või pihustite juurde?
Veiko
Minul on se aju juures kuigi vahet pole kus ta asub.

ühendus on lihtne, parraleelselt pihustite juhtmete külge lisaks
mass ja +.

tööpõhimõte lihtne - kui aju annab signaali pihustitele avaneda siis see
moodul hoiab pihustitel pinget peal mõne milisekundi kauem.
ennukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 160
Liitunud: E Juul 18, 2005 12:17 pm
Asukoht: TLN:
Kontakt:

Postitus Postitas ennukas »

Indrekul lisaks Chipsile olemas ka K&N filter parandamaks sisselaset.

Fakto-meeste Terrano järgi tõusu võttes kaob kohati nähtavus ära...
Kuidas tunned ära rõõmsa offroaderi?
Vastus: Hambavahed on mudased!!
Kasutaja avatar
Indrek
Fitting 44"
Postitusi: 411
Liitunud: T Nov 01, 2005 9:12 am
Asukoht: Linna keskel

Postitus Postitas Indrek »

Veiko kirjutas:Sellepärast tagant musta tulebgi,et õhust jääb puudu.Kütet on küll rohkem kuid õhku vähe.See must mis tuleb tagant on põlemata küte ehk energia mida oleks saanud edasi liikumiseks kasutada.Kui juba tuunida siis selliselt,et ka turbo rõhk suureneks natuke.Rohkem kütet+rohkem õhku=rohkem jõudu.
Kuskohas võiks siis selle tuunimise lõpuni viia a.la tõsta turbo rõhku???
Muidugi pean kohe ütlema, et jõudu on selle chipsiga masinal kordades rrohkem, kuid jah....mitte kauaks.
Kasutaja avatar
Indrek
Fitting 44"
Postitusi: 411
Liitunud: T Nov 01, 2005 9:12 am
Asukoht: Linna keskel

Postitus Postitas Indrek »

Veiko kirjutas:Kuhu sul see ühentatud on?Aju juurde või pihustite juurde?
Veiko
Ühendatud minul aju juurde tavaslise arvuti pistikuga.
pickup
Fitting 38"
Postitusi: 221
Liitunud: K Veebr 04, 2004 11:06 pm
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas pickup »

Indrek kirjutas:
Veiko kirjutas:Sellepärast tagant musta tulebgi,et õhust jääb puudu.Kütet on küll rohkem kuid õhku vähe.See must mis tuleb tagant on põlemata küte ehk energia mida oleks saanud edasi liikumiseks kasutada.Kui juba tuunida siis selliselt,et ka turbo rõhk suureneks natuke.Rohkem kütet+rohkem õhku=rohkem jõudu.
Kuskohas võiks siis selle tuunimise lõpuni viia a.la tõsta turbo rõhku???
Muidugi pean kohe ütlema, et jõudu on selle chipsiga masinal kordades rrohkem, kuid jah....mitte kauaks.
Turbo rõhku aitab sul tõsta mõni kiiruse kummardaja
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Laki Tuuning...Dünopingil lased asja paikka panna korralikult. Et õhu ja kütte sugu oleks normi piires väljalasketorustikus. Muidu huupi keerates võid kolbidele augud sisse lasta lahja segu korral või klapid auklikuks liiga rikka segu ja hilise süüte korral.
+372 5028488
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”