Kuidas teha sahk maasturile?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 749
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Postitus Postitas pilgrems »

mazinist kirjutas:Netiavarustest leidsin dokumendi, milles Arkansase osariik tellib veoautode lumesahku. Tellimuses on öeldud, et tõukejõud peab suunduma läbi esipamperi ja raami ning ei tohi panna mingit koormust esisillale. Ilmselt palju sõltub sellest, kui rasked on eeldatavad töötingimused, kuid mõningane ettevaatlikkus silla külge kinnitamisel näib olevat asjakohane.

Kui sa juhtud teraga mõne kivi otsa sattuma siis tõenäoline on see, sild koos
teraga on sul auto all.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Sellise asja puhul tähendab täiustamine vana tüki väljalõikamist ja uue ehitamist e. kohe õiga asi ehitada on odavaim ja lihtsaim. Kasutan juba aastaid murutraktoril omatehtud sahka ja tead kui mõnus on hoovist lumi keskele vaalutada ja siis tänavale trügida (mul on tera hüdroga keeratav ja tõstetav, alla vajub ise). Risti sahaga ajad pool lund aia äärde vaalu. Tehniliselt ei ole keeratav sahk keeruline ja seal ei pea kasutama kalleid liigendeid, piisab tavalisest poltühendusest, stoppermutriga. Aisad võid lahendada nelja torujupiga, sirged torud kahe raamikinnituse (horisontaalse asetusega) ja kahe terakinnituse (vartikaalselt, just allalastuna, tera küljes) vahel. Liigendiks ja ühtlasi torude omavaheliseks ühenduseks kõlbavad ka paksemad seibid. Kalde fikseerimiseks kaks üksteise sisse minevat toru läbipuuritud avade ja suvalise poldiga, mille saab hiljem asendada hüdrosilindriga vms. Selline robusk ei ole eriti kaubanduslik aga oma õuel ja tänaval toimib aastaid.
PS. Saha külge tasub keevitada tugevnduslapid kronsteinide alla, kuigi ise tegin ja teeks ka tulevikus tera raamistiku ja kataks plekiga (lume jaoks piisab 1mm sest), seda jõuab käsitsi eette panna ja ära võtta.
Tehtud, mõeldud.
WotS
Off Roader Wannabe
Postitusi: 49
Liitunud: R Dets 03, 2004 5:13 pm

Postitus Postitas WotS »

pilgrems kirjutas:
mazinist kirjutas:Netiavarustest leidsin dokumendi, milles Arkansase osariik tellib veoautode lumesahku. Tellimuses on öeldud, et tõukejõud peab suunduma läbi esipamperi ja raami ning ei tohi panna mingit koormust esisillale. Ilmselt palju sõltub sellest, kui rasked on eeldatavad töötingimused, kuid mõningane ettevaatlikkus silla külge kinnitamisel näib olevat asjakohane.

Kui sa juhtud teraga mõne kivi otsa sattuma siis tõenäoline on see, sild koos
teraga on sul auto all.
Eks ta ole rohkem mõeldud niiviisi,et kui sa pakud maantee hooldust ehk sõidad hooga(30-50km-70/h) nii,et lumi ilusti lendaks kraavi. Ja kui sellisse kiiruse ning liikluse keskel peaksid juhitavuse kaotama siis on asi väga ohtlik. Mõtle selle peale,et kui sul on kivi ja kaldsahk. Saha kalle on nö teelt välja. Auto mis sõidab kivi otse siis kivi viskab auto vastassuunda.

Enda väikest teerada võib ju muidugi ajada sellisega mis kinnitub esisilla külge. Mõistuse piires kasutada loomulikult.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Vahepeal sai sahale väheke esteetilist välimust lisatud ja varustatud hüdrosilindri ning elektrilise hüdrojagajaga. Veel puudu üks juhe ja lüliti salongist, et lumi võiks tulla :)

Pilt
Pilt

Siin näha mehhaaniluse ujuvuse abinõu:
Pilt

Toide saha hüdraulikale on tehtud kiirliidetega. Algul sai süsteem rumalasti ühendatud (hüdrorool ja sahk paralleelselt) ja kuna mõlemad tarbijad keskasendis läbivooluga, siis muidugi ei hakanud süsteem tööle. Hiljem sai pandud tarbijad jadamisi (tänud vihje eest kasutajale isakene!) ja kõik töötab:
Pilt
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Taunus2d
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 148
Liitunud: P Mai 16, 2010 2:20 pm

Postitus Postitas Taunus2d »

kuidas viimase seisuga sahkade hinnad on. Temper.ee pakub 6500.- kas on veel tegijaid? sooviks enne jõulu midagi sahalaadset paikka saada autole. Kes see aasta ostnud või hindasi jälginud võiks teada anda.

Samas kui kellegi mingi autosahk jalus, ande märku.
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

temper pakub atvga sahkasi minu teada.
56157755
NivaRunner
Mudder
Postitusi: 93
Liitunud: L Sept 27, 2008 2:21 am
Asukoht: Keila

Postitus Postitas NivaRunner »

Kas leidub kedagi, kes sahaga maasturiga ARK-st läbi käinud? Milliseid probleeme see endaga kaasa toob ja mis summadest võiks juttu olla?

Teen eeltööd, kuna endal on plaanis sahk ametlikult passi saada.
nossu3233
Rookie
Postitusi: 1
Liitunud: N Nov 25, 2010 6:56 pm

Postitus Postitas nossu3233 »

ega keegi ei tea, kust saaks toyota hiluxile kastiümbrist ja sahka? ette tänades.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Postitus Postitas honkomees »

nossu3233 kirjutas:ega keegi ei tea, kust saaks toyota hiluxile kastiümbrist ja sahka? ette tänades.
sahk vt 3 rida http://www.grader.ee/index.php?option=c ... 15&lang=et
Kasutaja avatar
Pomo
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: K Mär 19, 2008 10:00 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pomo »

Taunus2d kirjutas:kuidas viimase seisuga sahkade hinnad on. Temper.ee pakub 6500.- kas on veel tegijaid? sooviks enne jõulu midagi sahalaadset paikka saada autole. Kes see aasta ostnud või hindasi jälginud võiks teada anda.

Samas kui kellegi mingi autosahk jalus, ande märku.
KBst just leidsin ligi poole odavamalt ja päris ilusad :P
teex yhe zuicu
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas virgo »

Pomo kirjutas: KBst just leidsin ligi poole odavamalt ja päris ilusad :P
Räägid mitmuses....sheeri linki, mina küll ei leia.

Virgo
Mudas alates 2003.
Kasutaja avatar
Pomo
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: K Mär 19, 2008 10:00 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pomo »

http://www.kuldnebors.ee/search/soiduki ... anguage_id%
See on ATV nime all, aga teevad ka autodele ja muudele.
teex yhe zuicu
Kasutaja avatar
Pomo
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: K Mär 19, 2008 10:00 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pomo »

mul vaja kastiga UAZile sahk teha.
Uurisin nende meeste käest, see pidi 4500 tulema.
teex yhe zuicu
Kasutaja avatar
400cabrio
Off Roader Wannabe
Postitusi: 38
Liitunud: E Dets 06, 2004 12:10 am
Asukoht: Ptitsafabrika
Kontakt:

Postitus Postitas 400cabrio »

no aga palju läheka maksma MB ML lumesahk?
Lumesaha hind ei sõltu eriti suurel määral auto margist. Veidi määrab hinda saha kinnitumine auto külge. ML pugul tuleb ilmselt kas esistange eemaldada või teha püsivaid sisseleõikeid (seega mõtekas panan "offrtaud staneg või hankida talveks mõni vigane originaal kusagilt romulast.
Sõltub sha hind suures osas sellest kuidas sead juhtuda soovitakse, kas on pöörtav, kas on leevendusvedrudega või ilma, kui lai, jne.
Hytar OÜ
Peterburi tee 38/10
11415 Tallinna Eesti
Gsm: +372 5690 2601
Tel: +372 603 5866
Faks: +372 603 3041
erik.aronja@fluiconnecto.ee
http://www.avs-yhtiot.fi
Kasutaja avatar
Tuul
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: T Apr 21, 2009 9:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tuul »

Mul ka saha ehitamine pooleli. Kõik on alles katsetamise järgus.

Pilt

Raam ja sahk kokku siristatud, kinnitused uue "esistange" külge pandud.
Saha alla panin kummiriba maasturi rehvist, mis hiljem katsetamise käigus osutus liiga vedelaks, kamazi rehv ootab juba lõikamist.

Pilt

Ja saigi õue proovima mindud. Jõudlus labidaga võrreldes metsik.

Pilt

Nüüd tuppa tagasi ja tõstmis süsteemi aretama. Mingi paadivintsi hankisin ka aga selle jama on, et trossi väljakerimiseks peab manuaalselt ühte nuppu keerama. Vintsi peangi sellepärast kabiini paigaldama, ja trossi läbi mootoriruumi viima.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”