Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.
mazinist kirjutas:Netiavarustest leidsin dokumendi, milles Arkansase osariik tellib veoautode lumesahku. Tellimuses on öeldud, et tõukejõud peab suunduma läbi esipamperi ja raami ning ei tohi panna mingit koormust esisillale. Ilmselt palju sõltub sellest, kui rasked on eeldatavad töötingimused, kuid mõningane ettevaatlikkus silla külge kinnitamisel näib olevat asjakohane.
Kui sa juhtud teraga mõne kivi otsa sattuma siis tõenäoline on see, sild koos
teraga on sul auto all.
Sellise asja puhul tähendab täiustamine vana tüki väljalõikamist ja uue ehitamist e. kohe õiga asi ehitada on odavaim ja lihtsaim. Kasutan juba aastaid murutraktoril omatehtud sahka ja tead kui mõnus on hoovist lumi keskele vaalutada ja siis tänavale trügida (mul on tera hüdroga keeratav ja tõstetav, alla vajub ise). Risti sahaga ajad pool lund aia äärde vaalu. Tehniliselt ei ole keeratav sahk keeruline ja seal ei pea kasutama kalleid liigendeid, piisab tavalisest poltühendusest, stoppermutriga. Aisad võid lahendada nelja torujupiga, sirged torud kahe raamikinnituse (horisontaalse asetusega) ja kahe terakinnituse (vartikaalselt, just allalastuna, tera küljes) vahel. Liigendiks ja ühtlasi torude omavaheliseks ühenduseks kõlbavad ka paksemad seibid. Kalde fikseerimiseks kaks üksteise sisse minevat toru läbipuuritud avade ja suvalise poldiga, mille saab hiljem asendada hüdrosilindriga vms. Selline robusk ei ole eriti kaubanduslik aga oma õuel ja tänaval toimib aastaid.
PS. Saha külge tasub keevitada tugevnduslapid kronsteinide alla, kuigi ise tegin ja teeks ka tulevikus tera raamistiku ja kataks plekiga (lume jaoks piisab 1mm sest), seda jõuab käsitsi eette panna ja ära võtta.
mazinist kirjutas:Netiavarustest leidsin dokumendi, milles Arkansase osariik tellib veoautode lumesahku. Tellimuses on öeldud, et tõukejõud peab suunduma läbi esipamperi ja raami ning ei tohi panna mingit koormust esisillale. Ilmselt palju sõltub sellest, kui rasked on eeldatavad töötingimused, kuid mõningane ettevaatlikkus silla külge kinnitamisel näib olevat asjakohane.
Kui sa juhtud teraga mõne kivi otsa sattuma siis tõenäoline on see, sild koos
teraga on sul auto all.
Eks ta ole rohkem mõeldud niiviisi,et kui sa pakud maantee hooldust ehk sõidad hooga(30-50km-70/h) nii,et lumi ilusti lendaks kraavi. Ja kui sellisse kiiruse ning liikluse keskel peaksid juhitavuse kaotama siis on asi väga ohtlik. Mõtle selle peale,et kui sul on kivi ja kaldsahk. Saha kalle on nö teelt välja. Auto mis sõidab kivi otse siis kivi viskab auto vastassuunda.
Enda väikest teerada võib ju muidugi ajada sellisega mis kinnitub esisilla külge. Mõistuse piires kasutada loomulikult.
Vahepeal sai sahale väheke esteetilist välimust lisatud ja varustatud hüdrosilindri ning elektrilise hüdrojagajaga. Veel puudu üks juhe ja lüliti salongist, et lumi võiks tulla
Siin näha mehhaaniluse ujuvuse abinõu:
Toide saha hüdraulikale on tehtud kiirliidetega. Algul sai süsteem rumalasti ühendatud (hüdrorool ja sahk paralleelselt) ja kuna mõlemad tarbijad keskasendis läbivooluga, siis muidugi ei hakanud süsteem tööle. Hiljem sai pandud tarbijad jadamisi (tänud vihje eest kasutajale isakene!) ja kõik töötab:
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT tarmo@4x4.ee, 526 5874
kuidas viimase seisuga sahkade hinnad on. Temper.ee pakub 6500.- kas on veel tegijaid? sooviks enne jõulu midagi sahalaadset paikka saada autole. Kes see aasta ostnud või hindasi jälginud võiks teada anda.
Samas kui kellegi mingi autosahk jalus, ande märku.
Taunus2d kirjutas:kuidas viimase seisuga sahkade hinnad on. Temper.ee pakub 6500.- kas on veel tegijaid? sooviks enne jõulu midagi sahalaadset paikka saada autole. Kes see aasta ostnud või hindasi jälginud võiks teada anda.
Samas kui kellegi mingi autosahk jalus, ande märku.
KBst just leidsin ligi poole odavamalt ja päris ilusad
no aga palju läheka maksma MB ML lumesahk?
Lumesaha hind ei sõltu eriti suurel määral auto margist. Veidi määrab hinda saha kinnitumine auto külge. ML pugul tuleb ilmselt kas esistange eemaldada või teha püsivaid sisseleõikeid (seega mõtekas panan "offrtaud staneg või hankida talveks mõni vigane originaal kusagilt romulast.
Sõltub sha hind suures osas sellest kuidas sead juhtuda soovitakse, kas on pöörtav, kas on leevendusvedrudega või ilma, kui lai, jne.
Mul ka saha ehitamine pooleli. Kõik on alles katsetamise järgus.
Raam ja sahk kokku siristatud, kinnitused uue "esistange" külge pandud.
Saha alla panin kummiriba maasturi rehvist, mis hiljem katsetamise käigus osutus liiga vedelaks, kamazi rehv ootab juba lõikamist.
Ja saigi õue proovima mindud. Jõudlus labidaga võrreldes metsik.
Nüüd tuppa tagasi ja tõstmis süsteemi aretama. Mingi paadivintsi hankisin ka aga selle jama on, et trossi väljakerimiseks peab manuaalselt ühte nuppu keerama. Vintsi peangi sellepärast kabiini paigaldama, ja trossi läbi mootoriruumi viima.