Sõit keskdiffrita. Kuidas ikkagi? Paluks nõu.

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Tomm
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 139
Liitunud: E Mai 19, 2008 10:20 am

Sõit keskdiffrita. Kuidas ikkagi? Paluks nõu.

Postitus Postitas Tomm »

Loll polevat see, kes küsib, vaid see, kes vastata ei oska, on öeldud. Seega julgengi küsida.
Küsimus puudutab siis sõidukit, millel puudub keskdiferentsiaal (Mitsubishi L300) ning sellel 4wd kasutamist. Eriti just talvist kasutamist.
(Selgituseks: selle - http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=877 olen läbi lugenud. Kasulikku inffi lihtsas keeles lahti kirjutatuna palju, aga oma küsimusele pole ma vastust ikkagi 100%-liselt saanud)

Täpsemalt siis KUIDAS ikkagi talvel meie kliimas käituda? Sellest olen aru saanud, antud autol (ja ilma kekdiffrita autodel üldse) tohib esisilla sisse lülitada ainult "libedal pinnal" ja mitte mingil juhul näiteks asfaldil. Kuid kuhu kategoriseerub sel juhul meie tüüpiline talvine maantee - sõidurajad ratta jagu "puhtad" (kuigi tõenäoliselt ka seal see asfalt libe (jäine?), sõidusuundade vahel ning servades lörtsi- või lumevaalud? Või näiteks lagedamatel kohtadel tuule poolt teele puhutud lumevaalud läbisegi "puhaste" kohtadega. KANGESTI loogiline tunduks endale selliste teeolude puhul ju nelivedu sisselülitatuna sõita. Või ka seal ei tohi?
Samuti leidsin UK DELICA Clubi lehelt sellise lause (tsiteerin seda peast, kuna seda kohta hetkel üles ei leidnud):" 4WD H and 4WD L can be used on gravel, snow, mud. 4WD (H and L) can NOT be used on dry pavement and ice"... Sügasin tükk aega viimase lause peale kukalt - ma olen lapsest saadik arvanud, et JÄÄ on üks libedamaid "pinnakatteid", mis üldse olla saab... :roll: Kas tegi lause kirjutaja näpuka või olengi ise millestki valesti aru saanud?

Ehk siia pika jutu kokkuvõtteks - äkki keegi kogenenumatest annab näpunäiteid?
Ette tänades,
Tom
Viimati muutis Tomm, E Nov 01, 2010 9:56 am, muudetud 1 kord kokku.
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

paned kastist 4wd ja unusta ära mõtlemine et võibolla on vahepeal asfalt.kui lumevaalust juba külje ette vikab siis on nats hilja kangi sikutama hakata.Samas ei tasu unustada et 4wd ei ole teab mis imeravim mis talvel oluliselt kiiremini kihutada lubab :driving
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Olles ka veel ühe lülitavava nelikveoga auto omanik, siis 4WD kasutamine talvel on paljuski kõhutunde ja kogemuse küsimus.

Sirged pikad teelõigud kus jää, lumi ja putaks puhutud asfalat vahelduvad võib julgelt 4WD-ga lasta. Kuid kohtades kus on palju pööramist (asula sisesed teed) ning oht, et rattad hakkvad haardudes vahekasti pooma tuleks 2WD peale jääda.

Talvel on siiki määrvaks õige sõidukiirus ja korralik rehv. Ise paugutasin omal ajal enamuse talve suurtel teedel 2WD reziimil.
(Ise eelistan talvel siiski püsiva nelikveoga masinaid)
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Re: Sõit keskdiffrita. Kuidas ikkagi? Paluks nõu.

Postitus Postitas urmas »

Tomm kirjutas: 4WD H and 4WD L can be used on gravel, snow, mud. 4WD (H and L) cannot be used on dry pavement and ice"... Sügasin tükk aega viimase lause peale kukalt - ma olen lapsest saadik arvanud, et JÄÄ on üks libedamaid "pinnakatteid", mis üldse olla saab... :roll:
Tahab ütelda seda, et lukus keskdifriga suht võimatu libisema läinud autot kontrollida ja jää peal tahab alati otse minna.
Nendes olukordades tahaks tagaveolises olla :)
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
vanapagan
Fitting 38"
Postitusi: 267
Liitunud: N Nov 08, 2007 2:12 pm
Asukoht: Elva

Postitus Postitas vanapagan »

Vast oleks õigem vahetada sellise auto vastu millel on ikka keskdiffer ja võimalus seda ka lukustada.
Jäätunud teel peab paremini lahtise keskdiffriga ja lumisemal teel lukus keskdiffriga.
Arxs
Fitting 38"
Postitusi: 355
Liitunud: K Mai 21, 2008 8:16 pm
Asukoht: Halinga

Postitus Postitas Arxs »

Selgitame kergemalt:
Lülita millal tahad, aga asfaldil ja kõvakattega teel ei ole sellel mõtet, sest hakkab nn "pooma" ja varsti pilpad taga. Jääpeal/lume peal/poris sa seda ei tunne, sest seal kõikidel ratastel haakumine minimaalne.
Ma ei jää kinni, ma lihtsalt kaotan pidamise ja jään seisma.
Honda TRX680
mämm mämm 650 XMR
Kasutaja avatar
Tomm
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 139
Liitunud: E Mai 19, 2008 10:20 am

Postitus Postitas Tomm »

vanapagan kirjutas:Vast oleks õigem vahetada sellise auto vastu millel on ikka keskdiffer ja võimalus seda ka lukustada.
Paraku ei ole siin eriti variante - otsin "bussi", millega vajadusel inimesi (rohkem kui 5) vedada ja vajadusel ta n.ö. kaubikuks saab teha (mitte küll, jah, täisvereliseks, aga siiski palju mahukamaks kui n.ö. standardse kerekujuga autod). L400 oleks vast parem variant - sellel juba keskdiffer aga neid (neljaveolisi) pole Eestis vist mitte ühtegi ning isegi Saksas on nende valik pea olematu (enamus toodetutest on n.ö Jaapani variandid, millel - teadagi - mõned olulised juhtagregaadid... valel pool.) Arvan, et katsetan siiski alustuseks L300-ga, ehk õpin seda tunnetama ja ei lase päris pulkadeks... :roll:

Tänud igaljuhul vastanutele - jälle nõks targem.
Kui kellelgi veel midagi lisada, andke aga tuld!
koppees
Fitting 38"
Postitusi: 220
Liitunud: K Mär 19, 2008 2:16 pm
Asukoht: Harjumaa,Padise vald

Postitus Postitas koppees »

TOYOTA HIACE 4x4.Sel keskdiffer eraldi lukustav peaks olema.
Kui mul on aega,olen normaalne.Aega aga kahjuks pole.tel 56889722
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Ka näiteks Ford Transitit müüakse 4x4 veovalemiga. Tõsi küll, ei ole kursis, kas seal on keskdiferentsiaal olemas või mitte, aga tasub uurida.
Odav lõbu see ei olnud, aga hinnast ei olnud ka praegu juttu :)
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Ei leidnud esimse hooga seda teemat, kuid mingi aeg tagasi lahati siin 4WD busse. Tõsi, veovalmitest juttu polnud, kuid Euroopas saadaval mudelid/margid loeti üles.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Tomm
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 139
Liitunud: E Mai 19, 2008 10:20 am

Postitus Postitas Tomm »

Landy kirjutas:Ei leidnud esimse hooga seda teemat, kuid mingi aeg tagasi lahati siin 4WD busse. Tõsi, veovalmitest juttu polnud, kuid Euroopas saadaval mudelid/margid loeti üles.
Landy poolt viidatud teema siis siin: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=219 ... light=buss , selle olen juba "läbi töötanud" :wink: ja kogusin sealtki infokilde aga mulle jäi mulje siiski, et minu nõudmistele vastaks justkui ikkagi kõige paremini L300 (või L400). Jah, tõepoolest - eelarve seab oma korrektuurid: 100 000.- kroonisele - rääkimata kallimast - hammas peale ei hakka, ning seetõttu sellesse tuppa sisse pole piilunudki. VW Caravelle T3 tunduks iseenesest sümpaatne, ning näit Soomes-Rootsis need kaunis levinud aga seal on täis-istmetega variandil minu teada salongi hõlpsalt kokkuklappimine piiratum ning see syncro-vedu tundus samuti sellise pool-variandina.
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Postitus Postitas raulex »

Mis siis(hea rehviga) tagaveoga sõitmisel viga on?Enamus kaubikuid ainult seda veoskeemi omavadki.Samas on paljud maasturid keskdifrita,ometi ei jää talvised sõidud tegemata.
Jää peal saab jäiga neliveoga sõita küll,ainult seda tuleks teha tagaveo kiirusega.
Raul,neli aastat keskdifrita Terranoga.
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1226
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas heints »

Mul selline imeline buss olemas, gasjolli nimeline. Pidev 4 vedu lahtise difriga,keskdiffri lukk ja aeglusti. 7 kohta ja 2x2m kaubaruum. Suutis vedada 3 tonnist koormat ja seda ka maastikul. Mitte ,et ma seda bussi kellegile julgeks soovitada aga kui aegajalt vaja sittades tingimustes ühteist vedada siis selle raha eest on bussi küll.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
hans
Rock Crawler
Postitusi: 510
Liitunud: E Mär 17, 2008 8:39 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hans »

koppees kirjutas:TOYOTA HIACE 4x4.Sel keskdiffer eraldi lukustav peaks olema.
Sellel küll ei ole keskdiffer eraldi lukustatav.
Kasutaja avatar
EleCTriC1
Fitting 38"
Postitusi: 219
Liitunud: L Dets 06, 2008 10:00 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas EleCTriC1 »

transporter/caravelle syncro :roll:
1 rool, 2 paaki, 3 kojameest, 4 ratast, 5 uust, 6 silindrit, 7 istet, 8 topsihoidjat Pilt
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”