Jeep Grand Cherokee või Jeep Cherokee ?

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Ghost
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Okt 10, 2010 10:55 am

Jeep Grand Cherokee või Jeep Cherokee ?

Postitus Postitas Ghost »

Tervist! Väike sissejuhatus: Kuna sai endale soetatud masin nimega chrysler G Voyager mis pidevalt lagunes ja olude sunnil pidin ise putitama... :) siis tabas mind huvi mootorite ja autode ehituse vastu. GV on mul igapäevasõidu auto ja pidev putitamine tyytab ära ja hakkab segama st. tuleb vahetada mõne mõistlikuma sõiduauto vastu.
Hakkasin siis pidama vaikselt plaani, et äkki peaks endale muretsema hobi auto ja ehk ka uue hobi sellega seoses. Kuna mul pole ennem maasturit olnud ja nad mulle väga meeldivad mõtlesin kätt proovida näitex kasvõi alg tasemel offroadi sõitmises.
Rahakott puuga seljas ei ole ja odavamatest ja võimsamatest maasturitest jäid siis silma vanemad st. alates 1991 aastast Jeep cherokeed ja 1997 alates Grand Cherokeed. Miski sisetunne ütleb mulle et vanem Jeep Cherokee sobib selle harrastuse jaoks rohkem? On see nii?
Nüüd aga tekib probleem sellega et kas 2,5TD manuaal või 4,0 automaat, sest suurem bensiinimootor teeb arvatavasti maastikul paremat tööd aga kuidas selle automaat kastiga on? Millegi pärast on jäänud mulle mulje et automaat kast sobib linnaliiklusesse ja maanteele rohkem kui mudasesse metsa või on see lihtsalt minu eksi arvamus?
Ja suurema bensiini mootoriga manuaali ei ole ma veel kohanud kusagil. Sama lugu on Grand cherokeega, Mootorid siis 4,0 ja 5,2 aga kõik on automaat kastiga!

Millist masinat soovitate? Head ja vead?

Aitäh!
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4707
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

4,0 Chero AT kastiga on väga OK, ning 4,0 ja 5,2 Grandi. Grand pisikesest Cherost kõvasti mugavam.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
insener007
Fitting 44"
Postitusi: 450
Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm

Postitus Postitas insener007 »

Grand Chero ja ilma grandita Chero on oma sõiduomadustelt väga erinevad autod. Ei ole nii, et üks hea ja teine ei ole .... vaid maitseasi ..

Proovi kõigepealt mõlemad järgi .. siis lihtsam mõtet edasi arendada !
Chero
Ghost
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Okt 10, 2010 10:55 am

Postitus Postitas Ghost »

Aga kumb nendest sobiks offroadi jaoks paremini? kas cherokee pole mitte väiksem ja vastupidavam ja ilma likse elektroonikata mis võiks vee ja muda tõtt kahjustada saada ja kas automaat kast on siis tõesti sobiv rasketel radadel sõitmiseks ja kas ta on ka piisavalt vastupidav?
Ghost
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Okt 10, 2010 10:55 am

Postitus Postitas Ghost »

üldiselt kui olen nüüd jälginud neid offroad võistluseid siis jeep ei ole seal nagu üldse esindatud, miks?
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Ghost kirjutas:üldiselt kui olen nüüd jälginud neid offroad võistluseid siis jeep ei ole seal nagu üldse esindatud, miks?
Chero poolkandevkere ei pea sellele ahistamisele vastu mis võisltulustel autole osaks saab. Lisaks on silla ja veermikuosad liialt nõrgad selle poweri jaoks mis rida neljast tuleb.

Kuid sina ei pea selle pärast muretsema, sest esimeseks hobimasinaks on cherol resurssi küll ja küll. Ning kui isegi kunagi jõuad sinnamaale, et koormused ja nõudmised masinale on kasvanud, siis ongi aeg midagi tugevamat vaadata.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Ghost
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Okt 10, 2010 10:55 am

Postitus Postitas Ghost »

aga kuidas on selle automaat ja manuaal kastiga. Loogika ütleb etmanuaal on palju vastupidavam ja lollikindlam, ehk ka parem kasutada näiteks mudas kinni jäämisel. Samas on manuaal kaste ainult 2,5 TD mootoritel mis tunduvad kuidagi lahja võitu? Või on neil piisavalt võimsust. Ei oska kohe kuidagi hinnata seda palju siis on paras võimsus , et võistlustel mitte lolli olukorda jääda ja mootorit kohe kohviks piinata.
4,0 on muidugi märksa asjalikum, kuid neil esineb ainult automaat kast. Ja läbivuse suhtes kas cherokee või hoopis kastiga Comanche? Viimaseid olen ka näinud ainult 4,0l mootori ja automaat kastiga!una olen sellel alal tõesti täiesti loll siis võibolla on olemas mingi kolmas variant mis sobiks veelgi paremini? Suzuki Samurai võibolla?
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Ghost kirjutas:üldiselt kui olen nüüd jälginud neid offroad võistluseid siis jeep ei ole seal nagu üldse esindatud, miks?
No siis sa pole jälginud piisavalt. Jeep ikka väga esindatud.
Jeep manuaalkast on kindlalti nõrgem offrodiks kui A/T.
Pruugitud A/T kasti saad vbl isegi mõne sixpacki eest, sest need on pommikindlad ja pruugitule tahtjat harva leidub. Vead on tingitud õli kvaliteedist.
Manuaali rikkega võib auto ikka väga kauaks seisma jääda, enne kui leiad asenduse.
Manuaaliga sa rapsid mudas rohkem ja niigi nõrgukesed sillad ei pea vastu. Oma osa seal ka kiires ülekanes. A/T haagib pehmemalt ja kuni 31" rehviga talla kuidas tahad pedaali.
Elektrit on Grandil ja väiksel ühtmoodi ja see on ka kõige vigaderohkem koht Jeebul. Muus osas väga hea :D
Kokkuvõttes:ära otsi manuaali.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Ghost
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Okt 10, 2010 10:55 am

Postitus Postitas Ghost »

Suurimad tänud asjaliku soovituse eest Urmasele!
Nyyd aga läheks küsimustega rohkem offroadi poole.
Rehvid? Millised rehvid siis näiteks cherokeele alla sobivad? Ja palju üks ring selliseid rehve maksab, on nad aastaringsed või tuleb talveks eraldi ring osta. Kuidas neid rehve aktsepteeritakse tava tänava sõidus?

Kõrgendamine st. kõrgemaks tõstmine. Millised võimalused selleks on ja samuti on tr1 klassis vist enamus originaal, kas see käib ka kõrguse kohta või võib seda veel tõsta. Ja olen kulnud ka tuttavatelt kellel on natuke tõstetud masin, siis politsei pidavat kimbutama mingi jutuga et ei ole lubatud normis või nii. Kas modifitseeritult tuleb arkis muudmoodi arvele võtta?

Ja siis offroadi põhitööriist Vints? Neid on olemas mitmeid erinevaid variante, milline neist siis oleks sobilik, ehk kui võimas peaks olema ja mis na ka maksta võiks?

Arusaamatuks jäi natuke ka see punkt kus räägiti aknatõstukitest ja sellest et meeskond peab olema nendest eraldatud? Mis on asja mõte?

Tänan
Viimati muutis Ghost, P Okt 10, 2010 4:19 pm, muudetud 1 kord kokku.
Ghost
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Okt 10, 2010 10:55 am

Postitus Postitas Ghost »

Unustasin! Kas offroadi sõitmiseks on ka mingeid lube vaja? st lisaks tavalisele b- kategooriale?

Ja palju üks võistlusel osalemine üldse maksab?
pole infot registreerimis tasude kohta suutnud leida veel!
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

Enne kui võistlema hakkad, tee kaasa mõned saffarid ja Turisti katsed, siis saad täpsemalt aru mida tahad.

Enne suurt ehitamist mõtle hoolega järgi milline peab saama masina lõpptulemus.
Ei ole mina esimene, ega ka viimane kes natuke vales järjekorras metsautot tegi.
Alguses enne esimest saffarit,

Pilt

Palju mõtetut raha raiskamist, siis sellisena läks lõpuks müüki,
Pilt
Odavam on kohe masin teha selliseks nagu tahad, vahepealsed etappid on lihtsalt kogemus ja raha maha viskamine.

Üks soovitus veel, kui masin jääb enamus ajast tavaliikluses osalema, siis ei tasu nende modimistega liiale minna, omal elu pärast lihtsam ja lõbusam.
Ghost
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Okt 10, 2010 10:55 am

Postitus Postitas Ghost »

yanekk kirjutas:Enne suurt ehitamist mõtle hoolega järgi milline peab saama masina lõpptulemus.
Ei ole mina esimene, ega ka viimane kes natuke vales järjekorras metsautot tegi.
Mis sa sellega mõtled? Eks alguses ju ikka katsetad ja teed aga mismoodi siis on võimalik täiesti valest otsast alata? Eks see autovalik vist on kõige olulisem aga alguses jääb ta kindlasti sinna odavamate kanti ja hetkel tundub cherokee kõige parema variandina? modifikatsioonidega on ju ka suhteliselt lihtne, vints, kõrgemaks ja korralikud rehvid. Alguseks pole vist suuremat midagi vaja, eks siis tulevik näitab kas laguneb ära midagi või tekkib nii suur hasart et ka pidevalt midagi täiustada vaja... :D

Igapäeva liikluses osalemisega on nii ,et vahest ju võiks sõita aga loomulikult on tegemist ennekõike hobiautoga.

PS: Kuidas Grand Cherokee maastikul oli ja miks sa pidid temast loobuma?
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

Ghost kirjutas:
Mis sa sellega mõtled? Eks alguses ju ikka katsetad ja teed aga mismoodi siis on võimalik täiesti valest otsast alata?

PS: Kuidas Grand Cherokee maastikul oli ja miks sa pidid temast loobuma?
Mitte et täitsa valesti aga liiga palju vahepealseid liigutusi.
Kõigepealt originaal suurusega rehv,jäi väheks, siis 31", jälle vähe, lõpuks 33".
Masina tõsted tükki kolm korda ei viitsiks ka enam teha, teeks kohe niipalju kui vaja(kannatab).
Igasugused "säästu"remondid on metsamasinal sammuti enamjaolt raharaiskamine, hiljem teed nagunii uuesti ja korralike vahenditega.

Grand liikus suht hästi(mõlemas sillas LSD+lukk), vaatates täna toonaseid tegemisi, siis poleks seda masinat müünud.
Otsingut kastutades leiad siit foorumist enamus küsimustele vastused ja kui ei leia tuleb küsida.
Kui väga idiootset küsimust ei esita(selleks oma rubriik), saad alati ka vastused.

Kuidas liikus,

http://www.youtube.com/watch?v=ze-XO2CqD_k

Ja natuke siin; http://toru.ee/videos/yanekk

http://nagi.ee/photos/yanekk/sets/
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Chero tehnika lagi on TR-1. Loe reeglid läbi ja nii ehitagi, et sinna mahud.
Kui pappi kõvasti käes (pigem ka jalus), võta järgmised klassid...

http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4431
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

Mõtle enne hoolikalt järgi,et mida sa teha tahad ja palju sul selleks raha on.Offroad ei ole odav hobi, kuid veelgi kallimaks läheb ta siis kui sa teed mõttetuid otsuseid .Isu kasvab ruttu.
Jeep kõlbab äärmisel juhul TR 1. ja mitte rohkem.Tegelikult on see rohkem safariauto. Modifitseerimiseks ja võistlemiseks suht mõttetu. Va Wrangler.
Kui sa tuled lagedale ideega,et tahaks võistelda,siis osta omale Toyota LC 70 .See on masin millega saad sõita alates TR1 -st kuni TR 3 -ni välja.
Vahepeal ainult raha ja vaba aega lisades. Jeebiga unusta sellised asjad ära.
HM Racing Team
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”