Durafix ja karteri põhja jootmine

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Durafix ja karteri põhja jootmine

Postitus Postitas karu »

G -l 3L R6 diisel mootori alumiiniumist karteripõhjas on pragu mis lekib, millest see tuli kas keevitusõmblus on järgi andnud või sild on vastu käinud ei tea veel aga küsimus kas Durafix -ga seda paigates jääb pidama, et kas keegi on sarnaseks tööks Durafixi üldse kasutanud?

Raimo
Tel 56224693
MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Postitus Postitas MeelisV »

ei tea durafixi isiklikult aga olen analoogse pulgaga mida sai http://www.letrum.ee/ ostetud jootnud kokku pooleks lõigatud kliima torud (alu.) tegin 3 joodet kahele torule ja töötab siiani juba 4 a.
sai samuti jootmine tehtud tavalise gaasiga leeklambiga väga lihtne ja alguses kaheldav asi sai liiga hea et olla tõsi - toimib.
ps. kliimas on asi suurte rõhkude all.
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

Kliimas pole sellist vibratsiooni nagu mootoris, see nagu mis mind kahtlema paneb
Tel 56224693
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

Pedaal kirjutas:ei tea durafixi isiklikult aga olen analoogse pulgaga mida sai http://www.letrum.ee/ ostetud jootnud kokku pooleks lõigatud kliima torud (alu.) tegin 3 joodet kahele torule ja töötab siiani juba 4 a.
sai samuti jootmine tehtud tavalise gaasiga leeklambiga väga lihtne ja alguses kaheldav asi sai liiga hea et olla tõsi - toimib.
ps. kliimas on asi suurte rõhkude all.
Tänud Pedaal, helistasin sinna Letrumisse, hinnad neil isegi proovimiseks täitsa sobivad, üks varras 50EEK, võtan proovin sellega ja kui ei sobi eks siis vaatab edasi
Tel 56224693
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Postitus Postitas Praks1 »

Kui tahad,et pidama jääb,pead põhja ära ikka võtma või auto külili keerama.
Samas kui põhi alt,siis kindlam juba keevitada.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

Alt ära ikka, ega muudmoodi saagi aga kuna alumiiniumi keevitust mul pole siis lihtsaim lahendus oleks joota.
Tel 56224693
PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas PARUN »

karu kirjutas:Alt ära ikka, ega muudmoodi saagi aga kuna alumiiniumi keevitust mul pole siis lihtsaim lahendus oleks joota.
Kunagi käis pakkumas üks vana sealt neid joote pulkasi. Hind oli ka miskit 50 eeki ja sai võetud neid paari sota eest.
Tegime siis katseid.
Sirgele alumiinium plaadile sai risti teine plaat külge joodetud, ka serviti jätkatud ja pidas küll. Väänates murdus vahest uuesti ühenduskohast lahti, kuid samas ka täiesti puutumatta kohast, seega võib õelda, et asi toimib. Aga selle asja juures on teatud AGA'd.
Nimelt kui esmakordselt joodad, siis tasub ennem harjutada ja osta selleks paar varrast.
Teine porr asi on see, et alumiinium tuleb sisuliselt vedelasse olekusse kuumutada ja kahjuks ei lähe alumiinium punaseks, nii nagu metall. Ennem ei märka kui hilja siis on joodetava kohapeal suur auk.
Aga igastahes tasub proovida.
Kõnetraat 51922951
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Postitus Postitas runn »

Kui hakkama ei saa, siis võin näidata kuidas sellega joota. Aga lihtsam(odavam) on mul see kohe TIG-iga ära keevitada. 8)
Selline jootmine ei toimi paksude materjalide puhul
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
laurz
Rock Crawler
Postitusi: 552
Liitunud: P Jaan 10, 2010 6:40 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas laurz »

No ma olen ka neid igasugu keevitajaid näind. Njah aga lõpp tulemus on ikkagi kas uus või siis kasutatud uus :D Keevitamisel või mis iganes kuumutamisel tekivad alusse kergemini struktuuri muutused.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

karu kirjutas:Alt ära ikka, ega muudmoodi saagi aga kuna alumiiniumi keevitust mul pole siis lihtsaim lahendus oleks joota.
Kõike ei pea ise tegema ju. Vii kellegi kätte, kes iga päev alumiiniumi keevitab ja ei usu, et see asi üle 200 kr maksma läheb sul.

Ma ei tea kust linnast sa küll oled, aga Tallinnas nt on hea hinna ja kvaliteediga koht Pärnu mnt 393 (numbris pole 100% kindel), kus remonditakse radiaatoreid.

Viljandis oskaks ka soovitada, Tartus elades ei läinud seda teenust kunagi vaja, seal ei oska :oops:
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

Karteripõhja pead sa ära võtma ja ära hakka ise midagi leiutama.Pakun välja http://www.tespera.ee/?id=1165
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Postitus Postitas runn »

Viimati keevitatud karteri põhjas oli pragusid 200mm, Scania oma kuhu mahub 18...25L õli. Võid Imedepõllul vaatama minna kas tilgub :para:

Kuna tean mis G-ga tegemist siis enne keevitust tuleks üle vaadata et sild vastu karterit ei käiks.
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
WotS
Off Roader Wannabe
Postitusi: 49
Liitunud: R Dets 03, 2004 5:13 pm

Postitus Postitas WotS »

Endal ka 1 kogemus olemas Durafixi varrastega. Nimelt parandasin BMW 2.4TD karterit. Jäi ilusti pidama küll.

Tähelepanekud:

*Kuumutamiseks vajalik spetsiaalne gaas.Kahjuks pole nime peas aga atsetüleeniga on sul liiga kõrge temperatuur ning tavalise(propaan vist) nö ehituspõletiga jäädki suuremat detaili soojendama.

*Ennem jootmist harja ILUSTI pind läikiv puhtaks

*Võib olla ainult plekkpurgi saad nii kuumaks ajada,et varras sulab kokkupuutel. Tavaline detail nagu karteri on vähemalt minu kogemuse põhjal mõistlik ajada nii kuumaks,et kui sa lükkad varda vastu siis varras hakkab sulama kui gaasileegi südamik on umbes 3-4 cmi kaugusel. Otse leeki peale suunata ei tohi kuna siis võib juhtuda,et pealesulatav metall ei nakku üldse.

*Parem on kui teha karter juba alguses puhtaks kui avastada poole kuumutamise ajal ,et asi tossab täiega. Soovitan ka igast juhtmed,plastmassosad jne eemaldada.
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

Tänud kõigile kes vastasid aga lähen ikka keevituse teed
Tel 56224693
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”