Tere tulemast euroliitu.

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

allar kirjutas:
zum kirjutas:
Tänapäeval liiguvad juba traktorid ka umbes 60 (mõni isegi natuke peale vist) km/h, proovige sellisega "põdratesti" teha :evil:
Vist, kindlasti, suured fendid lähevad 65 ja pealegi veel :driving :driving :yupikaye :yupikaye
Ma täitsa usun :wink:
Tuttav külamees vedas kunagi Pontuga metsa, see jooksis zhigulli spido järgi 70 :lol: (maanteel siis enamasti sõitis, ülekanded olid vist MAZi difrist, ei mäleta ka enam)
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

zum kirjutas:Nojah... Minuarust ei ole kusagil kirjas, et 33+ rehviga PEAB ilmtingimata isegi 80-ga sõitma.. :roll:
Sõltub mitmest asjast, kas see on sul tehasest all või ei ja kui oled selle ümberehitusega saavutanud siis kas ARK on 70 nõude peale löönud või mitte?
zum kirjutas:Laske ometi Darwini teoorial oma tööd teha, mida on koguaeg vaja kõike reguleerida.
Sellega on see asi, et meie ühiskonnas oled sa riigile võlgu. Riik on sind kasvatanud, kasinud, arstinud, turvanud, koolitanud. On ju välja rehkendatud, mitu miljonit üks hukkunu maksma läheb riigile saamata jäänud tuludena jne.
Põhimõtteliselt võiks selles valguses välja töötada lisakindlustussüsteemi - võid sõita piirangutevaba auto-tsikliga, aga siis on liikluse koefitsent sul vot selline ja kindlustusseltsid müüvad sulle toodet, millega katta sinu ravikulud ja haiglapäevad kui kuskile lepikusse põrutad. Kamikaze pakett niiöelda, ega see oluliselt hullema hinnaga ehk tuleks kui klassikalise libedakatuseautode kasko, ma pakun, 20-50k aastas. AGA siinkohal jääb süütute kõrvalseisjate probleem. Isegi kui kindlustus nende kokku lappimise kinni maksab - kannatusi ja kadunud elukvaliteeti ei kompenseeri kuidagi.

Metsamaa oleks näiteks ilmselt kõik asjad ostnud ja maksnud, aga Tabasalu teel pani ikka rivist autodest oma mersuga läbi. Can't cure stupid.

Mina isiklikult siin head lahendust välja pakkuda ei oska. Tõsi ta on, bürokraadid n***ivad tehnonõuetega juba täiesti idiootsusteni (eriti kui naaberriike vaadata jne). Tõsi ta on, väga karvaseks ja tigedaks muudaks perspektiiv et lähedane või pereliige saab viga-surma mingi soss-sepa käkerdise või idiootse juhi tõttu. Tõsi ta on, vana maailm liigub sinna poole, et vähegi efektiivseid vahendeid üritatakse vabakasutusest eemaldada, ma ei imestaks kui kuskil heaoluriigis keelatakse 10 a perspektiivis mootorsae vabamüük ilma koolituse läbimiseta. Tõsi ta on - tehnika ja tehnoloogia ei tee häda ega tapa, lollus tapab. Surma saamiseks pole vaja tsiklit ega naelapüssi, tavaline haamer ja jalgratas ajavad ka asja ära. Tehnika on mõeldud protsesside efektiivistamiseks, järelikult kui oled end tehnikaga relvastatult sättinud "on the harm's way", siis saad oma kolaka ka efektiivsemalt kätte.

Maailma üritatakse muuta lollikindlaks, pisiasi, et peale lollide ei soovi seal keegi enam elada siis. Paraku ei saa siinkohal (mina isiklikult) astuda ka nende ridadesse, kes räägivad küpsetest inimestest, vastutusest, arukast käitumisest jne - ringi vaadates ei saa lihtsalt nõustuda. Kokkuvõttes taandub teema sinna, kuidas luua kodanikule võimalus riigile tõestamiseks, et TEMA pole kaamel ja võib teha seda-teist-kolmandat... kenake pähkel, pehmelt öeldes. Mingeid litsentse võib ju jagada, midagi see kindlasti päästab, samas sõidavad paberiega juhid end ja teisi surnuks ja lasevad jahimehed üksteist auklikuks jne. Igasse eluvaldkonda mingeid lube sisse seada - kes seda masinavärki üleval hoiab meie õhukeses riigis..? Lubadele uus kategooria B ja BE kõrvale, BT ehk B-kategooria torn, võib sõita tõstetud maasturiga? :D

Linnukesi inimese nime taha laduda: "ei ole professionaal, aga võib oma tarbeks mitteolulisel määral modifitseerida ja hiljem kasutada:" autot, tsiklit elektrisüsteemi, küttesüsteemi... check all that apply. Lihtsam oleks kuidagi riiklik mitteidioodi kutsetunnistus sisse seada, terve mõistuse diplom. Jälle, inimese intelligentsust on üritatud sajal moel mõõta, IQ, EQ, teaduskraadid - midagi need ei näita. :) Kutselised arstid tapavad inimesi.

Ei ole mul head nõu. :(
Soovitus, et "toimeta vaikselt omi asju ja ära jää vahele" pole ei konstruktiivne ega ilus...


Küll aga võiks enne liiklejate n***ima asumist sellise väikese korra sisse seada, et korduva üledoosi saanud, brigaadidele vana tuttavat narkarit enam ei elustata. Me räägime siin "kodanike kaitsmisest nende eneste eest," riigi kuludest, maksude kogumisest ja vastutustundliku käitumise nõudmisest eksole.
zum kirjutas:P.S. Allasõidutõkete kohta: ise ka keegi usub, et mõni neist külgmistest sõiduauto kinni püüab või?
Kui jõud on taga siis läheb ka siga mesipuusse. Puust, postist ja majaseinast sõidetakse ka läbi. Ma PAKUN, et need on küljelt alla ronimise kaitseks pigem, noh et oma korvetiga oled möödasõidul ja siis mingil põhjusel vajud paremale... et piirduks teema siis värvitöökojaga ja ei peaks vaene rekkamees sind tagarataste vahelt lusikaga kraapima ja su autojuppidega oma käsi veristama.
zum kirjutas:zum@ loodab jätkuvalt pigem kainele mõistusele
Jep. Ma mängin ka netis lotot. :thumb: :D
tegime pulli, aitab
PriitV
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: E Jaan 07, 2008 2:33 pm
Asukoht: Tallinn/Noarootsi

Postitus Postitas PriitV »

karu kirjutas:Ära võrdle asju millega võib midagi halba teha asjadega mis on mõeldud 'halva' tegemiseks
Karu, IGA mootoriga liiklsuvahend kuulub riiklikult mõiste alla "kõrgendatud ohu allikas". Sinna läheb veel asju peale relvade ja liiklusvahendite, pürotehnika, kanged kemikaalid, kõik strateegilised kaubad jne. Kõik need on mingil moel ohuks kellegile, kaaskodanikele, riigile aga peamiselt nende "asjade" omanikele.
Põhimõtteliselt ei ole "asi" ise peaaegu kunagi ohtlik, jättes ebastabiilsed kemikaalid kõrvale, ohtlikuks teeb asja tema loll kasutaja. Ülivõimas tsikkel, balloonidega off-road võistlusauto, täisautomaatrelv 50-paugulise magasiniga, isegi lõhkeaine etc normaalse mõttemaailmaga inimese käes on ohutu. Kui osatakse nende asjadega ümber käia ja täidetakse ohutusreegleid/liikluseeskirja, siis milles probleem? Sina võtadki iseenda normaalsuse mätta otsast ja keegi vast ei vaidlustagi Sinu mõistlikkust.
Kuid maailm on pilgeni täis debiilikuid ja nagu demokraatiale kohane, siis vähemus ehk normaalsed inimesed peavad enamuse järgi "joonduma".

See idee ju ei tule Toompealt või MKM'ist vaid palju kaugemalt, kus on tsikkel kordades levinum sõiduk. Seega on seal mistahes kujulised probleemid ka kordi suuremad. Ja kõige lõpuks taandub asi Sinu enda turvalisusele üldises plaanis: Sina tahad ja eeldad riigilt läbi Politsei turvalisust ja kurikaelte õiglast karistust. Et Sinu õigustatud ootust täita, peab saama kurikaelad ka kätte. Ja täpselt selle põhimõtte järgi toimis NLiit, mis ei olnud üldse vale lähenemine! Riigialamal ei ole VAJA mitte ühte liiklusvahendit, mis liiguks kiiremini lubatud max.kiirusest. Samas peab riik suutma tagada KÕIGI kodanike võrdset kohtlemist ka pahategude korral. Nii lihtne see ongi.

PS: sporti saab alati teha kuitahes võimsa riistapuuga, isegi NLiidus sai.
Viimati muutis PriitV, R Mär 12, 2010 1:49 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

tanel kirjutas:
zum kirjutas:P.S. Allasõidutõkete kohta: ise ka keegi usub, et mõni neist külgmistest sõiduauto kinni püüab või?
Kui jõud on taga siis läheb ka siga mesipuusse. Puust, postist ja majaseinast sõidetakse ka läbi. Ma PAKUN, et need on küljelt alla ronimise kaitseks pigem, noh et oma korvetiga oled möödasõidul ja siis mingil põhjusel vajud paremale... et piirduks teema siis värvitöökojaga ja ei peaks vaene rekkamees sind tagarataste vahelt lusikaga kraapima ja su autojuppidega oma käsi veristama.
Sellega nõus. Siin väideti, et küljepealt lauluga alla sõites deformeerub ninaosa sõiduautol meetri jagu, toda ma ei taha uskuda eriti.
tanel kirjutas:
zum kirjutas:zum@ loodab jätkuvalt pigem kainele mõistusele
Jep. Ma mängin ka netis lotot. :thumb: :D
Ma mängin veel pokkerit ka :lol: Ja üldse usun, et kõik inimesed on head ja arukad, kuni nad pole vastupidist tõestanud. Kole nukker oleks muidu ju elada mingi paranoiaga koguaeg :wink:

Aga jah, eks ta keeruline ole mõnikord, et lollusel silti otsaees ei pea olema... (äkki peaks ise kah kandma, go figure...)


zum
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

PriitV kirjutas:
karu kirjutas:Ära võrdle asju millega võib midagi halba teha asjadega mis on mõeldud 'halva' tegemiseks
Karu, IGA mootoriga liiklsuvahend kuulub riiklikult mõiste alla "kõrgendatud ohu allikas". Sinna läheb veel asju peale relvade ja liiklusvahendite, pürotehnika, kanged kemikaalid, kõik strateegilised kaubad jne. Kõik need on mingil moel ohuks kellegile, kaaskodanikele, riigile aga peamiselt nende "asjade" omanikele.
Põhimõtteliselt ei ole "asi" ise peaaegu kunagi ohtlik, jättes ebastabiilsed kemikaalid kõrvale, ohtlikuks teeb asja tema loll kasutaja. Ülivõimas tsikkel, balloonidega off-road võistlusauto, täisautomaatrelv 50-paugulise magasiniga, isegi lõhkeaine etc normaalse mõttemaailmaga inimese käes on ohutu. Kui osatakse nende asjadega ümber käia ja täidetakse ohutusreegleid/liikluseeskirja, siis milles probleem? Sina võtadki iseenda normaalsuse mätta otsast ja keegi vast ei vaidlustagi Sinu mõistlikkust.
Kuid maailm on pilgeni täis debiilikuid ja nagu demokraatiale kohane, siis vähemus ehk normaalsed inimesed peavad enamuse järgi "joonduma".

See idee ju ei tule Toompealt või MKM'ist vaid palju kaugemalt, kus on tsikkel kordades levinum sõiduk. Seega on seal mistahes kujulised probleemid ka kordi suuremad. Ja kõige lõpuks taandub asi Sinu enda turvalisusele üldises plaanis: Sina tahad ja eeldad riigilt läbi Politsei turvalisust ja kurikaelte õiglast karistust. Et Sinu õigustatud ootust täita, peab saama kurikaelad ka kätte. Ja täpselt selle põhimõtte järgi toimis NLiit, mis ei olnud üldse vale lähenemine! Riigialamal ei ole VAJA mitte ühte liiklusvahendit, mis liiguks kiiremini lubatud max.kiirusest. Samas peab riik suutma tagada KÕIGI kodanike võrdset kohtlemist ka pahategude korral. Nii lihtne see ongi.

PS: sporti saab alati teha kuitahes võimsa riistapuuga, isegi NLiidus sai.
Tead, ma pole suurem asi vaidleja või pigem ma ei näe mõtet sellel vaidlusel või arutelul vms kus kahel poolel on oma seisukoht, austagem teise inimese seisukohti ja ärme surume enda oma peale. Sulle meeldib elada marionetina maailmas kus kõik on sinu eest ära mõeldud, mulle meeldib elada maailmas kus kõik pole veel reguleeritud ja ise mõelda :wink:
Tel 56224693
PriitV
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: E Jaan 07, 2008 2:33 pm
Asukoht: Tallinn/Noarootsi

Postitus Postitas PriitV »

karu kirjutas:Tead, ma pole suurem asi vaidleja või pigem ma ei näe mõtet sellel vaidlusel või arutelul vms kus kahel poolel on oma seisukoht, austagem teise inimese seisukohti ja ärme surume enda oma peale. Sulle meeldib elada marionetina maailmas kus kõik on sinu eest ära mõeldud, mulle meeldib elada maailmas kus kõik pole veel reguleeritud ja ise mõelda :wink:
Siin leidsid Sa kõige valema mehe, kellele seda ette heita ja kes suisa alati vaidleb :D Seega teen ma järelduse, et Eesti autonduse ja ka off-roadi maailmas oled olnud vähe aega ja ei tea-tunne eriti inimesi ;)

Ma olen siiani teinud just täpselt nii, nagu ise tahtnud, sealhulgas ka autospordivõistluseid... aga see ei tähenda, et ka suurim arrogant ei peaks maailma asju mõistma! Põhjust ja tagajärge tunnetama ning sealt omi järeldusi tegema... ja see kipub vägagi käima ka off-roadi ja "metsade segikeerajate" kohta!
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

zum kirjutas:Sellega nõus. Siin väideti, et küljepealt lauluga alla sõites deformeerub ninaosa sõiduautol meetri jagu, toda ma ei taha uskuda eriti.
Lihtsalt täpsustuseks: mitte deformatsioon ei ole meetri jagu, vaid nina on meetrijagu. Ilmselt ma ei osanud siis nii korrektselt ja lollikindlalt kirja panna, et kõik ühtemoodi aru saaksid.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Soojendan üles vana teema.
Jälgides, kui suure hurraaga Island Euroliiitu pürgib j kui avasüli teda vastu tahetakse võtta ei imstaks kui nad peagi vennalikus peres liikmeks oleks. See aga omakorda muudab kõik selsed iseliikurid EL-is legaalseks aga ka sinna valmisttavad või seal ümberehitatavad.

Ei tea mis nipiga suudetakse sealsed maastikuliikurid oma tõstesrjade ja keskmiset suuremte rehvidega euronormidesse mahutada?

Kas tehakse mingi esrisus või pinutakase EL normatiive? Kui viimast, siis tuleb pidu ju meie üuele!

Huvitav, kas meie ARK (maanteeamet) valmistub juba vaikselt kollektivseks harakiriks, kui sealsetele reeglitele vastavad autod nende väravates end järjekorda seavad?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
tyybel
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 171
Liitunud: T Apr 22, 2008 12:53 pm
Asukoht: Tallinn ja Pärnu

Postitus Postitas tyybel »

Naerukoht jah.
Aga nt tuntuima Islandi "bling"-tuunija Arctic Trucks`i tehtud autosid on meil juba olemas ja täiesti arvel. Üks siin müügis http://www.auto24.ee/used/575397.
Ei ole küll see kõige megam tõste aga 35 all ja puha.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

tyybel kirjutas:Naerukoht jah.
Aga nt tuntuima Islandi "bling"-tuunija Arctic Trucks`i tehtud autosid on meil juba olemas ja täiesti arvel. Üks siin müügis http://www.auto24.ee/used/575397.
Ei ole küll see kõige megam tõste aga 35 all ja puha.
Oli au isiklikult selle firma omanikuga mõtteid vahetada ja nende autode puhul on ära tehtud üsna korralik eeltöö. Ma arvan, et Islandi liitumise korral läheb neil EUs äritsemine kordades lihtsamaks :)

Ja kogu selle teema kommentaariks - kui omale ei meeldi siis keelame teistel ka ära või? Järjest rohkem hakkab meie armas EU meenutama katkendit ulmefilmist, kus kõik peavad kandma ühesuguseid valgeid ülikondi, toiduks on iga päev üks ja sama plöga kus on vajalikud toitained ja proteiinid sees.
Üllatus üllatus - äkki mulle meeldib sõita 37" rehviga mööda teed? Tegelt ka meeldib! :) Või äkki mulle meeldib 200hj tsikkel, mis siis et ma ei kasuta seda täispööretel. Sellegipoolest mulle meeldib sellega sõprade ees hoobelda ja äkki tõesti ka üks kord elus kuskil lennuväljal klapid avada. Mismõttes nagu muudkui keelame? Korra võimsust keelatakse siis jäädaksegi seda tegema - euroopa muutub varsti nagu mingiks vanadekodu sisehooviks, kus kõik tohivad ainult 5hp ratastooliga või heal juhul jalgrattaga sõita.

Ja mismõttes ma olen riigile võlgu :D Minumeelest arvestatakse haridusrahasid ikka lapsevanemate rahakotist.
Viimati muutis rommi, K Juul 07, 2010 8:25 am, muudetud 1 kord kokku.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

rommi kirjutas:
Ja kogu selle teema kommentaariks - kui omale ei meeldi siis keelame teistel ka ära või?
Enda aasta alguse Maanteeametiga "suhtlemisel" oli ka selliseid ametnike kes oleks olnud kohe nõus minu pisikese legaalseks liikuriks tunnistama.
AGA näe seadus ei luba ja veel suurem ametnik ei lubaks seda nagunii läbi.

Janek@ on endiselt nõus mõnele "ametnikule" ostma seebi ja nööri, kui Island saab EU liikmeks.
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”