4WD või 2WD
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
-
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
4WD või 2WD
/postitasin alljärgneva küsimuse ka ee.auto/ee.auto.awd newsgruppi, aga ühest vastust sealt ikkagi ei saanud. proovin seega siit/
metsas liikumiseks sai soetatud vanem[1], 98a. grand vitara, millel võimalik valida tagaveo ja keskdifrita neliveo vahel (+ aeglustiga nelivedu).
4-vedu on pehmel pinnasel tore asi küll, aga nüüd tekkis küsimus, kumba veoskeemi tuleks kasutada libedal ajal *teedel* liikumiseks?
kurvis peavad ju esi- ja tagarattad läbima erineva teekonna ning keskdifri puudumisel peaks neliveo korral ühed rattad paratamatult läbi libisema hakkama. kas see mitte ei halvenda kurvis juhitavust võrreldes ühe silla veoga ja teeb asja hoopis hullemaks?
milliseid sõiduvõtteid tuleks kasutada? on kuskil mingi FAQ äkki...
keskdifriga ja/või libaveoliste neliveoliste kohta leidsin netiarhiividest erinevaid kogemusi ja arvamusi küll, aga antud variandi kohta ei saanudki kindlat vastust.
[1] uuel GV-l on võimalik valida lahtise keskdifriga pideva neliveo ja lukustatud keskdifriga neliveo vahel.
metsas liikumiseks sai soetatud vanem[1], 98a. grand vitara, millel võimalik valida tagaveo ja keskdifrita neliveo vahel (+ aeglustiga nelivedu).
4-vedu on pehmel pinnasel tore asi küll, aga nüüd tekkis küsimus, kumba veoskeemi tuleks kasutada libedal ajal *teedel* liikumiseks?
kurvis peavad ju esi- ja tagarattad läbima erineva teekonna ning keskdifri puudumisel peaks neliveo korral ühed rattad paratamatult läbi libisema hakkama. kas see mitte ei halvenda kurvis juhitavust võrreldes ühe silla veoga ja teeb asja hoopis hullemaks?
milliseid sõiduvõtteid tuleks kasutada? on kuskil mingi FAQ äkki...
keskdifriga ja/või libaveoliste neliveoliste kohta leidsin netiarhiividest erinevaid kogemusi ja arvamusi küll, aga antud variandi kohta ei saanudki kindlat vastust.
[1] uuel GV-l on võimalik valida lahtise keskdifriga pideva neliveo ja lukustatud keskdifriga neliveo vahel.
-
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 43
- Liitunud: P Sept 26, 2004 10:41 pm
- Asukoht: Tallinn, Tartu
- Kontakt:
Arvan, et võiks ikka parem saada küll, kuna paljud libisemised on põhjustatud erinevatest takistustest, mis sul mingit ratast pidurdavad(lume/lörtsi vaalud, ebatasasused jne) siis minu loogika järgi peaks juhitavus säilima paremini kuna ülejäänud kolm ratast üritavad autot ikkagi algselt määratud suunas lükata/vedada.
Pigem vormista oma küsimus ringi, et kas sa tahad sõita turvaliselt või siis tahad sõita nn "serious fun"
pmst erineva 4 veo skeemiga saavutad sa erineva tulemuse. Tagaveoga saab libedaga pikalt paarutada, külg ees kinnise diffriga neliveo skeemil piisava mootorivõimsuse olemasolul aga saab lausa "hullu" panna.
kõige kahtlasem on aga nn vaba nelivedu, kus iial ei tea, mis osa sul vedama hakkab, et kas auto käitub rohkem kui nelivedu või siis tagavedu või hoopis esivedu. Reeglina küll on sellisel juhul tootja seadistanud auto ikkagi mingisugusele suhtele 2/3 esi ja 1/3 taga...
seega, katse eksituse meetod on parim.
PS. Pidev nelivedu vahekastist sisse lülitatuna on kütuseliselt näljasem, kuid turvaline ja mugav libedal, keskdiffer avatud kujul.
pmst erineva 4 veo skeemiga saavutad sa erineva tulemuse. Tagaveoga saab libedaga pikalt paarutada, külg ees kinnise diffriga neliveo skeemil piisava mootorivõimsuse olemasolul aga saab lausa "hullu" panna.
kõige kahtlasem on aga nn vaba nelivedu, kus iial ei tea, mis osa sul vedama hakkab, et kas auto käitub rohkem kui nelivedu või siis tagavedu või hoopis esivedu. Reeglina küll on sellisel juhul tootja seadistanud auto ikkagi mingisugusele suhtele 2/3 esi ja 1/3 taga...
seega, katse eksituse meetod on parim.
PS. Pidev nelivedu vahekastist sisse lülitatuna on kütuseliselt näljasem, kuid turvaline ja mugav libedal, keskdiffer avatud kujul.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17417
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Lööge mind või labidaga, aga seeon paljuski autost kinni.
Jäiga keskdifriga autodel ( lülitav 4WD) on kareda teekatte puhul siiski auto transmissiooni tervise huvides mõteks proovida tagasillaga liikuda.
Kui tegu siiski libeda-lumise teega on 4wd õige lahendus. Tõsi sõidu kiirus tuleb mõõdukas hoida ja tunnetada auto käitumist. Palju keerulisem on asi pideva nelikveo puhul. Näiteks Land Rover'itega sõites tundub, et püsib lahtise difriga paremini teel, kuid Niva puhul tunnetan masinat lukus keskdifriga paremini. See võib muidugi sõltuda ka auto pikkusest, kuidas teel käitub.
Jäiga keskdifriga autodel ( lülitav 4WD) on kareda teekatte puhul siiski auto transmissiooni tervise huvides mõteks proovida tagasillaga liikuda.
Kui tegu siiski libeda-lumise teega on 4wd õige lahendus. Tõsi sõidu kiirus tuleb mõõdukas hoida ja tunnetada auto käitumist. Palju keerulisem on asi pideva nelikveo puhul. Näiteks Land Rover'itega sõites tundub, et püsib lahtise difriga paremini teel, kuid Niva puhul tunnetan masinat lukus keskdifriga paremini. See võib muidugi sõltuda ka auto pikkusest, kuidas teel käitub.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
isiklikest kogemustest ei oska midagi öelda, aga kunagi sai nähtud mingit saadet(Roolivõimu või Stoppi), siis seal tehti katse nii esi-, taga- kui ka nelikveolise masinaga. testi eesmärgiks oli selgitada millese veoskeemiga auto on talvel kõige paremate sõiduomadustega. nelikveolise masinana kasutati subaru impresat ja testijaks oli rallisõitja margus murakas, kui ma õigesti mäletan. aga tulemuseks ütles murakas, et kurvis külglibisemisse satub kõige lihtsamini subaruga. otsest võitjat vist ei selgitatudki, murakas rääkis kõik head ja vead iga auto kohta ja iga inimene tegi siis omad järeldused. test tehti mingi lume või jääraja peal.
Offroadiga tegelnud alates 2006.
Tekkis ka üks küsimus. Sai soetatud selline masin nagu pisike frontera. Esimesed rummulukud on manuaalsed. Tundub, siit lugedes, et see pidi hea variant olema. Aga küsimus selline, kas on mõistlik sõita talvel kui rummulukud on sees, siis saab igal ajal libedaga neliveo sisse lükata kui vajalik tundub. ega see seesolev rummulukk midagi ei tohiks lõhkuda, ainult bensiinikulu suureneb veidi? Sain ma asjast õigesti aru?
4vedu vaja vahel lülitada et mõnele rullale valgusfoori taga põske panna
kui jäik 4 vedu siis patroli puhul vähemalt võtab natuke aega kui külg ette läheb,ennem seda libiseb natuke otse ja kergelt külg ees,aga kui juba külje ette saab siis on suht hea juhitavusega!
Aga iga auto puhul on see asi erinev!
Ja see aeg kui sa siin arvuti taga passid ja proovid interneti kaudu sõitma õppida siis mine parem jäärajale ja proovi ära kuidas parem!!!

kui jäik 4 vedu siis patroli puhul vähemalt võtab natuke aega kui külg ette läheb,ennem seda libiseb natuke otse ja kergelt külg ees,aga kui juba külje ette saab siis on suht hea juhitavusega!
Aga iga auto puhul on see asi erinev!
Ja see aeg kui sa siin arvuti taga passid ja proovid interneti kaudu sõitma õppida siis mine parem jäärajale ja proovi ära kuidas parem!!!
56157755
Kui ma sain küsimusest õigesti aru, on tegemist Vitaraga, millel lülitatav nelivedu või tagavedu. Selliste variantide vahel valides libedal teel on kindlasti parem lülitada apastraat 4 veole, hoolimata sellest, et keskelt on jäik. Kaks vedavat ratast on ikka paremad, kui nad isegi kurvis veidi libisevad, kui variant, et tekib üks vedav ratas ja kolm takistusel pidurdavat. Endal selline kogemus LC HJ60-ga ja sellel ainus võimalik liikumisviis libedal teel oligi neliveoga.
- Stupiduser
- Vintsmännide AÜ
- Postitusi: 1280
- Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm
Ärgitatuna autoriteet Päkapikust panen ka oma arvamuse kirja.
Libedal (loe mitte kuival asfaldil) lase jäiga nelikveoga, saad rullnokabemmidele suhu anda ja seisab märgatavalt paremini teel!
Mis puutub rumulukkudesse, siis naise autol lülitan need sügisel sisse ja kevadel välja
Kuula TTÜ haridusega Päkapikku ja TPÜ haridusega MSc-d mind irw! Kaks suurt teoreetikut nagu me oleme!
Libedal (loe mitte kuival asfaldil) lase jäiga nelikveoga, saad rullnokabemmidele suhu anda ja seisab märgatavalt paremini teel!
Mis puutub rumulukkudesse, siis naise autol lülitan need sügisel sisse ja kevadel välja

Kuula TTÜ haridusega Päkapikku ja TPÜ haridusega MSc-d mind irw! Kaks suurt teoreetikut nagu me oleme!

Seda 98 a vitarat ei ole lähemalt uurinud, kuid ise kasutasin aastaid 94 vitarat ja paremat jahil käimiseks ei osanud tahtagi. Sellel masinal oli ainuke häda, et lühikese telgede vahe puhul auklikul teel hakkas loopima. Libedaga, eriti veel lörtsisel teel aga sai alati sisse lülitada vahekastist nn. esisild. Need "neegrivariandi" poolassi lukustid esisillas sai sisse lülitatud auto soetamisest saati. Kütusekulu erinevus oli pea olematu max ehk 0,5 l 100 km peale maksimaalselt. Samas aga pidevalt metsas ronides asendamatu. Egas iga sopamülka ees ei pea autost välja ronima ja käsi määrima. Eriti veel kui peale mülgast jälle hea tee on. Sisselülitamisel kiire 4WD kabiinist minu arusaamise järgi lülitus ka nn. keskdifri lukustus, sest istudes kinni kuskil sopalombis kraapis nii esisillast kui ka tagasillast vähemalt üks ratas. Aeglusti sisselülides oli olukord sama. Ainuke trikk oli libedal kiiresti pidama saamine. Selleks soovitan siduri alla vajutada ja alles siis pidurit näppida. Juhul kui sidurit alla ei tallanud, siis kippus ootamatuid äkkilisi suunamuutusi tegema (autol ABS puudus). Sama lugu ka äkkilisel kiirendamisel, sest see esiratas milline juhtus haakima pani auto liikuma X suunas. Sellepärast soovitan libedaga alati kasutada 4WD. Loomulikult on auto telgede vahe suure määravusega. Mina harjusin selle 3 ukselise Vitaraga küll ära ja nüüd mõlgutan mõtteid kas võtta asemele sama aparaat või siis Niva. Uue Niva kahjuks räägib ainult viimase aja väga vilets koostekvaliteet ja suur pöörderaadius. Kui nüüd Hiluxi või Land-cruiseriga sõita, siis need suured "tankid" istuvad teepeal küll nagu naelutatult, kuid mass ja gabariit (telgede vahe)muidugi panevad asja paika.
- tfr
- Suhtuge Austusega - Vana Kala
- Postitusi: 61
- Liitunud: E Apr 07, 2003 5:16 pm
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Bleh, terve hunnik pläma, aga vtl-i küsimusele pole nagu keegi õieti vastanud.
Personaalne arvamus - niikaua, kuni läbivus probleemiks ei ole, olen mina isiklikult püüdnud siiski tagaveoga sõita. Mitte difri säästmise pärast, aga lukus keskdiffer teeb auto plaanerimatumatel manöövritel ja tegelikult isegi tavalisemates kurvides üsna rämedalt alajuhitavaks.
Personaalne arvamus - niikaua, kuni läbivus probleemiks ei ole, olen mina isiklikult püüdnud siiski tagaveoga sõita. Mitte difri säästmise pärast, aga lukus keskdiffer teeb auto plaanerimatumatel manöövritel ja tegelikult isegi tavalisemates kurvides üsna rämedalt alajuhitavaks.
'03 TrailBlazer