UAZ sidur libiseb

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

priit349
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: K Veebr 22, 2006 1:41 pm

UAZ sidur libiseb

Postitus Postitas priit349 »

Sai enne pisut valesti probleemi kirjeldatud.
Mure siis tegelikult järgmine - UAZ -il (kastikas) on probleem siduri libisemisega. MIdagi nagu õige õrnalt võtaks kuid paigalt ei liigu.
Kas ja kuidas on võimalik sellist viga koduste vahenditega korda teha?

Tänud ette.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

arvad, et oli mõtet uus teema teha? kui sidur libiseb tuleb sidur kas taastada või vahetada, mis seal nii arusaamatut on.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Erik unustas reguleerimise :twisted:
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

No ok, ma isegi mõtlesin regulli peale, aga kauaks sellest tolku? Tavaliselt on nii, et kui pedaal võtab ülevalt, siis annab reguleerida, et pedaal võtaks norm. kohast, aga kui juba libiseb, siis on ta lõpuni kulunud ja tavaliselt ketas kuumusest kõver. Aga las reguleerib ja vahetab kuu aja pärast. Või on Uaz kuidagi teistmoodi auto, et reguleerimisega annab sidurit uueks reguleerida?
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Ja kui libisev sidur on NII libisevaks sõidetud siis aitab ainult koos korviga vahetamine...

Koduste vahenditega korda tegemine peaks minu meelest käima järgnevalt:
1. Lähed siduripoodi ja ostad siduriketta, korvi ja survelaagri
Seejärel lähed õllepoodi ja ostad õlut.
2. Demonteerid vana siduri
3. Paigaldad uue siduri (ketas, korv, laager).

Pärast võid ketast lähemalt uurida, et kas tasub taastamist.

Kui peale vahetamist miskipärast paremaks ei lähe on aeg viga edasi otsida :oops:
uaz469
Fitting 44"
Postitusi: 436
Liitunud: R Sept 09, 2005 10:21 am
Asukoht: Hetkel eemal...

Postitus Postitas uaz469 »

jah ühel enda Uaz`ilgi sai sidur (korv,laager,ketas) alles vahetatud,
ketas oli endal uus olemas, uus survelaager sai tuttava "kullakambrist"
leitud ja korvi ostis niiöelda Uaz`i uus omanik ise!

no sellest vahetamisest/regulleerimisest ma ei taha siin pikemalt
kiruda/kirjutada, aga asi sai tarkade(mõisus) ja lollide(jõud) abil
lõpuks tehtud :?

:shock: aga võta näpust, peale väikese proovisõidu tegemist
ei lahutanud sidur jälle enam üldse, ainult krigistas hambaid!
tuli välja, et see ostetud uus korv on täiesti pekkis!

sai siis jälle kord uus korv muretsetud st vahetatud poes välja,
tuli välja et oli lihtsalt NSV praak....

ja kui garaazis jälle ruumi on, saab taaskord see ebameeldiv op
uuesti ette võetud!

:D aga jah, kipun arvama miks see esimene siduri vahetus kohe
korralikult välja ei kukkunud, nimelt ei läinud me õllepoodi ja ei
ostnud me õllet!

niiet, kui need töövõtted korralikult läbimõelda ja vastavasse
järjekorda seada, siis ehk õnnestub see op esimesel korral!

parimat( :cheers )
uaz469
Viimati muutis uaz469, K Juun 28, 2006 7:01 pm, muudetud 1 kord kokku.
priit349
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: K Veebr 22, 2006 1:41 pm

Postitus Postitas priit349 »

natuke jälle targem - tänud.
Niipalju siis veel taustaks - et ma olen täielik dumbuser - mis puudutab autoremonti.
mõned küsimused lisaks ehk veel

1. kus võiks olla see siduripood?
2. http://www.ural-lada.com/uaz/docs/3741/controls.pdf
kas manualis võiks olla natuke viiteid abi selle juraka vahetamise kohta
3. mida ja miks peaks kogu sidurivärginduse vahetamise juures silmas pidama, eriti ootaksin vihjeid selle kohta, mis koledused mind ees ootavad

tänud ikka ette

p.s. tegemist UAZ 3303 kastikaga, kui see aitab
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

1. Tartus ei tea (olid vist sealtkandist), Tallinnas näiteks Hiiul või Videviku tänaval (lõbumaja vastas, kui see Sind aitab, irw)

3.UAZikut intiimselt ei tunne aga tavaliselt on kõige lõbusam ketta tsentreerimine, eriti kui seda teha käigukasti küljes oleva vedava võlliga :twisted:
Kui vahekast on käimaka küljes on see veel "lõbu" kuubis

PS igaühel oli kunagi esimene kord
GC
Rock Crawler
Postitusi: 572
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

Kuidas selline olukord sai üldse tekkida, et auto kohalt ei liigata! Tavaliselt algab asi sellega, et ei vea hästi vastu mäge,....
Võib-olla sulle ainult tundub, et liigatab, tegelikult on hoopis jaotuskast neutraalis?
gaz fs 1
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Mis asja, sa torkad lahtiste poltidega korvile terve käigukasti võlli pidi otsa, et ketast tsentreerida. Ja siis võtad kasti otsast ja pingutad korvi poldid ja uuesti kast otsa?
Selleks tehakse ikka treiali juures vastav junn ja töö sujub.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Justnimelt! Sa oled kõige "lõbusamast" etapist ilma jäänud, irw!
Kümmekond aastat tagasi sai korduvalt niimoodi ketast tsentreeritud. Peab muidugi märkima, et spetsjunniga on märgatavalt mugavam ja mõned õlled kuluvad kah vähem :lol:

PS seda ei kujuta muidugi ette kuidas ilma spetsjunnita saaks tsentreerida kui koda käimakaga ühes tükis :roll:
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Ei ole Tartus just kodus, aga Tallinnas Hiiu UAZ-i poel on Tartus kontaktiks aadress Tähe 118, tel. 5138 494.

Tsentreerimiseks läheb vaja ainult üht käigukasti otsavõlli, mõni ehk laenab kasvõi. Mul ka üks vedeleb, pole seni tarvis läinud, aga ega ma ainuke pole.
aadu
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: T Mär 18, 2003 9:43 pm
Asukoht: Tallinn, Õismäe; Helsingi, Lassila
Kontakt:

Postitus Postitas aadu »

Küll tehtud. Land Roveritel, Nival Ja kuu aega tagasi LC-l. Kolmest punktist mahub näpuotstega korvi ja hooratta vahele nii, et on ketast tunda. Ja niimoodi tunde järgi saabki paika. Loomulikult LR ja LC koos vahekastiga.
Mul jah abiks kaks käigukasti tungrauda, millede peal kastid seisavad ja pärast paika pannakse.
:D
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

Sealt Tartu UAZ-poest (tel. 5138 494) saad kindlasti kõik, mida vajad - see suht hea pood.
Aga käi enne vaatamas ka "Ülo Autokaubad OÜ-st" - seal võib veneaegseid juppe alles olla ja nii võid saada tuntava hinnavahe (tel: 52 23 510).
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

priit349 kirjutas:
kas manualis võiks olla natuke viiteid abi selle juraka vahetamise kohta
Vaata siit UAZ foorumist esimene kirjatükk: kleeps: manuaalid.
mida ja miks peaks kogu sidurivärginduse vahetamise juures silmas pidama, eriti ootaksin vihjeid selle kohta, mis koledused mind ees ootavad
Survelaagri vedru lõhud ära.

Kuna räägid, et autoremondist midagi ei tea, siis vist tõesti tasub kaaluda kuskil töö teha lasta, kui ikka vaja ketas ja korv uued panna!
Aga kas asi on nii:
GC kirjutas: /Võib-olla sulle ainult tundub, et liigatab, tegelikult on hoopis jaotuskast neutraalis?/
Minul on murdunud käigukastis siduri peavõll. Murdus sellise koha pealt, et järele jäid vaid esimene ja tagurpidikäik. Kuna kasutasin kohaltvõtuks tavaoludes ikka teist käiku, siis arvasin ka algul, et sidur läks (sai ju käigud kuni neljandani välja laduda aga kuhugu ei liigu).
Olenevalt murdekohast on võimalik ka kõikide käikude puudumine - aga see peaks ikka üks väga haruldane rike olema.
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”