Veoauto isikliku metsa hooldamiseks
Moderaator: Moderators
-
- Fitting 44"
- Postitusi: 450
- Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm
Herr meesmetsast !
Olles selle jututeema siin algusest peale läbi lugenud - tekkis minul, kui algajal (ja ilmselt lollil) maainimesel üks küsimus :
Kas see kogu projekt ( eeldatavasti ca 50 tuhhi maksmaminev auto + igapäevane bensiin + kindlustus + ''ootamatud kulud'') on Sul plaanitud ette võtta n. ö. kulude kokkuhoidmiseks või lihtsalt fun'i tegevusega tegelemiseks, mille eest teatavasti (näit. autosport) tuleb üsna palju peale maksta ?
Kui variant 1, siis minu loll aju küll selle äriplaani (jutt ca 20 rm küttepuid aastas) mõttekusest aru ei saa...
Kui variant 2, siis kas porielamuse saamiseks peab kindlasti veoauto olema (ATV näit. on Sul ju olemas) ?
Olles selle jututeema siin algusest peale läbi lugenud - tekkis minul, kui algajal (ja ilmselt lollil) maainimesel üks küsimus :
Kas see kogu projekt ( eeldatavasti ca 50 tuhhi maksmaminev auto + igapäevane bensiin + kindlustus + ''ootamatud kulud'') on Sul plaanitud ette võtta n. ö. kulude kokkuhoidmiseks või lihtsalt fun'i tegevusega tegelemiseks, mille eest teatavasti (näit. autosport) tuleb üsna palju peale maksta ?
Kui variant 1, siis minu loll aju küll selle äriplaani (jutt ca 20 rm küttepuid aastas) mõttekusest aru ei saa...
Kui variant 2, siis kas porielamuse saamiseks peab kindlasti veoauto olema (ATV näit. on Sul ju olemas) ?
Viimati muutis insener007, L Sept 18, 2010 8:37 pm, muudetud 1 kord kokku.
Chero
Inimene on ju kirjutanud, et omab isiklikku metsa, mille hooldamine on talle hobi.insener007 kirjutas:Herr meesmetsast !
Olles selle jututeema siin algusest peale läbi lugenud - tekkis minul, kui algajal (ja ilmselt lollil) maainimesel üks küsimus :
Kas see kogu projekt ( eeldatavasti ca 50 tuhhi maksmaminev auto + igapäevane bensiin + kindlustus + ''ootamatud kulud'') on Sul plaanitud ette võtta n. ö. kulude kokkuhoidmiseks või lihtsalt fun'i tegevusega tegelemiseks, mille eest teatavasti (näit. autosport) tuleb üsna palju peale maksta ?
Kui variant 1, siis minu loll aju küll selle äriplaani (jutt ca 20 rm küttepuid aastas) mõttekusest aru ei saa...
Meie kandis saab ruumi tükeldamata, lõhkumata, märga küttepuud küll alla paarisaja jeegu kohaleveetuna kätte.
Kui variant 2, siis kas porielamuse saamiseks peab kindlasti veoauto olema (ATV näit. on Sul ju olemas) ?
Grand Cherokee
-
- Fitting 44"
- Postitusi: 450
- Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm
Vabandan,et teise mehe teemasse trügin,kuid eks see "hobi" on ka KOHUSTUS ! Nimelt on metsaomanikul peale kohustuse igal aastal maamaks maksta, ka muid kohustusi üks jagu; hoida sihid puhtad(kasvavad jõudsalt kinni !) ,mahasaetud puude asemele uued istutada,....no loetelu tuleks pikk
Kui juba seal metsa tööd tuleb teha,siis oleks ju üsna nõme küttepuud kuskilt mujalt osta,liiatigi sihi tegemisel ju puid langetada tuleb,egas neid metsa raatsi jätta 


Ka väikeses töökojas saab suuri töid teha!
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1807
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
ATV tõstukeid toodab Eestis Kreisi Metall, mis asub Lääne-Virus. Lisainfot www.kreisi.ee
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 130
- Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
- Asukoht: Pealinn
Mis puudutab selle tegevuse tasuvust, siis jah, see pole enam ammu ammu materiaalselt kasulik ja eks minusuguseid on siin palju, kes pigem proovivad oma metsi korras hoida ja naudivad liikumist vabas looduses (käid suvel jalutamas või ATVga vaatamas talvel tehtud tööd). Kuid kindlasti on majanduslikud argumendid hobide juures olulised (kusagilt lähevad piirid) ja seetõttu olengi otsustanud oma mitme transpordivahendi skeemi viia ühe ja ainukese peale, see lihtsalt on lihtsam. Ma ei pea ka väljaminekuid nagu kindlustus ja ülevaatus liigseks, sest need on vajalikud igale autole (kindlustuse saab teha ka periooditi lepingut lõpetamata).
Pealelaadimisel kraana võimalust ei pea ma peamiseks asjaks, sest siiamaani olen saanud hakkama ja lisaks on mul reeglina ka abikäed metsas olemas (seltsis segasem). Minu "õnne" puhul oleks ka kindel see, et tekkivas olukorras, kus loeb noole pikkus minu kraana ei ulatuks.
tai Pole küll kohanud ühtegi 4x4 Multicari ja kui ka seda marki väikeveokit silmas pidasid, siis nende kandevõime peaks olema veel väiksem, kui on Uazil.
Pealelaadimisel kraana võimalust ei pea ma peamiseks asjaks, sest siiamaani olen saanud hakkama ja lisaks on mul reeglina ka abikäed metsas olemas (seltsis segasem). Minu "õnne" puhul oleks ka kindel see, et tekkivas olukorras, kus loeb noole pikkus minu kraana ei ulatuks.

tai Pole küll kohanud ühtegi 4x4 Multicari ja kui ka seda marki väikeveokit silmas pidasid, siis nende kandevõime peaks olema veel väiksem, kui on Uazil.
- tai
- unistus TR nullist
- Postitusi: 1282
- Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
- Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures
Toodeti tänavahooldus masinaid täiesti 4wd. Kandevõime on neil masinatel u 2,5tole küll kohanud ühtegi 4x4 Multicari ja kui ka seda marki väikeveokit silmas pidasid, siis nende kandevõime peaks olema veel väiksem, kui on Uazil.

Kliirents on suuresti reguleeritav ratta suurusega. Oluline koht on manööverdus, lukud, kaal ja gabariidid. Enda isendile sai nädalavahetusel kraana (eelpool räägitud elektri kraana) peale monteeritud. Eks tuleks ka teine vedav sild lõunapoolt vaadata. Katsetused näitasid, et linnamaasturit masin yles ei jõua tõsta aga selle u 1200kg tõste peale ida eurooplane ka ei pooldunud. Kui viitsin lisan ka paar pilti.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
58021221
Lihtsalt infoks, et Moogis oma abilisi juhi kõrval nii umbes 40 km metsa vedades on tegemist eriti julma piinamisega...
Seal pole lihtsalt ruumi, põlved on kõrvade ümber, kui istuda...
Ja oma metsas vaevalt sa nii hulle kände maha jätad, et 66-ga kuidagi laveerida ei anna.
Üldiselt, natuke võib alati ressurssi pigem jääda asjadele, ja Kiisuga on seda kõvasti rohkem. Pluss näiteks rehvide kabiinist tühjendamise/pumpamise võimalus, kui hästi masinat otsida
Kütusekulu on tõesti Gaz-il suurem, aga mitte tapvalt. Käiguvahetus on maitse asi, minule meeldis sõjaväes rohkem 66-e "seljatagant", kui Moogi "õla kõrguselt ja jube loterii"
Edu valikuga,
zum

Seal pole lihtsalt ruumi, põlved on kõrvade ümber, kui istuda...
Ja oma metsas vaevalt sa nii hulle kände maha jätad, et 66-ga kuidagi laveerida ei anna.
Üldiselt, natuke võib alati ressurssi pigem jääda asjadele, ja Kiisuga on seda kõvasti rohkem. Pluss näiteks rehvide kabiinist tühjendamise/pumpamise võimalus, kui hästi masinat otsida

Kütusekulu on tõesti Gaz-il suurem, aga mitte tapvalt. Käiguvahetus on maitse asi, minule meeldis sõjaväes rohkem 66-e "seljatagant", kui Moogi "õla kõrguselt ja jube loterii"

Edu valikuga,
zum
See peaks olema see, mida otsid.
http://www.osta.ee/11054741
Töölised, ehk pere kaasa ja oma aasta normi tood kolme-nelja koormaga ära küll.
Müüjaks peaks olema siinsetele tuttavad Tartu mehed. St. ära kohe pakkumist tegema tõtta, saad ehk muidu kaubale.
http://www.osta.ee/11054741
Töölised, ehk pere kaasa ja oma aasta normi tood kolme-nelja koormaga ära küll.
Müüjaks peaks olema siinsetele tuttavad Tartu mehed. St. ära kohe pakkumist tegema tõtta, saad ehk muidu kaubale.
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 130
- Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
- Asukoht: Pealinn
tai Kindlasti ei ole mina ainuke, kes siin sooviks näha neljarattaveolist imeriista, nii et pildid on vägagi oodatud.
zumi poolt välja toodud märkused, et Mog on kõrvalistuja vaatevinklist sobimatu auto on täiesti tõene. Millegipärast on seda kõik vanemad Mogid, isegi "crew-cab"id on väikesed (ka hilisematel 416l jne) kõrvalistuja poolel. Uuemad on juba normaalse kabiiniasetusega, kuid nad on seetõttu ka suuremate mõõtmetega.
66 on suure kabiiniga välismõõtmetelt, kahjuks on seal kõrvalistujal samuti olla üsna ebameeldiv.
Teine point sinu poolt kändude ja metsa korrashoiu kohta on muidugi korrektne. Oma metsas ma kände maha ei jäta. Küll aga on praegune mets olnud kunagi "heal" nõuka ajal kohalike jaoks puidu kogumiskohaks ja see, mismoodi on kohati võetud on imekspandav. Aegamööda ma neid parandusi olen muidugi teinud, kuid ikkagi neid seal veel jagub. Lisaks on sügavas lumes reduktorsillad vägagi vajalikud (kahjuks küll mitte viimastel aastatel).
al Aitäh pakkumise eest, kuid see väikeveok ei läheks loosi, kuna selle kast on liiga väike ja ka crew-cab ei ole tarvilik, pigem juba 3 isekohaga variant.
zumi poolt välja toodud märkused, et Mog on kõrvalistuja vaatevinklist sobimatu auto on täiesti tõene. Millegipärast on seda kõik vanemad Mogid, isegi "crew-cab"id on väikesed (ka hilisematel 416l jne) kõrvalistuja poolel. Uuemad on juba normaalse kabiiniasetusega, kuid nad on seetõttu ka suuremate mõõtmetega.
66 on suure kabiiniga välismõõtmetelt, kahjuks on seal kõrvalistujal samuti olla üsna ebameeldiv.
Teine point sinu poolt kändude ja metsa korrashoiu kohta on muidugi korrektne. Oma metsas ma kände maha ei jäta. Küll aga on praegune mets olnud kunagi "heal" nõuka ajal kohalike jaoks puidu kogumiskohaks ja see, mismoodi on kohati võetud on imekspandav. Aegamööda ma neid parandusi olen muidugi teinud, kuid ikkagi neid seal veel jagub. Lisaks on sügavas lumes reduktorsillad vägagi vajalikud (kahjuks küll mitte viimastel aastatel).
al Aitäh pakkumise eest, kuid see väikeveok ei läheks loosi, kuna selle kast on liiga väike ja ka crew-cab ei ole tarvilik, pigem juba 3 isekohaga variant.
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 130
- Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
- Asukoht: Pealinn
Nonii. Kjeni poolt esitatud asjakohane küsimus. Toimus neljapäeval oksjonivoor ja sai sealt endale soetatud üks Mog.
Kaalusin erinevaid variante kuni teisipäeval kohtusin vana tuttavaga (vanuse poolest) ja see "tark" mees olles kuulnud ära mu automure küsis, et milleks muretseda, kui ei meeldi saab ju välja vahetada.
Selle tarkuse alusel tegingi otsuse, et osalen oksjonil, kui saan auto, siis saab teha live katseid selle talve jooksul ja kui see kuidagi ei sobi (jääb väikeseks?), siis ei jää muud üle, kui tuleb vahetada 66e vastu.
Loodan, et saan auto järgmiseks nädalavahetuseks kätte, tehnilise seisukorra üle vaadatud ja siis ka sõitu teha.


Kaalusin erinevaid variante kuni teisipäeval kohtusin vana tuttavaga (vanuse poolest) ja see "tark" mees olles kuulnud ära mu automure küsis, et milleks muretseda, kui ei meeldi saab ju välja vahetada.
Selle tarkuse alusel tegingi otsuse, et osalen oksjonil, kui saan auto, siis saab teha live katseid selle talve jooksul ja kui see kuidagi ei sobi (jääb väikeseks?), siis ei jää muud üle, kui tuleb vahetada 66e vastu.
Loodan, et saan auto järgmiseks nädalavahetuseks kätte, tehnilise seisukorra üle vaadatud ja siis ka sõitu teha.


Metsavedu
Tegelikult taandub kõik sellele, et kas Sinu jaoks on prioriteet metsast puude väljavedu võimalikult väikeste kuludega või on oluliseks momendiks ka selle juures tehnikaga jändamine ning kogu tegevus kui protsess.
Kui tahad odavat lahendit, siis tuleb palgata mõni metsaveotraktor (näiteks "haltuura korras" 25kr/tm), mis veab metsa äärde ja sealt mingi 53, mis puud koju toimetab.
Kui oluline on teine variant, siis valikuvõimalustest on eelnevalt piisavalt juttu tehtud.
Endal on ZIL 131 porte, millele läheb peale kuni 13 rm (korralikult ladudes). Maksimaalne mõistlik veokaugus on kuskil 30-40 km ringis. Manööverdamine on metsas küll jama aga seda annab kompenseerida raietööde planeerimisega. Mahalaadimine käsitsi kolme mehega max 30 min (50 cm, lõhutud).
Juhul kui Sinu mets jääb kuhugi Otepää-Elva kanti, saan vajadusel sümboolse tasu eest ka lahenduse leidmiseni abi osutada.
Kui tahad odavat lahendit, siis tuleb palgata mõni metsaveotraktor (näiteks "haltuura korras" 25kr/tm), mis veab metsa äärde ja sealt mingi 53, mis puud koju toimetab.
Kui oluline on teine variant, siis valikuvõimalustest on eelnevalt piisavalt juttu tehtud.
Endal on ZIL 131 porte, millele läheb peale kuni 13 rm (korralikult ladudes). Maksimaalne mõistlik veokaugus on kuskil 30-40 km ringis. Manööverdamine on metsas küll jama aga seda annab kompenseerida raietööde planeerimisega. Mahalaadimine käsitsi kolme mehega max 30 min (50 cm, lõhutud).
Juhul kui Sinu mets jääb kuhugi Otepää-Elva kanti, saan vajadusel sümboolse tasu eest ka lahenduse leidmiseni abi osutada.
ega kusagil räsitud välimusega väikest analoogi silma ei ole jäänud?raulex kirjutas:
Hiab võtab kastis kokkupanduna oluliselt vähem ruumi kui atv tõstuk.
Mina soetasin natuke räsitud välimusega tõstuki 3000 krooniga
neli aastat tagasi,siiani pole probleeme olnud.
Midagi sellist oleks ideaalne

Leidsin netist sellise üliitise, aga see on vist liialt nikats pidevaks tööks.
http://cgi.ebay.de/24515-Pick-Up-Kran-H ... 5889899bab
teex yhe zuicu