Veoauto isikliku metsa hooldamiseks

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Veoauto isikliku metsa hooldamiseks

Postitus Postitas Meesmetsast »

Tere, oskavad siin ehk teadjamad mehed aidata ja soovitada lahendust olukorrale, milles olen. Tänan juba ette, kui viitsite lugeda ja vastata.
Perekonna metsad on mu praegusest elukohast 45 km kaugusel, need vajavad hoolt. Sihte on tarvis laiendada ja mets vajab hooldusraiet. Maht, mis tuleks kokku välja vedada iga aasta küütepuude näol on siiski väike, umbes 12-15 ruumi.
Selle jaoks olen viimased pool aastat autot otsinud ja pean tunnistama, et sõelal on seis mitte eriti roosiline.
Auto soetamise eelarveks olen plaaninud maksimaalselt 80 000, kuid odavam on alati parem, kallim hind peaks ennast ka õigustama.
Nõudmised autole, mis algselt seadsin - peab saama sõita maanteel, olema hea maastikusuutlikusega (hea, kui pööraks hästi), eelistatud on diisel, auto võiks olla lihtne ja mitte liiga suur (täismass kindlasti alla 10 tonni).

Pärast pikka sõelumist ja otsimist olen ise nukra valikuni jõudnud, kas:
1. Unimog 404.
Plussid - kerge, odav soetada, Saksa kvaliteet, mitte liiga keeruline, gabariitidelt väike ja vägeva maastikusuutlikusega.
Miinused - võtab vähe peale, bensumootor (pidavat olema nõrguke ja mitte eriti öko), kahekohaline.
2. Gaz 66.
Plussid - võtab parajalt peale, odavad varuosad, lihtne ja mõnedel vints.
Miinused - kahekohaline, bensumootor, keerab halvasti, siiski on tegemist vene tehnikaga. Üllatavalt kallid soetada ja janused.
3. Vanemad sõjaväeautod Euroopast - näiteks Steyrid, Bedfordid, mõned Magirused ja Mersu tavamudelid (uuemad unimogi on liiga kallid).
Plussid - reeglina diiselmootorid, piisavalt võtavad peale, Saksa ja Lääne kvaliteet, mõned kolmekohalised
Miinused - kallid soetada, varuosad spetsiifilised ja kuna see auto seiab 80 protsenti kasulikust ajast paigal, siis on algne investeering meeletu (hinnad kuni 100 000ni ja rohkem).

Et postitus ei läheks liiga pikaks, siis kuulaksin hea meelega teiste arvamusi ja kommentaare kogemustest. Arvestama peab siiski, et see auto hakkaks sõitma niipalju, kui vaja, tööd sellega ei tehtaks ja raskeveoki maksu ei soovi maksta. :roll:
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Arvan, et 66 on kokkuvõttes parem.

plussid võrreldes moogiga oleks:

Paremad pidurid, mis toimivad ka pärast metsas käimist ja pikemat seismist.
Roolivõimendi olemasolu
Väga robustne
Enamus varuosi on saadaval ja know how ka.
Benssu võtab u. sama palju kui moog
Vints, ilma milleta ma veoautoga metsa ei läheks.
Sillad peavad vett... enamvähem

miinused:

Tahab korralikku remonti ennem kasutusele võttu.
Varuosad on paras saast.
Meeletult ebamugav kabiin, eriti just käiguvahetus ja sellega seonduv.
Mootoril on jõudu, aga selle korralik käima saamine eeldab korralike teadmisi süüte ja toitesüsteemist...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Raiki
Fitting 38"
Postitusi: 249
Liitunud: T Dets 01, 2009 12:47 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Raiki »

Tere,

Pakkuda oleks IFA W50

heas korras, eriti suure läbivusega militaarmudel, täismass 9500, kandevõime 4500, lubatud käru 8500, kallur, uued dokumendid olemas, puudub kehtiv ülevaatus ja kindlustus.

Pilt

HIND: 39000.- EEK

Raiki
tel: 52 34 304
GC
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

Mina valik hoopis ATV ja haagise... kui tegu sellise väikese koguse küttepuudega. Hirmujudinad tulevad peale kui peaks 66-ga seal puude vahel väänama ja siis veel koju sõitma.
Muidugi eeldab see tehnikat, millega ATV-d ja haagist transportida.
gaz fs 1
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Väike kiidulaul 66 poolt.

Enda majapidamises on 66 ligi 5 aastat olnud auto millega küte metsst välja toodud . Kasutusel on olnud iga talv ja tööt teinud iga nädalavahetus. Selle ajaga on lagunenud ainult roolikarp. Peale määrimise ja rehvipumpamise pole ma seal mitte midagi muud teinud. 20 l bensuga teeb rahulikult päev otsa tööd-ehk siis 6 koormat puid . Enamus teekonnast 0n aeglustiga kuna mets pehme , kännud, kraavid jne . Kilometraasilt tuleb päevas ehk 4km.
Käiguvahetusel pole häda midagi , et see endale mugavamaks teha, kasutasin 53 kangi, Salongist ei peagi mingit mugavust otsima kuna tegemist ikkagi militaarmasinaga , soojaks puhub kiiresti , kui mootori kate lahti jätta. Uus mootor tahab head õli, mingi vene pask unusta heaga(mul käib poolsyndiga) siis talvel lihtsam käivitada. Karbuss tuleks viia mingi vanakooli mehe juurde , kes selle paiak keeraks.Jagaja puksid peab kindlalt üle tsekkama, süüde lambiga õigeks, uued küünlad(nn kuumad küünlad töötavad millegi pärast paremin), juhtmed ,jagajakaas. Ongi kõik.



Andres

Edit: 66 liigub kindlalt paremini kui IFA
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
margus61
Zootramm
Postitusi: 721
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Postitus Postitas margus61 »

UAZ 3303 tüüpi väikese kastika peale pole mõelnud? Soetamis- ja jooksvad kulud tulevad vast suht väikesed ja pole kahju, kui jõude seisab. Kui õieti aru saan, on vaja tööriistad 45 km metsa vedada ja metsas veidi ringi ukerdada. Ja 15 ruumi puid toob ka ilusti aastaga koju ära, kui iga kord kerge koorem peale visasta. Vajadusel veidi modi (paremad rattad, sillalukud, vints jne).

Ise täitsa kasutan 3303 oma metsas, kuigi sõidud on nii alla kilomeetri ja tegemist rohkem suvehobiga. Saag, võsalõikaja jms. kasti, tagasitulles lõkkepuud peale. Küttepuud jäävad metsa tee äärde ja kui kuivanud on, siis toon Tiki-Treileriga linna. Nii oma 10...12 ruumi aastas.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Postitus Postitas honkomees »

Gaz 63 eriti vinge metsamasin, naabrimees ajas selle siis käima kui traktoriga enam metsast puud kätte ei saanud, ega 66 ka paha pole. Ise kasutasin hooldusraiel UAZ 452 ehk siis kastikat. Selle plussid ka eelpool ära toodud, oma vajadusteks peaks tõesti piisama.
Reix
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 159
Liitunud: R Mär 24, 2006 2:08 pm
Asukoht: Tallinn/Haapsalu

Postitus Postitas Reix »

Ma toon talvel puid metsast välja tehasesettingus Grand Cherokeega+järelkäru (külmunud pinnase puhul pääseb ka sügavamatesse mülgastesse ligi).
Kuna 1 puude tarbimiskoht on kohe metsa lähedal, siis otsest mööda maanteed transpordi probleemi ei ole. Küll olen mõelnud selle peale, et teine potensiaalne tarbimiskoht on ca 100 kildi kaugusel, et äkki peaks maale katuse alla mingi a la 53 soetama. Sellega oleks siis hea puid (teinekord ka muud nodi ehituspoest) mööda maanteed vedida.
Seega kaldun ka sinna leeri, et kas veoautoga on mõttekas päris metsa puude järgi minna? Pigem võiks metsatehnika kaaluda ikka alla 2t ja maanteetranspordiks 10-20tuh maksev GAZ 53.
Odavaim lahendus siis mingi a la motoplokk millega metsas jaurata, ja maantee peale Gaz53 moodi elukas. Kui hästi läheb, peaks sellise koosluse min 15 kiloga kätte saama.
Grand Cherokee
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Sellise koguse jaoks, mis sa aastas varuda plaanid on veoauto ilmselge "overkill"
Kui ATV+atv käru ei tule oma hinna poolest / hoidmis koha probleemide tõttu jutuks, osta kastiga UAZ, hilux, navarra vms kastiga auto, millega metsasihile keerata julged. Vints ette ja muretu, ega sa päevas nagunii üle tavakastika koorma teha ei suuda, seega peaks olema suht ökonoomne lahendus. Hommiku metsa, päeval kast puid täis, õhtul koju. Sinu koguse ära vedamiseks pead tegema umbes 7-8 trippi
Veoautod hoiaks ma hooldusraietest küll väga kaugele.
1 Hobujõud
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Raitz kirjutas:Sellise koguse jaoks, mis sa aastas varuda plaanid on veoauto ilmselge "overkill"
Kui ATV+atv käru ei tule oma hinna poolest / hoidmis koha probleemide tõttu jutuks, osta kastiga UAZ, hilux, navarra vms kastiga auto, millega metsasihile keerata julged. Vints ette ja muretu, ega sa päevas nagunii üle tavakastika koorma teha ei suuda, seega peaks olema suht ökonoomne lahendus. Hommiku metsa, päeval kast puid täis, õhtul koju. Sinu koguse ära vedamiseks pead tegema umbes 7-8 trippi
Veoautod hoiaks ma hooldusraietest küll väga kaugele.
Täitsa sama meelt, mul selleks Discovery I kaubik ja väga mõistlik- paras on päevaga (talvel ju päev lühike) kong ja käru täis saagida. 3 ruumi ikka ühe ringiga koju saab. Puud lasen metsas pakkudeks, jääb saepurulaga ka metsa ja kergem "käidelda". Veokaga ei mahu puude vahel turnima ja 4x4 veoautode laadimiskõrgus ei tekita ka erilist vaimustust.
Tehtud, mõeldud.
Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Meesmetsast »

Meeldiv näha, et on palju vastuseid ja arvamusi. Lugesin need kõik läbi ja kõiges neis peitub pisukest tõde. Proovin vastata kõigile, ehk ei lähe postitus liiga pikaks.

erik Sinu vastusest võiks välja lugeda, et Mogil on probleeme pidurisüsteemiga. Olen viitnud aega mogide kohta info lugemisega, kuid sellise tüüprobleemi otsa pole sattunud. Seistes tekivad ilmselt enamus autodele probleemid piduri ja elektrisüsteemiga.

Raiki. Tänud pakkumast, kuid see auto on liiga suur. Vinge pill, kuid mõõtmed on metsas olulised (ka kõrgus).

GC ATV on olemas, korralikku metsahaagist paraku mitte. Kuna ma ei saa maakohas hoida ATV-d ja käru, siis nende sinnatransportimine on juba samapalju jama nõudev tegevus, kui ühe veokaga sõitmine. Oleks kodu kõrval, siis küll.

uputaja Võtan arvesse sinu poolt 66-le pandud plusspunktid.

margus61 Uaz on selline poolik pill. Et saada ta lahingukorda läheb samapalju (rohkem) maksma kui Mog ja viimane on maastikul parem. Lisaks omast kogemusest tean, et see mootor seal peal on nõrk.

honkomees 63 on selline auto, mida peab juba hoidma, mitte metsas roomama sellega :P (isiklikult väga meeldib see auto, põlvini lumes sõitis nii et vähe pole).

Reix Maasturit mul ei ole ja kerghaagisega ma metsa minemisel mõtet ei näe. Veokatel on siiski eelis see, et nad midagi peale võtavad. Peale selle on minu metsad sellised, kus on haagisega niru suurte puude vahel sõita.
Mis puudutab 53-e, siis 52 on mul ideeliselt olemas, kuid sellega saab sõita siiski seal, kus on vähe takistusi ja minu soov ongi mitme transpordivahendi pealt liikuda ühe peale.

Raitz Vaidleksin vastu, et veokas on overkill, sest nad ikkagi võtavad koorma peale ilma muude asjadeta. Nende väga suur pluss ongi see, et jäävad ära vaheetapid.

Ma mõistan soovitusi omada mitut töövahendit, kuid nendega tuleb mängu see aga, et tööd peab tegema rohkem. Ma ei usu, et ma liiga laisk olen, kuid koorma pealelaadimine, mahalaadimine, uuesti pealelaadimine (ümberlaadimine) ja uuesti mahalaadimine, pluss riitaladumine on võimalik ühe veokaga muuta pealelaadimiseks, mahalaadimiseks ja riitaladumiseks. Minu jaoks on sellel suur tähtsus, sest viimased 10 aastat olen teinud seda pikemat varianti :twisted:
seenior2
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: T Juun 09, 2009 5:33 pm
Asukoht: Harjumaa.Keila

Postitus Postitas seenior2 »

Olin täpselt samade probleemidega vastakuti c 10 a. tagasi,selle vahega,et saan oma "kuukulgurit" (gaz-66) hoida metsast umbes 15km kaugusel mõnusas küünis,kus ta ei roosteta ja säilib kenasti.Olen rahul ja kasutaja "erik"-ga ühel meelel va. et kabiin ebamugav ja varuosad.Kabiiniga harjub ära ja käigukangiga ka -üpris ruttu :lol: Lisaks ehitasin ma mootorikattele mõnusa lauakese,kus saan asju hoida,võileiba haugata jne.Lisaks sättisin ühe võrkkiige kabiinis olevatele voodikonksudele ja olen mõnel suveööl isegi maganud metsas,sest ei viitsinud 30km ainult magamise pärast maha sõita :lol: Varuosi on aga ju võimalik valida - leidub veel NL-du aegseid ja pole seni probleemi olnud nendega,igasugu kahtlasi varuosi võib leida ju kõiksugu automarkidele,tuleb lihtsalt valida,kust osta ja mida :twisted: Minu auto oli veidi rüüstatud,sest ostsin oksjonilt.Käisin korralikult üle ja küttekulu saab24-26l/100-le küll!Samaga sõidavad ju ka suured maasturid,rääkigu nad mis tahes oma kuludest,metsas nad küll vähemaga hakkama ei saa :wink: Aga vints tuleb ette panna,sest auto läbivus on küll väga hea ja blokeering töötab ülihästi,kuid kui on ikka nii pehme( ja tihti metsas on),et auto kõhupeal ja neli ratast kerivad tühja,siis vints aitab ja seda vintsi ei löö üle ükski elektr.vints :!: ,mis maasturitel ju tihti kallim,kui maastur ise :lol: Ah jaa -pöörderaadius on küll suur,kuid kui sellega õpid arvestama,pole probleemiks,roolivõimendiga autoga manööverdamine ju lihtne! Et aga iga pisikese töö pärast metsa sõit veits kalliks kippus minema,siis ostsin omale Niva.Oma kuukulguriga lähen siis ,kui on midagi ära tuua,muiduNivaga,kuid see Niva projekt on alles käsil,pean tunnistama :oops: Edu probleemi lahendamisel :wink:
Ka väikeses töökojas saab suuri töid teha!
GC
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

No kui ATV on olemas, siis mina ostaks single cab-i ja korraliku haagise.
ATV auto kasti, haagis sappa ja metsa. Tagasi tulles toon haagisega mõne ruumi puid ka koju.
Puud tooks metsast välja pika või poolpikatüvena ATV sabas,....
Veoautot ühe, kahe sõidu pärast pidada on minu meelest liiast. Samas 4x4 kastikal ja haagisel oleks rakendust tõenäoliselt küllaga (ma ei oskaks ilma nendeta eladagi)
gaz fs 1
Kasutaja avatar
taxopets
True Off Roader!
Postitusi: 1063
Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa

Postitus Postitas taxopets »

Kui praeguseid hindu vaadata saab korraliku UAZ 3303 kätte alla 20 tuhhi.Ja paar korda aastas metsas käies ei lagune ta tuhkagi.(omad kogemused)Samuti on palju soodsam kindl.ülevaatus,Bensu kulu ja sõita saab B katiga.
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

KAS haamer.net-is pakkumisel olnud ja olevad Magirus Jupiter-id on liiga kallid vüi liiga suured. Paljud neist ju ka vintsiga. Mõnedel isegi kraana küljes.
Väikevoki lahenduseks sõiks soovitada ka selliseid variante:
http://www.carrating.org/car.php?19424
või
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8152
Tooriku saab odavalt, veidike näputööd, käru taha ja tehtud!
Maksab vähem, kui ATV ja käru ning varastmise tõenäosus ka pisike.
Viimati muutis Landy, T Dets 01, 2009 8:45 pm, muudetud 4 korda kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”