UAZi esisilla välimiste laagrite reguleerimine

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

GC
Rock Crawler
Postitusi: 572
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

"võtad 1m pikkuse torujupi ja keerad asja KINNI (lihtsustatult) ... punkt."

Siin peab olema tegemist eksitusega!!! Mina tahaks seda pulli näha!
gaz fs 1
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

GC kirjutas:"võtad 1m pikkuse torujupi ja keerad asja KINNI (lihtsustatult) ... punkt."

Siin peab olema tegemist eksitusega!!! Mina tahaks seda pulli näha!
No aga ma võin näidata 8)
Patrolil näiteks keeratakse esimese rattalaagri mutter kinni jõuga ~170-200Nm. See on umbes 0.5m toruga ühe käega selline vabakeeramine esimese hooga nii kaugele kui ilma keha raskust rakendamata jõuab keerata. Aga suure rehvi ja laiade velgedega jääb ka sellest vahest väheks. Et olla extra safe, siis pingutan natuke peale. Seega väänan mutri kinni jõuga 200-230Nm. Kui laagrid on korras, ei juhtu midagi. Siiamaani pole ühegi autoga midagi juhtunud, mida olen sedasi käsitlenud. Ja neid autosid on rohkem kui neli olnud ja nad kõik on peale minu remonti sõitnud vähemalt 30000km, üks ka üle 100000km. Lõtk tuleb ikka laagrist välja keerata. See 230Nm on isegi väike jõud, arvestades sellega, millised on jõud kurvis, mis rattalaagrile mõjuvad 33" rehvi ja 10" veljega. Ei mina viitsi kogu aeg seda "väikest" lõtku laagrist välja reguleerida. Lisaks sellele on väikse lõtkuga ka kogu auto juhitavus täielik crap. Ujub, vibrab ja ei allu koheselt roolile.

See on minu järgiproovitud meetod. Ja loomulikult peab kogu ettevõtmise juures ka siiski tunnetust olema. Näiteks kui sai Landy laialilennanud Niva esilaagrit Lõuna Eestis lapitud, siis ei saanud tõesti nii kõvasti kinni keerata, kui ma muidu harjunud olen, kuna laagriliua pesad olid kahjustatud ja laagrit ei tõmmatud ühtlaselt ümber oma sfäärilise osa kinni. Pidi tegema kompromissi ja leidma sellise kuldse kesktee mitte liiga lõdvalt ja mitte liiga kõvasti vahel. Igal juhul Landy sai õnnelikult koju :twisted:

EDIT: Oma Patrolile lasin esinduses esisilla kap.remo ära teha. Keerati kuhugi by the book ja kogemuste vahele kinni laager. Ehk siis liiga lõdvalt. Lõtk oli peale esimest kilomeetrit ikka suur. Läksin tagasi ja palusin asja KINNI keerata. Tehase spec +20%. Krt, peale seda on siiamaani ehk 40000km hiljem super olnud.

EDIT2: Kui ikka tõsiselt üle pingutad kinni keeramisega, siis seda on tõesti tunda. Poob ratta ilusti kinni. Aga korras laagritega ja liuapesadega annab ikka väga kõvasti laagri kinni keerata, ennem kui poomiseffekt tekib.

EDIT3: Soovitav on esiemese korraga laager 50% üle tehasespeci kinni keerata ja seejärel lahti tagasi ning alles seejärel oma jõuga ja ehk ka natuke peale kinni keerata. Pressid liuad ilusti tihkelt oma pesadesse sedasi ja ei jäta võimalust "peitelõtkule".
Viimati muutis jr, P Jaan 08, 2006 9:02 pm, muudetud 1 kord kokku.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

jr kirjutas:See on minu järgiproovitud meetod. Ja loomulikult peab kogu ettevõtmise juures ka siiski tunnetust olema. Näiteks kui sai Landy laialilennanud Niva esilaagrit Lõuna Eestis lapitud, siis ei saanud tõesti nii kõvasti kinni keerata, kui ma muidu harjunud olen, kuna laagriliua pesad olid kahjustatud ja laagrit ei tõmmatud ühtlaselt ümber oma sfäärilise osa kinni. Pidi tegema kompromissi ja leidma sellise kuldse kesktee mitte liiga lõdvalt ja mitte liiga kõvasti vahel. Igal juhul Landy sai õnnelikult koju :twisted:
Kusjuures laisa inimesena sõidan selle "pornotuuninguga" siiamaani ringi ja ilma igasuguste probleemideta. Kõik tänavused safraid ja off-road võistlused üle elanud. Enne iga võistlust kontrollitud ja siiani kenasti kinni. :lol: Suured tänud asjalikule 4x4.ee tehnotiimile!
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Urvo »

toetan JRi juttu, sest ise ka suvel vahetasin RR'l liigendit esisillas ja siis pingutasin nii nagu ette nähtud ja kohe esimene sõit, kus oli paar hüpet ja lihtsalt kihutamist, avastasin koju tulles rõveda lõtku. Konsulteerisin mina kohe oma mehhaanikuga, et mis ma valesti tegin ja tema ütles sama, et keera ikka KINNI...nii ma tegin ja kestis edasi laitmatult
GC
Rock Crawler
Postitusi: 572
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

OK! Aga küsiti ju 469 kohta!
Ja jr üles riputatud uaziku manuaalis see asi üheselt kirjas!

Kunagi tuli kolhoosi praktikant ja ta pandi ühele traktoristile appi mootori plokikaane tihendit vahetama. Lõunaks oli asi nii kaugel, et tuli polte pigutama hakata. Vana läks ise doominod taguma ja kuna tegu oli pealtnäha "lahja" poisiga, ütles sellele, et keera nii kõvasti kui jõuad!
Peale kahe poldi puruks keeramist, tuli poiss igaks juhuks küsima, et kas jätkab?

Ehk 1m toruga KINNI keeramine võib soovimatuid tagajärgi põhjustada!
Nm selliste tööde juures on oluliselt parem mõõtühik.
gaz fs 1
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

UAZiku rattalaager 200Nm+natuke veel kinni ja väga hea. Sedasi vähemalt on meie UAZ'il tehtud ja sõidab.
+372 5028488
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1625
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

rattalaager ? ei ole. Rattalaagritest hoidsin ma su targu eemale :twisted: ja need peavad siiani.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

diff kirjutas:rattalaager ? ei ole. Rattalaagritest hoidsin ma su targu eemale :twisted: ja need peavad siiani.
Sealt sa mind eemale ei hoidnud, sa hoidsid mind käändtelje peenvindiga poltidest eemale :twisted:
+372 5028488
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1625
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

a jah. oige. sinna ei tohi sind lasta. tulemus on teada .. ja dokumenteeritud
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Keeraks õige ühel 750-l rattalaagrid KINNI !
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1625
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

keerame. andke mulle toetuspunkt ja ma t6stan maakera ka yles. (Archimedes)
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Sain võtme ja väänasin suht kõvasti kinni .Eks näis mis saab
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”