UAZi esisilla välimiste laagrite reguleerimine
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
No aga ma võin näidataGC kirjutas:"võtad 1m pikkuse torujupi ja keerad asja KINNI (lihtsustatult) ... punkt."
Siin peab olema tegemist eksitusega!!! Mina tahaks seda pulli näha!
Patrolil näiteks keeratakse esimese rattalaagri mutter kinni jõuga ~170-200Nm. See on umbes 0.5m toruga ühe käega selline vabakeeramine esimese hooga nii kaugele kui ilma keha raskust rakendamata jõuab keerata. Aga suure rehvi ja laiade velgedega jääb ka sellest vahest väheks. Et olla extra safe, siis pingutan natuke peale. Seega väänan mutri kinni jõuga 200-230Nm. Kui laagrid on korras, ei juhtu midagi. Siiamaani pole ühegi autoga midagi juhtunud, mida olen sedasi käsitlenud. Ja neid autosid on rohkem kui neli olnud ja nad kõik on peale minu remonti sõitnud vähemalt 30000km, üks ka üle 100000km. Lõtk tuleb ikka laagrist välja keerata. See 230Nm on isegi väike jõud, arvestades sellega, millised on jõud kurvis, mis rattalaagrile mõjuvad 33" rehvi ja 10" veljega. Ei mina viitsi kogu aeg seda "väikest" lõtku laagrist välja reguleerida. Lisaks sellele on väikse lõtkuga ka kogu auto juhitavus täielik crap. Ujub, vibrab ja ei allu koheselt roolile.
See on minu järgiproovitud meetod. Ja loomulikult peab kogu ettevõtmise juures ka siiski tunnetust olema. Näiteks kui sai Landy laialilennanud Niva esilaagrit Lõuna Eestis lapitud, siis ei saanud tõesti nii kõvasti kinni keerata, kui ma muidu harjunud olen, kuna laagriliua pesad olid kahjustatud ja laagrit ei tõmmatud ühtlaselt ümber oma sfäärilise osa kinni. Pidi tegema kompromissi ja leidma sellise kuldse kesktee mitte liiga lõdvalt ja mitte liiga kõvasti vahel. Igal juhul Landy sai õnnelikult koju
EDIT: Oma Patrolile lasin esinduses esisilla kap.remo ära teha. Keerati kuhugi by the book ja kogemuste vahele kinni laager. Ehk siis liiga lõdvalt. Lõtk oli peale esimest kilomeetrit ikka suur. Läksin tagasi ja palusin asja KINNI keerata. Tehase spec +20%. Krt, peale seda on siiamaani ehk 40000km hiljem super olnud.
EDIT2: Kui ikka tõsiselt üle pingutad kinni keeramisega, siis seda on tõesti tunda. Poob ratta ilusti kinni. Aga korras laagritega ja liuapesadega annab ikka väga kõvasti laagri kinni keerata, ennem kui poomiseffekt tekib.
EDIT3: Soovitav on esiemese korraga laager 50% üle tehasespeci kinni keerata ja seejärel lahti tagasi ning alles seejärel oma jõuga ja ehk ka natuke peale kinni keerata. Pressid liuad ilusti tihkelt oma pesadesse sedasi ja ei jäta võimalust "peitelõtkule".
Viimati muutis jr, P Jaan 08, 2006 9:02 pm, muudetud 1 kord kokku.
+372 5028488
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17435
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kusjuures laisa inimesena sõidan selle "pornotuuninguga" siiamaani ringi ja ilma igasuguste probleemideta. Kõik tänavused safraid ja off-road võistlused üle elanud. Enne iga võistlust kontrollitud ja siiani kenasti kinni.jr kirjutas:See on minu järgiproovitud meetod. Ja loomulikult peab kogu ettevõtmise juures ka siiski tunnetust olema. Näiteks kui sai Landy laialilennanud Niva esilaagrit Lõuna Eestis lapitud, siis ei saanud tõesti nii kõvasti kinni keerata, kui ma muidu harjunud olen, kuna laagriliua pesad olid kahjustatud ja laagrit ei tõmmatud ühtlaselt ümber oma sfäärilise osa kinni. Pidi tegema kompromissi ja leidma sellise kuldse kesktee mitte liiga lõdvalt ja mitte liiga kõvasti vahel. Igal juhul Landy sai õnnelikult koju
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Urvo
- ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
- Postitusi: 941
- Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
- Asukoht: Tartu
toetan JRi juttu, sest ise ka suvel vahetasin RR'l liigendit esisillas ja siis pingutasin nii nagu ette nähtud ja kohe esimene sõit, kus oli paar hüpet ja lihtsalt kihutamist, avastasin koju tulles rõveda lõtku. Konsulteerisin mina kohe oma mehhaanikuga, et mis ma valesti tegin ja tema ütles sama, et keera ikka KINNI...nii ma tegin ja kestis edasi laitmatult
OK! Aga küsiti ju 469 kohta!
Ja jr üles riputatud uaziku manuaalis see asi üheselt kirjas!
Kunagi tuli kolhoosi praktikant ja ta pandi ühele traktoristile appi mootori plokikaane tihendit vahetama. Lõunaks oli asi nii kaugel, et tuli polte pigutama hakata. Vana läks ise doominod taguma ja kuna tegu oli pealtnäha "lahja" poisiga, ütles sellele, et keera nii kõvasti kui jõuad!
Peale kahe poldi puruks keeramist, tuli poiss igaks juhuks küsima, et kas jätkab?
Ehk 1m toruga KINNI keeramine võib soovimatuid tagajärgi põhjustada!
Nm selliste tööde juures on oluliselt parem mõõtühik.
Ja jr üles riputatud uaziku manuaalis see asi üheselt kirjas!
Kunagi tuli kolhoosi praktikant ja ta pandi ühele traktoristile appi mootori plokikaane tihendit vahetama. Lõunaks oli asi nii kaugel, et tuli polte pigutama hakata. Vana läks ise doominod taguma ja kuna tegu oli pealtnäha "lahja" poisiga, ütles sellele, et keera nii kõvasti kui jõuad!
Peale kahe poldi puruks keeramist, tuli poiss igaks juhuks küsima, et kas jätkab?
Ehk 1m toruga KINNI keeramine võib soovimatuid tagajärgi põhjustada!
Nm selliste tööde juures on oluliselt parem mõõtühik.
gaz fs 1