UAZi esisilla välimiste laagrite reguleerimine

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

UAZi esisilla välimiste laagrite reguleerimine

Postitus Postitas uputaja »

Kuis saab neid regullida? Kapsli alt paistab suur mutter millest peale keerata laagrite pingsust, kuid see kuradi poolassi hammastega ots on ees.
Kui mu jutt jäi segaseks, siis küsige selgitust :f
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Pikemat sorti toruvõtmega ehk?
+372 5028488
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Mul alguses sama mõte , aga sellist võtit pole ikke leidnud ,Selle võtme suurus on 42 või 44
Kui kellelgi on seukest toruvõtit pakkuda (võiks olla Tallinnas) siis antke palun teada
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

uputaja kirjutas:Mul alguses sama mõte , aga sellist võtit pole ikke leidnud ,Selle võtme suurus on 42 või 44
Kui kellelgi on seukest toruvõtit pakkuda (võiks olla Tallinnas) siis antke palun teada
UAZ poes (pärnu mnt) minuarust oli olemas. Kas sama võtmega mitte ei käi esisilla hubi kapslid maha? Mul nagu meeles, et sellega sai ka rattalaagreid pingutatud.
+372 5028488
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

Kõige mugavam originaalvõtit (spetsvõti) kasutada (Vaata siit alafoorumist UAZ 3151 raamat, lk 193 joonisel 32). Vaevalt, et kusagilt võtmekomplektist nii õhukese seinaga padruni leiad - see on toruvõti.
Kui mingi meisliotsaga mutrit ärataguda ei taha (nagunii vaja hiljem veel reguleerida), hangi see võti poest või mõne lähima UAZ-mehe käest.
NB! Vaata, et üle ei pinguta!
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Ostsin suvel selle võtme Hiiult ja siis leidsin ka vana üles. Uus on autoga saarel aga vana üritan üles leida. Kui viitsid esmaspäevani oodata, siis tulevad mul poisid tööle, kes mu kola viimati kokku kraamisid, endal läheks otsimine pikaks.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Kiiret pole , ega ma talvel UAZiga ei liikle.
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Võti olemas, Tabasalus aadressil Rannamõisa tee 14, sinisest klaasist tootmishoone. Tööpäeviti 8-16 saab kätte ka ilma minuta, muidu
5033576
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

no selge, eks võtan ühendust
GC
Rock Crawler
Postitusi: 572
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

Aga sisemised! Kas sa neid ei reguleerigi ?!!! :shock:
gaz fs 1
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

GC kirjutas:Aga sisemised! Kas sa neid ei reguleerigi ?!!! :shock:
Need on koonuslaagrid: välimist peale keerates tõmbab mõlemad laagrid kokku (surub välimise sisemisele ligemale).
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Uaz-i rattalaagri pingutamisega tuleb ettevaatlik olla.
Manualist: Välimine mutter maha stopperseib samuti.
Keera esiteks sisemine mutter pool pööret lahti ja pööra ratast mõlemas suunas. Siis pööra mutrit kinni kuni ratas hakkab takistusega pöörlema. Nüüd keera mutrit 1/4 kuni1/3 pööret lahti tagasi. Aseta terve stopperseib ja stoperda mutter. Pisimagi prao puhul vaheta seib. Pealmine mutter tagasi, ka stoperda. Kontrolli ratta pöörlemist.
Äia tarkus: Kui rattalaagri liiga tihkelt pingutad, jookseb laager soojenedes kinni ja järgi annab pind laagri välispinna ja rummu vahelt, sööb malmkorpuse ruttu ära. Ennem ratas kolisegu, mida uazil raske kuulda, kui et ratta laagri üle pingutad.
GC
Rock Crawler
Postitusi: 572
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

G-69 kirjutas:
GC kirjutas:Aga sisemised! Kas sa neid ei reguleerigi ?!!! :shock:
Need on koonuslaagrid: välimist peale keerates tõmbab mõlemad laagrid kokku (surub välimise sisemisele ligemale).
Teadagi, aga teema vahvalt püstitatud!
gaz fs 1
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Ain kirjutas:Uaz-i rattalaagri pingutamisega tuleb ettevaatlik olla.
Manualist: Välimine mutter maha stopperseib samuti.
Keera esiteks sisemine mutter pool pööret lahti ja pööra ratast mõlemas suunas. Siis pööra mutrit kinni kuni ratas hakkab takistusega pöörlema. Nüüd keera mutrit 1/4 kuni1/3 pööret lahti tagasi. Aseta terve stopperseib ja stoperda mutter. Pisimagi prao puhul vaheta seib. Pealmine mutter tagasi, ka stoperda. Kontrolli ratta pöörlemist.
Äia tarkus: Kui rattalaagri liiga tihkelt pingutad, jookseb laager soojenedes kinni ja järgi annab pind laagri välispinna ja rummu vahelt, sööb malmkorpuse ruttu ära. Ennem ratas kolisegu, mida uazil raske kuulda, kui et ratta laagri üle pingutad.
Ja jah, nii me tegime ja peale igat metsaskäiku pidi laagreid üle pingutama. Seejärel tegime nii nagi Patroli manual ütleb ... võtad 1m pikkuse torujupi ja keerad asja KINNI (lihtsustatult) ... punkt. Peale seda ei olnud enam kunagi probleemi, et laager lõtkuga peale sõitu. Samuti ei ole siiamaani laager kinni jooksnud või muidu soojaks läinud. Sama tehnikat olen kasutanud kõikidel autodel ja edukalt. Kui on ikka mutter, siis tuleb see kinni keerata!
+372 5028488
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Rattalaagrit ei saa ikka üle pingutada. 95 talvel vahetasin seetõttu Helsingis Biltema esisel platsil laagrit, hea et tööriistakast kaasas oli.
Samas jah, difi laagrid tuleb kindlasti pingutada, aga kui kuumaks läheb, tuleb uuesti sättida. Eks rattalaagriga ole sama, kuumenenud rumm on rattalaagrist.
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”