Turbodiisli põlemiskambri kuju kolbides

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Turbodiisli põlemiskambri kuju kolbides

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Ühele ja samale mootorile on saada kahesuguse põlemiskambri kujuga kolbe
Pilt
Pilt
Veel on muidu sama kolb aga põlemiskambri kuju selline
Pilt

Kui palju ja kuidas ja mida täpsemalt selle kambri kuju ja mõõdud mõjutavad ??
Võimalik põlemiskambri kuju muutmine ??
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Kui sügav/lai on kamber? - Surveaste sõltub sellest
+372 5028488
AsTroSS
Fitting 44"
Postitusi: 491
Liitunud: L Mai 16, 2009 10:01 pm
Asukoht: linna lähedal maal

Postitus Postitas AsTroSS »

Paistab olevat eelpõlemskambiga mootori kolvid ja natuke suurem põlemskamber kolvi erilis mõju ei avalda (vähemal piltidel on suht samas mõõdus)

Mina valiksin kahe kehva valiku seast esimese , seal peaks gaasid 'väheke' paremini liikuma

Mis mootoriga tegu ?

Mitsu? :roll:
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35

Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Türki teades, siis Patrol? :twisted:
+372 5028488
AsTroSS
Fitting 44"
Postitusi: 491
Liitunud: L Mai 16, 2009 10:01 pm
Asukoht: linna lähedal maal

Postitus Postitas AsTroSS »

Oot oot, siin piltidel on ju 3 erinevat kolbi !!!


Teisel ja kolmandal pildil asub põlemiskamber erinevas kohas, väheke nihkes!

Sa veendu millises kohas on eelpõlemiskamber
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35

Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

AsTroSS kirjutas:Oot oot, siin piltidel on ju 3 erinevat kolbi !!!


Teisel ja kolmandal pildil asub põlemiskamber erinevas kohas, väheke nihkes!

Sa veendu millises kohas on eelpõlemiskamber
3 erineva põlemiskambriga kolbi neh - on jah erinevad põlemiskambrid - sellest ma ju räägingi.
Plokikaane alumine külg on sile nigut sandaal - pole nigut rohkem miskit põlemiskambrit.

Sellest, et surveaste sellest muutub saan ma ise kah aru - küsimus pigem selles kuidas ja kui palju see asi põlemist mõjutab ???
Ja mis juhtub kui nt. 234ja freesida nii, et 172e kamber sinna lisaks tekib ?
Või on see üleüldse suht pohh miuke see kamber on ja kus asub?

Loomulikult on Patroli mootor :twisted:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

I - kumer põhi tundub soodustavat õhu ja kütte segunemist
II - Põlemiskamber on nihutatud rohkem kolvi keskele ja seeläbi ka silindri keskele. Võiks ehk seeläbi saavutada võrdsema temperatuuri leviku silindris, kuid lamedam põhi kambril ei soodusta ehk head segunemist.
III - Päris huvitav on see, et kamber on nihutatud ühe klapi suunas. Huvitav, kas see on sisselase või väljalase? Parem sissepuhe või siis väljapuhe, kuid kuna põlemine toimub otse klapi all, siis saab see kõva vatti.

Patrolil vist ei ole eelpõlemiskambrit? Küte visatakse otse silindrisse ja põlemiskamber ongi kolvi peal?
+372 5028488
traatjalg
Fitting 38"
Postitusi: 345
Liitunud: E Apr 23, 2007 7:00 pm
Asukoht: Saunja 53833169

Postitus Postitas traatjalg »

Plokikaane alumine külg on sile nigut sandaal Vaata millisesse asendisse jäävad pihustid. Mootor on ikka diisel. Keeruline seletada aga vaata pihustite ja põlemiskambri asetust.
AsTroSS
Fitting 44"
Postitusi: 491
Liitunud: L Mai 16, 2009 10:01 pm
Asukoht: linna lähedal maal

Postitus Postitas AsTroSS »

Nende kolvide pilte vaadates ,saab olla ainult tegemsit eelpõlemskabrit omava mootoriga.

Midagi sellist:
Pilt

(Esimene pilt mille suutsin Netist leida.)

Otsepritse mootoril peab kolvis olema väheke suurem õnarus, selline mehhikomütsi taoline

Kui sa kaant kolvide poolt vaataksid,siis sa näeksid 2 klappi ja imelikku auku, pihustit otsa näha pole

Kui mootor on tehasest tulnud suurema kambriga kolvist, siis pead seda kasutama,kui väiksega siis võid mõlemat kasutada.

Jälh kolvis peab jääma otse eelpõlemiskambri alla(see peenem osa)
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35

Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
AsTroSS
Fitting 44"
Postitusi: 491
Liitunud: L Mai 16, 2009 10:01 pm
Asukoht: linna lähedal maal

Postitus Postitas AsTroSS »

Mitme erineva võimsusega seda mootorit pakuti?

Pakun,et 2 kolb onkõige lahjema mootori oma

Kolb nr1 on samast mootorist nagu 2 aga väheke võimsam,suurema piustiga

Kolb number kolm on teisest muinasjutust, teine plokikaas
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35

Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

jr kirjutas: III - Päris huvitav on see, et kamber on nihutatud ühe klapi suunas. Huvitav, kas see on sisselase või väljalase? Parem sissepuhe või siis väljapuhe, kuid kuna põlemine toimub otse klapi all, siis saab see kõva vatti.
Mis on sisselaske klapi pool
jr kirjutas:Patrolil vist ei ole eelpõlemiskambrit? Küte visatakse otse silindrisse ja põlemiskamber ongi kolvi peal?
No põhimõtselt jah - pihusti ots jookseb otse silindrisse - kaanes on küll kah miski sümboolne õnarus, sest pihusti ei jookse otse ülevalt alla
Ja asetseb see koht kus pihusti on vähemalt olemasoleval plokikaanel neid kolvi pilte vaadates horisontaalteljel.
AsTroSS kirjutas: Kui mootor on tehasest tulnud suurema kambriga kolvist, siis pead seda kasutama,kui väiksega siis võid mõlemat kasutada.

Jälh kolvis peab jääma otse eelpõlemiskambri alla(see peenem osa)
Mis juhtub kui ei jää otse alla ??
AsTroSS kirjutas:Mitme erineva võimsusega seda mootorit pakuti?
Isegi mina ei oska vastata :oops: - SD33 või siis 4ja silindrilisi SD22 mootoreid toodeti mitmeid aastakümneid

Seletan nüüd siis uuesti lahti - tahan kasutada kolbi millel on kamber 234 - kuidas seda ülemistega compatibleks modida - ja kas on vaja modida ??
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

MahviaDeTyrk kirjutas:Mis juhtub kui ei jää otse alla ??
Ilmselt ei põle kütus effektiivselt ära, kuna segunemine ei ole ideaalne. Kerge kadu võimsuses jne.
+372 5028488
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

Eelkambriga mootoris põleb eelkambris umbes 40% kütust ja väikse ruumi
ja rikka segu tõttu on põlemine tunduvalt kiirem kui otsepritsega mootoris.
Seepärast teeb ka eelkambriga mootor teravamat häält.
Peale kütuse süttimist paiskub põlemata kütus ja kuum heitgaas eelkambrist
kolvi peale ja kasutades seal olevat õhku põleb lõpuni.
Kui eelkambrist tulev juga ei vasta kolvi kujule siis ei teki korralikke keeriseid ja osa õhku ei võta põlemisest osa.
Veel hullem,kui umbes 900 km tunnikiirusega eelkambrist väljuv segu ei mahu välja,sest kolvi süvend ei ole eelkambri ava all.
Ilmselt lõhub selline asi kas pihusti või plokikaane või sulab kolbi auk.
Kunagi prooviti Bmw mootorisse Vw kolbe ja kerge suits oli juba 3000 pöörde juures ilma koormuseta taga.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Türk, sa lammuta mõnda BMW 2,5td mootorit, sealt saad ilmselt kõige õigema disainiga kolvi ja põlemiskambri suhte pildi silme ette. Kõik muud tolleaegsed diislid olid rohkem nagu traktorite jõuallikad.
Veel parem alusta sellest, et sõida mõne korraliku sellisega ja siis keera lahti... :twisted:
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

R969 kirjutas:Eelkambriga mootoris põleb eelkambris umbes 40% kütust ja väikse ruumi
ja rikka segu tõttu on põlemine tunduvalt kiirem kui otsepritsega mootoris.
Seepärast teeb ka eelkambriga mootor teravamat häält.
Peale kütuse süttimist paiskub põlemata kütus ja kuum heitgaas eelkambrist
kolvi peale ja kasutades seal olevat õhku põleb lõpuni.
Kui eelkambrist tulev juga ei vasta kolvi kujule siis ei teki korralikke keeriseid ja osa õhku ei võta põlemisest osa.
Veel hullem,kui umbes 900 km tunnikiirusega eelkambrist väljuv segu ei mahu välja,sest kolvi süvend ei ole eelkambri ava all.
Ilmselt lõhub selline asi kas pihusti või plokikaane või sulab kolbi auk.
Kunagi prooviti Bmw mootorisse Vw kolbe ja kerge suits oli juba 3000 pöörde juures ilma koormuseta taga.
Patroli mootoril ei ole eelpõlemiskambreid!
+372 5028488
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”