Et Kõik siis algusest peale ära rääkida, siis peab alustame sellest, et eelmisel suvel tekkis Patrolile
imelik kolin kui ta tühikäigul töötas. Sai asja uuritud ja kartused olid suured et hooratas hakkab ära lagunema.
See kahtlus sai teoks 16 jaanuar 2009 aasta kui auto enam ei liikunud sõltumata käigukangi asendist.
Mis siis ikka auto treileri peale ja Vahuri juurde.
Algasid uue hooratta otsingud. Esimese kõne peale ütles Fakto Auto hinnaks 24 000 krooni pluss uus sidur 6500 krooni. Kokku 30 500. See ehmatas natuke ära küll.
Kasutatud hooratast ei suutnud leida Eestist, mis oleks sellises olukorras olnud, et julgeks rahuliku südamega autole külge panna.
Kui suur ehmatus oli üle läinud, hakkas keerlema mõte, et äkki on võimalik seda originaal hooratast millegagi asendada.
Sa tuhnitud internetis siit ja sealt ja sai leitud foorum
kus kirjeldati, et on olemas üks firma kaugel-kaugel Austraalias, mis toodab Patrolile
siduri komplekti ehk ühes tükis hooratas ja siduri komplekt. Selle firma nimi on Exedy.
Alles veel täiesti teadmatuses sai uuritud kas seda komplekti on võimalik ka Eestist osta. Sai leitud Exedy esindus Eestis
ja ka Inglismaal ja tulemus oli see, et Inglismaa esindus vastas, et jah sellist asja toodetakse
aga see ei ole mõeldud Euroopa turule. Eesti esindus isegi ei näinud sellist asja oma kataloogides.
Seejärel sai pilgud pööratud Austraalia poole ja leitud e-bay’st sellise firma pood Northern Brake & Clutch PTY LTD.
http://stores.ebay.com.au/NORTHERN-BRAK ... idZ2QQtZkm
Seejärel kirjutatud müüjale ja küsitud kas äkki on olemas sellist komplekti ka Nissan Patrol GR 3.0 mootorile.
Järgnes pikk kirjavahetus ja auto andmete saatmine ja seejärel teadmine, et on olemas küll.
Tõsi kirjelduses oli see Nissan Patrol GU 3.0 aga sai otsustatud , et ega see GU ja GR nii väga ei erine.
Müüja pani e-bay'sse vastava kuulutuse üles ja sealt see saigi ära ostetud.
Nüüd siis põnevam osa ehk igasugu numbrid:
Komplekt ise:
Hooratast (ühes tükkis, mitte kahe massiga nagu originaal) Ja siduri komplekti
Hinnaks eesti rahas natuke alla 12 000 krooni.
Transport tuli soodsam tellida ise, kui kasutada müüja poolset, valituks osutus DSV kuna see oli odavam kui UPS'siga .
Transpordi raha tuli välja käia 6000 krooni.
Veel kulutus oli toll, 3800 krooni
Ehk kõik kokku siis ca 21 800 krooni nii et kokkuhoid 8700 krooni, see juba päris mitu paaki kütust ja mitu kasti õlut

Transport võttis aega ca 10 päeva
Ja 12 veb 2009 toimus asja pidulik avamine Vahuri garaažis, eks oli endal kerge hirm ka, et äkki ikka ei ole päris õige asi ja ei sobi.
Aga paki lahti tegemise järel oli tuju juba parem tundus päris õige asi olevat.
PS. lisaks oli pakis sees Exedy nokamüts ja Exedy kleeps

Autole seda komplekti paigaldades selgus, et ega see asi ikka nii lihtne ei ole nagu alguses tundus, see et hammasvöö
tuli vanalt hoorattalt võtta see oli teada, aga üllatusena tuli see et oli vaja veel üht puksi
ja üks vahetükk tuli teha hoorattale. Paigalduse kohta oskab täpsemalt rääkida Vahur.
Aga olenemata nendele lisajuppidele tuli kogu asi ikkagi odavam kui originaal osad
Eestist ostes ja nüüd on teadmine et tulevikus peab vahetama ainutl sidurit mitte enam hoorattast
Ja suur tänu Vahurile, et ta viitsis sellise asjaga vaeva näha.
Aga 16 veb, lahkus auto Vahuri töökojast täiesti liikuvana ja autoomanik rõõmsa meelega.

Janno