1. leht 2-st
Samurai kütusekulu
Postitatud: P Jaan 13, 2008 2:20 pm
Postitas karli
Mure järgmine, et neelab maanteel sõites ~13 liitrit sajale. Tegu ei ole siis 1,3 l mootoriga, vaid karbussiga 1,6 Vitara mootoriga. Mootor on käinud remondis (kolvirõngad vahetatud ja mingid tihendid). Autol all laiad rehvid 31*10,5*15 . Minu meelest on kulu natuke kõrge. PAlju teil sellised neelavad ja mida peaks timmima.
Tänud
Postitatud: E Jaan 14, 2008 1:28 pm
Postitas karli
Mootori temp on ka kuidagi kahtlaselt madal, temp näidik nõrga kolmandiku peal, kas on võimalik et temp andur läbi ( mootor töötab koguaeg külma mootori reziimil) ?
Kui kellelgi kogemusi andke teada, muidu äkki kulutan ilmaasjata raha uue anduri peale.
Edu
Postitatud: E Jaan 14, 2008 1:43 pm
Postitas zum
karli kirjutas:Mootori temp on ka kuidagi kahtlaselt madal, temp näidik nõrga kolmandiku peal, kas on võimalik et temp andur läbi ( mootor töötab koguaeg külma mootori reziimil) ?
Kui kellelgi kogemusi andke teada, muidu äkki kulutan ilmaasjata raha uue anduri peale.
Edu
Termostaat?

Postitatud: E Jaan 14, 2008 1:46 pm
Postitas karli
Nu ma ei ole selles tehnikas eriti kõva sõna. Üks remondimees rääkis et kui kõrge mootori tempp mul,,, ja kui kuulis et napi kolmandiku peal seier siis ikka madal peaks rohkem olema. Ja see võib tema meelest olla üks põhjusi, miks kulu suur, kuna mootor töötab nö külma reziimil, samas on tühikäigu pöörded normis, külma mootori puhul peaks ka need ju kõrged olema?
Postitatud: E Jaan 14, 2008 1:55 pm
Postitas zum
Ma pidasin silmas, et sul mitte andur ei pruugi p***es olla, vaid mootor ei lähegi õieti soojaks, kuna jahutuse suur ring on koguaeg lahti, s.t. termostaat võib olla kinni jäänud.
zum
Postitatud: E Jaan 14, 2008 1:57 pm
Postitas karli
aa võimalik

Postitatud: E Jaan 14, 2008 2:43 pm
Postitas Stupiduser
Kas ventikas on elektriline või mehaaniline?
Postitatud: E Jaan 14, 2008 3:02 pm
Postitas karli
mehaaniline
Postitatud: E Jaan 14, 2008 3:27 pm
Postitas Stupiduser
Mehaanilisel on sidur, mis kipub p..e minema.
Tavaliselt läheb ta küll teistpidi: ei ühenda ventikat korralikult taha.
Osta uus või paigalda elektriline, ei ole kuulnud, et seda kuskil remonditaks.
Asja ajab ära ka radika maanteel vastavalt vajadusele kinnikatmine.
Postitatud: E Jaan 14, 2008 3:45 pm
Postitas karli
Nagu ma aru saan, siis meh ventikas ei pea ka koguaeg töötama? Siiani pole veel märganud, et ta seisaks. Ja kas siis selles võib peituda üks suur kütusekulu põhjustest?
Postitatud: E Jaan 14, 2008 3:51 pm
Postitas Stupiduser
Kui mootor külm siis peaksid saama teda suht lõdvalt käega ringi ajada (seisva mootori korral muidugi). Kuuma mootori korral peaks jäigaks tõmbama.
Postitatud: E Jaan 14, 2008 4:18 pm
Postitas tarmo
karli kirjutas:Nagu ma aru saan, siis meh ventikas ei pea ka koguaeg töötama? Siiani pole veel märganud, et ta seisaks. Ja kas siis selles võib peituda üks suur kütusekulu põhjustest?
Päriselt ta ei seisagi kunagi. Külmast peast veab veidi ikka kaasa.
AGA - kas Samurail (1.3-sel) on tõesti siduriga ventikas??? 410-l seda näiteks kindlasti ei ole - on jäigalt kinni nagu mossel vanasti.
Postitatud: E Jaan 14, 2008 4:20 pm
Postitas karli
Ma lähen õhtul kodus tsekkan, kuid minu meelest on ka kuidagi väga prosta värk seal all, et otse...
Aga kas siis on tõetera sees, et ventikas jahutab mootori liialt maha ja sellest suur küttekulu?
Postitatud: E Jaan 14, 2008 4:24 pm
Postitas Veiko
Mul on 1.3l pritse Samurai ja 235/75R15 all ja keskmine kulu tuleb sinna 11 kanti.Mina rahul.Mehaaniline vent on tore kuid elektri oma tunduvalt parem.
Termostaati saad kontrollida nii,et kui paned külma mootori käima siis katsu radika voolikuid.Kui need mõlemad lähevad aeglaselt soojaks siis on termostaat tsipa lahti.
Veiko
PS kui minu autol olid 31" all siis 5 käik oli mäest alla sõidu käik.
Postitatud: E Jaan 14, 2008 7:01 pm
Postitas karli
Vaatasin siis asjad üle, ventikat saab käega vabalt ringi ajada, nii et see sidur ikka vist tomib. Radiaatori toru läks küll peale paari minutilist käimist soojaks, just ülemine, alumine oli pikalt külm.- on siis termostaat läbi?