Samurai kütusekulu

Moderaatorid: Stupiduser, Moderators

Kasutaja avatar
karli
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: E Juul 17, 2006 2:20 pm
Asukoht: Läänemaa

Samurai kütusekulu

Postitus Postitas karli »

Mure järgmine, et neelab maanteel sõites ~13 liitrit sajale. Tegu ei ole siis 1,3 l mootoriga, vaid karbussiga 1,6 Vitara mootoriga. Mootor on käinud remondis (kolvirõngad vahetatud ja mingid tihendid). Autol all laiad rehvid 31*10,5*15 . Minu meelest on kulu natuke kõrge. PAlju teil sellised neelavad ja mida peaks timmima.


Tänud
Kasutaja avatar
karli
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: E Juul 17, 2006 2:20 pm
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas karli »

Mootori temp on ka kuidagi kahtlaselt madal, temp näidik nõrga kolmandiku peal, kas on võimalik et temp andur läbi ( mootor töötab koguaeg külma mootori reziimil) ?
Kui kellelgi kogemusi andke teada, muidu äkki kulutan ilmaasjata raha uue anduri peale.

Edu
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

karli kirjutas:Mootori temp on ka kuidagi kahtlaselt madal, temp näidik nõrga kolmandiku peal, kas on võimalik et temp andur läbi ( mootor töötab koguaeg külma mootori reziimil) ?
Kui kellelgi kogemusi andke teada, muidu äkki kulutan ilmaasjata raha uue anduri peale.

Edu
Termostaat? :roll:
Kasutaja avatar
karli
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: E Juul 17, 2006 2:20 pm
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas karli »

Nu ma ei ole selles tehnikas eriti kõva sõna. Üks remondimees rääkis et kui kõrge mootori tempp mul,,, ja kui kuulis et napi kolmandiku peal seier siis ikka madal peaks rohkem olema. Ja see võib tema meelest olla üks põhjusi, miks kulu suur, kuna mootor töötab nö külma reziimil, samas on tühikäigu pöörded normis, külma mootori puhul peaks ka need ju kõrged olema?
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Ma pidasin silmas, et sul mitte andur ei pruugi p***es olla, vaid mootor ei lähegi õieti soojaks, kuna jahutuse suur ring on koguaeg lahti, s.t. termostaat võib olla kinni jäänud.

zum
Kasutaja avatar
karli
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: E Juul 17, 2006 2:20 pm
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas karli »

aa võimalik :)
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Kas ventikas on elektriline või mehaaniline?
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
karli
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: E Juul 17, 2006 2:20 pm
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas karli »

mehaaniline
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Mehaanilisel on sidur, mis kipub p..e minema.
Tavaliselt läheb ta küll teistpidi: ei ühenda ventikat korralikult taha.

Osta uus või paigalda elektriline, ei ole kuulnud, et seda kuskil remonditaks.
Asja ajab ära ka radika maanteel vastavalt vajadusele kinnikatmine.
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
karli
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: E Juul 17, 2006 2:20 pm
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas karli »

Nagu ma aru saan, siis meh ventikas ei pea ka koguaeg töötama? Siiani pole veel märganud, et ta seisaks. Ja kas siis selles võib peituda üks suur kütusekulu põhjustest?
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Kui mootor külm siis peaksid saama teda suht lõdvalt käega ringi ajada (seisva mootori korral muidugi). Kuuma mootori korral peaks jäigaks tõmbama.
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

karli kirjutas:Nagu ma aru saan, siis meh ventikas ei pea ka koguaeg töötama? Siiani pole veel märganud, et ta seisaks. Ja kas siis selles võib peituda üks suur kütusekulu põhjustest?
Päriselt ta ei seisagi kunagi. Külmast peast veab veidi ikka kaasa.
AGA - kas Samurail (1.3-sel) on tõesti siduriga ventikas??? 410-l seda näiteks kindlasti ei ole - on jäigalt kinni nagu mossel vanasti.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
karli
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: E Juul 17, 2006 2:20 pm
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas karli »

Ma lähen õhtul kodus tsekkan, kuid minu meelest on ka kuidagi väga prosta värk seal all, et otse...

Aga kas siis on tõetera sees, et ventikas jahutab mootori liialt maha ja sellest suur küttekulu?
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Mul on 1.3l pritse Samurai ja 235/75R15 all ja keskmine kulu tuleb sinna 11 kanti.Mina rahul.Mehaaniline vent on tore kuid elektri oma tunduvalt parem.
Termostaati saad kontrollida nii,et kui paned külma mootori käima siis katsu radika voolikuid.Kui need mõlemad lähevad aeglaselt soojaks siis on termostaat tsipa lahti.
Veiko
PS kui minu autol olid 31" all siis 5 käik oli mäest alla sõidu käik.
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
karli
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: E Juul 17, 2006 2:20 pm
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas karli »

Vaatasin siis asjad üle, ventikat saab käega vabalt ringi ajada, nii et see sidur ikka vist tomib. Radiaatori toru läks küll peale paari minutilist käimist soojaks, just ülemine, alumine oli pikalt külm.- on siis termostaat läbi?
Vasta

Mine “Suzuki / Geo”