1. leht 2-st
Vints
Postitatud: R Veebr 11, 2022 8:45 am
Postitas -arx-
Mõistliku vintsi otsimas. Läheks jeep wj stange taha peitu. Ideid?
Re: Vints
Postitatud: R Veebr 11, 2022 11:58 pm
Postitas Landy
Milline hinnaklass on sinu jaoks mõitlik?
Mõnele on uus Lendav Draakongi üle mõsistlikult kallis, teisele mehele lagavad mõistlikud vintsid kahekordsest draakoni hinnast.
Re: Vints
Postitatud: P Veebr 13, 2022 10:24 am
Postitas -arx-
Landy kirjutas: ↑R Veebr 11, 2022 11:58 pm
Milline hinnaklass on sinu jaoks mõitlik?
Mõnele on uus Lendav Draakongi üle mõsistlikult kallis, teisele mehele lagavad mõistlikud vintsid kahekordsest draakoni hinnast.
Läheks see maastikusuutlikule wj-ile mitte metsakale. Et oleks vajadusel abiks. Ja mahtuma srange taha ära. Need 500 rutsised käravad?
Re: Vints
Postitatud: P Veebr 13, 2022 3:16 pm
Postitas nigulametall22
-arx- kirjutas: ↑P Veebr 13, 2022 10:24 am
Landy kirjutas: ↑R Veebr 11, 2022 11:58 pm
Milline hinnaklass on sinu jaoks mõitlik?
Mõnele on uus Lendav Draakongi üle mõsistlikult kallis, teisele mehele lagavad mõistlikud vintsid kahekordsest draakoni hinnast.
Läheks see maastikusuutlikule wj-ile mitte metsakale. Et oleks vajadusel abiks. Ja mahtuma srange taha ära. Need 500 rutsised käravad?
Need 500 eurosed ja ka 300 eurosed aitavad sind küll ja rohkem veel
Re: Vints
Postitatud: P Veebr 13, 2022 8:44 pm
Postitas MrMägilane
Ma ühineks arutelu ja rumalate küsimustega- kuidas peaks vintsi dimensioneerima tõmbejõu poolest? Plaanis suve poole enda WJ'le ka peale panna. Ma ise olen enamvähem mõelnud, et miskisest 4500lbs vintsist võiks piisata, plokk läheb ka kindlasti varustusse ja sel juhul peaks tõmbejõust küllalt olema, eeldusel et ma tahtlikult geoloogi mängima ei hakka. Või peaks arvestama auto kaal X midagi? x1.5? x2? Sinna 9000lbs peale ei tohiks küll vajadust tekkida normaalsel sõidul, pehmetesse kohtadesse üldiselt ei roni.
Teiseks, kuidas suhtuda tross või nöör valikusse? Millegipärast tahaks ise rohkem nööriga, metsatraktori peal sai trossist küll ja veel, mõni katkine kiud võib tükiks ajaks käed kibedaks teha.
Arvestades, et möödunud aasta jooksul oleks teda tarvis olnud umbes kolm korda, siis hinna poolest olen mõelnud nt RUNVA EWX4500 DYNEEMA või RUNVA EWX5500A (trossiga) peale. Mõte kõlbaks, või peaks raha paremini kasutama?
Re: Vints
Postitatud: P Veebr 13, 2022 9:39 pm
Postitas tarr
Alla 9000 lbs-i pole mõtet panna. Arvesta umbes nii ,et vintsi tõmbejõud oleks 2-2.5korda auto kaal.
Re: Vints
Postitatud: E Veebr 14, 2022 12:20 am
Postitas beginner
Isegi 8000lbs on rohkem kui küll autole, mis kinnijäämise kohti ei otsi. Pakuks, et isegi 6000lbs, aga ei julge targematega vaidlema hakata
Näiteks siit leidsin ühe soodsama variandi, millest midagi ei tea:
https://shop.grip.ee/et/vintsid/2103-powerwinch-pw8000.html
Väga harva kasutatavale vintsile soovitati vanasti pigem trossi, säilib paremini kui nöör.
Re: Vints
Postitatud: E Veebr 14, 2022 7:39 am
Postitas Maasturid
Husar 12V 10000Lbs 425 euri

- Husar12V.jpg (63.61 KiB) Vaadatud 2706 korda
Trossi pikkus 28.0 m
Võimsus 5.5 HJ
Tõmmbejõud 4536.0 kg
Pinge 12.0 V
3-astmeline planetaar
Ülekanne 218:1
Piduri tüüp dünaamiline
Trossi tüüp teras
Poldivahe 254x114,3 mm
Komplekti kogumass 35.0 kg
Kaal 38,74kg
Re: Vints
Postitatud: E Veebr 14, 2022 8:50 am
Postitas Landy
beginner kirjutas: ↑E Veebr 14, 2022 12:20 am
Isegi 8000lbs on rohkem kui küll autole, mis kinnijäämise kohti ei otsi. Pakuks, et isegi 6000lbs, aga ei julge targematega vaidlema hakata
Näiteks siit leidsin ühe soodsama variandi, millest midagi ei tea:
https://shop.grip.ee/et/vintsid/2103-powerwinch-pw8000.html
Väga harva kasutatavale vintsile soovitati vanasti pigem trossi, säilib paremini kui nöör.
6000LBS wints on asi, mis isegi Niva ja Jimny suguste pisiautdel võtab hingeldama ja plokiga ringi siblima kui mõni silla deteil maapinnaga suuremas ulatuses kohtub. 8000LBS selliste pisisutodele sobilik.
Suurele ja raskele jeepile alates 9000LBS ja üles ikka tuleb vaikusse võtta, muidu on see vints nagu mõtetu lõngakera seal nina peal.
Mõlema nimetetud auto peal ära proovitud,
Re: Vints
Postitatud: E Veebr 14, 2022 9:06 am
Postitas Andrus Michelis
MrMägilane kirjutas: ↑P Veebr 13, 2022 8:44 pm
Arvestades, et möödunud aasta jooksul oleks teda tarvis olnud umbes kolm korda, siis hinna poolest olen mõelnud nt RUNVA EWX4500 DYNEEMA või RUNVA EWX5500A (trossiga) peale. Mõte kõlbaks, või peaks raha paremini kasutama?
Siis polegi vahet, mis vints on. Selle aastas kolme korra kasutamise puhul juhtub hoopis see, et kui kolmas kord käes on, siis avastad, et vint ei tööta. Hiljem lahkama hakates avastad, et sool on kogu sest vintsist enamuse nahka pannud. Seda küll mitte esimesel vaid nt kolmandal aastal umbes. Muidu üldiselt on nöör mugavam ja tsiviliseeritum asi. Kui see aga on kunagi varem märja ja porisena peale keritud, siis mingil hetkel võib üllatusega leida, et nööri asemel on konkreetne armeeritud jäätunud kamaks. Et tegelikult vintsi margist tähtsam on korralikud hooldused. Mark võiks olla selline, millele hoolduseks vajalikke varuosi õnnestub hankida. Jah, üldiselt võimsam on parem, mingi mõistliku piirini. Väike on jälle palju parem, kui üldse mitte midagi.
Re: Vints
Postitatud: E Veebr 14, 2022 11:37 am
Postitas Kalill
Mis ülekandega vints on pigem kiire ja mis ülekandega on häirivalt aeglane. Võidu pole plaanis vintsima hakata.
Re: Vints
Postitatud: E Veebr 14, 2022 1:35 pm
Postitas amevier
Landy kirjutas: ↑E Veebr 14, 2022 8:50 am
beginner kirjutas: ↑E Veebr 14, 2022 12:20 am
Isegi 8000lbs on rohkem kui küll autole, mis kinnijäämise kohti ei otsi. Pakuks, et isegi 6000lbs, aga ei julge targematega vaidlema hakata
Näiteks siit leidsin ühe soodsama variandi, millest midagi ei tea:
https://shop.grip.ee/et/vintsid/2103-powerwinch-pw8000.html
Väga harva kasutatavale vintsile soovitati vanasti pigem trossi, säilib paremini kui nöör.
6000LBS wints on asi, mis isegi Niva ja Jimny suguste pisiautdel võtab hingeldama ja plokiga ringi siblima kui mõni silla deteil maapinnaga suuremas ulatuses kohtub. 8000LBS selliste pisisutodele sobilik.
Suurele ja raskele jeepile alates 9000LBS ja üles ikka tuleb vaikusse võtta, muidu on see vints nagu mõtetu lõngakera seal nina peal.
Mõlema nimetetud auto peal ära proovitud,
Navara D22 peale panin kunagi igaks juhuks CU 6000 lühikese pooliga vurri ja see tõmbas 2-meetriste kasepuudega täiskoormatud autot põlvini lumes korduvalt, isegi kümnekorduvalt. Tühja autoga ei tekkinud kunagi jõupuudust - tuleb meelde ainult üks kord, kui ei jaksanud - tankitükkidega silmini koormatud Navara oli usteni savis.
LC70-l lühike T-Max 6500, kui ka Warn 8000 tegid ka töö ära.
Jama jutt on see lõngakera jutt.
Re: Vints
Postitatud: E Veebr 14, 2022 2:15 pm
Postitas -arx-
Landy kirjutas: ↑E Veebr 14, 2022 8:50 am
beginner kirjutas: ↑E Veebr 14, 2022 12:20 am
Isegi 8000lbs on rohkem kui küll autole, mis kinnijäämise kohti ei otsi. Pakuks, et isegi 6000lbs, aga ei julge targematega vaidlema hakata
Näiteks siit leidsin ühe soodsama variandi, millest midagi ei tea:
https://shop.grip.ee/et/vintsid/2103-powerwinch-pw8000.html
Väga harva kasutatavale vintsile soovitati vanasti pigem trossi, säilib paremini kui nöör.
6000LBS wints on asi, mis isegi Niva ja Jimny suguste pisiautdel võtab hingeldama ja plokiga ringi siblima kui mõni silla deteil maapinnaga suuremas ulatuses kohtub. 8000LBS selliste pisisutodele sobilik.
Suurele ja raskele jeepile alates 9000LBS ja üles ikka tuleb vaikusse võtta, muidu on see vints nagu mõtetu lõngakera seal nina peal.
Mõlema nimetetud auto peal ära proovitud,
RUNVA EWX12000???
Re: Vints
Postitatud: E Veebr 14, 2022 3:46 pm
Postitas beginner
Kalill kirjutas: ↑E Veebr 14, 2022 11:37 am
Mis ülekandega vints on pigem kiire ja mis ülekandega on häirivalt aeglane. Võidu pole plaanis vintsima hakata.
265:1 Dragon 12000HD oli häirivalt aeglane:
http://shop.jrmotors.ee/et/a/dragon-win ... wm-12000hd
108:1 Runva EWB 9.5 on meeldivalt kiire:
https://www.vuran.ee/et/a/runvaewb9.5blackedition
159:1 Comeup 9 seeria asjad jäävad sinna vahepeale:
http://shop.jrmotors.ee/et/a/dv-9000-12v
Re: Vints
Postitatud: E Veebr 14, 2022 9:24 pm
Postitas nymmik
See vintsi teema nii vana juba, et kõik kiidavad et 12000+ alates Aga....
Minu 20 aastane kogemus 4x4 autodega isiklikult on olnud järgnev:
Nissan D21 + comeup 6000LBS tõmbas auto välja ka kui silmini mudas oli, õigel ajal tuleb plokki kasutada
Jeep ZJ + dragon 10000 polnud kunagi probleemi, oldud ka nii et kojamehed käisid vee all ja kõlaritest jooksis muda, jah aeglane aga kus sul seal mudas kiiret on

Jeep WJ + 12000 dragon, sama mis eelmine
Jeep WK + 4500 LBS ATV vints , poris püherdamas enam ei käinud. Vints oli majapidamisel abiks, liigutas sahka ja tiris kärule auto romusid, mudast sai ka 2,5t tõstuk välja tõmmatud ja naabripoisi Avant, samuti ka ennast mitmel korral aidatud.
Väiksem vints võib olla kui ei ole asja savi sisse ja on natuke mõistust ja oskust vintsi ja plokki kasutada.
Võistlusautol jah on vaja võimsat ja kiiret vintsi vaja, et aega säästa,