1. leht 10-st
HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: N Nov 05, 2020 11:21 am
Postitas Ats30
Kevadel, pika otsimise järel, õnnestus soetada Eestis vähelevinud auto- HZJ78. Eesmärk ehitada ümber korralikuks 4x4 matkaautoks.
Peale suviseid testisõite saabus lõpuks pidulik moment kus tagasiteed enam ei ole. Ajalise eesmärgi seaks esialgu 1 aasta, ehk siis prooviks jõuluks 2021 saada niikaugele et võib minna kuhu iganes.
Kuna doonor sai valitud selline millel tehniline osa on juba tehtud ja heas korras siis teema puudutab esialgu ainult kere ümberehitust ja sisustust. Alusvanker, ülekanded ja mootor jääb see mis on.
Nagu eelpool mainitud, aega olen võtnud aasta, nii et kiireid arenguid ei tasu oodata. Põhjalikku projektipäevikut vast ka mitte aga aeg-ajalt väikse ülevaate asjade käigust julgen lubada.
Hetkel siis seis selline:
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: N Nov 05, 2020 6:40 pm
Postitas helar
Uskumatult palju kaalub. Paistab, et oe tehase paakidega-mõlemad kaalul täis?
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: N Nov 05, 2020 7:29 pm
Postitas Ats30
Mõlemad paagid kaalul tühjad aga pamprid lisavad vast küll ca 100kg juurde. Taga kuudis ca 30kg vineeri ka (põhi ja seinte polstrite asemel). Samas, passis oleva tühimassini (2100kg) pole küll lootust jõuda isegi siis kui kõik mahlad välja aurutada. Ja originaalis peaks taga veel 8 inimese jaoks klapptoolid ka olema, neid mul ei ole. Nii et ei teagi kas kaal valetab või mis ...
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: L Nov 07, 2020 10:01 am
Postitas al
Vanem vend BJ45 kaalub istmete (6kohta), täispaagi, tööriistade jms-ga 2100, seega jääb oletada, et rauahuntide kaal valetab (kliendi kasuks!) või on meite 45 niipalju roostetanud.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: L Nov 07, 2020 10:29 am
Postitas heeringas
al kirjutas: ↑L Nov 07, 2020 10:01 am
või on meite 45 niipalju roostetanud.
Mitte roostetanud, vaid looduslik kaalulangetus

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: L Nov 07, 2020 5:59 pm
Postitas rann
Ats30 kirjutas: ↑N Nov 05, 2020 7:29 pm
Mõlemad paagid kaalul tühjad aga pamprid lisavad vast küll ca 100kg juurde. Taga kuudis ca 30kg vineeri ka (põhi ja seinte polstrite asemel). Samas, passis oleva tühimassini (2100kg) pole küll lootust jõuda isegi siis kui kõik mahlad välja aurutada. Ja originaalis peaks taga veel 8 inimese jaoks klapptoolid ka olema, neid mul ei ole. Nii et ei teagi kas kaal valetab või mis ...
See kaal on ilmselt õige. Kui metalli juurde toppida, siis 2500kg tuleb kergelt ära. Ka mu rahvamaja on rauast stange ja vintsiga tühja paagiga 2500kg kaalul.
Tegelikult mu kommentaar on lihtsalt teema jälgimiseks.

Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: L Nov 07, 2020 6:32 pm
Postitas Ats30
Mis siis plaanis on?!
Pikalt on olnud soov omada mõistliku maastikuvõimekusega matkaautot, millega sobiks reisida... pmst igal pool. Peaks olema piisavalt väike et sõita B-kat masinatele lubatud teedel. Peaks olema vastupidav ja lihtne. Sees peaks saama magada ja kohvi keeta. Ja loomulikult peab projekt mahtuma merekonteinerisse.
Mingil hetkel, peale lõputuid tunde internetis kolamist sai selgeks et just HZJ78 on selle projekti jaoks sobilik baasauto. Läks veel ca 1,5 aastat et leida sobivas konditsioonis sõiduk.
Turul on üksjagu väiketootjaid, kes muuhulgas peaaegu selliseid campereid tellimuse peale teevad, aga igaühel neist on midagi, mis ei sobi. Sellist, mis sobiks just minu nägemusega, ei olegi näinud. Seetõttu siis otsus ise suur töö ette võtta.
Lisan ka mõned esmased joonistused ja päriselust näidised, milline peaks tulemus väljast poolt hakkama olema.
Selles vides poisid ajavad igasugust loba mis osaliselt on ja täisjama aga vaadake ainult auto välimust. See on kuju poolest üsna selline nagu peab:
https://www.youtube.com/watch?v=kX_7IkCwWzU
Siin minu enda esmased joonised:
Esmased joonised 1.jpg
Ja veel üks üsna õige väljanägemisega näidis:
Näidis 1.jpg
Sellises suunas liigume.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: L Nov 07, 2020 6:58 pm
Postitas helar
Sinu joonis läheb raamiga vastuollu.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: L Nov 07, 2020 7:26 pm
Postitas maksipoiss
Kas sellise versiooni tarbeks ei oleks ükskõik milline kastikas parem doonor olnud?
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: L Nov 07, 2020 7:49 pm
Postitas Ats30
Miks kastikas parem on?
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: L Nov 07, 2020 9:29 pm
Postitas rann
Su näidispildil on esisild ka keerdvedrude pealt lehtvedrude peale ümber tehtud. Ilmselt asja pärast.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: L Nov 07, 2020 10:35 pm
Postitas Ats30
rann kirjutas: ↑L Nov 07, 2020 9:29 pm
Su näidispildil on esisild ka keerdvedrude pealt lehtvedrude peale ümber tehtud. Ilmselt asja pärast.
Pildil on vanem mudel, HZJ 75. See ongi ees lehtvedrudega.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: P Nov 08, 2020 8:59 am
Postitas maksipoiss
Ats30 kirjutas: ↑L Nov 07, 2020 7:49 pm
Miks kastikas parem on?
Tõstad kasti maha ja uue kuudi asemele. Ja ei pea siinkandis haruldast , heas seisukorras masinat ära hakkima.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: P Nov 08, 2020 9:47 am
Postitas Ats30
maksipoiss kirjutas: ↑P Nov 08, 2020 8:59 am
Ats30 kirjutas: ↑L Nov 07, 2020 7:49 pm
Miks kastikas parem on?
Tõstad kasti maha ja uue kuudi asemele. Ja ei pea siinkandis haruldast , heas seisukorras masinat ära hakkima.
Nii nunnu ja romantiline avaldus

. Aga:
- Kuna juhikabiin peab saama tagumise osaga kokku ehitatud siis tuleks ka HZJ 79-l tagumine sein lahti lõigata
- Mulle tundub et HZJ 79 oleks eestis veel haruldasem kui 78
. Neid ei ole mitte ühtegi siin silma hakanud
- See heas seisukorras haruldus on siinkandis ainult ühel konkreetsel põhjusel

- HZJ79-l, ehk siis kastikal, on telgede vahe ca 25cm lühem. See on ka tegelik põhjus miks sai soetatud 78.
Tegelikult tahaks olemasoleval ka telgede vahe ca 20cm pikemaks teha aga hetkel ei ole veel kindel kas võtan selle töö ette või saan ilma hakkama.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Postitatud: P Nov 08, 2020 2:55 pm
Postitas Karuonu
Ats30 kirjutas: ↑P Nov 08, 2020 9:47 am
maksipoiss kirjutas: ↑P Nov 08, 2020 8:59 am
Ats30 kirjutas: ↑L Nov 07, 2020 7:49 pm
Miks kastikas parem on?
Tõstad kasti maha ja uue kuudi asemele. Ja ei pea siinkandis haruldast , heas seisukorras masinat ära hakkima.
Nii nunnu ja romantiline avaldus

. Aga...
Ma pakun et sa said valesti aru, kastika pakkujal ei olnud vist mõttes see, et haruldase (ja tõenäoliselt hinnalise) camperi moodi asja asemel võtta baasiks veel haruldasem kastikas, vaid pigem see et võtta aluseks mõni kastikas mis meil siin levinum oleks. Kui üheks tingimuseks on see et auto oleks LC siis miks mitte mõnest "tavalisest" ehitada?