Chero originaal-aku annab väsimise tundemärke, vanust teisel kah juba kisub 5 aasta kanti.
Olen siin kiiganud Optima akusid... kas keegi oskab lolli talutada ja lahti seletada mõistete vahe:
*Mahtuvus (EN)
*Varumahtuvus(BC1)
Kas reeglina tavaakutele on peale märgitud varumahtuvus?
Näiteks originaal-akule on peale kirjutatud 120(mingit mahtuvust)!?
akut valimas
Moderaator: Moderators
- atdoom
- True Off Roader!
- Postitusi: 1052
- Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
- Asukoht: Viimsi 5kuus505886
akut valimas
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
- atdoom
- True Off Roader!
- Postitusi: 1052
- Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
- Asukoht: Viimsi 5kuus505886
Re: akut valimas
nii palju olen targemaks saanud, et usakad mõõdavad oma mahtuvust ja käivitusvoolu "oma" mõõtühikutega.
Aga selline küsimus...
kui nüüd soetada, see kiidetud Deep Cycle püsitoite aku...
http://www.automaailm.ee:80/index.php?l ... uct_id=403
millel on mahtuvus 50 Ah..., et kas chero genekas teda kärssatama ei hakka? (Chero genekas on mõeldud ju ilmselgelt suurema mahtuvusega aku jaoks?!?)
Ja tänud ette, kes võtavad vaevaks rumalat veidi koolitada:)
Aga selline küsimus...
kui nüüd soetada, see kiidetud Deep Cycle püsitoite aku...
http://www.automaailm.ee:80/index.php?l ... uct_id=403
millel on mahtuvus 50 Ah..., et kas chero genekas teda kärssatama ei hakka? (Chero genekas on mõeldud ju ilmselgelt suurema mahtuvusega aku jaoks?!?)
Ja tänud ette, kes võtavad vaevaks rumalat veidi koolitada:)
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
- atdoom
- True Off Roader!
- Postitusi: 1052
- Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
- Asukoht: Viimsi 5kuus505886
Re: akut valimas
hoiatage siis ette, kui mul on aeg oma küsimustega idiot cornerisse kolida 
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
- Stupiduser
- Vintsmännide AÜ
- Postitusi: 1280
- Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm
Ok, ilmselt pole päris see, mida sa küsisid, aga "mõningane" kogemus optima akudega. 4tk on olnud tehnika peal, millega vähem või rohkem olen kokku puutunud.
(sinised ja punased siis)
1. BMW, R6 bensukas, mingi eriliselt külm talv oli, seal -30 kandis. Optima sinine oli peal. Sobis väga hästi sinna peale, kuna pikka ketramist polnud tarvis ja hetkeliselt andis ka selliste kraadide juures väga viisaka käivitumisvoolu. (erinevalt 1a vanast Varta Blue akust). Alati oli muretu.
Samuti olid muretud kõik järgnevad 4 talve, kui peal oli Centra calcium aku, mille valisin selle järgi, mis mõõtudelt veel kuidagi aku auku ära mahtus. Õigupoolest töötab see aku siiani ideaalselt ja maksis vist umbes 1/2 optimat.
2. optima MTZ-i peal. Ilma Reduktorita starter oli sellel ajal. üle -10 oli käivitamisega probleeme, kuna pikemat ringiajamist ta oma mahutavuse tõttu ei kannatanud.
3. optima MB3,0 diisli peal. Sama lugu, kuna läbisõit oli x+1 km ja surved nagu nad olid, siis üle -10 tahtis pikka venitamist, seega optimal nagu eelist ei näinud. Just sellel hetkel kui juba lubas oli tal võhm väljas.
Suurim eelis oli (on) tema mõõtmed ja kaal. Väga oluline, kui tarvis akut vahel (tihti) ühelt autolt teisele tõsta vms.
Samuti see, et võib asetseda suvalises asendis, ei pea olema ainult püsti.
Korpuse purunemise korral peaks teoorias edasi toimima, erinevalt happeakust.
Minu ääretult subjektiivne arvamus, mis ei pretendeeri mingile tõele on see, et kui pole akut vaja ekstreemsetesse tingimustesse, kord auto püsti, siis katusel siis püsti, või akut mida on vaja pidevalt ringi vedada, või pole tegemist autoga, millel iga kg arvel, on tegemist suht kasutult kulutatud rahaga, kuna isegi lubatud 3x pikem eluiga on natuke küsitav, sest korralik happeaku kestab umbes 5a ja samuti kippusid Optimad 5 aastaga surema.
Tõendeid pole, aga ei usu, et genekas selle mõne väiksema ah pärast teda kuidagi rohkem üle kipuks laadima.
(sinised ja punased siis)
1. BMW, R6 bensukas, mingi eriliselt külm talv oli, seal -30 kandis. Optima sinine oli peal. Sobis väga hästi sinna peale, kuna pikka ketramist polnud tarvis ja hetkeliselt andis ka selliste kraadide juures väga viisaka käivitumisvoolu. (erinevalt 1a vanast Varta Blue akust). Alati oli muretu.
Samuti olid muretud kõik järgnevad 4 talve, kui peal oli Centra calcium aku, mille valisin selle järgi, mis mõõtudelt veel kuidagi aku auku ära mahtus. Õigupoolest töötab see aku siiani ideaalselt ja maksis vist umbes 1/2 optimat.
2. optima MTZ-i peal. Ilma Reduktorita starter oli sellel ajal. üle -10 oli käivitamisega probleeme, kuna pikemat ringiajamist ta oma mahutavuse tõttu ei kannatanud.
3. optima MB3,0 diisli peal. Sama lugu, kuna läbisõit oli x+1 km ja surved nagu nad olid, siis üle -10 tahtis pikka venitamist, seega optimal nagu eelist ei näinud. Just sellel hetkel kui juba lubas oli tal võhm väljas.
Suurim eelis oli (on) tema mõõtmed ja kaal. Väga oluline, kui tarvis akut vahel (tihti) ühelt autolt teisele tõsta vms.
Samuti see, et võib asetseda suvalises asendis, ei pea olema ainult püsti.
Korpuse purunemise korral peaks teoorias edasi toimima, erinevalt happeakust.
Minu ääretult subjektiivne arvamus, mis ei pretendeeri mingile tõele on see, et kui pole akut vaja ekstreemsetesse tingimustesse, kord auto püsti, siis katusel siis püsti, või akut mida on vaja pidevalt ringi vedada, või pole tegemist autoga, millel iga kg arvel, on tegemist suht kasutult kulutatud rahaga, kuna isegi lubatud 3x pikem eluiga on natuke küsitav, sest korralik happeaku kestab umbes 5a ja samuti kippusid Optimad 5 aastaga surema.
Tõendeid pole, aga ei usu, et genekas selle mõne väiksema ah pärast teda kuidagi rohkem üle kipuks laadima.
1 Hobujõud