akut valimas

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

akut valimas

Postitus Postitas atdoom »

Chero originaal-aku annab väsimise tundemärke, vanust teisel kah juba kisub 5 aasta kanti.

Olen siin kiiganud Optima akusid... kas keegi oskab lolli talutada ja lahti seletada mõistete vahe:
*Mahtuvus (EN)
*Varumahtuvus(BC1)

Kas reeglina tavaakutele on peale märgitud varumahtuvus?
Näiteks originaal-akule on peale kirjutatud 120(mingit mahtuvust)!?
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Re: akut valimas

Postitus Postitas atdoom »

nii palju olen targemaks saanud, et usakad mõõdavad oma mahtuvust ja käivitusvoolu "oma" mõõtühikutega.

Aga selline küsimus...
kui nüüd soetada, see kiidetud Deep Cycle püsitoite aku...
http://www.automaailm.ee:80/index.php?l ... uct_id=403
millel on mahtuvus 50 Ah..., et kas chero genekas teda kärssatama ei hakka? (Chero genekas on mõeldud ju ilmselgelt suurema mahtuvusega aku jaoks?!?)

Ja tänud ette, kes võtavad vaevaks rumalat veidi koolitada:)
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Re: akut valimas

Postitus Postitas atdoom »

hoiatage siis ette, kui mul on aeg oma küsimustega idiot cornerisse kolida :?::
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Minu loogika järgi on protsess pööratav: niipalju kui välja tuleb samapalju ka sisse läheb.

Vaevalt, et Chero genekas 750 A välja annab...
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Ok, ilmselt pole päris see, mida sa küsisid, aga "mõningane" kogemus optima akudega. 4tk on olnud tehnika peal, millega vähem või rohkem olen kokku puutunud.
(sinised ja punased siis)
1. BMW, R6 bensukas, mingi eriliselt külm talv oli, seal -30 kandis. Optima sinine oli peal. Sobis väga hästi sinna peale, kuna pikka ketramist polnud tarvis ja hetkeliselt andis ka selliste kraadide juures väga viisaka käivitumisvoolu. (erinevalt 1a vanast Varta Blue akust). Alati oli muretu.

Samuti olid muretud kõik järgnevad 4 talve, kui peal oli Centra calcium aku, mille valisin selle järgi, mis mõõtudelt veel kuidagi aku auku ära mahtus. Õigupoolest töötab see aku siiani ideaalselt ja maksis vist umbes 1/2 optimat.
2. optima MTZ-i peal. Ilma Reduktorita starter oli sellel ajal. üle -10 oli käivitamisega probleeme, kuna pikemat ringiajamist ta oma mahutavuse tõttu ei kannatanud.
3. optima MB3,0 diisli peal. Sama lugu, kuna läbisõit oli x+1 km ja surved nagu nad olid, siis üle -10 tahtis pikka venitamist, seega optimal nagu eelist ei näinud. Just sellel hetkel kui juba lubas oli tal võhm väljas.

Suurim eelis oli (on) tema mõõtmed ja kaal. Väga oluline, kui tarvis akut vahel (tihti) ühelt autolt teisele tõsta vms.
Samuti see, et võib asetseda suvalises asendis, ei pea olema ainult püsti.
Korpuse purunemise korral peaks teoorias edasi toimima, erinevalt happeakust.

Minu ääretult subjektiivne arvamus, mis ei pretendeeri mingile tõele on see, et kui pole akut vaja ekstreemsetesse tingimustesse, kord auto püsti, siis katusel siis püsti, või akut mida on vaja pidevalt ringi vedada, või pole tegemist autoga, millel iga kg arvel, on tegemist suht kasutult kulutatud rahaga, kuna isegi lubatud 3x pikem eluiga on natuke küsitav, sest korralik happeaku kestab umbes 5a ja samuti kippusid Optimad 5 aastaga surema.

Tõendeid pole, aga ei usu, et genekas selle mõne väiksema ah pärast teda kuidagi rohkem üle kipuks laadima.
1 Hobujõud
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”