Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.
Käisin täna Talinnas Maanteeameti angaaris, et passis haagise massid lõpuka õigeks saada ( need sai korda), aga paanika tekkis töötuledega.
Hoiatuseks neile kes lähevad Tallinnas Maanteeameti angaari ja küljes on ettepoole näitavad töötuled. Olgugi, et ilusti nõute kohaselt märgutulededega lülitite alla, ikkaga tekis seal paanikaosakond ja teatati, et ettepoole ei tohi töötulesedi suunata ja olge õnnelikud, et kohe praegu keelduvat ei anna aga olgu kodus maha kruvitud ja TÜV-ist sellega läbi ei saa.
See,et varasemad 14 aastat pole muret olndu ei leo midagi.
Hea on see, et sai ühe soojaga ka 265/75R16 rehvid passi sisse.
Milleks neid katusel suvel hoida, niikuinii ei kasuta neid,et "ässam" välja näha. Omal olid ka 4 tuld katusel, 2 pikka ja 2 töö tuld,
said katusele pandud siis kui vaja.
heeringas kirjutas: ↑E Juul 13, 2020 12:49 pm
Kas seaduses on siis kirja kuhu poole võivad töötuled näidata?
Tahaks ka teada millisele seadusele nad viitasid, et ei tohi ettepoole olla?!
See on teada, et tavalises ülevaatuspunktis panevad vahel segast aga Maanteeameti angaaris peaks ikka pädevad tüübid olema.
Kood 219. Töötulelatern
Nõuded: 1) töötulelaterna paigutus peab võimaldama piisavalt valgustada töökohta, kuid ei
tohi pimestamisega tekitada liiklusohtlikku olukorda;
2) töötulelatern võib olla teisaldatav;
3) töötule, välja arvatud alarm- ja jälitussõidukil kasutatava, valgus peab olema hajutatud
hajutava mustriga laterna klaasi või sarnast funktsiooni täitva tehnoloogia abil.
Töötulelaterna klaasil ei tohi olla sõiduki valgustus- ja valgussignaalseadmena kasutatava
laterna tähistust. Töötule tekitatud valgusvihk peab olema valge või valikkollase värvusega;
4) töötule lülitamine peab toimuma eraldi lülitiga ja mootorsõiduki armatuurlaual peab olema
selle sisselülitatuse märgulamp.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Minul tekkis kevadel ülevaatusel teema tagurdustulega koos lülituva tagumise töötulega mis oma 10a katusel olnud. Õnneks aktsepteeriti juhtme lahti ühendamist ja ülevaatus sai tehtud.
Tundub, et tuledega ongi mingi nõiajaht lahti läinud. Ja mitte ainult töötuledega, vaid ka korralike (Hella) udutuledega. Sai paigaldatud (Chero stangele) 12 aastat tagasi. Nüüd neli viimast ülevaatust olen pidanud selgitusi jagama hakkama. Esimene kord vaidlesin ülevaatajaga, et need üldse udutuled on - enda väitel autoosade müüjast ülevaataja leidis, et need on hoopis lisakaugtuled ja tookord linnuke tehtigi sest ülevaatajal oli "õigus". Teine kord olid kõik 3 ülevaatajat käpuli tulede ees maas ja lugesid. Lõpuks sai selgeks, et tule siledal klaasil nii kaug- kui udutule märk - selleks korraks ok. Kolmas kord oli teemaks, et udutuled ja lähituled ei tohi olla koos sisse lülitatud - seletasin, et nii vana auto pole nutiauto ja tulesid tuleb kasutada vastavalt le-le. Jäädi rahule. Sel aastal jooksis onkel kohe udutulede ette kummardama. Vangutab pead - udutuled on liiga kõrgel - näitab parklas seisva ratastega lamamistooli peale - vaata, nii madalal peavad udutuled olema! Seletan siis, et kõik tegelt ok, udutuled ei tohiks olla põhituledest kõrgemal, millest ma 12 aastat tagasi juhindusin. Küsisin, kas seaduse seda punkti on muudetud - sellega teema lõppes. Järgmisel aastal kindlasti uued küsimused Seda, et töötuledega üv-le minna, pole nagu mõtteski olnud...
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Töötuledega kannatab minna küll üv. Lihtsalt nagu ka seaduse esimene punkt ütleb ei tohi tekitada pimestamist. Kui sa suunad nad ette poole ja paned põlema, siis ilmselgelt pimestavad ju vastutulevat. Samuti ei tohi nad automaatselt minna tagurdustuledega.
Kõige lihtsam on ju alati selleks hetkeks lahti ühendada või siis keerata küljepeale maha jne...
See võrreldes mingi tõste eemaldamisega nohu ju.
Ega nende suuremate ehitistega ongi nii, et kui ülevaatusele minek, siis eelneb päev otsa tööd et mingid asjad vahetada, maha võtta jne...
Me peame aru saama et ka nemad teevad tööd. Lasevad su läbi vigadega. Sina jääd eemal politseile vahele ja ütles et ülevaatusel öeldi et kõik OK, et nii tohib. Siis võetakse ette see sama ülevaataja. Tean mitut sellist juhust ja nüüd saadki vastuse et miks ma peaks tulema sulle vastu oma töökoha kaotamise riskiga? Inimlikult saame kõik ju aru.
freelander kirjutas: ↑N Juul 16, 2020 11:39 am
Kõige lihtsam on ju alati selleks hetkeks lahti ühendada ...
Ei, see ei sobi. Kõik tuled, mis on auto küljes, peavad töötama.
v.a. mulaažid, aga mis on mulaaž?
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
vm materjalist elik plekist ja/või plastist valmistatud loomutruudes värvides autotule täpne jäljend
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kõik sõidukile paigaldatud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed peavad olema töökorras, v.a laterna mulaaž. Mulaaži ei tohi olla ühendatud sõiduki elektrisüsteemi;“
Tulemulaažid võivad kanda tüübikinnitusmärki aga need ei tohi olla ühendatud sõiduki elektrisüsteemi. Näide, kus tootja on sõidukile paigaldanud tagumise udutule tüübikinnitustähisega mulaaži:
Tulemulaažiks võib muuta ka originaalvarustuses paigaldatud laternaid. Näiteks järel paigaldades sõidukile grupeeritud või vastastikku ühendatud päevatule- ja eesmise alumise ääretulelaterna, võib sõiduki originaalvarustusena paigaldatud eesmise alumise ääretulelaterna muuta mulaažiks ning kasutada ääretulelaternana järel paigaldatud laternat. Grupeeritud ja vastastikku ühendatud laternate järel paigaldamisel tuleb järgida, et täidetud oleksid kõigi üksikute laternate paigaldusnõuded.