1. leht 3-st
Uje uustulnuk küsib maastikusõidu koolituse kohta
Postitatud: L Aug 04, 2007 9:15 pm
Postitas KimmoL
Elu esimese maasturi omanik sooviks kellegi kogenuma käest juhiseid kuidas autoga metsas toime tulla. Autoks Cherokee 4.0, omanud seda 10 kuud. Auto on igapäevakasutuses täitsa stock-varustusega, seega ei tahaks seda kuhugi kännu otsa rikkuda, aga oleks huvi elementaarsete metsasõidu oskuste vastu. Mutta ei kavatse minna ega ka "rock crawling-i" ette võtta.
Kas on kusagil mingeid kursusid? Või heatahtlikke foorumiliikmeid kes võiksid edasi aidata?
Postitatud: L Aug 04, 2007 9:41 pm
Postitas urmas
No-nii. Sinuga siis ka asi selge.
Rehvidest ja tõstest räägime mõne kuu pärast. See las vähe ootab.
Kas Lõuna-Eestis mõned punktid äkki olemas
http://forum.4x4.ee/viewforum.php?f=47
1.Hangi omale Hi-Lift
http://www.abv.ee/?group=10&group2=16&id=50 3-4 puksiirlinti, seeklid ja ürita mõne KP-ni jõuda. Kaasa võta sõber, kellel kätterammu jätkub.
2.
Tont liikvel vabariigi peal ja puhkus ta kal praegu. Helista talle. Laheda telkimiskoha eest ta vast nõus sealkandis koos müttama.
3.Äkki on
casca nõus sind kaasa võtma, kui mutta läheb. Saad auto sellisena koju
http://pilt.delfi.ee/show_original/213028/ ,kuid see selleks.
4.
Offy-roady ilmselt alati nõus ühinema, kui 4,0 Jeepi vaja uputada või päästa
Aga Teil vist seal Tartumaal autod remondis kogu aeg...

Postitatud: L Aug 04, 2007 10:33 pm
Postitas KimmoL
Ouuuch... Kavas kohe alguses algajad eemale peletada? Aga tõsiselt räägides: oleks küll huvi mingit koolitust saada auto metsas käsitlemiseks. Aitäh kontaktide eest.
Postitatud: L Aug 04, 2007 11:08 pm
Postitas Mägilane
Mutta ei taha minna,kännu otsa ei taha minna .Aga metsas tahaks sõita?Proovi äkki mõnel metsavahelisel kruusateel!Või väljenda ennast palun täpsemalt mida vajad!Kui tahad kaasa teha siis regulaarlennud mutta on Võrus 2x kuus 52 89 136
Re: Uje uustulnuk küsib maastikusõidu koolituse kohta
Postitatud: L Aug 04, 2007 11:17 pm
Postitas Myrgel
KimmoL kirjutas:Elu esimese maasturi omanik sooviks kellegi kogenuma käest juhiseid kuidas autoga metsas toime tulla. Autoks Cherokee 4.0, omanud seda 10 kuud. Auto on igapäevakasutuses täitsa stock-varustusega, seega ei tahaks seda kuhugi kännu otsa rikkuda, aga oleks huvi elementaarsete metsasõidu oskuste vastu. Mutta ei kavatse minna ega ka "rock crawling-i" ette võtta.
Kas on kusagil mingeid kursusid? Või heatahtlikke foorumiliikmeid kes võiksid edasi aidata?
Metsas on muda, kännud, kivid ja oksapesu. Kui neid ei soovi siis on ainus võimalus karjäristiks saada ehk onuks kes aeg ajalt karjääris mäest üles-alla sõidab ja võhikutest naistuttavate ees end ohvrõuderiks kutsub..
Noo ja siis saab ju ka veel softroadida. Mis põhimõtteliselt tähendab mööda kehvemapoolset metsateed kulgemist. Seal piisab ka kümnekuusest tänavasõidukogemusest. Kui teist korda elus autorooli hoidsin siis oli see ka ühel hullul metsateel (päris teele ei julgenud minna) - sain hakkama.
Kui tahadi ikka PÄRISELT offroadimist õppida siis pead arvestama, et saad kõige paremal juhul mudaseks ja oksad teevad su auto triibuliseks ning kõik üleliigsed plastmassdetailid langevad varem või hiljem metsavana ohvriks. Võtame näiteks minu tänase päeva: lubasin endale (ja naisele), et lähen täna ainult piknikule ja ei hakka liialt ratsima. Teel piknikukohta suudsin ikka ühe kännu maast üles kaevata ja ühe metallosa ümber disainida.. Kännud on nagu metsavana ja saemeeste ühine nali offroaderite üle

Postitatud: L Aug 04, 2007 11:18 pm
Postitas urmas
Mägilane kirjutas:Mutta ei taha minna,kännu otsa ei taha minna .Aga metsas tahaks sõita?Proovi äkki mõnel metsavahelisel kruusateel!Või väljenda ennast palun täpsemalt mida vajad!Kui tahad kaasa teha siis regulaarlennud mutta on Võrus 2x kuus 52 89 136
Krt, plaanis sinna kanti tulla lähiajal. Võtan ühendust, kui kohale jõuan

Postitatud: P Aug 05, 2007 12:24 am
Postitas KimmoL
Noh, ärge nüüd nii pahandage. Mul ei ole kohta, oskusi, tööriistu ega aega autot ise pulkadeks võtta, seega pean arvesse võtma et a) keegi teine teeb mulle remonti ja küsib raha selle eest, b) kui tuleb ette äkiline tööreis välismaale, ei oleks auto ribadeks. Ütlesin ju, et igapäevasõiduk, lihtne järeldus et ainus sõiduk. Kohe kui rahakott lubab juurde masina millega ei ole vaja veidi ettevaatlik olla, lasen käia.
Mingi veelomp, kivi, oks või känn satub ikka ette, pole probleemiks. Point oligi selles, kuidas neist üle/ümber käia autot rikkumata. See ju vist maastikusõidu oskuse põhimõte? Mul pole vaja endale või naistuttavatele midagi tõestada, lihtsalt tahaksin metsas masinaga toime tulla.
Tagasi asja juurde, seekord ehk lihtsama küsimusega: pean ise õppima või on abi saadaval?
Postitatud: P Aug 05, 2007 1:25 am
Postitas MahviaDeTyrk
urmas kirjutas:
3.Äkki on
casca nõus sind kaasa võtma, kui mutta läheb. Saad auto sellisena koju
http://pilt.delfi.ee/show_original/213028/ ,kuid see selleks.
4.
Offy-roady ilmselt alati nõus ühinema, kui 4,0 Jeepi vaja uputada või päästa
Aga Teil vist seal Tartumaal autod remondis kogu aeg...

Hetke seis liikumisvõime koha pealt on vist küll mul vähe parem kui cascal
Ma või kah sind kusagile metsa vedada

Postitatud: P Aug 05, 2007 2:24 am
Postitas 10-4
To Kimmol:
No alustuseks leia kodukandi appitulijad ning trüki need listad omale autosse:
Siis mine poodi ja osta nagu eespool mainitud Hilift/Jack, lindid jne. need kuluvad metsas "marjaks" ära. Isegi algajal.
JA LOE SEE LINK LÄBI NING JÄTA MEELDE 10 Käsku, Offroad Kuldreeglid ja loodushoid
Abiks video on ka: ma ei suutnud kohe netist tuvastada äkki keegi (Landy?

) leiab selle ülessa ja paneb siia...Landroveriga oli siuke mäkketõusu ja laskumise õppevideo, mingi inglaste saade. Minu mäletamist mööda see polnud Top Gear aga mingi teine
Ning veel: Kui pole kindel milleski, mine autost välja ja vaata

Raiesmikul saab kännuga rehvi külje peale hämmastavalt suure augu teha

ja tagavara rattasse ka
Küll ma juba tean!
PS! Kui üksi lähed olgu telefon laetud või tagavara aku/autolaadija kaasas,
Postitatud: P Aug 05, 2007 9:20 am
Postitas urmas
KimmoL kirjutas:Noh, ärge nüüd nii pahandage. Mul ei ole kohta, oskusi, tööriistu ega aega autot ise pulkadeks võtta, seega pean arvesse võtma et a) keegi teine teeb mulle remonti ja küsib raha selle eest, b) kui tuleb ette äkiline tööreis välismaale, ei oleks auto ribadeks. Ütlesin ju, et igapäevasõiduk, lihtne järeldus et ainus sõiduk. Kohe kui rahakott lubab juurde masina millega ei ole vaja veidi ettevaatlik olla, lasen käia.
Mingi veelomp, kivi, oks või känn satub ikka ette, pole probleemiks. Point oligi selles, kuidas neist üle/ümber käia autot rikkumata. See ju vist maastikusõidu oskuse põhimõte? Mul pole vaja endale või naistuttavatele midagi tõestada, lihtsalt tahaksin metsas masinaga toime tulla.
Tagasi asja juurde, seekord ehk lihtsama küsimusega: pean ise õppima või on abi saadaval?
Mul käis chero pea aasta metsa ja läti vahet. Remonti ka ise ei teinud. Carservice ja AB tegid seda väga hästi. Praegu on täiseti metsaautoks jäänud ja teen ise kõik ära, mida tõstukita teha saab.
Kui lomp ette jääb, on vaja küll endale või naistuttavale tõestada, küll näed
Kooli, kui sellist küll ei ole. Lähed aga safaritele kaasa, ja õpetussõnu saad kohapeal asja käigus. Omalt poolt tuletaks meelde Tango sõnu: Kui targalt sõidad, saad igalt poolt läbi
P.S. Chero tagasild on usin veeimeja. Kui lombis käidud, uus õli siisse. Muidu oled paari sõiduga selles pikas rivis, kes kurdavad uluva tagasilla üle.
Kas lähed juba? Ilus pühapäevane päev. Pärast kuulame muljeid.
Postitatud: P Aug 05, 2007 10:55 am
Postitas casca
no kui sa Tartu kanti satud, siis anna julgelt teada. Siin on meil ka selliseid radu, kus oksad, kännud ja suured kivid puuduvad ehk head kohad kus alustada. hetkel mul auto veel sõidukorras

, seega tuleksin meeleldi kaasa ja jagaks omagi kogemusi offroadist.
Kaarel
Postitatud: P Aug 05, 2007 10:56 pm
Postitas Küllo
Postitatud: E Aug 06, 2007 3:41 pm
Postitas Myrgel
Ei tahtnud kuri olla

. Püüdsin omas "viisakas" keeles selgeks teha, et kõik teed viivad mutta ja isegi ka kõige ettevaatlikuma sõiduga ja kõige süütumas kohas võid midagi ära lõhkuda. Samast võid kõige hullemast raielangist või mülkast ilma kriimuta välja tulla.
Natukene saad lõhkumist vältida kui lased varraste jm kõveraks minema kippujate kaitseks kaitseplaadid teha. Viimase asja sõitsingi kõveraks sest mul oli esimene plaat maha kruvitud, et saaks järgmine päev remonti pooleli olevast kohast jätkata.
Ja egas see millegi ära lähkumine ka mingi teab mis katastroof pole. Kõike saab ju parandada. Kui ise ei oska siis lased kellegil teha. Ise lasin ka alguses teistel teha, aga kui hakkasin vaatama, et enamus remondi rahast läheb töö peale ja arvutasin mida ma kõike selle töö raha eest soetada saaksin (maasturile muidugi

), siis olen püüdnud enamike asju ise teha. Õnneks on mul teadjamad kaaskannatajad kes mind nõu ja jõuga aitavad. Kui suudad enda sõprade seast mõne vähe paremate autoalaste teadmistega leida ja ta offroadi pisikuga nakatada, siis laabub see isetegemine ka paremini.
Päikest ja muda:
Urmas
Postitatud: E Aug 06, 2007 6:56 pm
Postitas jr
KimmoL kirjutas:
Tagasi asja juurde, seekord ehk lihtsama küsimusega: pean ise õppima või on abi saadaval?
Mine osale Safaritel, mida meie foorum suht hea tempoga kajastab. Kõige lihtsam moodus tõenäoliselt.
Samas kui tunnitasus kokku saame lepitud, koolitan su ise välja

Postitatud: N Aug 16, 2007 8:27 am
Postitas anttix
Käi jah esialgu safaritel ja muidu softroadidel.
Mõistlik on ka MT rehvid hankida varsti, AT-dega eriti kaugele ei jõua.
Paraku värvkatte osas pead arvestama, et oksapesu saad varem või hiljem niikuinii.