1. leht 1-st

Pajero vahekastist

Postitatud: T Okt 30, 2018 8:25 pm
Postitas silvert94
Auto : 86' aasta Pajero pika kerega, rehviks 31*10,5 BFGoodrich Mud-Terrain T/A
Kurikuulus vahekasti kett hakkas üle viskama. Võtsin kasti lahti ja välja tuli väga lõdva kett. Siis tegin ühe lüli võrra lühemaks, ning sain keti normaalselt pingule, ja ladusin kokku, sisse panin 80W-90 GL-4 õli. Väiksel kiirusel oli kõik korras, esisild järgi asfaldi peal ja järsult keerates enam üle ei viska, küll aga kastist kostab undamist 40-50ga sõites (kiiremini pole veel sõitnud, sõites oli tagasild järgi). Remondi ajal keerasin lahti ka vahekasti küljel asuva 4kandilise kaane kust voolas õli välja, kaane taga on vahekasti lülitusega seonduvad hammasrattad. Undava kastiga sõitsin umbes 1 km, loodetavasti pöördumatuid kahjustusi ei tekitanud.
1) Kas vahekasti otsast õli sisse pannes jõuab kuidagi õli ka sinna 4kandilise kaane taha või tuleb sinna kusagilt eraldi õli sisse valada? Kontrollpunn on ju natuke madalamal kui see kaas.
2) Siit foorumist olen lugenud et pannakse ka ATF õli kastidesse, kas ka I gen Pajerole sobib see õli kastidesse?

Re: Pajero vahekastist

Postitatud: K Okt 31, 2018 7:49 am
Postitas merle357
Mina oma II gen Pajerole panin kasti 80w90 õli ja enda mäletamist mööda lisasin seda ainult ühest kohast, ehk siis sellest punni august, kust see käib. Ei tea küll, et peaks kuskilt lisaks õlitama.
Kas kett mahtus ilusti peale, kii hamba võrra lühemals tegid? Mu Pajerol ka kast laiali sama murega. Varasemalt olen ketti pingutiga pingutanud, aga rohkem ei anna sellel kastil pingutada. Nii et peaks vist sama teed minema, nagu sina.


Merle

Re: Pajero vahekastist

Postitatud: K Okt 31, 2018 9:11 am
Postitas totu
Lüli väljavõtmine tähendab, et kett on ikka väga kulunud (kui peale ulatub) ja hammasrattad rikub kindlasti ära. Lisaväärtusena jääb ilmselt häälitsema ja suurel koormusel võib keti pooleks tõmmata (kuna keti samm, tänu "venimisele" suurem kui hammasratta samm, hakkab ketti hammaste peale vedama), see juba korpusele ohtlik ja halbade asjade kokkulangemisel isegi tervisele. Soovitaks ikkagi uut ketti, ei tohiks päris miljonit maksta. Hammasrataste vahetamata jätmine ei ole vast liiga suur probleemitekitaja. https://www.ebay.com/itm/Transfer-Case- ... rk:46:pf:0

Re: Pajero vahekastist

Postitatud: K Okt 31, 2018 12:30 pm
Postitas Maasturid
Kett ja hammakad ikka koos vahetada muidu pole asjal mõtet.

Re: Pajero vahekastist

Postitatud: K Okt 31, 2018 5:11 pm
Postitas silvert94
Kett mahtus peale suht täpselt, liigseid pingeid ei jäänud kuskile peale , kardaanist vahekasti ringi ajades oli kerge. Uut ketti ei hakanud kohe ostma, sest olen lugenud välismaa foorumist, et keti lühemaks tegemine töötab ka. Samas eks parem oleks tellida ikkagi uus kett, aga pole uusi hammasrattaid leidnud, neid tahaks ikkagi korraga siis vahetada.
Praegune mure seisnebki põhiliselt selles ulgumises, ehk aitab isegi miskine õli lisand sinna hulka, mis teeks õli vedelamaks.

Re: Pajero vahekastist

Postitatud: K Okt 31, 2018 5:57 pm
Postitas Maasturid
silvert94 kirjutas:.
Praegune mure seisnebki põhiliselt selles ulgumises, ehk aitab isegi miskine õli lisand sinna hulka, mis teeks õli vedelamaks.
Mis see vedelam õli siia puutub kui enne keti "remonti" oli kast vaikne.

Re: Pajero vahekastist

Postitatud: K Okt 31, 2018 10:19 pm
Postitas silvert94
Ei leidnud pilti mk1 pajero vahekastist, aga see on sarnane.
Pilt
See 4kandiline kaas on pildil nr 59. Vahe on selles et minu mäletamist mööda on see kaas kõrgemal õli kontrollpunnist ning kahtlustan undamist just selle kaane tagant, et äkki õli ei jõua sinna. Kaane taga on vahekasti hammasrattad ning keti kojast sinna õli nii palju ei jõua. Välja tulev õli tundus ka vedelam kui uus õli.

Aga kui undamist siiski peaks tekitama lühem kett, siis tekib küsimus, et kas ilma ketita tohib sõita? Või tekib siis õlituse probleem?

Re: Pajero vahekastist

Postitatud: N Nov 01, 2018 7:38 am
Postitas Maasturid
Milleks otsida probleemi kus seda pole?
Vahekasti taga on õli sissevalamise ja ühtlasi ka kontrollpunn, milleni tuleb õli sisse panna ja see jõuab sinna kuhu vaja.
MK1 vk..gif
MK1 vk..gif (43.87 KiB) Vaadatud 5936 korda
MK1 gear.gif
MK1 gear.gif (57.37 KiB) Vaadatud 5936 korda

Re: Pajero vahekastist

Postitatud: E Nov 19, 2018 6:56 pm
Postitas tt75
Tundub et venelased on leidnud lahenduse sellele ketiprobleemile:
https://www.youtube.com/watch?v=hWt4uqT7WzU

Re: Pajero vahekastist

Postitatud: E Nov 19, 2018 10:08 pm
Postitas totu
tt75 kirjutas:Tundub et venelased on leidnud lahenduse sellele ketiprobleemile:
https://www.youtube.com/watch?v=hWt4uqT7WzU
UUUUUUUU, siin ei aita hea stereo ka, ilmselt.

Re: Pajero vahekastist

Postitatud: E Dets 03, 2018 8:36 pm
Postitas silvert94
Tellisin hiinast uue keti ning laup panin külge. Undamine kadus ära ja nelik tundub töötavat, asfaldil keerates enam raksatusi ei kostnud. Uus kett oli natukese pikem kui vana kett, millel üks hammas vahelt välja võetud.
Suured tänud kaasa mõtlejatele.

Re: Pajero vahekastist

Postitatud: T Dets 04, 2018 7:34 am
Postitas Maasturid
silvert94 kirjutas:Tellisin hiinast uue keti ning laup panin külge. Undamine kadus ära ja nelik tundub töötavat, asfaldil keerates enam raksatusi ei kostnud. Uus kett oli natukese pikem kui vana kett, millel üks hammas vahelt välja võetud.
Suured tänud kaasa mõtlejatele.
Anna siis kindlasti teada kaua uus kett ka vastu peab vanade hammakate peal.