1. leht 1-st

Rooli kiirendaja

Postitatud: E Juun 18, 2007 9:36 am
Postitas MahviaDeTyrk
http://www.kingoffroad.co.uk/oprod.html

huvitav kuidas siuksesse jullasse peaks suhtuma ?

Postitatud: E Juun 18, 2007 10:25 am
Postitas tanel
Roolisüsteemi omavolilise mudimise eest teeb ARK peksa sulle ilmselt. Ümberehitusluba hankida jne... Aga, miks krt see hea peaks olema? Kiiremaks lappamiseks pane "rekkamehe nupp" roolile omale pigem?

Postitatud: E Juun 18, 2007 11:17 am
Postitas MahviaDeTyrk
tanel kirjutas:Roolisüsteemi omavolilise mudimise eest teeb ARK peksa sulle ilmselt. Ümberehitusluba hankida jne...
See selleks - roolisüsteemi ehitan niikuinii ümber - juba nädalaid tegelen selleks juppide otsimisega - täna läheb masin töökotta sisse. (ümbertehtud roolisüsteemidega Patroleid Eestimaal hulgim ringi sõidab)
tanel kirjutas:Aga, miks krt see hea peaks olema?
Sellele küsimusele ma pigem vastust lootsingi, et kas on hea millekski?

Postitatud: K Juun 27, 2007 2:41 pm
Postitas CPX
Kas mitte väiksema diameetriga rooliratas sama tööd ära ei tee? Mul on Hiluxil 30 cm.diam. Luisi rool ja pole mingit hullu keerutamist 8)

Postitatud: K Juun 27, 2007 3:09 pm
Postitas jr
Vähem rooliratta kruttimist = kiirem reaktsioon + kiirem ja täpsem kurviläbimine + mugavam sõit linnavahel.

Postitatud: K Juun 27, 2007 6:15 pm
Postitas 414 AVM
CPX kirjutas:Kas mitte väiksema diameetriga rooliratas sama tööd ära ei tee? Mul on Hiluxil 30 cm.diam. Luisi rool ja pole mingit hullu keerutamist 8)
Väiksema diameetriga rooli tuleb lapata täpselt sama arvu pöörete võrra. Ja metsas mütates viivad rooliratta kodarad pöidlad kaasa seda kindlamalt, mida väiksem on rooliratta diameeter. Või ma eksin :roll: .

Postitatud: K Juun 27, 2007 7:48 pm
Postitas rommi
414 AVM kirjutas: Väiksema diameetriga rooli tuleb lapata täpselt sama arvu pöörete võrra. Ja metsas mütates viivad rooliratta kodarad pöidlad kaasa seda kindlamalt, mida väiksem on rooliratta diameeter. Või ma eksin :roll: .
Pöördeid tuleb teha küll samapalju... aga käe liikumise teekond on lühem. Ehk siis harjumuspärase kiirusega rooli keerates pööravad rattad kiiremini. Täpsem on ka seetõttu, et enne pidid masina trajektoori korrigeerimiseks liigutama 10cm, väiksema rooliga aga vbl kuni poole vähem. 50cm-se rooli ümbermõõt on 154cm, 30cm roolil aga 94.2cm.
Väiksem rool on muidugi ka raskem (just seetõttu vahetasin nt 4Runneril pisema rooli uuesti suurema originaalrooli vastu) Maanteel on hullem aga kohapeal manööverdamine see eest lihtsam. Pöialde koha pealt vaidleks ka vastu... löök rattasse tekitab suurema rooli äärtesse palju suuremad kiirused kui väiksemal roolil!!!

Ühesõnaga, väiksem rool on aeglasem, täpsem ja raskem. Suurem rool aga kõik need asjad vastupidi.

Postitatud: N Juun 28, 2007 6:27 pm
Postitas 414 AVM
Rommi kirjutas:
löök rattasse tekitab suurema rooli äärtesse palju suuremad kiirused kui väiksemal roolil!!!

Kõik õige, suuremal roolil suuremad kiirused. Kuid, kui all on 35''+ rehv ja sees väike rool, on rooli ohjamiseks vaja märkimisväärselt rohkem jõudu. Ja see jõud viib pöidlad kaasa ?? :roll: . Veel, kui auto metsas minestab, siis köie otsas koju tulles on väike rool saatanast. Aga, vaielge vastu, ma olen sel alal suht diletant :lowblow .

Postitatud: N Juun 28, 2007 8:11 pm
Postitas rommi
414 AVM kirjutas:Rommi kirjutas:
löök rattasse tekitab suurema rooli äärtesse palju suuremad kiirused kui väiksemal roolil!!!
Kõik õige, suuremal roolil suuremad kiirused. Kuid, kui all on 35''+ rehv ja sees väike rool, on rooli ohjamiseks vaja märkimisväärselt rohkem jõudu. Ja see jõud viib pöidlad kaasa ?? :roll: . Veel, kui auto metsas minestab, siis köie otsas koju tulles on väike rool saatanast. Aga, vaielge vastu, ma olen sel alal suht diletant :lowblow .
No minul see roolivahetus tuligi seepärast päevakorda, et roolivõim andis otsad ja oli väheke ilma roolivõimendita liiklemist. Kuna suurem rool oli võtta siis vahetasin ära. Sportrool oli tegelikult isegi mõnusam sõita.
Minu põhipoint on vist ikkagi see, et korraliku rooliamordiga on pauk alati suht ühesuguse kiirusega ja näppude jaoks on kiirem laks ikkagi hullem.