Rooli kiirendaja

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Rooli kiirendaja

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

http://www.kingoffroad.co.uk/oprod.html

huvitav kuidas siuksesse jullasse peaks suhtuma ?
tartuoffroad.ee
5581340
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Roolisüsteemi omavolilise mudimise eest teeb ARK peksa sulle ilmselt. Ümberehitusluba hankida jne... Aga, miks krt see hea peaks olema? Kiiremaks lappamiseks pane "rekkamehe nupp" roolile omale pigem?
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

tanel kirjutas:Roolisüsteemi omavolilise mudimise eest teeb ARK peksa sulle ilmselt. Ümberehitusluba hankida jne...
See selleks - roolisüsteemi ehitan niikuinii ümber - juba nädalaid tegelen selleks juppide otsimisega - täna läheb masin töökotta sisse. (ümbertehtud roolisüsteemidega Patroleid Eestimaal hulgim ringi sõidab)
tanel kirjutas:Aga, miks krt see hea peaks olema?
Sellele küsimusele ma pigem vastust lootsingi, et kas on hea millekski?
tartuoffroad.ee
5581340
CPX
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Mär 17, 2006 10:02 pm
Asukoht: Koppelmaa

Postitus Postitas CPX »

Kas mitte väiksema diameetriga rooliratas sama tööd ära ei tee? Mul on Hiluxil 30 cm.diam. Luisi rool ja pole mingit hullu keerutamist 8)
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Vähem rooliratta kruttimist = kiirem reaktsioon + kiirem ja täpsem kurviläbimine + mugavam sõit linnavahel.
+372 5028488
Kasutaja avatar
414 AVM
Rock Crawler
Postitusi: 637
Liitunud: K Aug 23, 2006 10:58 am
Asukoht: Nõmme

Postitus Postitas 414 AVM »

CPX kirjutas:Kas mitte väiksema diameetriga rooliratas sama tööd ära ei tee? Mul on Hiluxil 30 cm.diam. Luisi rool ja pole mingit hullu keerutamist 8)
Väiksema diameetriga rooli tuleb lapata täpselt sama arvu pöörete võrra. Ja metsas mütates viivad rooliratta kodarad pöidlad kaasa seda kindlamalt, mida väiksem on rooliratta diameeter. Või ma eksin :roll: .
Uku Velbri +372 56 48 43 78
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

414 AVM kirjutas: Väiksema diameetriga rooli tuleb lapata täpselt sama arvu pöörete võrra. Ja metsas mütates viivad rooliratta kodarad pöidlad kaasa seda kindlamalt, mida väiksem on rooliratta diameeter. Või ma eksin :roll: .
Pöördeid tuleb teha küll samapalju... aga käe liikumise teekond on lühem. Ehk siis harjumuspärase kiirusega rooli keerates pööravad rattad kiiremini. Täpsem on ka seetõttu, et enne pidid masina trajektoori korrigeerimiseks liigutama 10cm, väiksema rooliga aga vbl kuni poole vähem. 50cm-se rooli ümbermõõt on 154cm, 30cm roolil aga 94.2cm.
Väiksem rool on muidugi ka raskem (just seetõttu vahetasin nt 4Runneril pisema rooli uuesti suurema originaalrooli vastu) Maanteel on hullem aga kohapeal manööverdamine see eest lihtsam. Pöialde koha pealt vaidleks ka vastu... löök rattasse tekitab suurema rooli äärtesse palju suuremad kiirused kui väiksemal roolil!!!

Ühesõnaga, väiksem rool on aeglasem, täpsem ja raskem. Suurem rool aga kõik need asjad vastupidi.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
414 AVM
Rock Crawler
Postitusi: 637
Liitunud: K Aug 23, 2006 10:58 am
Asukoht: Nõmme

Postitus Postitas 414 AVM »

Rommi kirjutas:
löök rattasse tekitab suurema rooli äärtesse palju suuremad kiirused kui väiksemal roolil!!!

Kõik õige, suuremal roolil suuremad kiirused. Kuid, kui all on 35''+ rehv ja sees väike rool, on rooli ohjamiseks vaja märkimisväärselt rohkem jõudu. Ja see jõud viib pöidlad kaasa ?? :roll: . Veel, kui auto metsas minestab, siis köie otsas koju tulles on väike rool saatanast. Aga, vaielge vastu, ma olen sel alal suht diletant :lowblow .
Uku Velbri +372 56 48 43 78
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

414 AVM kirjutas:Rommi kirjutas:
löök rattasse tekitab suurema rooli äärtesse palju suuremad kiirused kui väiksemal roolil!!!
Kõik õige, suuremal roolil suuremad kiirused. Kuid, kui all on 35''+ rehv ja sees väike rool, on rooli ohjamiseks vaja märkimisväärselt rohkem jõudu. Ja see jõud viib pöidlad kaasa ?? :roll: . Veel, kui auto metsas minestab, siis köie otsas koju tulles on väike rool saatanast. Aga, vaielge vastu, ma olen sel alal suht diletant :lowblow .
No minul see roolivahetus tuligi seepärast päevakorda, et roolivõim andis otsad ja oli väheke ilma roolivõimendita liiklemist. Kuna suurem rool oli võtta siis vahetasin ära. Sportrool oli tegelikult isegi mõnusam sõita.
Minu põhipoint on vist ikkagi see, et korraliku rooliamordiga on pauk alati suht ühesuguse kiirusega ja näppude jaoks on kiirem laks ikkagi hullem.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”