Autode esmane registreerimine ja puuduv " tyybikinnitus

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
inseneer
Legod Varuosadest
Postitusi: 2560
Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157

Autode esmane registreerimine ja puuduv " tyybikinnitus

Postitus Postitas inseneer »

Soovitan vaadata tuleval teisip@eval vaadata tarbiakaitse saadet, kus hr.Riisalu toimetab. Tegemist oli sellega, et ei lubatud Nissan Terraanot Eestis avele votta, kuna v@idetavalt oli tegemist USA turule moeldud autoga. ARK k@skis 2000.- euri eest Soomes testid teha... Kodanik aga poordus meedia poole. Edasi vaatame saatest... :D :D :D
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1019
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Postitus Postitas mart77 »

Tekkis endalgi huvi ja siis teistele ka teadmiseks:
http://www.tv3.ee/index.php?option=com_ ... leid=46970

Mart
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Käisin sama tee just paar nädalat tagasi ühe oma G-ga läbi. Nimelt on tegemist tehasest kaubikuna komplekteeritud 2000. a. lühikese W461 seeria 290GDT-ga. Kaubiku komplektatsioon tähendas seda, et puudus tagaiste ja turvavööd, ning esiistmete taga oli 50 cm kõrgune vahesein, küll aga olid olemas istme kinnitused ja turvavöö mutrid kere külge keevitatud, plastkorgid ees ja passis kategooriaks N1G. Kuna on soov selle autoga kogu perega vahest safril käia siis tekkis mõte, et regaks ta sõiduautoks ringi, et oleks nii nagu peab... Konsulterisin ARK ümerehituse spetsialistiga, öeldi, kruvi iste sisse, turvavääd sisse ja tule n'ita auto ette. Tõstsin õuel seisvast teisest G-st istme ringi ja vööd ringi ning vurasin ARK-i autot ette näitama... Angaaris vaadati istmed üle, noogutati ja hakati kapote alt lipikult numbreid kontrollima. Siis läks asi jamaks, öeldi, et sellel autol puudub sõiduauto tüübikinnitus... 2000.a. ja peab olema pirka peale stantsitud mingi E, mida minu G-l polnd, mina küsima mis siis nüüd saab? Nemad vastu, ei saagi, sõidad kaubikuga edasi... Mina: mis mõttes, pingid juba sees ja näeb välja nigu tehasest? Nemad: aga paberite järgi ikka kaubik... Minul suunurk väriseb... aga mis ma nendega ikka... Tagasi kontorisse ja uus meil Tehn osakonda. Sealt kiire vastus, lepi aeg kokku ja tule näita uuesti... Noh järgmisel hommikul kell 9.00 uuesti ARK-s, vaadati istmed üle noogutati ja hakati numbreid kontrollima, läks uuesti jamaks: sellel autol puudub sõiduauto tüübikinnitus, kui auto on toodetud alates 1.1.1998, siis peab pirka peal olema E, äkki pole Euroopa turule toodetud? Mina: aaagggaa Belgia on ju väga Euroopa turg, sealt ta tulnud on. ....mis nüüd siis saab? ARK: ei saagi... Mina: aga ma olen saksas näinud täpselt sama autot 5 istmelisena ja vaevalt Hans selle ise ehitas või ilma tüübikinnituseta sõidab... ARK: aga uurime asja, me võtame teiega ühendust. No mõtlesin, et ongi p____s, nüüd on mul illegaalsete istmetega kaubik... Aga, läks paar tundi mööda ja telefon helises, ARK... mõtlesin, ega ometi... Tehn osakonna spetsialist helistas ja ütles, et saab küll, sellel autol ikkagi on sõiduauto tüübikinnitus ka olemas, pole lihtsalt pirkale stantsitud, kuna tehases on komplekteeritud kaubikuks. Kirjuta ümberehituse avaldus ja tule kohale. No kirjutasin avalduse ja läksin kohale, avaldus vahetati ümberehituse nõusoleku vastu, sõnastusega tehase komplektsuse taastamine. Sellega uuesti angaari ja kõik sujus. Ja nüüd ongi 5 istmeline M1G. :thumb:
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”