kumb pooltelg katki patrolil, kuidas tuvastada?
Moderaatorid: jr, Moderators
kumb pooltelg katki patrolil, kuidas tuvastada?
küsimus veits loll, aga kuidas saan kindlaks teha kõige lihtsamalt et kumb pooltelg või selle ots mul puru on esisillas? autoks on patrol, aastast 87.
Y61
#540 Mudmen
#540 Mudmen
Patrolil vaevalt esisillas lukku on. Tõsta esisild üles, aja kardaanist silda ringi, üks sõber pane ühe ratta juurde ja teine teise ratta juurde. Las hoiavad kinni kordamööda rattaid. Vastaspoole ratas peab hakkam ringi käima. Kui üht ratast kinni hoides midagi ei toimu, siis see ongi kutu.
+372 5028488
kas on kell varajane , sai eile pikalt autot mudakoonuks tuunitud või olen ma lihtsalt pisut juhm..aga ma küll aru ei saa kuidas sa niiviisi tuvastad kumb pooltelg kutu on... ?jr kirjutas:Patrolil vaevalt esisillas lukku on. Tõsta esisild üles, aja kardaanist silda ringi, üks sõber pane ühe ratta juurde ja teine teise ratta juurde. Las hoiavad kinni kordamööda rattaid. Vastaspoole ratas peab hakkam ringi käima. Kui üht ratast kinni hoides midagi ei toimu, siis see ongi kutu.
hoiad rattaid kinni..?
no ja siis kui pooltelg pooleks on ,siis hakkab ju silla sees see katkine võll tühjalt ringi käima ja mõlemaid rattaid saad õhus kinni hoida
soovitaks teha nii:
esisillal difri korpusel eest kaan maha , sealt nääd difrit ja pooltelje nuute, nüüd keeruta ratast ringi ja vaata kas on näha et pooltelje sisemine ots mis difrist läbi on ka ringi käib. .kui ei käi siis on see järelikult pooleks või otsahub katki...
otsahubi võid ka maha krudida ja pooltelje otsa käega ringi krudida siis saad kindla tulemuse..
jõudu ,ma nüüd garaasi tagasi ...
sooviks teabepäeva turbas ,kus eeldatavasti ka mõni esimene pooltelg pooleks nagunii et lähebjr kirjutas:Juhm oled jah lihtsalt. Kui kardaanist keerad, siis peab ühel juhul üks ratas ja teisel juhul teine ratas ringi käima. Kui ei käi, siis on midagi seal viga. Lihtne test ju! ma võin sulle selle koha pealt siis teabepäeva teha
auto on sama patrol 87
ah pagan mul on kokku keevitatud differ ees, sellega saab jah tuvastada sinu meetodil ,
paraku lahtise difri kohta ,nagu murelaps praegu selle teema alguses küsis,ma küll oleks huvitatud seda nägema kuidas tuvastada poolikut võlli kardaani keerutades.. ??
eeldatavasti...mõlemad rattad jäävad paigale kumbki ei hakka ringi käima. pöörlema hakkab ainult silla sees olev pooleks läinud võll..kummal pool aga seda ma küll ei suuda tuvastada,seega kui oskad täpsemalt seletada oleksid paljud kaasmaalased tänulikud..
Tervitades
Silvar
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Nipp on siin just selles, et mitte kruttida kardaani, vaid rattaid (korda mööda).seff kirjutas:eeldatavasti...mõlemad rattad jäävad paigale kumbki ei hakka ringi käima. pöörlema hakkab ainult silla sees olev pooleks läinud võll..kummal pool aga seda ma küll ei suuda tuvastada,seega kui oskad täpsemalt seletada oleksid paljud kaasmaalased tänulikud..
Kui kardaanil suuri takistusi ei ole (vahekast neutraali peal jne), siis terve poolteljega ratast keerates on vähenegi kardaani pöörlemine tuvastatav.
Vähemalt minul on õnnestunud alati nii tuvastada.
kui klaperjahil :tarmo kirjutas:Nipp on siin just selles, et mitte kruttida kardaani, vaid rattaid (korda mööda).seff kirjutas:eeldatavasti...mõlemad rattad jäävad paigale kumbki ei hakka ringi käima. pöörlema hakkab ainult silla sees olev pooleks läinud võll..kummal pool aga seda ma küll ei suuda tuvastada,seega kui oskad täpsemalt seletada oleksid paljud kaasmaalased tänulikud..
Kui kardaanil suuri takistusi ei ole (vahekast neutraali peal jne), siis terve poolteljega ratast keerates on vähenegi kardaani pöörlemine tuvastatav.
Vähemalt minul on õnnestunud alati nii tuvastada.
nival esimene sisemine ots ära murdus siis polnud ei mingit mikromeetrilist nihet võimalik tuvastada erinevaid rattaid pöörates ja kardaani liikumist oodates, niva esisild on küll natuke teise ehitusega aga põhimõte kõigil ikka sama...
jaak kurat! mõtle nüüd uuesti korra... kardaanist keerates ei saa ju rattad ringi käia kui üks pooltelgedest pooleks on. Ringi hakkab käima kõige kergemini keerlev pool ja 99% tõenäosusega on see katkine poolteljejupp silla sees.jr kirjutas:Juhm oled jah lihtsalt. Kui kardaanist keerad, siis peab ühel juhul üks ratas ja teisel juhul teine ratas ringi käima. Kui ei käi, siis on midagi seal viga. Lihtne test ju! ma võin sulle selle koha pealt siis teabepäeva teha
äitah vastuste eest, jälle targem
mul kardaan käib ringi aga kumbki esiratas ei taha kaasa töötada. proovisin nii mudas kui ka liiva peal, mäest alla tulles aeglustiga kiskus ka külje kohe ette. aga kodanik seff´i meetodi peab kasutama vast siis saangi teada. nädalavahetus ees siis saab nokkida. tänud kõigile!
Y61
#540 Mudmen
#540 Mudmen
Ostaks ka teabepäevapileti. Kui selline asi toimib, olen difri tööpõhimõttest küll valesti aru saanud.jr kirjutas:Juhm oled jah lihtsalt. Kui kardaanist keerad, siis peab ühel juhul üks ratas ja teisel juhul teine ratas ringi käima. Kui ei käi, siis on midagi seal viga. Lihtne test ju! ma võin sulle selle koha pealt siis teabepäeva teha
Minu loogika ütleb, et katkise poolassi poolne ratas peaks oluliselt kergemini pööratav olema, kui terve poolassi poolne (juhul muidugi, kui pidurid korras). Pööra ratast hooga edasi ja siis järsult hooga tagasi, vahe peaks vägagi selgelt tunda olema, kumb ratas difrit järgi veab kumb mitte.
Teine võimalus - jõnksuta ratast järsult edasi-tagasi ja hoia ise, või lase kellelgi teisel hoida käega kardaanist kinni. Mingi lõtk kuskil ikka on ja see peaks kardaanil kergete tõugetena avalduma.
Uku Velbri +372 56 48 43 78
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
Miks nii keeruline? Kui mistahes vedav ratas maast lahti, (selle paariline kindlalt maas e. kinni) oletatavalt ühendatud läbi vaba difri, kardaani ja kastide mootoriga ja eeldades et kõik kastid võllid on sisselülitatud olekus motoriga jäigalt ühenduses, siis terve võlliga ratast ei saa rohkem liigutada, kui lõtkude ulatuses.
Korduvalt ju järgi proovitud rattaid vahetades, kui vaja ratast paikas hoida ja käigu sisse paned. Kui nüüd kuskil vahekastis differ on (mida ´87 patrolil vaevalt on,) siis on tiba keerulisem.
Korduvalt ju järgi proovitud rattaid vahetades, kui vaja ratast paikas hoida ja käigu sisse paned. Kui nüüd kuskil vahekastis differ on (mida ´87 patrolil vaevalt on,) siis on tiba keerulisem.