Pajatan siis ka oma loo, äkki on kellelegi mõtteaineks.
Auto 1997a, elektroonilise juhtimisega pumbaga, originaalmootoril oli kunagi keps uja peale lastud, kui pilli ostsin. Istutasin talle peale 1994 a Scorpio pealt sarnase mootori, kuhu pookisin külge Jeebi vajalikud pudinad. Scorpa mootori sain teadmisega, et on hiljuti saanud uued rõngad, klapid tehtud jms hädavajalik. Sellest lähtuvalt ei hakanud karu kõhtu ise piiluma. Kahjuks minu masina peal see mootor hästi käivituma ei hakanud. Küll välistasin kõik lihtsamad asjad nagu küünalde ja õhumullide probleemid, vahetanud plunserit ja ka pumpa ennast. Ei midagi, ei käivitu hästi ei soojalt ega külmalt, ikka pikalt venitab ennast käima. Ei aita ka mitmekordne küünalde rakendamine. Sõitsin sedaviisi nukralt kümneid tuhandeid, kuni ka jahutusvedeliku kulu läks liiga suureks, surve sees. Mõistes oma perekondlikku olukorda ei jäänud üle muud, kui karu kõht lõpuks avada ja leida oma tõde ja õigus.
Mõõtsin surved, polnud midagi väga hullu, ega ka head, 20,5-23, nende poolest võiks veel soojalt käivituda, eeldusel, et plunser on veel elus. Kaaned maha ja asja uurima. Jahutusvedeliku kadumine tõenäoliselt klappide vahelistest pragudest välja pääsenud surve tõttu (1994 a kaantel pole klappide vahel ka terasest segmente, nagu seda on uuematel, ainult puhas alumiinium ja terasest klapipesad). Osa survest eemaldus kindlasti ka alla poole läbi ca 1mm rõngapilu.
Hangitud siis vajalikud uued rõngad ja muud tihendid/pudinad, kuid ka uued rõngad ei andnud välja soovitud rõngapilu. Kuna antud mootritel märjad hülsid, siis soetasin ka uued hülsid. Kindluse mõttes sai lihvitud ka "vanaduued" Jeepi kaaned, sooveldatud klapid ja muud vajalikud protseduurid. Ja siis uued kepsusaaled, hülsid, rõngad sisse kaaned peale, kone kokku ja käima. Vahemärkusena mainiks ka seda et üritasin kogemata kaltsutroppi läbi turbo lasta, kuid see mul ei õnnestunud, lisapäev kulus turbo taaseemaldamiseks, avamiseks, kokkupanekuks ja tagasipanekuks.
Igatahes mootoril "kiirkappremont" tehtud, aga käima ei lähe teine mitte nii, nagu peremees sooviks, ikka piina va starterit rohkem kui meediks.
Tõele lähemale: 1994 a Scorpa kaantel on eelsüüteküünlad külje peal, kaante suht allosas, otsas keere ja mutter, hea sinna latti ja kaablit kinnitada. Uuematel kaantel (nagu ma nüüd peale panin) on eelsüüteküünlad kaane ülaosas, poolviltu üles suunas samuti ka allpool "vanad Scorpa" küünla augud kus pimedad punnid ees. Mina jätsin uutele kaantele külge Jeebi ülemised küünlad ja alla keerasin pimedate asemele sisse ka Scorpa küünlad, mida kasutasin ka käivitamiseks (olles eelnevalt jällegi kontrollinud neid ükshaaval, et ikka läheksid punaseks).
No ei andnud süda rahu, peab see mootor ükskord normaalselt käivituma hakkama nagu korras diislile kohane. Ja siis ühel hommikul tõstsin eeslüüteküünalde juhtme Scorpa küünaldelt üles, Jeebi küünalde peale ja ennnäe imet, auto käivitus peaaegu juba siis, kui süütelukk võtit nägi. Kontrollitud nüüd külmkäivitust ka -12 kraadiga, ikka poole pöörde pill.
Vot selline lugu siis, hunnik mõttetunde, veidi vähem töötunde, natuke raha ja juhtmete liitutamist. Ilmselt Jeebi küünalde relee ei tahtnud soojendusajas Scorpa küünaldega koostööd teha, või siis Scorpa küünlad jälle mingi peale sobiv kuid mittetöötav variant.
Üldiselt selle autoga tänaseks päevaks sellised lood, et ainus sõlm, mis on tunda saanud ainult õlivahetust on käigukast, kõik ülejäänud sõlmed, pudinad, vidinad on saanud midagi uut.
Sain südamelt ära rääkida, äkki kellelegi kasulikke mõtteid.
Kolbe ja rõngaid!
AntSS
- Kodu ... sest tõelised autod ehitatakse ise ... Mudelid ja Margid Chrysler / Jeep / Wrangler
- Otsi
-
- Tänane kuupäev on N Aug 07, 2025 8:25 am
- Kõik kellaajad on UTC+03:00
cherokee XJ 2,5td lihtsa käivitusprobleemi keeruline lahendus
Moderaatorid: jr, vtl, Moderators
Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”
Hüppa
- 4x4.ee Management
- ↳ 4x4.ee Kisatoru
- ↳ Idiot corner
- 4x4 tehniline
- ↳ Hooldus ja Remont
- ↳ Modifikatsioonid edasijõudnutele
- ↳ Elektrooniline navigeerimine, IT ja side
- ↳ Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs
- ↳ Sisukad
- Ametlik Info
- ↳ Võistlused/Competitions
- ↳ EAL 4x4 Alakomitee annab teada
- ↳ 4x4 võistlusauto ettevalmistus
- ↳ Tiimiliikmete otsimine/pakkumine
- Kuulutused
- ↳ Maasturite Ost/Müük/Lammutus
- ↳ Müük
- ↳ Ost
- ↳ Rehvide ja Velgede Ost/Müük/Vahetus
- ↳ Tahan osta aga ?
- ↳ Bizniz
- ↳ Varastatud/Kaotatud/Leitud
- 4x4 vabakava
- ↳ Pääste(t)ööd ja abistamine
- ↳ 4x4 üritused / 4x4 events
- ↳ 4x4 GPS Challenge
- ↳ Reisikirjad ja pikemad jutustused
- ↳ Reiside ideed ja planeerimised
- ↳ Ajaviide ja muidu huvitav jutt
- ↳ Garaaž - minu teine kodu
- ↳ ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused
- ↳ Militaar offroad ja "laigulised" teemad
- ↳ Häbinurk
- ↳ Videod
- ↳ Pildid
- ↳ Uus kasutaja Ütle Tere / Say Hello
- Mudelid ja Margid
- ↳ All Terrain Vehicles maakeeli ATV
- ↳ Chrysler / Jeep / Wrangler
- ↳ Daihatsu
- ↳ Dodge
- ↳ Ford
- ↳ GM
- ↳ Hyundai
- ↳ Isuzu
- ↳ Kia
- ↳ Land Rover
- ↳ Mercedes
- ↳ Mitsubishi
- ↳ Nissan / Renault
- ↳ Niva
- ↳ Opel
- ↳ Suzuki / Geo
- ↳ Toyota
- ↳ UAZ / GAZ / ZIL jt
- ↳ Volvo
- ↳ Volkswagen
- ↳ Muud maasturid
- Klubide Info
- ↳ Tartu Off-road Klubi
- ↳ Alansi Offroad Klubi
- ↳ LR Offroad Club
- Radio Controlled 4x4
- ↳ 4x4 Electrical Crawlers
- 4x4 talk in other languages
- ↳ Welcome to 4x4.ee!