1. leht 2-st

Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: N Nov 17, 2016 12:23 pm
Postitas ullivilli
Ärgem kividega loopima hakka, et sõiduautol pole läga sisse asju, kuna vanema põlvkonna sõiduautod on tihti suurema kliirensiga, kui seda tänapäevased nn (linna)maasturid sh küljes vähem plasti mida ära lõhkuda.
Aga see selleks. Offroad etappidele ei kipu aga kuna töö/hobi selline, mis võpsi aeg ajalt viib, küsin targematelt kogemusi.
Hetkel inspireerib 96a Audi Q kuid usun et kõnetama peaks kõiki masinaid madalamaid ~20cm põhjaga masinaid, lihtsalt traktorile on pikem tee järgi minna.

Alustaks sellest et keskmisel sõiduautol ei ole kohta kuhu vintsi paigaldada või peaks selleks väga palju lammutama.
Olemas on taga kärukonks ning ees puksiiraas.

Vahendid, mida tean, olen proovinud ja toimivad, kuid jamamist on palju, liigutavad 10cm korraga jne. Äkki teate, olete näinud, kokku puutunud:
Kas on vintse, mis ei vaja jäika punkti, saab näiteks rihmadega kinnitada või konksu külge vms, elektritali?
Pidamist, välja ronimist aitavad abivahendid?
Sh kas need portatiivsed asjad kannatavad üldse kriitikat või on tegu käkerdistega, mille asemel ongi parem koormarihmadega vms mässata, sest kinni jäänud 2t sõiduauto tõmbamiseks võiks vist 2x ikka rohkem rammu olla, seega enamus väiksed atv asjad jäävad kardetavasti lahjaks.

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: N Nov 17, 2016 1:24 pm
Postitas v6sa
Vintsimise algõpetuse kohta on siin lugemist küllalt. Otsi ja loe. Ka Maa/Lumeankrute kohta. Tasuta lõunaid siiski ei ole... :?

Parim hinna-kvaliteedi suhe on 5-tonnisel koormarihmal, eraldi trossiga trosstali on kohe järgmine. 8)

USAs on levinud haagiskonks 2" nelikanttorukinnitusega. Turg on sealmaal täis igat karva vintsirakendusi sellele. Tasub kohandada. Siinkohal on paslik meenutada, et kui haagisekonksu kinnitus ei ole tehtud koormust ümber jagavalt, on täiesti võimalik saada kätte osa autost:)

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: N Nov 17, 2016 1:35 pm
Postitas Landy
Eelpoolnimetatud trossitalidega on kauges ajaloo hämaruses isegi offroadi sõidetud.

Ise tikun ka tihti (olude sunnil) 2W sõidukitega pehmesse koha
Pilt
Pilt
Pilt
ja siini pole vintsi edasi/tagasi liikumiseks vaja olndu ja olen muude abivahenditega hakkama saanud.

Siit ka soovitus:
Kui vaja pidevalt sihukestes oludes liikuda, tuleks valida nelikvedune isend.
Kui vajavahel vaja mõned meetrid edasi/tagsi tõmmata, siis saab korraliku trosstaliga asjad aetud.

Elektrilistest abivahenditest pakutakse sihukesi pisikesi portatiivseid nikerdisi nn. Hanyman-i vintse.
Sanmal teemal:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=16721
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=942
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=41& ... handymanni

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: N Nov 17, 2016 3:28 pm
Postitas LauriJ
Landy kirjutas: Pildid tolmusest sõiduautost.
Suured tänud illustreeriva materjali eest! Muidu ei usukski, et selline sõiduviis võimalik on! :eek

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: N Nov 17, 2016 4:53 pm
Postitas kirsa
Tere.

Kaasaegsematele autodele on vintside paigaldamine järjest raskem siis saan probleemist täiesti aru. Koormarihma ja selle pingutiga saab ainult end hulluks ajada. Ketttali ei jõua ja igasugused *paadivintsid* on ka minumeelest ajaraiskamine.
Ühe mõistliku lahendusena näen siin latt-tungrauda. Omal hetkel kasutusel ja Y61 liigutamise ja tõstmisega saab hakkama. Pakitud keskmise istmerea alla. Eelnevalt muidugi parajaks lõigatud :D
Teise variandina olen mõelnud ja mõned korrad proovida saanud nn. mobiilset vintsi. Täitsa töötab. Ideaalne abimees metsategemisel, jahinduses ja kuhu iganes enam masinaga ei küündi. Rohkem infot vints.ee

Tahaks lähiajal omale soetada sest elektrivintsi ma enam väga ei taha. Mehhaanilist vintsi paigaldada lihtsa vaevaga ei saa ja hüdrovintsi komplekt suht kallis. Kaalupoolest kõik rasked ja ebapraktilised.
Kui uuesti proovida saan m.vintsi siis annan info edasi.

Loodan et oli abiks :)

Terv: Martin

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: R Nov 18, 2016 8:30 am
Postitas ponsik
aga kas seda vintsi mis kinnitatakse ratta rummule ei saa kasutada? https://www.youtube.com/watch?v=JY4cKc4FKSM

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: R Nov 18, 2016 9:11 am
Postitas helar
Audi pole just mõistlikum valik. Tõsta 1 ratas maast lahti ja see auto ei liigu kuhugi.

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: R Nov 18, 2016 9:42 am
Postitas al
kirsa kirjutas:Tere.
... Koormarihma ja selle pingutiga saab ainult end hulluks ajada. Ketttali ei jõua ja igasugused *paadivintsid* on ka minumeelest ajaraiskamine.
...
Tõsi, ühe koormarihmaga sa lähedki hulluks, kahe ja enama koormarihmaga saab (oskusliku kasutusega) imesid sooritada, on see siis puude või autode maa seest kättesaamine või muud elulised tööd. Ise olen LC tagurpidi tõmmates august kätte saanud, üksi. Vints oli ettepoole, nina augus ja splint pooleks.
Ühe rekka(rihma) tõmme on 20+cm. Hi-Liftiga saad tõmmata meetrijagu, aga edasi? kui auto pinges, siis lifti lahti lastes, kukub tagasi. Rihmadega ühekaupa lastes? Mõlemaid koos kasutada oleks parim lahendus.
Teadlikult offroadima minnes ei päde kumbki, ikka 2wd masinatele, ups juhtumiteks.

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: R Nov 18, 2016 10:55 am
Postitas LR90
al kirjutas: Hi-Liftiga saad tõmmata meetrijagu, aga edasi? kui auto pinges, siis lifti lahti lastes, kukub tagasi.
Kui kette kasutad, ei kuku midagi tagasi
https://www.youtube.com/watch?v=bOcQHqLx90g

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: R Nov 18, 2016 11:08 am
Postitas Maaks
Ära pikalt juurdle, võtas see tross-tali ära (aga hinna pärast vaata maailmas ringi enne), mida isegi mainisid.
Pilt
Tegmist on hea asjaga (mul kah üks selline olemas). Üks koormarihm võiks kah olla komplektis. Eeliseks on, et ei pea kogu aeg kaasas tassima - võtad kaasa ainult mudaetappidele :-)
Saab väga edukalt kasuta ka koduses majapidamises muude tööde juures nagu õunapuude juurimine, asjade tõstmine/ tõmbamine.

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: R Nov 18, 2016 9:40 pm
Postitas honkomees
Maaks kirjutas:Ära pikalt juurdle, võtas see tross-tali ära ... Tegmist on hea asjaga (mul kah üks selline olemas). ...
Saab väga edukalt kasuta ka koduses majapidamises muude tööde juures nagu õunapuude juurimine, asjade tõstmine/ tõmbamine.
Vaidleks vastu (või paluks selgitust minu kogemuste ümberlükkamiseks).
Nimelt on mul midagi analoogset vene ajast saati sõiduauto peal olemas ja ka korduvalt kasutatud. Kuna seal peal 6 mm tross, siis selle tõmbetugevus seab piirid. Mul on igatahes vaz-2108 välja sikutades õnnestunud see tross pooleks tõmmata ja põlve peal siiani armid alles. St et tali jõud käib trossist üle ja väga jämedat/loe jäika trossi sinna ei topi ka. Seda, et 6 mm trossiga õnnestuks õunapuid juurida, mitte ei usu. Võib-olla on nendel tänapäevastel talidel kasutusel mingist erimaterjalist trossid või midagi muud, et autot sellega tõmmata kannatab.
Samas kergemate kinnijäämiste korral on sellest vidinast abi olnud, kui on olnud kuhu teine ots kinnitada.
Enamasti on mind aidanud lihtsad vahendid nagu rataste külge erineval moel seotavad kaikad.
https://www.youtube.com/watch?v=qf6ueH5HwcM olen põhiliselt kasutanud seda teisena näidatud varianti - ratta külje peale sidumist.

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: R Nov 18, 2016 11:56 pm
Postitas Landy
Sellel tootel
https://www.eemeli.ee/et/tross-talid/17 ... results=15
on väidetavalt peal 8,3mm tross. Sama, mida kasutataklse 9000 lbs elektrivintsidel.
Tahaks näha kuidas sa selle oma muskli rammuga poolitad.
Samas on vähe usutava, et seal kirjas olev 0,8 tonni on õige tõmbejõu number, sellsk poleks 8.3mm trossi vaja.

Samas sellel:
https://www.eemeli.ee/et/tross-talid/17 ... results=15
jällegi märgitud tõmbejõuks 1,6 tonni.


Ühtlasi avastasin,et autokubad24 müüb ka seda eelnevalt mainitud nn. "Handymann vintsi"
http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/vi ... agon-winch

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: L Nov 19, 2016 10:17 am
Postitas ponsik
honkomees kirjutas: Samas kergemate kinnijäämiste korral on sellest vidinast abi olnud, kui on olnud kuhu teine ots kinnitada.
Enamasti on mind aidanud lihtsad vahendid nagu rataste külge erineval moel seotavad kaikad.
https://www.youtube.com/watch?v=qf6ueH5HwcM olen põhiliselt kasutanud seda teisena näidatud varianti - ratta külje peale sidumist.
Tänapäeva kaasaegsetel autodel ole rattakoopas ruumi selliste asjade kinnitamiseks,lumekett vast mahub alla ,aga lauajupp käib küll kohe vastu.

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: L Nov 19, 2016 11:37 am
Postitas usamosse
See on tõesti nii et rattakoopas ruumi ei ole uutel autodel, minu meelest oli eelmisel talvel paar õnnetust kus auto kaotas juhitavuse kuna lumi rattakoopas ei lasknud enam rattaid juhtida ja sõideti välja lihtsalt. Mine võta kinni.
Aga siin pole muud rohtu kui esmalt ikka nelikveoline auto hankida. Kui õiget jeebilikku ei kannata mingi moraali pärast pidada, siis tuleks mõelda sõiduautole mis AWD veoskeemiga. Näiteks see oleks hunt lambanahas - http://www.auto24.ee/used/2396644 , olen sellised 2tk pidanud ja kui oleks praegu vaja või kohta kuhu panna, ostaks ise ära. Võin öelda et mugavus on super, ruumikus on lühikese wheelbase kohta väga adekvaatne, kulu on korras autol 8,5-9l/100 trassil linnas 12, keskmine kokku minul jäi 10, juurde. Läbivus... teate, täpselt sama velje ja rehviga ronib CHR paremini kui praegune Cherokee (auguvalem on sama ja CHRi rehvimõõt on 215/75/15 nagu Jeebi standard) sest Chero on umbes 350kg kergem, haardumine seetõttu õrnem ning kaldus tõusval metsateel libiseb lihtsalt kõrvale ära. Ausalt öeldes, esimene kord kui Jeebiga vintsisin, oligi niisuguses kohas kus CHR käis muretult üles/alla. Sai ka kunagi käidud Sultsi mälestusvõistlustel, seal pika ümbersõidu vältimiseks küsisin miskilt toyotasellilt kas otsem saab... ta muidugi vastas et saab, hakkasime siis tulema, toya ees ja mitsu taga - pärast tuli välja et see oli võistlustrass 5km Sirgala karjääris, mis tipnes ühe veeauguga. Seltskond toyast kogunes ka ümber augu rõõmsa õhinaga, aga kuna etendus tuli lühike ja ebaeffektne, siis pilte tehti vist vähe - saadi aru et tegu nelikveolise asjaga. Oleks pidand Landy daatsiaga tulema :lol: :lol:
Reklaamis on kirjas et 40cm muda, ma oleks natuke konservatiivsem, kuni 30cm jah ja mitte seisma jääda. Üks asi tuli veel meelde seoses läinud lumega - CHRi lamda andur on natuke liiga lagedas kohas, kui ajada auto läbi kõrvuni lume siis pakib lume sinna ja lamda läheb külmaks = segu nii rikkaks et kipub ära lämbuma. Tuleb soojusisolatsioon ümber panna. Selgus see kui üht Subarut läbi traktoriga lükatud teeäärse lumevalli vedasin, piinlik ja ootamatu moment tegelikult.

Re: Sõiduauto vintsimine/päästmine

Postitatud: L Nov 19, 2016 12:11 pm
Postitas usamosse
Neid köie- ja rihmatrikke olen ka teinud, händimanni vintsini, hilifti kettidega küll pole teinud. Üks asi mis on jäänud siin nimetamata, plangud. Kaks karvast plangujuppi, 5x12,5/15 ja nii pikad et katusele saab panna. Aitavad ka päris edukalt, aga muidugi juhusliku murumängu korral neid vast abiks pole (kui katusel vedada), ikka nagu teadliku teevaliku juures saab arvestada. Lõppes asi selleg aet kui oli kord vaj autot vahetada, ütles naine lihtsalt - osta auto mida kogu aeg kaevata pole vaja :roll: .
Tuttav kunagi tegi oma kinggabile sellised kaks viie toruga abimeest kus torud olid üle rehvi painutatud ja kinnitusid velje külge, kasutamist ma aga nendega ei ole näinud (seina ääres seismas ainult).
Seda ei anna aga sõidukale eriti teha vist, teeb kohe rattakoopa laienduslõikuse...