1. leht 3-st
Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 10:48 am
Postitas monorobot
Ei osanud täpsemalt pealkirja sõnastada aga probleem mis ilmnes pimedatel sügisõhtutel sõites;
Juhul kui vaja suurema hoo pealt kõrvalteele pöörama hakata jne. siis kui vabastan gaasipedaali, lahutan siduri ja vajutan õrnalt pidurit "vajub vool ära"
s.t. esituled ja tuled armatuuris lähevad lahjaks, kollaseks või "pimedaks".
Kuna tühikäigu pöörded on timmitud väga madalaks siis on tunne, et kone kooleb üldse kätte ära
Kust viga otsima hakata ? Kas genekas või pingeregulaator või .. ?
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 11:24 am
Postitas LR90
Alusta pingeregulaatorist.
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 11:36 am
Postitas eerik2
Kuskil peab veel probleem olema. Aku pealt peaksid asjad ikka talutavalt põlema jääma. Kohapeal tühikäigul põlevad tuled normaalselt?
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 12:16 pm
Postitas isakene
Piduritule ahelas lühis?
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 1:03 pm
Postitas v6sa
monorobot kirjutas:
...
Kuna tühikäigu pöörded on timmitud väga madalaks siis on tunne, et kone kooleb üldse kätte ära
Kust viga otsima hakata ? Kas genekas või pingeregulaator või .. ?
Mida teeb pardapinge?
Kas probleem jääb mootorist massi lisavoolukrokoga otse massilülitisse ühendades alles?
Usuatavasti lihtsalt ei jätku väsinud genekal jaksu´kõigile söömameestele leent pakkuda.
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 3:24 pm
Postitas monorobot
LR90 kirjutas:Alusta pingeregulaatorist.
Mida ja kuidas kontrollida ?
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 3:25 pm
Postitas monorobot
eerik2 kirjutas:Kuskil peab veel probleem olema. Aku pealt peaksid asjad ikka talutavalt põlema jääma. Kohapeal tühikäigul põlevad tuled normaalselt?
Jah , kohapeal tühikäigul põlevad normaalselt. Aku ka korralik.
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 3:26 pm
Postitas monorobot
isakene kirjutas:Piduritule ahelas lühis?
Hea mõte , vaja kontrollida.
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 3:27 pm
Postitas monorobot
v6sa kirjutas:monorobot kirjutas:
...
Kuna tühikäigu pöörded on timmitud väga madalaks siis on tunne, et kone kooleb üldse kätte ära
Kust viga otsima hakata ? Kas genekas või pingeregulaator või .. ?
Mida teeb pardapinge?
Kas probleem jääb mootorist massi lisavoolukrokoga otse massilülitisse ühendades alles?
Usuatavasti lihtsalt ei jätku väsinud genekal jaksu´kõigile söömameestele leent pakkuda.
Sellest ei saanud üheselt aru , ehk täpsustad
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 3:56 pm
Postitas v6sa
Palju on pinge aku klemmidel?
Palju on pinge mootori metalliosade ja geneka väljundklemmi vahel?
Palju need pinged tühikäigul on? Aga palju pööretel?
Usutavasti on genekas lihtsalt väsinud, aga seda näitavad mõõtmised.
Kui genekas mootoris puhub kenasti 14+V välja, aga aku peale jõuab oluliselt vähem, siis pane hea lisajuhe (näiteks abivoolu krokudega pael) mootori metallosa ja aku miinusklemmi vahele ning mõõda uuesti akupinget.
Kui tekkis erinevus, käi üle massiühendused.
Eks pingeregulaator ja harjad on alati kahtlusalused, ega alusta ikka lihtsamatest asjadest;) Multimeeter Sul ikka on?
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 6:56 pm
Postitas puhvel
Palju on pinge aku klemmidel?
Palju on pinge mootori metalliosade ja geneka väljundklemmi vahel?
Palju need pinged tühikäigul on? Aga palju pööretel?
Võhik kes näpib ka oma massinaid tunneb huvi palju need pinged peaks just olema ?
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 7:25 pm
Postitas v6sa
puhvel kirjutas:...
Võhik kes näpib ka oma massinaid tunneb huvi palju need pinged peaks just olema ?
Nagu ülal kirjas: 14+ V oleks muretu. >13,5V saab hakkama. Alla selle jääb aku nälga ja sureb lõpuks ära.
Teiselt poolt hakkavad 14,5 V pealt pahad asjad juhtuma: akust keeb elektrolüüt välja, nigelamad pirnid põlevad läbi, õrnemad mootorid võivad ära surra... Peenem pardaelektroonika (kui seda peaks juhuslikult uaasikus olema) võib ka pahandada ja ära surra.
Et selles kahvlis 13,5-14,2V peaks ühe elusa 12 V nimipingega auto pardapinge olema.

Mõlemad numbrid on puritaanide poolt üksjagu auklikuks lastud, aga las see jääb meistrite omavaheliseks kakluseks.
24V autode kohta rääkigu selles vallas kogenumad. Aga see pole uaasiku puhul vast teemaks ka.
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 8:55 pm
Postitas eerik2
Pane auto käima, tester aku klemmidele nii, et rooli tagant näed. Pane näit kirja.
Kohapeal anna tuuri - näit kirja.
Tuled põlema, vent käima, ühesõnaga koormus peale - näit kirja nii tühikäigul, kui tuuridega.
Kui siiamaale tekib kuskil probleeme, siis käi üle juhtmed genekas-aku-autokere.
Siis hakka tallama pedaale (soovitatud tähelepanu pidurile). Kas muutub midagi?
Kui muutus, otsi lühist.
Kui kõik näidud korras, siis hakka üle käima vooluühendusi. Otsi ka hõõrdunud juhtmekohti. Läbiviigud keres.
Uaziku juhtmestik pole just suur, probleemse koha leidmine ei tohiks palju aega võtta.
Re: Vool vajub ära
Postitatud: T Okt 04, 2016 9:43 pm
Postitas Külahull
v6sa kirjutas:
24V autode kohta rääkigu selles vallas kogenumad. Aga see pole uaasiku puhul vast teemaks ka.
Offtopic küll, kuid 24v süsteemi laadimispinge on sisuliselt kõigil autodel olnud ca 28v. Komakohad erinevad, hetkel on 28,4v. 12v süsteem on reeglina 14 midagi normaallaadimisel.
Re: Vool vajub ära
Postitatud: K Okt 05, 2016 10:36 am
Postitas monorobot
v6sa kirjutas:
Teiselt poolt hakkavad 14,5 V pealt pahad asjad juhtuma: akust keeb elektrolüüt välja, nigelamad pirnid põlevad läbi, õrnemad mootorid võivad ära surra... Peenem pardaelektroonika (kui seda peaks juhuslikult uaasikus olema) võib ka pahandada ja ära surra.
Tundub tuttav ; aku korgid on pidevalt niisked, tagatuled vahetasin ledide vastu välja kuna mõned hõõgniidiga pirnid põlesid korduvalt läbi,
soojendusventika mootori vahetasin välja, "peenemast pardaelektroonikast" lõpetas töö lisa salongiventilaator.
Mis sellise võimaliku ülelaadimise põhjus on ?
Ei ole veel jõudnud multimeetriga kõiki neid soovitatud mõõtmisi teha v.b. lähipäevil leian aega.