puhvel kirjutas:...
Võhik kes näpib ka oma massinaid tunneb huvi palju need pinged peaks just olema ?
Nagu ülal kirjas: 14+ V oleks muretu. >13,5V saab hakkama. Alla selle jääb aku nälga ja sureb lõpuks ära.
Teiselt poolt hakkavad 14,5 V pealt pahad asjad juhtuma: akust keeb elektrolüüt välja, nigelamad pirnid põlevad läbi, õrnemad mootorid võivad ära surra... Peenem pardaelektroonika (kui seda peaks juhuslikult uaasikus olema) võib ka pahandada ja ära surra.
Et selles kahvlis 13,5-14,2V peaks ühe elusa 12 V nimipingega auto pardapinge olema.

Mõlemad numbrid on puritaanide poolt üksjagu auklikuks lastud, aga las see jääb meistrite omavaheliseks kakluseks.
24V autode kohta rääkigu selles vallas kogenumad. Aga see pole uaasiku puhul vast teemaks ka.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...