1. leht 1-st

Velgede tugevdamine

Postitatud: N Mär 22, 2007 7:12 pm
Postitas G-69
Huvitav, kas peaksin vana Volvo (202) plekkvelgede tugevdamise peale ka mõtlema? Kuna veljejooks ootab ventiilikaitsmete keevitamist ja värvimist, oleks selleks tööks just sobilik hetk. Aga kas seda on vaja või mitte?

Postitatud: N Mär 22, 2007 8:35 pm
Postitas hulkur
Mida sa pead silmas velgede tugevdamise all?

Postitatud: R Mär 23, 2007 7:51 pm
Postitas G-69
Velgede tugevdamise all pean silmas neile tugevduste keevitamist, et vältida võimalikku kõveraks muutumist.

Vanade Gaz 69 velgedega oli pidevalt see jama, et rattad viskavad ja loperdavad peale korralikku maastiku võtmist. No need olid tegelikult suht õrnakesed veljed: õhuke ja pehme metall ja aastatega tulnud metalliväsimus.
Arvasin seni, et Volvo velgedega seda jama ei tule, et on korralikud tugevad asjad aga üks Läänemaa tont väitis just vastupidist (ta omal oli veljesüdamikud ära toestanud kuuskantmaterjali pealekeevitamisega).
Samas tean, et UAZ 15'' veljed oskan küll loperdama panna, kui vaeva näha!

Postitatud: R Mär 23, 2007 8:00 pm
Postitas erik
G-69 kirjutas:Velgede tugevdamise all pean silmas neile tugevduste keevitamist, et vältida võimalikku kõveraks muutumist.

Vanade Gaz 69 velgedega oli pidevalt see jama, et rattad viskavad ja loperdavad peale korralikku maastiku võtmist. No need olid tegelikult suht õrnakesed veljed: õhuke ja pehme metall ja aastatega tulnud metalliväsimus.
Arvasin seni, et Volvo velgedega seda jama ei tule, et on korralikud tugevad asjad aga üks Läänemaa tont väitis just vastupidist (ta omal oli veljesüdamikud ära toestanud kuuskantmaterjali pealekeevitamisega).
Samas tean, et UAZ 15'' veljed oskan küll loperdama panna, kui vaeva näha!
Tugevdusi vajavad veljed tavaliselt siis, kui offset väga välja viiakse või tugevalt laiendatakse.

Postitatud: P Apr 01, 2007 4:17 pm
Postitas G-69
erik kirjutas:Tugevdusi vajavad veljed tavaliselt siis, kui offset väga välja viiakse või tugevalt laiendatakse.
Mõõtsin oma velgi ja selgus, et velje keskkoht nihkub UAZ originaal 15"-sega võrreldes väljapoole a' 1". Lisaks on veljed ise 1" laiemad. Ja suurema ning laiema rehvi tõttu välimine mõõt veelgi rohkem väljaspool. Tulevased rehvid on 280 laiad, poritiibu kavas seetõttu suisa 5-7 cm väljapoole tuua. Velgede materjali (pleki) paksust ei saanud täpselt mõõta: tundus, vast on pool milli paksema materjaliga tegu aga kindel ma pole!
Mis siis oleks õige - tugevdada või mitte?

Postitatud: P Apr 01, 2007 9:36 pm
Postitas jussike
G-69 kirjutas:
erik kirjutas:Tugevdusi vajavad veljed tavaliselt siis, kui offset väga välja viiakse või tugevalt laiendatakse.
Mõõtsin oma velgi ja selgus, et velje keskkoht nihkub UAZ originaal 15"-sega võrreldes väljapoole a' 1". Lisaks on veljed ise 1" laiemad. Ja suurema ning laiema rehvi tõttu välimine mõõt veelgi rohkem väljaspool. Tulevased rehvid on 280 laiad, poritiibu kavas seetõttu suisa 5-7 cm väljapoole tuua. Velgede materjali (pleki) paksust ei saanud täpselt mõõta: tundus, vast on pool milli paksema materjaliga tegu aga kindel ma pole!
Mis siis oleks õige - tugevdada või mitte?
G-69.Ära piina ennast , volvo veljd on tehasest ettenähtud 35 tolli. Tegemist
siiski Rootsi terasega. Lisada võiks ventiilikaitsed.