1. leht 1-st
Suurem ratas ja kokkujooks!
Postitatud: N Mär 22, 2007 7:02 pm
Postitas G-69
Selline teema siis, et kas tunduvalt suuremate rataste puhul peaks muutma ka esisilla kokkujooksu? Loogika ütleb, et suurema ratta puhul peaks nagu kokkujooksu veidike vähendama!
Varem olen küll UAZ kokkujooksu originaaliks jätnud, kui suuremad rattad all aga nüüd tuleb rataste läbimõõdu vahe ikka tugevalt tuntav!?
On kellegil teema kohta midagi pajatada, hakkas rehvil välisservi kulutama näiteks vms ?
Postitatud: N Mär 22, 2007 9:05 pm
Postitas jr
35" rehvidega 15" velje peal tegime nii...
Kokkujooks 3mm eest kokku, velje servast mõõtes. Märgi koht ära ja liiguta autot edasi tagasi mõõdu saamiseks. Rehvi ei kulutanud grammigi valesti ja jooksis ideaalselt otse.
Nüüd Chevy puhul kasutasin sama taktikat 38" rehvi peal. Hea sai!
Postitatud: N Mär 22, 2007 10:43 pm
Postitas rommi
no kui all on tundvalt suurem ratas, siis järelikult on tehtud tõste. Ja kui tõstetud on sillast, siis ilmselt on ka muutunud castor angle ehk siis tugilaagrite nurk. Juhul kui nurk on palju valeks läinud võib kokkujooks juhitavuse väga ära rikkuda, siis on juba mõtekam 0 panna. Nt toyota sillal ongi kokkujooksu "roheline ala" 0-3.
Postitatud: R Mär 23, 2007 7:29 pm
Postitas G-69
Ei, silda ma pole pööranud ega midagi sellist teinud, et juhitavusele hakkaks (nojah - ma ei taha ka öelda, et on olemas tõsteid, mis juhitavusele ei hakka). See imepisike UAZ esirattaste külgkalle peaks olema OK ja rool ikka kurvis peaks ka otseks tagasi kerima (vähemalt teoreetiliselt, sest sõitmahakkamiseni läheb veel... ...)
Postitatud: P Apr 01, 2007 4:32 pm
Postitas G-69
Lahendus on selline:
Kokkujooksu ma muutma ei hakka, jääb nii nagu jumal soovis (tehase andmed 1,5 kuni 3mm, mõõdetuna UAZ originaalrattal kummi küljelt keskkohast).
Kui sõites kolepalju kargama kipub, suurendan kokkujooksu vähe ehk kasutan "jr" varianti. Kui servadest "sööma" hakkab, vähendan kokkujooksu.
Tänud!
Postitatud: K Apr 18, 2007 11:39 pm
Postitas Occassion
Küsin ka korra seoses kokkujooksuga. Sõitsin masinaga lõpuks pikema otsa kui 1km. ja seda ka mitte enam kruusateel. Haapsalust - Tallinna. Asi mis mind jubedalt häiris on see, et nagu kisub veidi paremale. Ma ei tea kas see on selle viga, et nüüd suuremad rattad ja rehvid või on viga hoopis selles, et silla reguleerimine pole hästi õnnestunud. Või hoopis on kõik ikka paigas aga peaks olema veidi paigast ära seoses suurema rehvimõõduga nagu te siin eelnevalt väitsite?
Kas see 33'' 12,5 R15 YOKOHAMA GEOLANDER M/T on ikka piisavalt suur, et niimoodi selle reguleerimisega mängima peaks.
Postitatud: N Apr 19, 2007 8:52 am
Postitas jr
Rehvirõhk on ikka normis ja täpselt sama mõlemal rattal ees silla peal?
Ja ega pidur peal ei ole kergelt...suure rattaga võimendub kõik topelt.
Postitatud: N Apr 19, 2007 12:26 pm
Postitas Occassion
jr kirjutas:Rehvirõhk on ikka normis ja täpselt sama mõlemal rattal ees silla peal?
Ja ega pidur peal ei ole kergelt...suure rattaga võimendub kõik topelt.
Vot ei teagi kohe kas on seal midagi niimoodi - aga kui masina kokku ladusin siis ei paistnud kyll midagi viltu olevat piduritega ja ka rehvid said kõik samad rõhud. Aga eks ma vaata kontrolli siis uuesti üle.
Postitatud: N Apr 19, 2007 3:19 pm
Postitas jazz777
Hmm. Kui mine veel ühe TR3 all roomasin ja mutreid keerasin, siis 39,5 puhul oli "lahkujooks" 2cm mõõdulindiga. Nii kui kokkujooksma hakkas, (näiteks mõni kännuke disainis paralleelvarrast) hakkas auto hüppama nagu ameerika filmis.
Re: Suurem ratas ja kokkujooks!
Postitatud: T Juun 19, 2012 1:04 pm
Postitas Rein
Et siis 35 tolli 15R rehviga, Chevrolet kastikas ( lääbadega vedrustus) palju peaks olema külgkalle? Praegu nõrib parema ratta välis serva.
Re: Suurem ratas ja kokkujooks!
Postitatud: T Juun 19, 2012 1:59 pm
Postitas ivan
Kogemus Modzilla 33x12,5x15-ga näitab, et lahkujooks veljest mõõdetuna 1,5-2 mm mõjub auto juhitavusele siledal asfaldil hästi. Rehvi ei näri. Kokkujooksuga hakkab "teed otsima". Rööbastes otsib teed 12,5" laia rehviga igal juhul.
NB! minu autol aga spiraalvedrud alla kruvitud ja lehtvedrude puhul kindalsti mingi teine seade vajalik. Edu katsetamisel.