Suurem ratas ja kokkujooks!

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Suurem ratas ja kokkujooks!

Postitus Postitas G-69 »

Selline teema siis, et kas tunduvalt suuremate rataste puhul peaks muutma ka esisilla kokkujooksu? Loogika ütleb, et suurema ratta puhul peaks nagu kokkujooksu veidike vähendama!
Varem olen küll UAZ kokkujooksu originaaliks jätnud, kui suuremad rattad all aga nüüd tuleb rataste läbimõõdu vahe ikka tugevalt tuntav!?

On kellegil teema kohta midagi pajatada, hakkas rehvil välisservi kulutama näiteks vms ?
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

35" rehvidega 15" velje peal tegime nii...

Kokkujooks 3mm eest kokku, velje servast mõõtes. Märgi koht ära ja liiguta autot edasi tagasi mõõdu saamiseks. Rehvi ei kulutanud grammigi valesti ja jooksis ideaalselt otse.

Nüüd Chevy puhul kasutasin sama taktikat 38" rehvi peal. Hea sai!
+372 5028488
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

no kui all on tundvalt suurem ratas, siis järelikult on tehtud tõste. Ja kui tõstetud on sillast, siis ilmselt on ka muutunud castor angle ehk siis tugilaagrite nurk. Juhul kui nurk on palju valeks läinud võib kokkujooks juhitavuse väga ära rikkuda, siis on juba mõtekam 0 panna. Nt toyota sillal ongi kokkujooksu "roheline ala" 0-3.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

Ei, silda ma pole pööranud ega midagi sellist teinud, et juhitavusele hakkaks (nojah - ma ei taha ka öelda, et on olemas tõsteid, mis juhitavusele ei hakka). See imepisike UAZ esirattaste külgkalle peaks olema OK ja rool ikka kurvis peaks ka otseks tagasi kerima (vähemalt teoreetiliselt, sest sõitmahakkamiseni läheb veel... ...)
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

Lahendus on selline:
Kokkujooksu ma muutma ei hakka, jääb nii nagu jumal soovis (tehase andmed 1,5 kuni 3mm, mõõdetuna UAZ originaalrattal kummi küljelt keskkohast).
Kui sõites kolepalju kargama kipub, suurendan kokkujooksu vähe ehk kasutan "jr" varianti. Kui servadest "sööma" hakkab, vähendan kokkujooksu.

Tänud!
Kasutaja avatar
Occassion
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 140
Liitunud: E Mär 13, 2006 3:36 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Occassion »

Küsin ka korra seoses kokkujooksuga. Sõitsin masinaga lõpuks pikema otsa kui 1km. ja seda ka mitte enam kruusateel. Haapsalust - Tallinna. Asi mis mind jubedalt häiris on see, et nagu kisub veidi paremale. Ma ei tea kas see on selle viga, et nüüd suuremad rattad ja rehvid või on viga hoopis selles, et silla reguleerimine pole hästi õnnestunud. Või hoopis on kõik ikka paigas aga peaks olema veidi paigast ära seoses suurema rehvimõõduga nagu te siin eelnevalt väitsite?
Kas see 33'' 12,5 R15 YOKOHAMA GEOLANDER M/T on ikka piisavalt suur, et niimoodi selle reguleerimisega mängima peaks.
My Other Car Is a TANK!
GSM +3725113176
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Rehvirõhk on ikka normis ja täpselt sama mõlemal rattal ees silla peal?
Ja ega pidur peal ei ole kergelt...suure rattaga võimendub kõik topelt.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Occassion
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 140
Liitunud: E Mär 13, 2006 3:36 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Occassion »

jr kirjutas:Rehvirõhk on ikka normis ja täpselt sama mõlemal rattal ees silla peal?
Ja ega pidur peal ei ole kergelt...suure rattaga võimendub kõik topelt.
Vot ei teagi kohe kas on seal midagi niimoodi - aga kui masina kokku ladusin siis ei paistnud kyll midagi viltu olevat piduritega ja ka rehvid said kõik samad rõhud. Aga eks ma vaata kontrolli siis uuesti üle.
My Other Car Is a TANK!
GSM +3725113176
Kasutaja avatar
jazz777
Tuuker
Postitusi: 156
Liitunud: E Mär 29, 2004 12:48 pm
Asukoht: Head Under Hood
Kontakt:

Postitus Postitas jazz777 »

Hmm. Kui mine veel ühe TR3 all roomasin ja mutreid keerasin, siis 39,5 puhul oli "lahkujooks" 2cm mõõdulindiga. Nii kui kokkujooksma hakkas, (näiteks mõni kännuke disainis paralleelvarrast) hakkas auto hüppama nagu ameerika filmis.
Vabad mehed ongi need kõige suuremad ketserid
Rein
Fitting 38"
Postitusi: 233
Liitunud: K Veebr 16, 2005 9:51 pm
Asukoht: Lõuna osariigid
Kontakt:

Re: Suurem ratas ja kokkujooks!

Postitus Postitas Rein »

Et siis 35 tolli 15R rehviga, Chevrolet kastikas ( lääbadega vedrustus) palju peaks olema külgkalle? Praegu nõrib parema ratta välis serva.
Ex: LR DISCO I
EX: Subaru Outback
Ex:Subaru Outback 2105
Ex:Subaru Forester XT 2016
Subaru Outback 2019
Nissan Patrol Y61 2004-
Chevy K1500
Cadillac Escalade ESV


http://reinufoto.wordpress.com/
Kasutaja avatar
ivan
peedist pesumasinale...
Postitusi: 398
Liitunud: P Sept 24, 2006 6:30 pm

Re: Suurem ratas ja kokkujooks!

Postitus Postitas ivan »

Kogemus Modzilla 33x12,5x15-ga näitab, et lahkujooks veljest mõõdetuna 1,5-2 mm mõjub auto juhitavusele siledal asfaldil hästi. Rehvi ei näri. Kokkujooksuga hakkab "teed otsima". Rööbastes otsib teed 12,5" laia rehviga igal juhul.
NB! minu autol aga spiraalvedrud alla kruvitud ja lehtvedrude puhul kindalsti mingi teine seade vajalik. Edu katsetamisel.
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”