1. leht 2-st

Reduktsiooniklapp

Postitatud: N Mär 22, 2007 1:00 pm
Postitas Ranno
Mure selline et külmalt käima pannes on õlinääidiku seier peaargu põhjas nii 7,5 juures ja mootor ei tööta ühtlaselt, suitseb. Kui soojaks käib, langeb õliseier normaalsele tasemele 2 juurde ja suitsemine lõpeb. Külmalt käivitades karteris õhu survet ei ole kui õlikork maha keerata. Kas reduktsiooniklapp reageerib temperatuurile või õli viskoossusele? Huvitab klapi tööpõhimõte.

Postitatud: N Mär 22, 2007 1:03 pm
Postitas jr
Klapp reageerib õli survele. Külma ilmaga õli paksem ja seega ka võib tõesti surve suurem olla. Tavaliselt on reduktsiooniklapid pandud avanema 7-9bar juures.

Postitatud: N Mär 22, 2007 4:21 pm
Postitas Veiko
Klapp koosneb tavaliselt kahest asjast.Kuulist ja seda kinni suruvast vedrust.Kuna õlipuma kiirus muutub vastavalt väntvõlli pööretele siis ka pumbatava õli kogus ja surve muutuvad.Tühikäigul on klapp kinni ja kogu õli mis pumbast tuleb suunatakse filtrisse edasi.Suurematel pööreltel hakkab õlisurve ületama vedrusurvet ja kuul avaneb ja laseb osa õlist karterisse tagasi.Tavaliselt on see auto mootoritel reguleeritud sinna 5 bari kanti.Kui sul on rõhk üle 7 bari siis on seal süsteemis mingi probleem.Kõigepealt tuleb muidugi veenduda,et manomeeter pange ei pane.
Mis mootoriga on tegemist?
Veiko

Postitatud: N Mär 22, 2007 4:55 pm
Postitas erik
Teine asi, mis võib ka liigkõrget õlisurvet tekitada on vigane või ummistunud õlifilter.

Postitatud: R Mär 23, 2007 7:44 pm
Postitas Peep
Kuna ei tea mis mootoriga tegu, võin ka mööda panna. Kas suits on must või sinine, bensumootoril võib liiga rikas segu põhjustada suitsemist, mis soojenedes kui toores maha läheb kaob ja selle rikka segu tõttu võib ka mootor lonkama hakata kuna segu ei süüdata korralikult.

Suur õlirõhk ei tohiks suitsemist põhjustada, õli jookseb mööda kanaleid ja väljub saalede vahelt või siis õlitus avadest.

Omal UAZ il oli talvel suure külmaga tavaline, et lõi õlirõhu peaaegu lõppu, kui mootor soojenes läks ka surve normaalseks, paksem õli ei saa nii kiiresti lihtsalt välja nendest väikestest avadest, siis sai algul sõidetud madalamate pööretega.

Klapiga on juhtunud ka seda, et lahti jäänud teine ja siis on õlirõhk kadunud, see nagu hoopis suurem probleem.

erik kirjutas:Teine asi, mis võib ka liigkõrget õlisurvet tekitada on vigane või ummistunud õlifilter.

Minu teada on õlifiltritel ka klapp sees mis filtri ummistudes rõhu peale avaneb ja õli otse läbi laseb.

Postitatud: L Mär 24, 2007 12:44 am
Postitas jr
Filtritel on tagasivoolu klapp osadel, mitte kõigil. Surve möödalaskmise klappi filtris pole, kui on siis on see õlifiltri jalas ja mootorile spetsiifiline. Kuna õlifilter on enne manomeetrit tavaliselt, siis umbes filtri puhul on surve 0 ja kogu lugu.

Postitatud: L Mär 24, 2007 1:03 am
Postitas erik
jr kirjutas:Filtritel on tagasivoolu klapp osadel, mitte kõigil. Surve möödalaskmise klappi filtris pole, kui on siis on see õlifiltri jalas ja mootorile spetsiifiline. Kuna õlifilter on enne manomeetrit tavaliselt, siis umbes filtri puhul on surve 0 ja kogu lugu.
Jah tavaliselt aga mitte alati ja surve on suur siis ainult ennem filtrit oleva anduri jaoks, ülejäänud süsteem on siis "kuival".

Postitatud: L Mär 24, 2007 7:43 am
Postitas urmas
Mul Cherol viskab seieri põhja külmalt ja soojaks saades tuleb tagasi 0 ligidale. Üks päev lihtsalt oli nii. Kas peaksin ka mures olema? Ma arvasin, et õlirõhuanduriga mingi kala ja olen asja tähelepanuta jätnud. Muus osas mootoriga kõik endine ja väga hea!

Postitatud: L Mär 24, 2007 11:21 am
Postitas jr
Ma ei muretseks enne, kui olen manuaalse manomeetriga üle mõõtnud. Mine osta endale üks ja installeeri see salongi. 300 eeki eest südamerahu pole paha diil.

Postitatud: N Mär 29, 2007 2:52 pm
Postitas v6rrimees
urmas kirjutas:Mul Cherol viskab seieri põhja külmalt ja soojaks saades tuleb tagasi 0 ligidale. Üks päev lihtsalt oli nii. Kas peaksin ka mures olema? Ma arvasin, et õlirõhuanduriga mingi kala ja olen asja tähelepanuta jätnud. Muus osas mootoriga kõik endine ja väga hea!
Pane kindlasti ruttu mehhaaniline näiduk külge!
Mul oli peale treppojat sama seis , ning peale mõningast mootori tööd kukkus surve päris nulli. :evil:

Samas meil garaages on olemas kell mille saab keerata su õlisurve anduri asemele hetkeks, et veenduda õli surve tegelikkus olemasolus :twisted:

PS Loodan siiralt, et siin ei ole tegemist olematu snorkli sündroomiga :oops:

Postitatud: L Mär 31, 2007 9:55 am
Postitas urmas
v6rrimees kirjutas:
urmas kirjutas:Mul Cherol viskab seieri põhja külmalt ja soojaks saades tuleb tagasi 0 ligidale. Üks päev lihtsalt oli nii. Kas peaksin ka mures olema? Ma arvasin, et õlirõhuanduriga mingi kala ja olen asja tähelepanuta jätnud. Muus osas mootoriga kõik endine ja väga hea!
Pane kindlasti ruttu mehhaaniline näiduk külge!
Mul oli peale treppojat sama seis , ning peale mõningast mootori tööd kukkus surve päris nulli. :evil:

Samas meil garaages on olemas kell mille saab keerata su õlisurve anduri asemele hetkeks, et veenduda õli surve tegelikkus olemasolus :twisted:

PS Loodan siiralt, et siin ei ole tegemist olematu snorkli sündroomiga :oops:
Oleksid siis kohe ütelnud, et see mõõtmine päevajagu aega võtab, oleks kogu pärastlõuna hilisõhtuni vabaks võtnud. :D
Aga jah, minu cherol oli survega nadi. Näis, mis edasi teen.

Vist hakkas surve langema pärast seda, kui mootor kuuma sai. Teab keegi ennustada, mis sellisel puhul on õlirõhu langemise põhjuseks?

Postitatud: L Mär 31, 2007 6:24 pm
Postitas jr
Sai kuuma, tõmmas ploki kõveraks ja nii need raamsaaled läksidki. R6 kone puhul ju ikka võib juhtuda. Võta karter lahti ja vaata. Kui raamsaaled punased või ilmutavad märke kulumisest, siis on teooria õige ja teisiti probleemi ei lahenda kui vändakäiku üle puurides.

Postitatud: L Mär 31, 2007 6:35 pm
Postitas urmas
Mnjah. Lähen nüüd raamaturiiuli juurde ja teen omale mõisted selgeks, mis puudutavad mootoriehitust.
Tunnistan ausalt, et ei tea, mis on "vändakäigu üle puurimine"
Kurat, just algas suvi.
Kuid eks ma vaatan sinna alla kohe ära, teab, kuidas edasi minna.

Postitatud: P Apr 01, 2007 11:02 pm
Postitas jr
Siin üks pilt tegevusest:
Pilt

Postitatud: E Apr 02, 2007 9:20 am
Postitas v6rrimees
urmas kirjutas: Oleksid siis kohe ütelnud, et see mõõtmine päevajagu aega võtab, oleks kogu pärastlõuna hilisõhtuni vabaks võtnud. :D
Aga jah, minu cherol oli survega nadi. Näis, mis edasi teen.

Vist hakkas surve langema pärast seda, kui mootor kuuma sai. Teab keegi ennustada, mis sellisel puhul on õlirõhu langemise põhjuseks?
Järgmine kord tule autoga millel pole halba aurat küljes :twisted:
Polnud see meist tingitud , et see anduri keere seal stutsis persses oli :wink: