Reduktsiooniklapp

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Ranno
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 122
Liitunud: E Aug 15, 2005 2:10 pm
Asukoht: Tallinn, Harjumaa

Reduktsiooniklapp

Postitus Postitas Ranno »

Mure selline et külmalt käima pannes on õlinääidiku seier peaargu põhjas nii 7,5 juures ja mootor ei tööta ühtlaselt, suitseb. Kui soojaks käib, langeb õliseier normaalsele tasemele 2 juurde ja suitsemine lõpeb. Külmalt käivitades karteris õhu survet ei ole kui õlikork maha keerata. Kas reduktsiooniklapp reageerib temperatuurile või õli viskoossusele? Huvitab klapi tööpõhimõte.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Klapp reageerib õli survele. Külma ilmaga õli paksem ja seega ka võib tõesti surve suurem olla. Tavaliselt on reduktsiooniklapid pandud avanema 7-9bar juures.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Klapp koosneb tavaliselt kahest asjast.Kuulist ja seda kinni suruvast vedrust.Kuna õlipuma kiirus muutub vastavalt väntvõlli pööretele siis ka pumbatava õli kogus ja surve muutuvad.Tühikäigul on klapp kinni ja kogu õli mis pumbast tuleb suunatakse filtrisse edasi.Suurematel pööreltel hakkab õlisurve ületama vedrusurvet ja kuul avaneb ja laseb osa õlist karterisse tagasi.Tavaliselt on see auto mootoritel reguleeritud sinna 5 bari kanti.Kui sul on rõhk üle 7 bari siis on seal süsteemis mingi probleem.Kõigepealt tuleb muidugi veenduda,et manomeeter pange ei pane.
Mis mootoriga on tegemist?
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Teine asi, mis võib ka liigkõrget õlisurvet tekitada on vigane või ummistunud õlifilter.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Peep
Mudder
Postitusi: 67
Liitunud: E Mär 06, 2006 8:46 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Peep »

Kuna ei tea mis mootoriga tegu, võin ka mööda panna. Kas suits on must või sinine, bensumootoril võib liiga rikas segu põhjustada suitsemist, mis soojenedes kui toores maha läheb kaob ja selle rikka segu tõttu võib ka mootor lonkama hakata kuna segu ei süüdata korralikult.

Suur õlirõhk ei tohiks suitsemist põhjustada, õli jookseb mööda kanaleid ja väljub saalede vahelt või siis õlitus avadest.

Omal UAZ il oli talvel suure külmaga tavaline, et lõi õlirõhu peaaegu lõppu, kui mootor soojenes läks ka surve normaalseks, paksem õli ei saa nii kiiresti lihtsalt välja nendest väikestest avadest, siis sai algul sõidetud madalamate pööretega.

Klapiga on juhtunud ka seda, et lahti jäänud teine ja siis on õlirõhk kadunud, see nagu hoopis suurem probleem.

erik kirjutas:Teine asi, mis võib ka liigkõrget õlisurvet tekitada on vigane või ummistunud õlifilter.

Minu teada on õlifiltritel ka klapp sees mis filtri ummistudes rõhu peale avaneb ja õli otse läbi laseb.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Filtritel on tagasivoolu klapp osadel, mitte kõigil. Surve möödalaskmise klappi filtris pole, kui on siis on see õlifiltri jalas ja mootorile spetsiifiline. Kuna õlifilter on enne manomeetrit tavaliselt, siis umbes filtri puhul on surve 0 ja kogu lugu.
+372 5028488
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

jr kirjutas:Filtritel on tagasivoolu klapp osadel, mitte kõigil. Surve möödalaskmise klappi filtris pole, kui on siis on see õlifiltri jalas ja mootorile spetsiifiline. Kuna õlifilter on enne manomeetrit tavaliselt, siis umbes filtri puhul on surve 0 ja kogu lugu.
Jah tavaliselt aga mitte alati ja surve on suur siis ainult ennem filtrit oleva anduri jaoks, ülejäänud süsteem on siis "kuival".
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Mul Cherol viskab seieri põhja külmalt ja soojaks saades tuleb tagasi 0 ligidale. Üks päev lihtsalt oli nii. Kas peaksin ka mures olema? Ma arvasin, et õlirõhuanduriga mingi kala ja olen asja tähelepanuta jätnud. Muus osas mootoriga kõik endine ja väga hea!
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Ma ei muretseks enne, kui olen manuaalse manomeetriga üle mõõtnud. Mine osta endale üks ja installeeri see salongi. 300 eeki eest südamerahu pole paha diil.
+372 5028488
Kasutaja avatar
v6rrimees
Õlleraha võiks ikka olla...
Postitusi: 749
Liitunud: T Jaan 04, 2005 4:05 pm
Asukoht: Tallinn/ HeinaKüün

Postitus Postitas v6rrimees »

urmas kirjutas:Mul Cherol viskab seieri põhja külmalt ja soojaks saades tuleb tagasi 0 ligidale. Üks päev lihtsalt oli nii. Kas peaksin ka mures olema? Ma arvasin, et õlirõhuanduriga mingi kala ja olen asja tähelepanuta jätnud. Muus osas mootoriga kõik endine ja väga hea!
Pane kindlasti ruttu mehhaaniline näiduk külge!
Mul oli peale treppojat sama seis , ning peale mõningast mootori tööd kukkus surve päris nulli. :evil:

Samas meil garaages on olemas kell mille saab keerata su õlisurve anduri asemele hetkeks, et veenduda õli surve tegelikkus olemasolus :twisted:

PS Loodan siiralt, et siin ei ole tegemist olematu snorkli sündroomiga :oops:
Kontakt 5110092
Võistelnud aastast 2002

....................................................

Maasturite varuosad ja remont.
HEINAKÜÜN
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

v6rrimees kirjutas:
urmas kirjutas:Mul Cherol viskab seieri põhja külmalt ja soojaks saades tuleb tagasi 0 ligidale. Üks päev lihtsalt oli nii. Kas peaksin ka mures olema? Ma arvasin, et õlirõhuanduriga mingi kala ja olen asja tähelepanuta jätnud. Muus osas mootoriga kõik endine ja väga hea!
Pane kindlasti ruttu mehhaaniline näiduk külge!
Mul oli peale treppojat sama seis , ning peale mõningast mootori tööd kukkus surve päris nulli. :evil:

Samas meil garaages on olemas kell mille saab keerata su õlisurve anduri asemele hetkeks, et veenduda õli surve tegelikkus olemasolus :twisted:

PS Loodan siiralt, et siin ei ole tegemist olematu snorkli sündroomiga :oops:
Oleksid siis kohe ütelnud, et see mõõtmine päevajagu aega võtab, oleks kogu pärastlõuna hilisõhtuni vabaks võtnud. :D
Aga jah, minu cherol oli survega nadi. Näis, mis edasi teen.

Vist hakkas surve langema pärast seda, kui mootor kuuma sai. Teab keegi ennustada, mis sellisel puhul on õlirõhu langemise põhjuseks?
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Sai kuuma, tõmmas ploki kõveraks ja nii need raamsaaled läksidki. R6 kone puhul ju ikka võib juhtuda. Võta karter lahti ja vaata. Kui raamsaaled punased või ilmutavad märke kulumisest, siis on teooria õige ja teisiti probleemi ei lahenda kui vändakäiku üle puurides.
+372 5028488
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Mnjah. Lähen nüüd raamaturiiuli juurde ja teen omale mõisted selgeks, mis puudutavad mootoriehitust.
Tunnistan ausalt, et ei tea, mis on "vändakäigu üle puurimine"
Kurat, just algas suvi.
Kuid eks ma vaatan sinna alla kohe ära, teab, kuidas edasi minna.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Siin üks pilt tegevusest:
Pilt
+372 5028488
Kasutaja avatar
v6rrimees
Õlleraha võiks ikka olla...
Postitusi: 749
Liitunud: T Jaan 04, 2005 4:05 pm
Asukoht: Tallinn/ HeinaKüün

Postitus Postitas v6rrimees »

urmas kirjutas: Oleksid siis kohe ütelnud, et see mõõtmine päevajagu aega võtab, oleks kogu pärastlõuna hilisõhtuni vabaks võtnud. :D
Aga jah, minu cherol oli survega nadi. Näis, mis edasi teen.

Vist hakkas surve langema pärast seda, kui mootor kuuma sai. Teab keegi ennustada, mis sellisel puhul on õlirõhu langemise põhjuseks?
Järgmine kord tule autoga millel pole halba aurat küljes :twisted:
Polnud see meist tingitud , et see anduri keere seal stutsis persses oli :wink:
Kontakt 5110092
Võistelnud aastast 2002

....................................................

Maasturite varuosad ja remont.
HEINAKÜÜN
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”