Militaartehnika toomine Eestisse.

Vahekasti omavate maasturite müügi- , ostu- ja lammutuskuulutused. Igasugused sõiduauto teemalised kuulutused lähevad koheselt kustutamisele

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Valge Hiir
MudDrag MaaleTooja
Postitusi: 1205
Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Militaartehnika toomine Eestisse.

Postitus Postitas Valge Hiir »

Lugupeetud foorumlased kes te soovite rajatagant Eestisse tuua militaartehnikat. Olgu siis liikuvad masinad või nende osad.

See teema on teile kõigile rangelt teadamiseks ja täitmiseks.

Nimelt on olemas selline loetelu nagu "strateegiliste kaupade nimekiri"
Värskendatud lingid:
http://www.vm.ee/?q=node/4504
http://www.vm.ee/?q=taxonomy/term/50

Miks ma selle teema algatasin?
Selle aasta jooksul on KAPO menetlenud juba 6 juhtumit kus Eestisse on toodud militaartehnikat ( valdavalt meie kõigi poolt palavalt armastatud ja lugupeetud Laplanderid ). Ei loe see mis registris on autod olnud toodavas riigis vaid kauba olemus kui selline. 5 juhtu on jur.isikutega ja üks eraisikuga ( Anto ). Asi on naljast kaugel. Just täna lõpetas Anto kriminaalmenetluse ( strateegilise kauba riiki toomise katse ilma sisseveoloata või miskit sellist oli selle menetluse nimi ) prokuröriga lihtmenetluse teel. Päädis rahatrahviga 20 000 eeku. KAPO's ja prokuratuuris suhtuti meisse mõistvalt. Arutasime mõlemas instantsis kuidas edaspidi selliseid kulukaid sekeldusi vältida. Ja nenditi et seadustes ja määrustes on nii omaselt piisavalt mitmeti mõistetavust kui ka võimalusi absurdini minekuni välja. Siit ka soovitus - kui masinat/kaupa on kuidagigi võimalik tõlgendada strateegilse kaubana siis seda ka tehke ja esitage päring vastavale komisjonile. Kui nende arvates kuulub kaup strateegilsse nimekirja hankige vajalik impordiluba.

Üritame Antoga ka selle nn komisjoniga kokku saada ja arutada kuidas oleks võimalikult valutu ja riigitruu käitumine näiteks välismaal peetavatel oksjonitel, kus ei ole võimalik ette teada millise kaubaga tagasi tuled. Tänase pealelõuna jooksul ei ole igaljuhul õnnestunud telefoni teel veel nendega ühendust saada.

Eks lisame siia teemasse edaspidigi juurde tulevat infot.
Niisama nämmutamised a'la on ikka banaanivabariik jne lendavad IC'sse. Hoiame selle teema puhta ja informatiivse.
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Kasutaja avatar
414 AVM
Rock Crawler
Postitusi: 636
Liitunud: K Aug 23, 2006 10:58 am
Asukoht: Nõmme

Postitus Postitas 414 AVM »

Mida ütleb selle kohta EU reglement? Kas suvalises Euroriigis tsiviilkäibesse müüdud autoga ei või mitte kõik antud ühenduse riigid risti - põigiti läbi sõita? Kas Eestis müüdud kaitse-Iltise nt. Soome viimiseks koguneb ka puolustusministeriön komisjon? Või toodi antud juhul auto EU-välisest riigist?
Kui post häirib, siis kustutan.
Exitus opes excusare potest,
dum sit aliquid ad finem excusandum.
Uku Velbri +372 56 48 43 78
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
porilane
tegi autoga allveelaeva
Postitusi: 110
Liitunud: R Juul 15, 2005 4:01 pm

Postitus Postitas porilane »

EU reglemendile viitasin samuti. Kuid EV-s on olemas selline koht nagu Välisministeerium, mille all töötab ka Strateegiliste Kaupade komisjon. Kuna ma nõustusin lihtmenetluse kokkuleppega( ei taha mina mingit krim. asja omale kaela), lõpetati krim. menetlus nii kähku ära et minuni komisjoni otsus ei jõudnud.Saadetakse järele posti teel. Tugnesid nemad sellisele punktile nagu ML 6(strateegiliste kaupade nimekiri); mis väidab, et kui sõiduk on toodetud militaarseks otstarbeks, vajab ta EV-sse sisseveoks eriluba. Maksab 200EEK-i. Aga kuna seda luba mul ikkagi vaja on, ei hakka ma enne selle saamist asja peensusteni lahkama.Proovin nüüd auto ikkagi kätte saada ja siis tegutsen juba edasi.
Anto
Kasutaja avatar
Valge Hiir
MudDrag MaaleTooja
Postitusi: 1205
Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Postitus Postitas Valge Hiir »

414 AVM kirjutas:Mida ütleb selle kohta EU reglement? Kas suvalises Euroriigis tsiviilkäibesse müüdud autoga ei või mitte kõik antud ühenduse riigid risti - põigiti läbi sõita? Kas Eestis müüdud kaitse-Iltise nt. Soome viimiseks koguneb ka puolustusministeriön komisjon? Või toodi antud juhul auto EU-välisest riigist?
Kui post häirib, siis kustutan.
Auto toodi Rootsist ja on siiani Rootsi tsiviilregistris. Loeb kauba olemus mitte register kus ta parasjagu arvel on.
"Militaarõigusaktid" on ülemad "tsiviilõigusaktidest".
Eesti on EU piiririik ja omab õigust kehtestada lisameetmeid. See mida Soome-Rootsi teeb ja arvab ei ole siinkohal mingi teema.
Ja nagu ma palusin siis siia teemasse vaimukaid ja iroonilisi küsimusi mitte esitada.

See mis juhtus on fakt ja lepi sellega. Kui tahad Kapot külastada siis selleks on ka teisi võimalusi kui illegaalselt strateegilst kaupa Eestisse vedada. Kui on huvi anna teada ja ma orgunnin sulle külaskäigu Toompuiesteel asuvasse asutusse.

Kapo ja prokuratuur ei ole ka "meiega" tegelemise üle ülirõõmsad. Usu mind neil on targematki teha kui teadmatusest seadusi rikkunud off-roaderitele krimkasid kaela väänata. Ja nad on väga tänulikud kui suudame selle teemaga natukenegi 4x4 rahva teadlikust tõsta.
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 16085
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Kuna olukorraga tegelmeine ning valitsuse määruse muutmiseks/täpsustamiseks algatuse tegemine tundub olema Välisministeeriumi pärusmaa, siis ehk saan selles osas vajadusel abiks olla.

(Kui mu seisukohavõtt on liiga O.T. - palun mujal tõsta)
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1003
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

Noh,Soome sõjavägi võib sulle ka T-72 tsiviilkäibesse müüa,seda on seal ka korduvalt tehtud,hind on ainult suht soolane 8) Nad käsevad ta sul ainult laskevõimetuks teha ja oma maatükil käruta sellega palju tahad.Aga ma ei kujuta ette,mis saab,kui sa seda Eestisse tooma hakkad...
Kasutaja avatar
Valge Hiir
MudDrag MaaleTooja
Postitusi: 1205
Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Postitus Postitas Valge Hiir »

fagott kirjutas:Noh,Soome sõjavägi võib sulle ka T-72 tsiviilkäibesse müüa,seda on seal ka korduvalt tehtud,hind on ainult suht soolane 8) Nad käsevad ta sul ainult laskevõimetuks teha ja oma maatükil käruta sellega palju tahad.Aga ma ei kujuta ette,mis saab,kui sa seda Eestisse tooma hakkad...
Taotled Strateegilise Kauba Komisjonist loa ja tood Eestisse.
Iseasi on kas seda luba antakse. Üldiselt kui suudad neile oma "süütud" ideed, soovid ja eesmärgid ( mis ei kahjusta Eesti huve ja julgeolekut ) veenvalt ette kanda siis peaks vast ka selle saama.
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Kasutaja avatar
Valge Hiir
MudDrag MaaleTooja
Postitusi: 1205
Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Postitus Postitas Valge Hiir »

Lisan ühe lingi veel, kus natuke lisainfot.
http://www.vm.ee/est/kat_186/
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 425
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

st et kui ma oleks talvel sõitnud soomest koos sisu a-45 tagasi, nagu oleks äärepealt juhtunud, oleks olnud sama probleem vist?
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1003
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

Jah,ma arvan küll,et Sisu A-45 on militaarotstarbel toodetud sõiduk.
Kasutaja avatar
Valge Hiir
MudDrag MaaleTooja
Postitusi: 1205
Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Postitus Postitas Valge Hiir »

keelutsoon kirjutas:st et kui ma oleks talvel sõitnud soomest koos sisu a-45 tagasi, nagu oleks äärepealt juhtunud, oleks olnud sama probleem vist?
Tegelikult on asi kinni ikkagi piiril ( piirivalve ja toll ) töötavate inimeste profesionaalsuses ja selle puudumises. See kord peeti kinni piirivalve poolt. Ja saadeti info Komisjonile. Sealt algas ka teema menetlemine. Kui "õnnestub" ilma sekeldusteta üle piiri tulla ja ARK ei nõua arvelevõtmisel Komisjoni luba siis on justkui OK.

Aga ütlen veelkord. Kui on kindel soov ja kindel masin valitud ei ole ju keeruline see luba taotleda.

Kui keegi selle formaalsusega on hakkama saanud siis andku ka siin teada.

Omalt poolt üritame ( Anto ja Landyga ) kokku saamise orgunnida meie poolsete asjast huvitatute ja sellesinatse Komisjoni esindajaga selgitamaks olukorda ja operatiivseid suhtluskanaleid. Näiteks oled kuskil välismaisel military tehnika oksjonil ja ei te isegi mida kokku õnnestub osta, et kuidas siis kiirkorras lube saada jne.
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 16085
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Strateegilise kauba komisjon:

Välisministeerium
Islandi väljak 1
15049 Tallinn

Tel: 6377 200
Faks: 6377 288
E-post: stratkom@vm.ee

Lähema tunni jooksul peaks selge olema ka kes on inimesed, kellega sealt konsuteerima hakkame.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
rkruuv
Rookie
Postitusi: 1
Liitunud: T Dets 14, 2004 6:27 pm
Asukoht: Tallinn

Strateegilise kauba komisjoni seisukoht

Postitus Postitas rkruuv »

Tere!

Minu nimi on Riho Kruuv ja ma olen EV strateegilise kauba komisjoni aseesimees. Mul on rõõm lugeda sellest, et militaartehnika, ennekõike aga sõjaliseks kasutuseks projekteeritud sõidukite riiki toomise teema on jõudnud ka teie foorumisse. Külastasin spetsiaalselt teie kodulehekülge, et vastavasisulist infot jagada. Logisin sisse eraisikuna ent loodan, et see ei devalveeri info usaldusväärsust.

Asjast. Eesti Vabariigis lähtutakse sõidukite militaar- või tsiviilkaubaks tunnistamisel selle sõiduki projekteerimise ja valmistamise otstarbest ning esmakasutusest. Selle seisukoha tõttu on Rootsi ja ka teiste riikide poolt valmistatud militaarsõidukid (sõltumata nende tsiviilregistris olemisest mingis teises riigis) käsitletavad sõjalise kaubana (kategooria ML6). Nende toimetamiseks Eesti Vabariigi territooriumile on vajalik eriluba. Rõhutan siin seda, et oluline on just riigipiiri ja mitte tollipiiri põhine käsitlus.

Teile, 4x4 entusiastidele, võib selline lähenemine tunduda bürokraatlik ja ebaotstarbekas ent kujutage endale ette olukorda, kus mingis riigis x õnnestub kellegil mistahes meetoditel registreerida tsiviilregistris soomustransportöör ning seda üritataks siis tsiviikaubana tuua Eestisse. Kõlab ju natuke absurdselt! Küsimus on selles, kuhu ja kuidas tõmmata piir. Eesti Vabariigis tõmbab selle piiri Strateegilise kauba seadus oma sätetega.

Ühe teie foorumi liikmega oli mul täna hommikul telefonivestlus ning pärastlõunal saame ka kokku. Saan aru, et suurimaks probleemiks on olnud teadmatus selle kohta, et Rootsi või Soome tsiviilregistri sõidukid satuvad Eestisse sisse tuues taas sõjaliste kaupade nimekirja alla. Proovime asju edaspidi korraldada nii, et vastavad selgitavad sätted (väiteks viitena Strateegilise kauba seadusele) saaksid sisse viidud ka nendesse õigusaktidesse, mis käsitlevad sõidukite riiki sissetoomise tehnilisi küsimusi. Vaatame, mis selles suunas saab ära teha.

Seniks aga palun kõigil entusiastidel kõrva taha panna, et:
1) Teiste riikide tsiviilregistris registreeritud sõidukid loetakse Eestis sõjaliseks kaubaks, kui nende projekteerimise, valmistamise ja esmakasutuse otstarve on olnud sõjaline;
2) Selliste sõidukite maale toomiseks on vajalik strateegilise komisjoni poolt väljastatud eriluba, mille blankett on leitav siit: http://web-static.vm.ee/static/failid/1 ... e_vorm.doc
3) Eriloa menetlemise eest tuleb tasuda riigilõiv 200 kr., mille tasumiseks vajalik info on leitav siit: http://www.vm.ee/est/kat_224/4286.html
4) Eriloa menetlemine võtab aega (eeldusel, et kõik dokumendid ja tehingu osapoolte tegevus on korrektne) 1-2 nädalat. (Seaduse järgi on strateegilise kauba komisjonil taotluse menetlemiseks aega 30 päeva, nii et üritame siin olla võimalikult ettevõtjasõbralikud).

Kui teil on lisaküsimusi, siis palun need adresseerida strateegilise kauba komisjonile e-maili aadressil stratkom@vm.ee

Loodan, et suutsin teid varustada vajaliku infoga ning avaldan kahetsust, et informatsiooni puudumine on nii mõnelegi teist läinud maksma "kena kopika", aja- ja närvikulu.

Lugupidamisega,

Riho Kruuv
aseesimees
strateegilise kauba komisjon
Kasutaja avatar
Valge Hiir
MudDrag MaaleTooja
Postitusi: 1205
Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Re: Strateegilise kauba komisjoni seisukoht

Postitus Postitas Valge Hiir »

rkruuv kirjutas:Tere!

Lugupidamisega,

Riho Kruuv
aseesimees
strateegilise kauba komisjon
Tänud et võtsite vaevaks meie infonälga ja teadmatust leevendada.
See peaks olema vist üks esimesi kordi kui otse riigiaparaadist meile infot, õpetust ja juhtnööre jagatakse. Kuid kahjuks jah esimesed valusad õppetunnid jõudsime juba kätte saada.
Katsume siis selles "bürokraatia" rägastikus leida võimalikult valutumad lahendused. Ja ehk suudame ka omalt poolt välja pakkuda erinevaid võimalikke muutusi protseduuridesse.


Urmo Pollisinski

PS. Mul hea üle tänava lube taotlema tulla :wave .
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 16085
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Välismisteerimusi toimus sõbrlik ja töine kohtumie, kus meie poolt olid kohal Urmo (Valge hiir), Anto (Porilane) ja Kristjan (Landy).

Veidi üle tunni kestnud kohtumisel peatuti kõigil antud teemaga seotud valupunktidel ja kitsaskohtadel.
Esitati hulk kirjalike ja suulisi küsimusi ning edastati hulk ettepanekuid ministeeriumisle, komisjonile ja sidusametkondadele.
Lepiti kokku, et komisjon ja ministeerium proovivad võimlikult kiiresti leida vastused esitatud küsimustele ning saada selgust nn" hallis alas" olevatel probleemisle.

Mõlemad pooled jõudsid järgmistel pühistele sisukohtadele:
*temaatikaga seotud sidusametkonnad ( näit. ARK, Toll, Piirivalve) ei ole piisvalt kussis seaduste ja määrustega ning seega ei suuda operatiivselt aidata nende poole päöörduvat kodaniku.
* puudulik on sidusametkondade poolne teavitustöö (kodulehtedel puuduub vastav info)
*seadused ja määrused on kohati üldsõnalisled, võimaldades problemaatiliste "hallide alalde" tekke.
*Valdkonnaga kaudselt seotud seadustes ja määrustes puuduvad viited antud temaatikat käistlevatele õigusaktidele
*kõigi osapoolt huvides on probleemide ennetamaine ning "jallide alade" kotamine ja selgeks rääkimine. Samuti edasiste kooskõlastuste ja teavitusprotsesside prandamine.

Urmo ja Anto võivad täiendada.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Maasturite Ost/Müük/Lammutus”