Väike update, keda huvitab.
DAK lukud tellitud (Jimnyle ette ja taha DAK7) ja teele pandud, transa ning tollimine selgeks tehtud. tarneaeg 10-20 päeva kui laos olemas.
Garantii 1 aasta, kestvus lähtuvalt kasutusest, õlivahetustest ja mudelist laias laastus 60000-120000 km või siis täitsa linnakatel veel kauem. Eluiga pikendab õlislisand AFN mis kallatakse õli hulka. Väga soodne.
Plussid- soodne, vaikne, ei klõksu nagu lockright, ise lukustuv ja lukk 90 ja 100% vastavalt valitud mudelile. Paigaldus lihtne ja soodne. Kompressor ei käi elutoas närvidele viisakamas autos.
Miinused- lukustub 100% ainult ühes suunas (teises suunas 90%) ja muud varianti ei saa tänu disainile. Tänu automaatsele lukustumisele on tal 3 asendit. lahti, peaaegu lukus, kus toimib sarnaselt LSD käitumisele ja täitsa lukus. Tänu sellele ta laseb ka lahti samamoodi. Seega sarnast õõtsikus meelitamist ja super aeglaselt üle kivi traieldamist teha sellega pole kas võimalik või mitte nii hea kui manuaalse 100% lukuga, mis on kas lukus või lahti, 2 varianti ja täpselt siis kui sa seda lülitad. Seega väga spetsiifilistes kohtades jääb ta manuaalsele 100% lukule alla ainult tänu sellele, et lukku paneb ja lahti laseb luku see, kuidas juht piduri või gaasiga opereerib.
Kokkuvõte: DAK on parem kui NIRFI sest lukustub vähema gaasitamisega. Viisakatele/linnakatele saab panna DAK5 mille kannatab ka uutele autodele panna nii ette kui taha ilma et see segaks ABS ega stabiilsuskontrolli. (testitud uue Grand vitaraga jäärajal) DAK5 rakendumist ega lahti laskmist ei tunne ega kuule. DAK 7 on äkilisem ja sobib kala, jahi, turisti jne sellistele autodele ning ka võistlemiseks kuna lukustub kiiremini kui DAK5 ja ilma selleks diagonaalidel lisavigureid tegemata (käsipidur). Kaob ära vabasildade ja suurte ratastega maa songimine ühe kohapeal (suurepärane näide sellest ühes viimasemas Sultsi sõidu videos, suure karvase rattaga chero mülka ületusel, ilma et sellest karvasest rattast seal sittagi tolku oleks ) , rajad jäävad paremasse korda, pikkade tõusude kallakud ei lähe auguliseks, Plastmassid ei irdu nii intensiivselt, kuna ei pea põhjagaasiga perve sisse lendama, puksid, vedrud, amordid ja keevisühendused elavad kokkuvõttes oluliselt kauem. Valides 90% ette ja 100% lukustuva versiooni,säästab ka nõrgemaid pooltelgi oluliselt.
Link valikusse:
http://dak4x4.com/catalog
Kuna mul on asi välja uuritud, selgeks tehtud ja kuna mulle läheb loodushoid väga korda, siis soovijatele võin väikse mõistliku lisatasu eest kohale tellida, tollida jne. Vajadusel saan tellida läbi ettevõtte, teha vajalikud paberimäärimised ja siis saab km-kohuslane ettevõte lukud ka km vabalt osta. Kes tahab, võtab ühendust.
DAK lukkude lõpphind tuleb koos kmiga kuskil 355€/tk, olenevalt kursist ja mudelist. km kohuslane ettevõte saab sealt siis 20% alla.
Kuna DAK ei tee päris kõikidele autodele lukke, siis pakun sama lahendust ka NIRFI difritele. (nirfi pakub lukku nt rangerile, dusterile, mazda bt-50, nissan pickup)
link valikusse:
http://www.samoblok.ru/katalog/samobloki
Nirfi lukkude lõpphind koos kmiga tuleb kuskil 303€