Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
Sügise saabudes, panin tähele, et salongi ei tule sooja. Üldjuhul on põhjuseks jahutusvedeliku puudus. Kontrollisin ja tõesti paak oli tühi kuid mitte piisavalt, et keema minna. Pärast 1L lisamist oli tase normis. Pärast nädala möödumist hakkas jälle salongi vent puhuma jahedamat õhku. Kontrollisin ja tase oli MIN piiril. Keegi tark rääkis, et tuleks salongi radikast õhk ka välja lasta, et kui süsteem oli tühjem siis võis sinna jääda ühk sisse kui süsteemi täitsin. Oskab keegi kommenteerida seda?
Teiseks kallasin siis juurde. Kuid avastasin radika ülejooksu juures niiskust. Ning ülejooksu ots oli mingi möksiga kaetud. Nüüd kus kiskusin selle ära (oli lahti nagu nii. Roheline oli selline pehme kummijas mass, pealmine kiht oli selline epoxi moodi kõva kiht. Mis oligi rappumise tagajärjel lahti tulnud). Tegin ka mõned klõpsud. Tundub, et plast oleks just nagu terve. Kuid mis liigub on see kummi vooliku otsas olev metallist dift. Seda sai näpudega keerata nii ühele kui ka teisele poole. Et kas see peab liikuma?
On kellelgi soovitusi, nõuandeid? Kas peaks mingi asjaga uuesti selle kinni valama? Millega?
Nissan Patrol GR, 2002a
Y61, 3.0L, 116kW
Tel:viis kuus kuus kaks kolm kolm null neli
Kisu lahti, puhasta ära, keera radika plastmassist korpusele keere sisse ja otsi keermega toru. Keera toru sisse vaikselt lõhkumata plastik korpust, ja seejärel liimi kahekomponentsega kinni. Hiljem kui korda saad, ära roni nii küünarnukkidega ega maoga radika otsas . Ise see katki ei lähe kui voolik fikseeritud nagu peab.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
poiss kirjutas:Kisu lahti, puhasta ära, keera radika plastmassist korpusele keere sisse ja otsi keermega toru. Keera toru sisse vaikselt lõhkumata plastik korpust, ja seejärel liimi kahekomponentsega kinni. Hiljem kui korda saad, ära roni nii küünarnukkidega ega maoga radika otsas . Ise see katki ei lähe kui voolik fikseeritud nagu peab.
Mida sa nu*sid enda ajusid
Vaja läheb uut radikat. Endal oli sama jama. Uus korralik radikas ei maksa niipalju et ei saaks seda vahetatud.
Ja talve saabudes õige aeg ka jahutusvedelik vahetada siis üheskoos.
poiss kirjutas:Kisu lahti, puhasta ära, keera radika plastmassist korpusele keere sisse ja otsi keermega toru. Keera toru sisse vaikselt lõhkumata plastik korpust, ja seejärel liimi kahekomponentsega kinni. Hiljem kui korda saad, ära roni nii küünarnukkidega ega maoga radika otsas . Ise see katki ei lähe kui voolik fikseeritud nagu peab.
Mida sa nu*sid enda ajusid
Vaja läheb uut radikat. Endal oli sama jama. Uus korralik radikas ei maksa niipalju et ei saaks seda vahetatud.
Ja talve saabudes õige aeg ka jahutusvedelik vahetada siis üheskoos.
Isegi korra mõtlesin selle peale, kuid siis peaks panema mingi normaalse radika, millel ei ole mingid plast osasid.
Nissan Patrol GR, 2002a
Y61, 3.0L, 116kW
Tel:viis kuus kuus kaks kolm kolm null neli
poiss kirjutas:See on proovitud, teostatav ja 15 minutit tööd. Patroli radikas maksab paar sotti ja üles. Alvadi hiina junn läheb paigaldades juba katki.
Minuteada originaalradikas juba plastikust osaliselt...
Originaal ongi plastikust, kes on lasknud teha uue radika vasest või alust, maksavad selle eest 400+€. Vaseradika kärjevahetus algab 350€ ja see on hea sõbra hind. Jutu mõte on see, et osta hiinakas mis on odav ja jällegi tulevane murekoht või lase teha "värviline" radikas. Mina laseksin olemasoleva korda ilusti korda teha kui ise ei oska. Hydroscandias vastavad stutsid müügil, murdunud kohas on seinapaksust piisavalt, et asja saada. 10\1 keeme saab edukalt sinna sisse keerata. 2komponentne liim jääb enda rahustuseks asja siduma. Ainult liimi peal asja kindlaks ei saa.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
terv,südamlik soovitus, osta uus kas või hiinakas.muidu võib juhtuda,et paned endale ära ja lõpuks ostad ikkagi hiinaka.parem ühes tükis hiinakas kui mingite hüpersuper liimidega kokku situtud kombo.
smurhv kirjutas:Minu masinal oli Poisi poolt kirjeldatud sůsteem. Toimis, kuni seda näppisin. Peale seda hakkas soojalt ikka lekkima. Aitas uus radikas.
Mõtlen, et proovin enne uue radika peale mõtlemist. Kasutada termokahanevat toru. Levinud elektrikute hulgas kaablite isoleerimisel. Seal on liim sees ja jäävad ka jäigaks. Ainus mure on selles, et ei tea kuidas käitub see muhv kuumas... Teoreetiliselt ei tohiks ta järgi anda kui on juba korra paika pandud.
Proovida remontida võid ikka. Parim ja tugevaim variant on kindlasti liimiga sissekeeratud toruliitmik + liimiga tugevdus, põhiline on see, et liimi alt oleks pinnad perfektselt puhtad ja rasvatustatud. Eriti tugev jääb pealmine tugevdus variandiga liim+ klaasriie+ liim. Oluline on, mis materjalist radikas tehtud on, ma olen üht sellist radikat näinud, mille külge mitte mingisugune liim ei hakanud, sellise materjaliga ei ole tõesti muud peale hakata kui prügikasti. Võid enne suurema vaeva nägemist igaks juhuks lapi plastikupinda puhtaks nühkida ning proovida kuidas liimitilk sinna peale kinni jääb.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Ega neile radikatele ei tahagi tavalised liimid päris õigesti peale hakata. Enamikel juhtudel ikkagi plastvannidega radikas läheb kuusakoskisse. Loctite näiteks toodab igasuguseid imeliime, aga mina pole ka nendega erinevaid plastikuid kleepides just õnnelikuks saanud. Kui torujupp keermega sisse saab ja ümbert korralikult lahustiga puhtaks+60-80 liivakaga karedaks kratsitud, siis võib mõnda aega see asi seal koostöös mõne kvaliteetsema "keemilise metalliga" ka pidada. Võib ka termokahanevaga proovida, aga ega see liim neis on ikkagi tihedamaks kaablil istumiseks mõeldud. Iseenesest on variant termokahaneva alla lasta kuuma liimi ja kogu kompott koos kokku kuumutada.
Omal sai see tehtud järgmiselt-otsitud vähe jämedam vask toru kui auk on, siis paar mm väikesem või oli mm ei mäleta täpselt auk läbi puuritud radikas, toru käial karedaks lastud, toru mootori silikooniga kokku tehtud ja plast vähe kuumutatud, ning vasaraga paigale!!!
On pidanud üle kahe aasta! Igasugused liimid ei kesta sul termo muutusi mootori silikon aga küll, pole kordagi tilkagi lekkinud!
Isehakanud loodusesõber!!! Mees kes ei karda väljakutseid!!!
Margus +37256633834