1. leht 1-st

Käivitu...

Postitatud: E Juul 27, 2015 3:44 pm
Postitas monorobot
Uazi käivitumisega tekkinud probleemid, nimelt enne-vanasti väga hästi poolest pöördest käivitunud mootor käivitub alles siis kui lasen süütevõtme peale 3-4 sek. tulutut käijamist lahti.
Alguses vaatasin süüdistava pilguga jagaja poole mille pukside loksu tolerantsid ei kannatanud enam kriitikat.
Ostsin uue jagaja, seadsin targa raamatu järgi paika ja tundus, et toimib ja toimetab hästi.
Varsti sama jama ja veel hullem enam ei taht üldse käima minna.
Nüüd oli järjekord karbussi-nussi käes. Kahtlustasin liig kõrget kütuse taset ujukikambris kuna käijates oli tugev bensiini hais üleval.
Ujuki taset korrigeerides avastasin hoopis, et ujuki nõelklapi imepisike silikoonist rõngastihend on kutu. Sain kohaliku diileri käest uue nõelklapi variandi koos pesaga millel ei käigi tihendit ?? Pealevaatamisel tundus et erinevus oligi ainult nõelklapi pesa augu suuruses.
Puhumiskatse kinnitas et uus nõelklapp pidas küll. Karbussi-nuss kokku tagasi ja uuesti Ü.S.S. ja kontroll-lambiga süüde paika jne. ja külmalt käivitus kenasti kuid mitmekordsel proovimisel sama seis, läheb käima kui lasen süütevõtme lahti ja starter tagant ära..
Variandid ...???

Re: Käivitu...

Postitatud: E Juul 27, 2015 4:49 pm
Postitas Alllu
Süütelukk ? Proovi juhtmetest, ilma võtmeta.

Re: Käivitu...

Postitatud: E Juul 27, 2015 8:30 pm
Postitas kuunor
Variaatori lühistamine ei tööta.
Mitu juhet starteri tõmbereleesse läheb?

Re: Käivitu...

Postitatud: E Juul 27, 2015 10:27 pm
Postitas monorobot
Alllu kirjutas:Süütelukk ? Proovi juhtmetest, ilma võtmeta.
Süütelukk ka uus, see andis kevadel saba, teda ei kahtlustaks.

Re: Käivitu...

Postitatud: E Juul 27, 2015 10:38 pm
Postitas monorobot
kuunor kirjutas:Variaatori lühistamine ei tööta.
Ja see omakorda tähendab ...

Re: Käivitu...

Postitatud: E Juul 27, 2015 11:05 pm
Postitas tuningman
monorobot kirjutas:
kuunor kirjutas:Variaatori lühistamine ei tööta.
Ja see omakorda tähendab ...
starteri peale läheb 2 juhet. 1 on starteri ergutus ja 2 läheb süütepooli variaatori,
et käivitades säde tugevam oleks. või midagi sellist...
igatahes hetkel tundub, et starter võtab sädeme tekitamiseks vajaliku voolu ära...

Re: Käivitu...

Postitatud: T Juul 28, 2015 12:49 am
Postitas t4nel
Eeltakisti on selle nimetus. Mootori töötamise ajal saab süütepool voolu läbi takisti, aga käivitamise ajal kui pinge madalam, lülitatakse läbi starteri tõmberelee vool otse poolini(takistist mööda).
Antud juhul see ei toimi ning sädeme tekitamiseks ei jätku voolu.

Re: Käivitu...

Postitatud: T Juul 28, 2015 1:47 am
Postitas monorobot
83. aasta "B-kategooria autod" mis on minu jaoks uazi hingeelu piibel sellist uudissõna nagu variaator ei tunnista, eeltakisti on aga täitsa olemas. 8)
Kas selle eeltakisti aka variaatori läbipõlemisex võib ka mingi põhjus olla ?
Geneka liig suur pinge ?, pingeregulaator ei täida oma kohust ?
Kevadel olid paljud pirnid-lambid läbi, armatuuri taustavalguse regulli relee ja ka suunatule relee oli läbi :evil:

Re: Käivitu...

Postitatud: T Juul 28, 2015 6:30 am
Postitas honkomees
monorobot kirjutas:83. aasta "B-kategooria autod" mis on minu jaoks uazi hingeelu piibel sellist uudissõna nagu variaator ei tunnista, eeltakisti on aga täitsa olemas. 8)
Kas selle eeltakisti aka variaatori läbipõlemisex võib ka mingi põhjus olla ?
...
võib ju ka põhjus olla aga vanast ajast mäletan, et tavaliselt tuli järjest mitu süütepooli ära proovida mõne päeva jooksul enne kui variaator pidama jäi, lihtsalt üsna ebakindlad asjad olid.

8e. a. raamatu kohta ei oska öelda (minu "autokool" jääb varasemasse aega) aga kõik ju nimetasid variaatoriks :wink:

Re: Käivitu...

Postitatud: T Juul 28, 2015 9:33 am
Postitas LR90
Kontrolli lambiga, kas starteri andmise momendil tuleb vool süütepoolile, peale variaatorit,
mäletamist mööda anti käivitamisel vool süütepoolile starterilt (selleks see lisajuhe).
Kui voolu ei ole, ei saa ka käivituda, süütelukust käivitumise ajal süütepoolile voolu ei lähe.
Viga võib olla starteri kontaktis.

Re: Käivitu...

Postitatud: T Juul 28, 2015 10:44 am
Postitas v6sa
LR90 kirjutas: ...
süütelukust käivitumise ajal süütepoolile voolu ei lähe.
...
Läheb ikka, variaator/eeltakisti lihtsalt sillatakse starteri tõmberelee lisakontakti abiga. "Süütevool" on olemas nii "süüde sees" kui "starter" asendites.

Kas starteri andmise ajal sädet üldse ei ole või on see lihtsalt nõrk?

Kontrolli uus süütelüliti üle - see võib lihtviisiliselt peetis olla.

Re: Käivitu...

Postitatud: T Juul 28, 2015 8:32 pm
Postitas kuunor
Uuematel asjadel käis variaatori lühistamine läbi lisarelee, mis lülitas ka starteri tõmbereleed. See lisarelee oli siis 5 klemmiga ja starteri tõmbereleesse läks ainult 1 juhe.

Re: Käivitu...

Postitatud: T Juul 28, 2015 11:39 pm
Postitas t4nel
monorobot kirjutas: Kas selle eeltakisti aka variaatori läbipõlemisex võib ka mingi põhjus olla ?
Läbi pole see ilmselt põlenud, lihtsalt starterit andes ei lülita otse voolu sinna. Eeltakistist tuleb 3 juhet, C on see kuhu peaks tulema vool peale starterit andes. Võib olla otse starteri küljest, või nagu öeldi - läbi relee ( kontaktsüütega peaks olema starteri küljest).

Variaator tuleb vist otse vene keelest tõlkides, jooniste peal olen näinud вариатор.