Koorma kinnitamine kastiautos
Moderaator: Moderators
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Koorma kinnitamine kastiautos
Eelkõige teemaarendus kastikaomanikele.
Olen kastikatega sõitnud viimased 6a ja üldiselt kastika kontseptsioon mulle väga hästi sobib. Hoolimata sellest mida räägivad mõned sõbrad/tuttavad. Umbes, et "et mida sul seal siis nii väga vedada on", "asjad on tolmused ja märjad", "lihtsam on ju võtta järelkäru" jms. Need väited muidugi tõele ei vasta. Selleks on korralik kastikate ja iga sita asja pärast ju käru ei viitsi järgi panna (või pole ootamatu olukorra puhul võimalustki alati). Küll aga on väga mõnus vedada kasvõi propaani ballooni või õlist käigukasti vms läbust asja ilma, et salong haiseks pärast nagu vene traktoristil. Aga see selleks.
Eks ole probleeme ka ja siin üks, millele pole nagu päris mugavat lahendust leidnud. Võibolla teistel kastikaomanikel on mingeid nippe jagada sellel teemal - koorma kinnitamine kastis.
On küll igasugu konksud ja koormarihmad, aga mõni veetav asi on nii lolli kujuga, et ei saa isegi hästi kinnitada. Näiteks 17l gaasiballoon. Või ka keevitusgaasi balloonid. Või siis lihtsalt väiksemad kastid/karbid (akutrell, tööriistakohver vms).
Kuidas te neid veate nii, et sõidu ajal kogu see elu seal ringi ei käiks?
Kindlasti on küsimus ka laiskuses, sest iga kord ei viitsi ju rihmadega kõike kinni tõmmata.
Olen kastikatega sõitnud viimased 6a ja üldiselt kastika kontseptsioon mulle väga hästi sobib. Hoolimata sellest mida räägivad mõned sõbrad/tuttavad. Umbes, et "et mida sul seal siis nii väga vedada on", "asjad on tolmused ja märjad", "lihtsam on ju võtta järelkäru" jms. Need väited muidugi tõele ei vasta. Selleks on korralik kastikate ja iga sita asja pärast ju käru ei viitsi järgi panna (või pole ootamatu olukorra puhul võimalustki alati). Küll aga on väga mõnus vedada kasvõi propaani ballooni või õlist käigukasti vms läbust asja ilma, et salong haiseks pärast nagu vene traktoristil. Aga see selleks.
Eks ole probleeme ka ja siin üks, millele pole nagu päris mugavat lahendust leidnud. Võibolla teistel kastikaomanikel on mingeid nippe jagada sellel teemal - koorma kinnitamine kastis.
On küll igasugu konksud ja koormarihmad, aga mõni veetav asi on nii lolli kujuga, et ei saa isegi hästi kinnitada. Näiteks 17l gaasiballoon. Või ka keevitusgaasi balloonid. Või siis lihtsalt väiksemad kastid/karbid (akutrell, tööriistakohver vms).
Kuidas te neid veate nii, et sõidu ajal kogu see elu seal ringi ei käiks?
Kindlasti on küsimus ka laiskuses, sest iga kord ei viitsi ju rihmadega kõike kinni tõmmata.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2477
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
Suurim miinus kastika juures ongi see, et koorma kinnitamine on probleem. Isegi pikale mehele. No ei ulata katte all asju õiges säädima.
Igasugused erinevas mõõdus plastkastid aitavad palju heakorra tagamisel. Küll aga ei hoia need kaupa paigal avarii korral...
Kinnitamisest aga puust ja punaseks:
http://www.tis-gdv.de/tis_e/foto/inhalt.htm
"See nii raske, kuhu ta ikka läheb..."
Igasugused erinevas mõõdus plastkastid aitavad palju heakorra tagamisel. Küll aga ei hoia need kaupa paigal avarii korral...
Kinnitamisest aga puust ja punaseks:
http://www.tis-gdv.de/tis_e/foto/inhalt.htm
"See nii raske, kuhu ta ikka läheb..."

Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
nagu kaubikutes ja suuremates autodes
s.t. kasti külgedele vaja kinnitada sellised siinid ja kinnitusvõimluste arv paljuneb nagu ....
http://haklift.ee/tooted/item/sidumis-siinid
ehk kui neid panna ülemises ringis üks triip ja ka põhja peale üks triipu servadesse siis peaks saama hakkama ju küll ?
s.t. kasti külgedele vaja kinnitada sellised siinid ja kinnitusvõimluste arv paljuneb nagu ....
http://haklift.ee/tooted/item/sidumis-siinid
ehk kui neid panna ülemises ringis üks triip ja ka põhja peale üks triipu servadesse siis peaks saama hakkama ju küll ?
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
Kui balloonide vedamisest rääki, siis kasutasin sellist nippi, et kastis vedeles mõni prussi jupp. 50x100 või 50x150 või 50x200mm aga pikkused sellised, et kui on paar-kolm ballooni, siis surun otsapidi kasti seina ja ballooni vahele mõlemalt poolt kui rohkem, panen piki ballooni nii mitu kui vaja.
Rihm kõvasti peale siis veel ja püsib küll.
Ühesõnaga selliste prussi juppidega annab igatepidi mängida vastavalt vajadusele.
Rihm kõvasti peale siis veel ja püsib küll.
Ühesõnaga selliste prussi juppidega annab igatepidi mängida vastavalt vajadusele.
XC 70
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
Väiksemate ja kergemate asjade kinnitamiseks ilmselt erinevad võrgud (ka venivad) ja suurte ja raskemate asjade tarvis koormarihmad, ümarate asjade tarvis rihmad ja puuklopid/prussid vms.
- uppund kana
- Rock Crawler
- Postitusi: 978
- Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
- Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
- Kontakt:
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
No mina panin kastipõhja lihtsalt vana kaltsuvaiba ja asjad püsivad paigal küll. Varustus siis omakorda suurtes plastkastides. Ilmselt oleneb mida vedada. Amarokil on kastipõhjas tummised aasad. Koormarihma abil võimalik isegi gaasibaloon kõvasti kinni tõmmata.
Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........Bussiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
Balloon, balloonid ei püsi lihtsalt rihmaga kui just nii tihedalt täis ei topi nii, et pole ruumi enam kuskile veereda.
Kuidagi ikkagi peab kiiluma, fikseerima kui on ruumi porte ja ballooni(de) vahel.
Kuidagi ikkagi peab kiiluma, fikseerima kui on ruumi porte ja ballooni(de) vahel.
XC 70
- Puucoy
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 123
- Liitunud: L Dets 01, 2012 11:37 am
- Asukoht: Jäneda L-Virumaa
- Kontakt:
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
Mina olen leidnud balloonide tassimiseks sellise nipi, et euroalus tagurpidi kastipõhja ja balloonid aluse jalgade vahele ning rihm peale. Samuti olen käitunud muude ebamääraste asjadega misoleks küll rihmaga kinniveetavad kuid kipuvad veerema.
Arvamus on nagu p....e igaühel on oma.
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
Ümarad/veerevad objektid võiks kinnitada umbes nii (pikali maas ja lauajuppidega külgedelt toestatatuna...eriti kui on tühjad):
Neid mõõte jooniselt ei maksa tähele panna. Pmst lauajupid külgedele ja koormarihm üle (põhimõte sama, nagu Puucoy ütles)..

Neid mõõte jooniselt ei maksa tähele panna. Pmst lauajupid külgedele ja koormarihm üle (põhimõte sama, nagu Puucoy ütles)..

-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2477
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
Tiidu skeem on vist risti liikumisega. Soovitav on paigutada ümarad asjad pikiteljega liikumise suunas, kuna siis ei ürita pidurdamisel tekkiv jõud (mis on suurim!) "asja" minema veeretada. Pööretel tekkivad jõud on kordades väiksemad.puhvel kirjutas:Balloon, balloonid ei püsi lihtsalt rihmaga kui just nii tihedalt täis ei topi nii, et pole ruumi enam kuskile veereda.
Kuidagi ikkagi peab kiiluma, fikseerima kui on ruumi porte ja ballooni(de) vahel.
Kindel on vedada nii: paned kaks rihma kastipõhja niimoodi, et konksud on teine teisele poole. Seejärel paned ballooni ja keerad rihmad üle ballooni. Nii tekib kohe nii allasuruv komponent kui saab takistatud pöörlemine, sest kerimissuund on vastupidine. Pikale balloonile kulub sedasi neli rihma. Ning transpordi ajaks ventiilile kuppel peale! Kui üks rihm on piisavalt tugev kandmaks kogu raskust, ei lähe säärane balloon enam kuhugi (neljakordne varu) ja ka tõsise avarii korral püsib lahkumine kontrolli all (kuigi minema ilmselt veereb peale kinnitusvahendite purunemist või deformeerumisest tingitud lõtvumist).
Kel pudeleid tihemini vaja vedada, siis tasub teha vastav raam alla. Ning kinnitada siis mõlemate kaalu arvestades.
Üllatavalt paljudel autodel puuduvad KINNITUSaasad kasti põhjas. On mingid aasakesed, mille külge kannatab panna heal juhul koormavõrgu...
Kastiservas olevad konksud aga ei aita kuidagi fikseerida kastipõhjas märatsevat kolakat.
Mulle jäi meelde ühe vana Veomehe ütlemine noorele kolleegile.
"Vaata oma koormat enne teeleasumist kaugemalt. Kui miski tundub kahtlane, pane üks rihm/kett juurde. Varu suurust ei saa me kunagi teada. Aga tugevuspiiri ületamisest loeme järgmise päeva lehe esikaanelt."
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
Mina kasutan kahte lauajuppi millele otstesse 5cm kõrgused klotsid kruvitud. Klotside vahe selline, et balloon tihedalt vahel istuks. Sõidul rihmad ka üle ja ei liigu ta kuhugi.
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
Kastikaga kaubavedamine algab ikka kinnitus aasadest mis peavad olema nii kasti põhjas kui ka kõrgemal (B2500 on lollisti ja aasad on ainult kasti üleval servas) Edasi käib kinnitamine ikkagi vastavalt veetavale kaubale. Peab loominguliselt lähenema kuidas kinnitada, et näha ette kuhu ja kuidas kaup liikuda võib. Kaup ei liigu mitte ainult ette, taha, vasakule, paremal vaid mõnikord ka üles ja alla. Balloone on väga lihtne kinnitada kui teed ballooni peale ühe poova sõlme mis ei lase balloonil veerema hakata vajadusel saad neid mitu tükki jadamisi teha. Lisaks peab panema mõlemad rihmad diagonaalis, et takistada balloonide ette ja taha liikumine. Kohvreid kinnitan sama moodi nagu balloonegi. Aasast poov rihm läbi ja seisab
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2477
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
Mismoodi alla? Kasti põhi peaks ju lubatud koormuse kenasti vastu pidama?fanatt kirjutas: ...
Kaup ei liigu mitte ainult ette, taha, vasakule, paremal vaid mõnikord ka üles ja alla.
...
Ülesliikumine on mitte kinnitamise, vaid juhtimise teema.

Koorem tuleb kinnitada ettepoole nihkumise vältimise eesmärgiga. Sest ettepoole suunatud inertsjõud pidurdamisel võivad ulatuda 2 g-ni, ülespoole suunatud jõnks on suurusjärgu võrra väiksem. Tahapoole liikumist välistav kinnitamine on väga oluline oluline kahel juhul:
1) kastipõhi on tahapoole kaldu, mistõttu vibratsioon üritab viia koormat tahapoole;
2) roolis istub ignorant, kes ei suvatse kiirendamisel ja kurvides arvestada koorma vedamise eripäraga.
Reeglina tähendab piisava varuga ettenihkumist takistav kinnitamine ühtlasi ka koorma paigalpüsimist teistes suundades

Kinnitusaasade jutule kirjutan mõlema käega alla.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
Mismoodi alla? Kasti põhi peaks ju lubatud koormuse kenasti vastu pidama?
Kasti põhi peabki koormuse vastu, jutt käib ikkagi mitmetasandilisest veosest või siis üksteise otsa paigutatud kaubast.
Ülesliikumine on mitte kinnitamise, vaid juhtimise teema.
Veos peab olema kinnitatud nii, et see ei liigu ka siis kui sellega rallit sõidetakse vastasel juhul pole kinnitamisel ju mõtet või mis?
Koorem tuleb kinnitada ettepoole nihkumise vältimise eesmärgiga. Sest ettepoole suunatud inertsjõud pidurdamisel võivad ulatuda 2 g-ni, ülespoole suunatud jõnks on suurusjärgu võrra väiksem. Tahapoole liikumist välistav kinnitamine on väga oluline oluline kahel juhul:
1) kastipõhi on tahapoole kaldu, mistõttu vibratsioon üritab viia koormat tahapoole;
2) roolis istub ignorant, kes ei suvatse kiirendamisel ja kurvides arvestada koorma vedamise eripäraga.
Reeglina paned kauba ikka vastu esimest veoseina kui on võimalik ja ikka rasked asjad enne ja siis kergem.
Pidurdamise jõud on väikesed, pigem on probleem avarii mis paneb tõsiselt koorma kinnituse proovile.
Ja jällegi sõidu stiili ei saa küll kehvasti kinnitatud koormale vabanduseks tuua.
Reeglina tähendab piisava varuga ettenihkumist takistav kinnitamine ühtlasi ka koorma paigalpüsimist teistes suundades
Kõik oleneb muidugi mis kaubaga on tegu, kui on kõrge või mitmest detailist koosnev on vaja ikkagi täiendavat kinnitamist.
Kinnitusaasade jutule kirjutan mõlema käega alla.
Lõpuks oleneb ikkagi kõik laadijast ning kuidas ta tahab veost kinnitada, aasasid võib olla kõvasti, aga kui neid mitte kasutada ei ole neist tolku
Üldiselt tuleb oskus kõik katsetades ja reeglina ka omadest vigadest seega tühja jutu puhumine ei ole vast kellelegi siin kasuks
Kasti põhi peabki koormuse vastu, jutt käib ikkagi mitmetasandilisest veosest või siis üksteise otsa paigutatud kaubast.
Ülesliikumine on mitte kinnitamise, vaid juhtimise teema.

Veos peab olema kinnitatud nii, et see ei liigu ka siis kui sellega rallit sõidetakse vastasel juhul pole kinnitamisel ju mõtet või mis?
Koorem tuleb kinnitada ettepoole nihkumise vältimise eesmärgiga. Sest ettepoole suunatud inertsjõud pidurdamisel võivad ulatuda 2 g-ni, ülespoole suunatud jõnks on suurusjärgu võrra väiksem. Tahapoole liikumist välistav kinnitamine on väga oluline oluline kahel juhul:
1) kastipõhi on tahapoole kaldu, mistõttu vibratsioon üritab viia koormat tahapoole;
2) roolis istub ignorant, kes ei suvatse kiirendamisel ja kurvides arvestada koorma vedamise eripäraga.
Reeglina paned kauba ikka vastu esimest veoseina kui on võimalik ja ikka rasked asjad enne ja siis kergem.
Pidurdamise jõud on väikesed, pigem on probleem avarii mis paneb tõsiselt koorma kinnituse proovile.
Ja jällegi sõidu stiili ei saa küll kehvasti kinnitatud koormale vabanduseks tuua.
Reeglina tähendab piisava varuga ettenihkumist takistav kinnitamine ühtlasi ka koorma paigalpüsimist teistes suundades

Kõik oleneb muidugi mis kaubaga on tegu, kui on kõrge või mitmest detailist koosnev on vaja ikkagi täiendavat kinnitamist.
Kinnitusaasade jutule kirjutan mõlema käega alla.
Lõpuks oleneb ikkagi kõik laadijast ning kuidas ta tahab veost kinnitada, aasasid võib olla kõvasti, aga kui neid mitte kasutada ei ole neist tolku
Üldiselt tuleb oskus kõik katsetades ja reeglina ka omadest vigadest seega tühja jutu puhumine ei ole vast kellelegi siin kasuks

-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2477
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Koorma kinnitamine kastiautos
[quote="fanatt"
...
Üldiselt tuleb oskus kõik katsetades ja reeglina ka omadest vigadest seega tühja jutu puhumine ei ole vast kellelegi siin kasuks
[/quote]
Milline osa siinsetest postitustest on tühi jutt?
Kes pole teind ega näind, sellele tuleb tõenäoliselt kasuks mõningane eelteadmine, et nii ka saama. Või vähemalt, et nii tasuks proovida.
Mitmekihilise koorma tegemine on oma teadus ja sellest pole mina päris õige inimene rääkima. Meil siingi veomehi, kellele see igapäevane töö.
Need jälle pole tihtipeale kirjamehed...
Jutt algas üksiku ballooni või tööriistakohvri vedamisest maasturikastis katte all. Sestap pole ehk paslik rõhuda kõigile võimalikele raske- ja eriveose kinnitamise võimalustele? Küll aga lihtsatele võtetele, mis kastismäratsevat kolakat ohjes hoida aitaks.
...
Üldiselt tuleb oskus kõik katsetades ja reeglina ka omadest vigadest seega tühja jutu puhumine ei ole vast kellelegi siin kasuks

Milline osa siinsetest postitustest on tühi jutt?

Kes pole teind ega näind, sellele tuleb tõenäoliselt kasuks mõningane eelteadmine, et nii ka saama. Või vähemalt, et nii tasuks proovida.
Mitmekihilise koorma tegemine on oma teadus ja sellest pole mina päris õige inimene rääkima. Meil siingi veomehi, kellele see igapäevane töö.


Jutt algas üksiku ballooni või tööriistakohvri vedamisest maasturikastis katte all. Sestap pole ehk paslik rõhuda kõigile võimalikele raske- ja eriveose kinnitamise võimalustele? Küll aga lihtsatele võtetele, mis kastismäratsevat kolakat ohjes hoida aitaks.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...