1. leht 2-st
Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 3:56 pm
Postitas rmann
Kategooria: maastikusuutlik sõiduauto
Kategooria tähis: M1G
Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 3:57 pm
Postitas rmann
Siis Y60
Sõbra 260 on sõiduauto M1
Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 4:05 pm
Postitas TiitR
rmann kirjutas:Kategooria: maastikusuutlik sõiduauto
Kategooria tähis: M1G
Mul nii Jeep, kui ka Terrano (samuti oli LC120) samade nimetustega. Mis sellega on muidu? Või oleksid soovinud, et MNT ameti lehelt vaataks sealt vastu "džiip"?

Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 4:15 pm
Postitas beginner
"Džiip" pannakse sinna ainult eriti silmapaistvatele Land Rover'i omanikele

Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 4:22 pm
Postitas rommel
M on sõiduauto 1 on kaalukategooria (vist oli kuni 3,5 t) ja G on veoskeem (nelikvedu antud juhul) kus üks (veo)sild on välja lülitatav. Pideva neliveoga minu mäletamist mööda G-d ei saanud.
Kümneid kordi läbi käinud teema.
Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 4:47 pm
Postitas mihkelmihkel
Juttu on sellest näiteks siin:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=5&t=49762
Ja siin:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?p=253013
See G märge annab sulle õiguse kanda esiraudasid (kui auto on 2002-2007 Eesti registrisse kantud).
Enne 2002 võib ka tavaline M1 raudasid kanda ja pärast 2007. ei tohi enam M1G kah.
Räägin siis päris raudadest, mitte deformeeruva lüliga Euro sertifikaatidega asjadest.
Mul näiteks on 1994. aasta M1G masin, aga kuna Eesti registrisse on kantud alles 2013. aastal, siis ma ei tohiks raudasid kanda. Kui auto oleks Eestis registreeritud enne 2007. aastat, siis tohiks. Absurdne, aga nii see on

Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 8:22 pm
Postitas TiitR
rommel kirjutas:M on sõiduauto 1 on kaalukategooria (vist oli kuni 3,5 t) ja G on veoskeem (nelikvedu antud juhul) kus üks (veo)sild on välja lülitatav. Pideva neliveoga minu mäletamist mööda G-d ei saanud.
Kümneid kordi läbi käinud teema.
Jeep ja LC olid/on pideva nelikuga ja mõlemad M1G tähistusega.
Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 9:01 pm
Postitas helar
Näh Riks, mis kekkad siin oma rinka -pillidega ?
Mul troll üldse veokas
http://af.ee/vin/JN1AYGY60U0200042/
Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 9:03 pm
Postitas LR90
LR90- pidev nelivedu- M1G- esmane reg. eestis ´97.
Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 9:37 pm
Postitas RistoRR
Mul Sorento ka M1G. Esmane reg. 2005a ja päris raud ees...
Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 9:54 pm
Postitas RistoRR
Riigiteataja info siis ka siia
M ja N kategooria sõidukid loetakse maastikusõidukiteks, mida tähistatakse G tähe
lisamisega kategooria tähisesse, kui nad täidavad jär
gmisi nõudeid:
1. N1 kategooria sõiduk, mille täismass ei ületa 2,0 t ja M1 kategooria sõiduk, kui neil
vähemalt üks esi -ja üks tagatelg on veoteljed, sh sõidukid, mille ühte telge on
võimalik välja lülitada ja vähemalt ühe veotelje diferentsiaal on lukustatav või sellel
on sarnast toimet omav mehhanism ning kui ilma haagiseta sõidukid on võimelised
ületama 30 % tõusu. Lisaks sellele peavad sõidukid rahuldama järgnevast kuuest
nõudest vähemalt viite nõuet:
a)pealesõidunurk on vähemalt 25º;
b)eemaldumisnurk on vähemalt 20º;
c)teekumeruse ületusnurk on vähemalt 20º;
d)vähim esitelje kliirens on 180 mm;
e)vähim tagatelje kliirens on 180 mm;
f)vähim kliirens sildadevahelises alas on 200 mm
Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 11:01 pm
Postitas rommel
See vist on 2011 või vanem riigiteataja. Ei tea kas on kehtiv ka? Mu N1G sõiduki registrimass on igal juhul üle 3t.
Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 11:06 pm
Postitas tarmo
See G lisamine kategooriale on suhteliselt suvaline. Tõenäoliselt pannaksegi suva järgi (a'la vaatab, et on 4x4, siis paneme) või siis sõiduki tehasesertifikaadi mingi märke järgi. Tihtipeale neid lukkude olemasolu ja tõusude võtmise võimekuse tingimusi ei pruugi auto täita tegelikult. Ja lõppkokkuvõttes see mitte mingit rolli ei mängi ka reaalselt (vä teoreetiliselt see sama raudade lubamine/mittelubamine).
Edit: siiski üks roll veel on - lubatud haagise mass on suurem, kui on G märge. Kuid reaalsuses piirab selle massi enne ära auto enda passis olev haagise lubatud suurim mass. Vähestel autodel on seal tühjus ja sel juhul lähtub seadusest (G puhul oli vist 1,5x auto täismassist vms, muidu 1x, kuid kunagi mitte üle 3500).
Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 11:08 pm
Postitas RistoRR
See on kehtiv jah. Miks 2t märge on seda ei tea. Tava n1 on 3,5t...
Re: Selline on ARKi arvates Nissan Patrol kategooria
Postitatud: K Jaan 07, 2015 11:12 pm
Postitas Landy
tarmo kirjutas:See G lisamine kategooriale on suhteliselt suvaline. Tõenäoliselt pannaksegi suva järgi (a'la vaatab, et on 4x4, siis paneme) või siis sõiduki tehasesertifikaadi mingi märke järgi. Tihtipeale neid lukkude olemasolu ja tõusude võtmise võimekuse tingimusi ei pruugi auto täita tegelikult. Ja lõppkokkuvõttes see mitte mingit rolli ei mängi ka reaalselt (vä teoreetiliselt see sama raudade lubamine/mittelubamine).
Kahel käel nõus. Selle G tähe passi saamine on nagu loto võit. Võb olla kõrvuti kaks identset (pruugitud) masinat (samast partiist), kuid üle pandi ja teisle mitte (erinevat MNT LRB kontorid).