1. leht 2-st

Jama kompressoriga

Postitatud: P Okt 19, 2014 12:00 pm
Postitas monorobot
Soetasin endale ühe vanakooli "avatud platvormiga" kompressori mis koosneb kolmest põhidetailist,
25 L paak, 3 faasiline elektrimootor ja kolbsilinder.
Oli algselt paras juust, võtsin kõik pulkadeks lahti, kontrollisin üle kolvi ja klapid, puhastasin, õlitasin, värvisin, keerasin kõik ühendused ja kraanid uuesti külge, jne.
Sai päris hea, aga probleemiks on et, kolbsilindri väljalaske toruühendus lekib nats ja läheb pikemal töötamisel soojaks või õigemini kuumaks. Kuumaks läheb kõigepealt justkui toruühendus (mis lekib), mitte sillinder, hiljem kandub kuumus üle ka silindrile.
Mis võiks sellise kuumenemise põhjuseks olla?

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: P Okt 19, 2014 12:04 pm
Postitas ibra
Kompressoril lähebki toru silinder kuumaks ja pole seal midagi ebatavalist.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: P Okt 19, 2014 1:27 pm
Postitas monorobot
ibra kirjutas:Kompressoril lähebki toru silinder kuumaks ja pole seal midagi ebatavalist.
Nõus jah, eks seetõttu silindrilpeal ka jahutusribid aga kas suurema läbimõõduga ühendusmuhvi ja toru kasutamise korral saaks õhu voolavust parandada ja mingil määral kuumenemist vähenda ?

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: P Okt 19, 2014 2:52 pm
Postitas FlammablE
Saab küll, aga takistusest tulenev temp tõus on seal marginaalne, kui pole mingi eriti värdjas süsteem aretatud. Õhk kokkusurudes paraku soojeneb ning enamik kompressoriehitajaid on sellega arvestanud, seega pole väljuva poole soojenemises midagi, mille pärast muretseda.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: P Okt 19, 2014 3:36 pm
Postitas kalle211
On kompressoreid kus silindrist väljuva stutsi otsa on jahutamiseks radikas pandud.Tavaliselt vask toru, millele lisatud plekist ribid soojuse paremaks ära juhtimiseks.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: P Okt 19, 2014 8:04 pm
Postitas monorobot
Silindripeast väljuv ava 20 mm edasi läheb aga 7 mm. :roll:
Sellest lisa jahutusradikas-stutsist pilti-joonist tahaks küll näha.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: P Okt 19, 2014 8:28 pm
Postitas MetsaVikat
Mõeldud arvatavasti seda:

Pilt

Siin küll kahe silindri vahel see "jahuti", aga sama asi peaks olema.


Terv.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: E Okt 20, 2014 12:15 pm
Postitas kalle211
seesama jahuti jah.Mul ühel ürgvanal nõukaaegsel kompressoril oli väljundava küljes umbes pooleliitrise mahuga malmist valatud ja ribidega varustatud anum millest väljus paaki poole tolline toru.Seegi toru läks peale pikka tööd ikka nii kuumaks et käega sealt kinni ei hoidnud enam.Algul sai sinna hüdrovoolik mis kuu aega kestis ja siis lõhki läks.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: E Okt 20, 2014 1:57 pm
Postitas monorobot
Ehk oskab keegi soovitada kes ja kus tegeleb suruõhu tarvikute, torud, põlved, üleminekud, jahutusstutsid jne müügiga; Tallinnas, Raplas, Türi-Paides või Viljandis ?

Tänud ette !

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: E Okt 20, 2014 2:35 pm
Postitas Praks1
Kui sa soovid seda kindlasti jahutada,siis mine osta vask toru ja keera rõngasse.
Ilmselt värvisid sa pintsliga ja korralikult,paks värv hoiab samuti kuumust kinni.
Enamasti on silindritele kerge värvitolm peale lastud,kui üldse.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: E Okt 20, 2014 2:41 pm
Postitas LR90
monorobot kirjutas:Ehk oskab keegi soovitada kes ja kus tegeleb suruõhu tarvikute, torud, põlved, üleminekud, jahutusstutsid jne müügiga; Tallinnas, Raplas, Türi-Paides või Viljandis ?

Tänud ette !
http://www.aircom.ee/

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: E Okt 20, 2014 5:58 pm
Postitas monorobot
Praks1 kirjutas:Kui sa soovid seda kindlasti jahutada,siis mine osta vask toru ja keera rõngasse.
Hea mõte, kuid kuidas vasktorule sobilikud ülekande stutsid teha :roll:
Praks1 kirjutas:Ilmselt värvisid sa pintsliga ja korralikult,paks värv hoiab samuti kuumust kinni.
Enamasti on silindritele kerge värvitolm peale lastud,kui üldse.
Paagi värvisin 50 mm laius rulliga, silindri puhastasin vanast värvist ja essust puhtaks.

Kuid kuna tundub , et 3 faasiline mootor selle kompressori taga on "overkill" siis üks plaan oli see v.b. 12 V motsile ringi teha.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: E Okt 20, 2014 6:02 pm
Postitas MetsaVikat
Loll küsimus, aga mis on 12v mots?

Mul endal on samasugune kompressor mille pildi lisasin eelnevalt. Mul oli see jama, et ennem oli 2.2kw 1f mootor, kui paak tühi oli, siis läks ilusti käima, aga kui 6bar sees oli, siis see mootor seda käima ei jaksanud ajada. Panin 3kw 3f mootori asemele, enam seda muret pole. Alajaam on kuskil 100m kaugusel, ja "uued" õhukaablid jne. Võta nüüd kinni, mis tegelik viga oli.

Palju asjatut mõla tuli, aga point oli selles, et kui sul surve paagis on, kas siis ka kompressor käima jaksab minna, kui lahjema mootori paned?

Terv. Villu

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: E Okt 20, 2014 8:49 pm
Postitas tuningman
need 1 faasilised mootorid kipuvadki 2 peaga kompede peal maha põlema.
teine jutt on aga tugevdatud käivitus vooluga mootoritest.
Olen lasknud paar tükki 3 faasiliseks mähkida.
jutt siis neist kompedest, millel pool mootorit kompressori korpusega ühtes leibas.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: E Okt 20, 2014 9:57 pm
Postitas tarmo
Jutt nüüd vähe teisest ooperist, aga kuna juba mootoritest juttu tuli, siis - vedeleb üks 2800 pöördeline 3F mootor 1.1kW, millel küljes plekikosu ventilatsiooni ühendamiseks ja sees siis vastav tiivik. Õhku puhub mis hirmus ja müra on ka kõva.
Kas on mingi variant seda tööle panna nt poole väiksemate pööretega või siis lausa kiirus reguleeritavaks teha lihtsate vahenditega?
Saaks garaažis ära kasutada keevitus- ja lõikamistöödel, aga päris saekaatriks ei taha seda elu seal ajada.

Aga veidi teemasse ka - mul on üks umbes samas mõõdus USA päritolu kompressor, mis algselt oli 5 hp Honda bensumootoriga. Ehitasin ta ringi elektrimootori peale ja 2.2 kW 3F 1500 rpm mootor koos u 2:3 suhtes rihmaratastega on sellele täitsa paras kooslus.