Jama kompressoriga

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Jama kompressoriga

Postitus Postitas monorobot »

Soetasin endale ühe vanakooli "avatud platvormiga" kompressori mis koosneb kolmest põhidetailist,
25 L paak, 3 faasiline elektrimootor ja kolbsilinder.
Oli algselt paras juust, võtsin kõik pulkadeks lahti, kontrollisin üle kolvi ja klapid, puhastasin, õlitasin, värvisin, keerasin kõik ühendused ja kraanid uuesti külge, jne.
Sai päris hea, aga probleemiks on et, kolbsilindri väljalaske toruühendus lekib nats ja läheb pikemal töötamisel soojaks või õigemini kuumaks. Kuumaks läheb kõigepealt justkui toruühendus (mis lekib), mitte sillinder, hiljem kandub kuumus üle ka silindrile.
Mis võiks sellise kuumenemise põhjuseks olla?
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas ibra »

Kompressoril lähebki toru silinder kuumaks ja pole seal midagi ebatavalist.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas monorobot »

ibra kirjutas:Kompressoril lähebki toru silinder kuumaks ja pole seal midagi ebatavalist.
Nõus jah, eks seetõttu silindrilpeal ka jahutusribid aga kas suurema läbimõõduga ühendusmuhvi ja toru kasutamise korral saaks õhu voolavust parandada ja mingil määral kuumenemist vähenda ?
FlammablE
Rock Crawler
Postitusi: 850
Liitunud: K Apr 04, 2007 10:36 pm

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas FlammablE »

Saab küll, aga takistusest tulenev temp tõus on seal marginaalne, kui pole mingi eriti värdjas süsteem aretatud. Õhk kokkusurudes paraku soojeneb ning enamik kompressoriehitajaid on sellega arvestanud, seega pole väljuva poole soojenemises midagi, mille pärast muretseda.
kalle211
Fitting 44"
Postitusi: 467
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas kalle211 »

On kompressoreid kus silindrist väljuva stutsi otsa on jahutamiseks radikas pandud.Tavaliselt vask toru, millele lisatud plekist ribid soojuse paremaks ära juhtimiseks.
Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas monorobot »

Silindripeast väljuv ava 20 mm edasi läheb aga 7 mm. :roll:
Sellest lisa jahutusradikas-stutsist pilti-joonist tahaks küll näha.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 891
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas MetsaVikat »

Mõeldud arvatavasti seda:

Pilt

Siin küll kahe silindri vahel see "jahuti", aga sama asi peaks olema.


Terv.
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
kalle211
Fitting 44"
Postitusi: 467
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas kalle211 »

seesama jahuti jah.Mul ühel ürgvanal nõukaaegsel kompressoril oli väljundava küljes umbes pooleliitrise mahuga malmist valatud ja ribidega varustatud anum millest väljus paaki poole tolline toru.Seegi toru läks peale pikka tööd ikka nii kuumaks et käega sealt kinni ei hoidnud enam.Algul sai sinna hüdrovoolik mis kuu aega kestis ja siis lõhki läks.
Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas monorobot »

Ehk oskab keegi soovitada kes ja kus tegeleb suruõhu tarvikute, torud, põlved, üleminekud, jahutusstutsid jne müügiga; Tallinnas, Raplas, Türi-Paides või Viljandis ?

Tänud ette !
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas Praks1 »

Kui sa soovid seda kindlasti jahutada,siis mine osta vask toru ja keera rõngasse.
Ilmselt värvisid sa pintsliga ja korralikult,paks värv hoiab samuti kuumust kinni.
Enamasti on silindritele kerge värvitolm peale lastud,kui üldse.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas LR90 »

monorobot kirjutas:Ehk oskab keegi soovitada kes ja kus tegeleb suruõhu tarvikute, torud, põlved, üleminekud, jahutusstutsid jne müügiga; Tallinnas, Raplas, Türi-Paides või Viljandis ?

Tänud ette !
http://www.aircom.ee/
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas monorobot »

Praks1 kirjutas:Kui sa soovid seda kindlasti jahutada,siis mine osta vask toru ja keera rõngasse.
Hea mõte, kuid kuidas vasktorule sobilikud ülekande stutsid teha :roll:
Praks1 kirjutas:Ilmselt värvisid sa pintsliga ja korralikult,paks värv hoiab samuti kuumust kinni.
Enamasti on silindritele kerge värvitolm peale lastud,kui üldse.
Paagi värvisin 50 mm laius rulliga, silindri puhastasin vanast värvist ja essust puhtaks.

Kuid kuna tundub , et 3 faasiline mootor selle kompressori taga on "overkill" siis üks plaan oli see v.b. 12 V motsile ringi teha.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 891
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas MetsaVikat »

Loll küsimus, aga mis on 12v mots?

Mul endal on samasugune kompressor mille pildi lisasin eelnevalt. Mul oli see jama, et ennem oli 2.2kw 1f mootor, kui paak tühi oli, siis läks ilusti käima, aga kui 6bar sees oli, siis see mootor seda käima ei jaksanud ajada. Panin 3kw 3f mootori asemele, enam seda muret pole. Alajaam on kuskil 100m kaugusel, ja "uued" õhukaablid jne. Võta nüüd kinni, mis tegelik viga oli.

Palju asjatut mõla tuli, aga point oli selles, et kui sul surve paagis on, kas siis ka kompressor käima jaksab minna, kui lahjema mootori paned?

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas tuningman »

need 1 faasilised mootorid kipuvadki 2 peaga kompede peal maha põlema.
teine jutt on aga tugevdatud käivitus vooluga mootoritest.
Olen lasknud paar tükki 3 faasiliseks mähkida.
jutt siis neist kompedest, millel pool mootorit kompressori korpusega ühtes leibas.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jama kompressoriga

Postitus Postitas tarmo »

Jutt nüüd vähe teisest ooperist, aga kuna juba mootoritest juttu tuli, siis - vedeleb üks 2800 pöördeline 3F mootor 1.1kW, millel küljes plekikosu ventilatsiooni ühendamiseks ja sees siis vastav tiivik. Õhku puhub mis hirmus ja müra on ka kõva.
Kas on mingi variant seda tööle panna nt poole väiksemate pööretega või siis lausa kiirus reguleeritavaks teha lihtsate vahenditega?
Saaks garaažis ära kasutada keevitus- ja lõikamistöödel, aga päris saekaatriks ei taha seda elu seal ajada.

Aga veidi teemasse ka - mul on üks umbes samas mõõdus USA päritolu kompressor, mis algselt oli 5 hp Honda bensumootoriga. Ehitasin ta ringi elektrimootori peale ja 2.2 kW 3F 1500 rpm mootor koos u 2:3 suhtes rihmaratastega on sellele täitsa paras kooslus.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”